English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 1 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
9%
 9%  [ 10 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
78%
 78%  [ 85 ]
Hoff
2%
 2%  [ 3 ]
Holse
6%
 6%  [ 7 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 1 ]
Molins
0%
 0%  [ 1 ]
Vecchia
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 108

Author Message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 20.05.2021 23:21    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Zarm93 wrote:
martibs wrote:
Ooookei, på tide å trekke pusten litt etter kampen her. Mange som kjefter og smeller på dommeren i dag. Jeg er selv svært kritisk til dommerne i Eliteserien, men synes Hagen i dag leverer til bestått.


Når du har hvert fall to kampavgjørende feil (1-1 målet og manglende rødt kort) i samme kamp, så har du ikke levert til bestått selv innad i dommermiljøet.
Uansett hvor hårfin avgjørelsen er? Ingen rom for feilmargin her? Hverken kommentatorer eller studio etter kampen ville slå fast om den var hverken inne eller ute.


Nå snakker jeg ikke om den situasjonen der en gang. Legger du til den så har du kaaaanskje tre kampavgjørende feil. Og det er enda verre.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2021 23:24    Post subject: Reply with quote

Hva er det snakk om? At det liksom er hands på Kristiansen? Som har hånda helt limt inn til magen, og får ballen skutt på seg? Jeg må le...
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 20.05.2021 23:26    Post subject: Reply with quote

Du må gjerne le, men mens du gjør det, så kan du også sjekke reglene.

Fra regel 12:
Det er straffbar hands om en spiller:

• etter at ballen har berørt spillerens hånd/arm, selv ved et uhell, umiddelbart scorer i motstanderlagets mål.


Last edited by Zarm93 on 20.05.2021 23:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 20.05.2021 23:26    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
ODN wrote:
moomoo wrote:
Ã…ge: 4 Mulig han traff med kampplan, men hvor er Tagseth?


Hvilke faglige begrunnelser legger vi til grunne for at Tagseth burde spille? Har sett mye ønsker, men lite begrunnelser.


Faglig begrunnelse?

MAjoriteten her inne er supportere ikke fagfolk ^^

Men det er jo flere grunner til at han etterspørres.

vi bruker 2 bytter i dag til tross for at Vecchia ser omtrendt helt sluttkjørt ut.

Synes det er rart at vi ikke får innpå litt energi (selv om det gikk bra til slutt).
Tagseth har iallefall intensitet i spillet sitt og det må da være lov å ønske seg å se en ung trønder med såpass kvaliteter ute på matta mot Brann Smile


Det er jeg veldig klar over, men til neste gang - så kan du vell faktisk søke opp definisjonen først? Så om jeg har forstått deg rett, så er argumentene dine at han er en ung trønder med intensitet i spillet sitt? Det er alltid artig med trøndere som gjør det bra, men vi burde nok se etter ferdigheter først. Han har riktignok en god intensivitet, men hva har han faktisk bevist når han har fått sjansene? Hva annet tilsier at han burde spille?
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2021 23:29    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Rakk kun å se andreomgangen, så jeg holder meg til nøkkelsituasjonene. Hvorvidt ballen er inne eller ikke - skal han selvsagt ikke straffes for. Dette er enten linjedommer sin jobb, eller så kan man jo legge skylden på at det ikke er noe teknologi ved siden av målene. Når det kommer til taklingen på Holse, så er vell den et ganske greit rødt kort. Vi kan jo også legge på at de skulle hatt et annullert mål - grunnet hands, men du mener fortsatt at dommeren leverer til bestått?

Jeg er tilbøyelig til å si at Forren burde hatt rødt kort. Men da burde også Ciljan hatt det mot B/G. Så ja, til norsk standard å være, så er dette bestått.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2021 23:32    Post subject: Reply with quote

Akkurat, I stand corrected. Jeg er nå konservativ når det kommer til handsregelen, og tillater meg å si meg uenig med regelverket.

Men slik det er skrevet i skriften i dag, skulle det vært dømt hands, latterlig nok. Og det mest ironiske er at det (etter min forståelse) er pga VAR, som vi ikke engang har i vår serie.


Last edited by martibs on 20.05.2021 23:38; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 20.05.2021 23:32    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Hva er det snakk om? At det liksom er hands på Kristiansen? Som har hånda helt limt inn til magen, og får ballen skutt på seg? Jeg må le...


Er det noe man skal le av her, så er det vell ignoransen din. Fasiten på situasjonen ligger kun et tastetrykk unna, og dersom det ikke var nok - så har du faktisk fatt servert den på et sølvfat.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 20.05.2021 23:38    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
ODN wrote:
Rakk kun å se andreomgangen, så jeg holder meg til nøkkelsituasjonene. Hvorvidt ballen er inne eller ikke - skal han selvsagt ikke straffes for. Dette er enten linjedommer sin jobb, eller så kan man jo legge skylden på at det ikke er noe teknologi ved siden av målene. Når det kommer til taklingen på Holse, så er vell den et ganske greit rødt kort. Vi kan jo også legge på at de skulle hatt et annullert mål - grunnet hands, men du mener fortsatt at dommeren leverer til bestått?

Jeg er tilbøyelig til å si at Forren burde hatt rødt kort. Men da burde også Ciljan hatt det mot B/G. Så ja, til norsk standard å være, så er dette bestått.


Dersom jeg husker situasjonen rett, så er vell den direkte kontakten mellom mann og ball ulik. Du har nok rett i at Skjelbred også kunne fått et rødt kort, men den er nok litt mer lik en situasjon på «borderline», hvor begge kort kan forsvares.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2021 23:45    Post subject: Reply with quote

Min manglende forståelse av handsregelen til tross, er det påfallende hvor mye mer tuting og bæljing det blir for to (til tre) avgjørende situasjoner, i en kamp hvor dommeren gjør det greit resten av kampen, i motsetning til mot Vålerenga, hvor dommeren dømmer i øst og vest kampen igjennom.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.05.2021 23:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er så møkk lei av å rive nye rævhøl på norsk dommerstand. Først og fremst er det trist at det gang på gang er nødvendig å trekke frem dommerprestasjonene, men det er det altså. Det er ikke det jeg har lyst til å snakke om etter kamp, men jeg føler jeg må.

At Forren og Kristiansen slipper unna med hvert sitt gule er skammelig. Om ikke Forren sin takling er rødt, eksisterer ikke rødt kort for taklinger. Og Kristiansen måtte være totalt apekatt tre-fire ganger før han fikk sitt første gule, og det var først da kampen i praksis var over.

Det fremsto som at planen til Brann i store deler av andre omgang var å ta ut Holse med alle tilgjengelige midler. Og det kunne blitt ordentlig stygt ved i hvert fall to tilfeller. Dommere i Norge skjønner ikke kontekst og sammenheng, og har tydelig glemt sin hippokratiske ed om at spillernes sikkerhet går foran alt annet.

Og igjen ser vi samtlige tvilstilfeller utelukkende går fordel motstander.

Jeg synes dømminga i Norge bare blir verre og verre ettersom tiden går. Fjoråret hadde sjokkerende lavt nivå i flere kamper hvor mange grove kampavgjørende feil fra pipeblåser gjorde det umulig med et annet utfall enn det kampene fikk. Oss mot Brann og Viking. Mjøndalen mot VIF. Det var mange og såpass grove feil at det utvilsomt påvirket sluttabellen, og da har vi en enorm elefant i rommet - som det dessverre ikke en gang er mulig å hviske om.

Nå ble heldigvis ikke dommeren utslagsgivende i dag, men jeg teller to tvilstilfeller rundt mål og (minst) to spillere som burde vært utvist, alt til fordel for Brann. Og dette fra dommeren jeg anser for å være den beste vi har med relativt god margin. Det er rett og slett pinlig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 21.05.2021 00:02    Post subject: Reply with quote

Amen Zorac!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.05.2021 00:14    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
i motsetning til mot Vålerenga, hvor dommeren dømmer i øst og vest kampen igjennom.


Du mener kampen hvor vi endte opp med fire gule kort og VIF null? Hvor Sam Adekugbe var trademark Sam Adekugbe mot Rosenborg og slapp unna kort i det hele tatt?

Joda, det var da litt å ta tak i der også, og det ble også gjort. Samtidig synes jeg det bare det er bra om det klages mer på dommer når vi vinner enn ikke, for da er det i hvert fall ikke unnskyldninger, bortforklaringer og projisering som rir oss.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 21.05.2021 00:27    Post subject: Reply with quote

Det intervjuet med KÃ¥re etter kamp..... Very Happy
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 21.05.2021 00:28    Post subject: Reply with quote

Ønsker meg VAR til norge utelukkende grunnet denne favoriseringen av alle andre lag.

Må finne en annen løsning enn å se discovery’s sendinger også. Føltes som det er motstanders supportere som kommenterer.

Alltid jubel på branns halvsjanser og skryt bare de er i nærheten av ballen.
Skulle likt å høre brølene fra kommentatorboksen om brann snudde kampen på overtid. Flaut fra både dommer og kommentator som begge skal være objektive.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 21.05.2021 00:49    Post subject: Reply with quote

Dommernes tendens til å ha høyre list for rbk enn andre lag fra spesielt i høst fortsetter. Minst et rødt kort og enda flere gule burde vært på brann.
Og nå har det aldri vært enklere å være konsekvent på handsregelen. Ballen trenger kun et touch på underarmen så er det "fault". Toucher ballen en anne kroppsdel først. Eksempel lår og deretter underarm så er det ikke fault. Overarmen mot skulderen er det eneste som er i dagens gråsone som gjelder handregelen.

Men til kampen. Synes selv at dette var en av de mest intensive kampene jeg har sett på lang tid. Intensiteten i gjenvinning, intensiteten til å gå i angrep, evnen til å spille presist og riktig, evnen til å vende opp og ta med ballen i rom og spille ballen presist under press, spesielt når brannspillerne kjempet som de gjorde. Meget lovende vil jeg påstå. Sløvt press første 5-10 min etter avspark 1.omg. ellers stort sett meget bra. Bortsett fra hat-tricket til Zac var det hoff og holse og reitan som utmerket seg meget positivt.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 21.05.2021 01:08    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å følge Paul fremover. Han har helt åpenbart mye mål i seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.05.2021 07:47    Post subject: Reply with quote

Å legge all skyld over på dommeren blir fordummende. Vi spilte først og fremst en rævva kamp. Ja, Forren burde vært utvist og vi skulle kanskje hatt et mål som vi ikke fikk dømt. Burde vært mållinjeteknologi i ES. Når det er sagt spilte vi ikke en kamp som gjorde at jeg følte at vi hadde voldsomt med marginer mot oss. Det første målet til Brann er helt fair, hvis det er hands er handsregelen totalt ubrukelig.

Vi må evne å ta tak i kamper på hjemmebane i mye større grad enn det vi klarte i går. Her var tilsynelatende ikke underlaget noe hinder, men likevel spiller vi rævvafotball uten noen plan offensivt. Enkeltspillere sto fram og leverte gode prestasjoner, men laget som helhet var alt for dårlig. Hovland spilte det som må være en av sine beste kamper for oss siden han kom. Reitan var tidvis god, om enn slapp defensivt. Holse er drivende god som indreløper, og Molins hadde en ganske god time. Samtidig er begge kantene svake, og Hansen er eksempelvis veldig lite komfortabel å spille med ballen i beina.

Problemet er at laget, kollektivet ikke holdt mål. Jeg skulle ønske at Hareide tok mer tak i kampen i pausen og/eller tidlig i andre omgang. Vi har i bunn og grunn fortsatt en trener som drives for mye av risikoaversjon. Skal vi tukle Molde på søndag må vi mange mange hakk opp i prestasjon, for dette var tynne greier.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.05.2021 07:52    Post subject: Reply with quote

Dommeren var elendig. Rbk var enda mer elendig i går. Så fokuset bør være på oss. Vi tapte mye av banespillet mot Brann som er et skikkelig elendig lag. Det er en skammelig opptreden på Lerkendal. Vi har ikke noe spill og er elendig defensivt!! Bodø og Molde er lysår foran oss. Vi er steinalder.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 21.05.2021 07:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi tukter Molde på søndag. På mandag har vi kanskje en sjans men jeg er ikke veldig optimist for mandag heller.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 21.05.2021 07:54    Post subject: Reply with quote

Det er midtbanen igjen som er problemet. Vi er ikke gode i første. Men når Holse flyttes ut på kanten i andre kollapser vi.

Holse er foreløpig den eneste som treffer på pasningene sine. Hoff har fått mye skryt. Men jeg synes han er dårlig med ball, og ødelegger rytmen i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 21.05.2021 08:10    Post subject: Reply with quote

Dommerfokuset på dette forumet er verre enn i media.

Fint resultat, men prestasjonen i denne kampen var en stor nedtur. Jeg synes vi har perioder som er bedre enn det vi drev med i fjor og at det er litt mer energi i laget, men offensivt er det stort sett urytmisk og upresist. Vi klarer ikke å bruke noen av vingene bra, noe vi har slitt med i mange år.

Frykter at vi mister Zach allerede i sommer, men kanskje gjør den "kantete" ballbehandlinga hans at vi beholder han?
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 21.05.2021 08:22    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Men slik det er skrevet i skriften i dag, skulle det vært dømt hands, latterlig nok. Og det mest ironiske er at det (etter min forståelse) er pga VAR, som vi ikke engang har i vår serie.


Formuleringen av handsregelen har ingenting med VAR å gjøre, den er gjeldende på alle nivåer av fotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 21.05.2021 08:44    Post subject: Reply with quote

NÃ¥erdetnok wrote:
Jeg tror ikke vi tukter Molde på søndag. På mandag har vi kanskje en sjans men jeg er ikke veldig optimist for mandag heller.


Vi taper ikke for Molde på mandag.
Selv i fjor da vi var helt elendig, kjørte vi over Molde på Lerkendal. Å banke Molde på Lerkendal, er den samme motivasjon for oss, som alle «småklubbene» i Eliteserien opplever når RBK kommer på besøk. De spiller over evne for å prøve å slå oss.
Det er alltid spesielt deilig å slå smurfepakket, og desto vondere, hver gang vi taper for de
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 21.05.2021 08:45    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det er midtbanen igjen som er problemet. Vi er ikke gode i første. Men når Holse flyttes ut på kanten i andre kollapser vi.

Holse er foreløpig den eneste som treffer på pasningene sine. Hoff har fått mye skryt. Men jeg synes han er dårlig med ball, og ødelegger rytmen i laget.


Enig
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 21.05.2021 08:49    Post subject: Reply with quote

Enormt tilfredsstillende seier.

Zachen vinner kampen for oss og det er tydelig at ikke hele laget er koblet på. Vingene våre bidrar alt for lite.

Brann gir oss store rom på midtbanen som vi burde ha utnyttet mye bedre.

Her er det ikke laget som vinner men enkeltspillere som drar lasset. Håper flere kobler seg på til Moldekampen.

Zachen er nevnt, i tillegg så er Hovland matchavgjørende og gjør en veldig bra kamp. Holse og Hoff gjør også mye bra.

Ciljan har for sjelden vært et et aktivum etter returen dessverre og virker litt over the top.

Paul kan bli en klinisk goalgetter med matching.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb