English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sarpsborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
44%
 44%  [ 22 ]
Reitan
6%
 6%  [ 3 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Augustinsson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Tettey
38%
 38%  [ 19 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
8%
 8%  [ 4 ]
Islamovic
2%
 2%  [ 1 ]
E. Ceide
2%
 2%  [ 1 ]
Total Votes : 50

Author Message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 20.06.2021 21:13    Post subject: Reply with quote

Jeg gentager mig selv vi har Per, Marcus, Hoff, Doff, Teddy har jeg glemt nogen ? til den centrale midt. Højst 2 af dem kan spille ad gangen i min optik og hvis doff spiller den ene inderløber er det vel kun en af de andre vi har brug for. Det var måske i virkeligheden helt unødvendigt at vi hentede Hoff og også Teddy.De er jo ikke gratis. Tagseth må virkelig sidde og undre sig. I dag var det dog Åge der fejlede med den opstilling. Per er desværre ikke det vi mangler lige pt. Altså hvis vi pludselig nu skal spille med en 35 årig som vi har hentet hjem. Alt respekt for hvad de gutter har opnået, men er det fremtiden her ? Det var så deprimerende at se vi ikke kan dominere et hold som Sarpsborg på Lerkendal, vi taber endda helt fortjent. Jeg er enig i at vi nu bør spille ungdommen de næste mange kampe og få noget dynamik ind - problemet er også at så længe Teddy og Per er på banen er det som om mange andre fralægger sig ansvar og håber de kan levere noget. Jeg håber virkelig Åge lever op til sine egne ord efter kampen. Der bør ske noget radikalt nu og det burde jo være sket inden kampen i dag. Keeper var igen bedste mand desværre.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 20.06.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Kent wrote:
Men; Knutsen til RBK skjer ikke med Koteng som styreleder


På den annen side burde det være grenser for hvor mange trenersparkinger som er godtatt før det begynner å brenne i ræva på Koteng. Men han ansetter vel sikkert Kåre Ingebrigtsen så fort han får fyken i Brann, og blir belønna med livstidsansettelse av innavlgjengen på årsmøtet.


Nettopp derfor kommer Åge aldri noengang til å få sparken heller.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 20.06.2021 21:27    Post subject: Reply with quote

Det er svært tydelig at vi har noen problemer. I dag er innleggskvaliteten fra kant smått elendig. Vi skaper nesten ikke sjanser på hjemmebane. Det mangler mye kvalitet på topp, og det er nesten underlig hvor lite bevegelse det er. Indreløperne dekker en del rom, men er skjeldent i boksen.

Laget henger greid sammen, om man ser bort fra manglende kreativitet, bevegelse og presisjon. Jeg er enige med dem som er skeptisk til prosjekt rullator. Om noen skulle vært hjemme, er det Ole.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 20.06.2021 21:29    Post subject: Reply with quote

Under Hareide har vi begynt med noe jeg forstår lite av. Vi legger oss på nivå med motstanderen vår. Vi kan ikke slå dem på eget spill om vi går ned på dems nivå, det er de for erfarne til at vi klarer å slå dem på. Vi ser det i alt for mange kamper. Vi skal i angrep, men det vi driver med er å stoppe opp og vente på at motstander kommer opp i press. Når de er på oss så går ballen bakover og hele laget må løpe bakover. Vi står basically og lar motstander spille oss ut. Om spillerne skal se på fotball syns jeg de kan betale på lik linje med de som betaler for å se kampen på tribunen.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 22:03    Post subject: Reply with quote

Sikkert en overforenklet analyse, men når vi har trent hele preseason på hva vi skal gjøre når det andre laget har ballen, så er det ikke rart det stokker seg i angrep. Mange snakker om feil/dårlige spillere, men disse spillerne hadde vært gode nok om de hadde faste bevegelser å forholde seg til. Se på BG som sppller med Borheim, Solbakken og Sørli på topp. Ingen av disse hadde tatt en plass på rbk, men det funker fordi de har innøvde bevegelser og angrepsmønstet å forholde seg til. Kanskje på tide rbk trener mer på etablert angrep som jo tross alt er det vi må gjøre storparten av tiden i ES.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 20.06.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Dette maset om nye spillere overser at en god trener setter sammen et lag som gjør enkeltspillere bedre. Hos oss blir alle dårligere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2021 22:13    Post subject: Reply with quote

I mine ungdoms år startet jeg en del savegame i Premier League i gode gamle Championship Manager. Jeg spilte gjerne med min stakkars elendige favorittklubb og fikk gråte over skadeutsattheten til Darren Anderton, men jeg startet også gjerne med Manchester United, et vesentlig hvassere lag som jeg virkelig ikke liker. Der kjørte jeg ofte snedige taktikker som 11-0-0 lest fra venstre til høyre sidelinje, hvorav så mange som mulig var keepere, og gjorde noen dårlige stykker handel både på inn- og utgående spillere.

Omtrent slik er min vurdering av Hareides innsats med Rosenborg-laget nå. Han er vel nå, i rene tall, den verste treneren vi har hatt siden Henriksen I. Kanskje også Perry I? Og denne elendige fangsten kommer gjennom en stadig utvikling mot det kjipeste vi noensinne har sett underholdningsmessig, med en så defensiv (og dessuten totalt mislykket) grunninnstilling at Drillo ville grått av glede.

Satt noe mindre på spissen: det er nær sagt umulig å følge logikken til Åge nå. Det å sette opp et lag i 4-3-3 der ingen midtbanespillere er trusler framover - Tettey! var jo den som kom nærmest!! - eller engang bidrar på offensiv banehalvdel? Med en tanksenter fra syttitallet som er så dårlig i duellspillet at medspillerne velger andre blinker for andre kamp på rad? Med to stoppere som har kreativiteten til NAV Forvaltning og dykkersko fra 1800-tallet, og dessuten gjør grove slurvefeil? To, nei, tre backer uten så mye som et snev av blikk for spillet? Og så to unge kantspillere som begge spiller i andre (feil) roller enn de gjorde i oppkjøringen, og som det ikke tilrettelegges for i det hele tatt, verken for prestasjon eller utvikling? Til sammen utgjør det en grå grøt av et lag, forsøksvis krydret av en nesedøv fengselskokk med korona. Det er stygt, kjedelig og dårlig. Det er et lag selv ikke en far kan elske.

Takk Hansen (André, IKKE Geir) for at vi har en keeper vi slipper å skjemmes over, så holder vi spenningen ved like litt lenger. Hvis forlenget pine er noe å feire.

Børs.

Hansen BB 7 - Lite å trekke for. Redder baconet vårt lenge, men kan ikke gjøre noe med målet. Sender en del unødvendige langballer mot Dino før han endelig treffer Holse.

Reitan 3 - Det han besitter av løpskraft tar han igjen i overblikk og presisjon.

Holmar 3 - Stygg feil tidlig. Aldri kontroll på egen boks. Tar ingen sjanser med ball, for da beholder han plassen på laget.

Hovland 2 - Taper duell etter duell med Kone, og presterer å både miste ballen nonchalant og skli på baklengsmålet. Tåler absolutt ikke å være førstevalg.

Augustinsson 4 - Ser ut som en svensk sideback, type defensiv. Kontroll bakover.

Skjelbred 3 - Bruker mange touch, helst sidelengs, før han spiller på åpenbar førstebevegelse. Prøver, men på hva?

Tettey 4 - Forsøker å sette rytme, men er neppe vant til at andre bare refleksivt spiller støtte når de får ball. Noe rusten med ball.

Hoff 3 - Norges norskeste spiller. Flink til å løpe, takler mye, grenseløst elendig framover. Mister mann defensivt konstant. Må tydeligvis spille alle minutter.

Holse 3 - Ensom svale i å ønske seg ball, men det blir spedt uten noen å leke med. Mye slurv.

Dino 2 - Ser til tider ut som en godt trent bedriftsspiller som har kontakter i trenerstaben. Vanskelig å skjønne hva det er meningen at han skal bidra med på laget, enda verre å se hva han faktisk gir oss.

Ceide 2 - Får cirka null hjelp til å komme i gode situasjoner, og ender opp med å gå lenge med ball i merkelige retninger.

Molins - Skal tydeligvis frelse oss på et kvarter. Lykkes nesten. Ti ganger bedre enn konkurrenten.

Wiedesheim-Paul - Viser at han lukter mål, men ikke alltid er god nok til at det blir mål av lukten.

Andersson - Inn for å slå innlegg med feil fot. Ett middels skudd fra dårlig posisjon.

Hareide 1 - Stolpe, stolpe, stolpe. Ingen plan noen veier, tafatt kampledelse. Kan ikke bestemme selv om han fortsetter, for nivået nå er langt under pari for noe norsk lag.

Dommer Hansen 7 - Settes lite på prøve.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 20.06.2021 22:16    Post subject: Reply with quote

Laget blir mer dynamisk med Molins på banen, får han lite spilletid pga kontraktsituasjonen?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2021 22:22    Post subject: Reply with quote

Men det er da vel for faen vi som har ønsket kort kontrakt? Det henger jo ikke på greip å benke spillere grunnet snarlig utløp rett etter at de er hentet?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.06.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk helt sinnsvakt at Islamovic får starte gang på gang uten å ha levert noen verdens ting, mens Molins tilmåles 10-15min. Komplett falitt. Jeg har vanskelig for å se at Sæter ville vært noe svakere enn Dino også. Hovland er jo mer målfarlig fra stopperplass...
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2021 22:32    Post subject: Reply with quote

Eller er Molins laget av potetgull og kjeks eller på randen av nervøst sammenbrudd? Hva han gjør på trening for å fortjene så lite spilletid all den tid det er opp i dagen for enhver at han er ørten ganger bedre enn bryggesjaueren vi har hyret inn på topp er ikke lett å vite.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2021 22:34    Post subject: Reply with quote

Jeg kan heller ikke skjønne hva Sæter eventuelt skulle være dårligere enn Dino på. Om han så skulle tape alle dueller, så oppveier jo den taktiske fordelen av fart den ene ballen Dino vinner, for så å rote bort igjen.

Forutsatt selvsagt at Molins er nær sagt handikappet fysisk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2021 22:44    Post subject: Reply with quote

Eller kan Dino ha noe i kontrakten om spilletid?

Jamfør tidligere spillere som fikk være på banen uansett prestasjon.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.06.2021 22:58    Post subject: Reply with quote

Den som i så fall skrev den kontrakten må slepes gatelangs.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1199
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2021 23:24    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Eller kan Dino ha noe i kontrakten om spilletid?

Jamfør tidligere spillere som fikk være på banen uansett prestasjon.


Har vært noen av dem opp i gjennom Very Happy Må være deilig å ha partiboka i orden...
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 21.06.2021 01:00    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Om kampen ble spilt i Sarpsborg hadde jeg vært sikker på tap. De kommer med ny trener og ny energi fra sydentemp og herlige treningsforhold i Sarp mens vi er på fisketur på Facebook.

Kanskje uavgjort.


Dette. Elendig. Vi mangler kvaliteter i stallen. Helt uforståelig å hente Tettey istedet for å spille inn Tagseth nå. Skulle brukt pengene på en annen type spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 21.06.2021 09:47    Post subject: Reply with quote

Resultatet i går legger jeg helt på Hareides skuldre. Som jeg sa i går så likte jeg ikke at han startet med Tettey + Skjelbred på midten. Det er mer en nok med en av disse om gangen. At så mange stemmer på Tettey som BB setter jeg på kontoen for nostalgi.

At han ventet til det 70. minutt før han byttet er også ett problem i seg selv, og at han beholdt Dino selv da er helt håpløst.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.06.2021 10:01    Post subject: Reply with quote

Vi startet med en oppstilling som tydelig viste at Ceide og Holse måtte stå for omtrent alt av sjanseskaping. Ikke én kombinasjonsspiller eller offensiv x-faktor av de mer sentrale spillerne offensivt. Og så viser det seg at ingen av vingene våre har dagen, slik at vi praktisk talt skaper null og niks. Allikevel går det 70 minutter før det gjøres endringer på et lag som ikke fungerer i noen ende. Og selv om vi fortsatt av en eller annen grunn står med Dino kampen ut, skjer det veldig mye mer med Holse sentralt, kombinasjonsspilleren Molins med skyhøy fotballintelligens inn i en slags skjev spissrolle, og Widesheim-Paul som lukter rom og stikker i disse.

Jeg er lei av å ha rett om Åges laguttak. Ikke det at jeg på noen måte skal fremstille meg selv som noe orakel - det er jo nettopp dét som er poenget; når jeg (og andre) som vanlige entusiastiske supportere uten inngående kunnskap fra treninger eller statistikkanalyser rundt motstanderlag kan si at "dette kommer ikke til å fungere fordi X,Y og Z", og treffe ni av ti ganger er det noe som skurrer. Veldig.

For ordens skyld, min (svært enkle) analyse før kampen:

Zorac wrote:
Vi får altså den midtbanen med flest defensive fibre vi er i stand til å mønstre foran det mest "gammeldagse" stopperparet vi har tilgjengelig. Mot et ganske svakt kunstgresslag. Hjemme.

Jeg begynner å bli mett av Hareides risikoaversjon, merker jeg.

EDIT: Vi får ei sentrallinje, medregnet indreløpere, omrent blottet for kreativitet og evne til å skape sjanser.

_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 21.06.2021 10:12    Post subject: Reply with quote

Nei hva det er Hareide holder på med for tiden er vanskelig å forstå.

For at han skal få noe som helst tillit av meg må han først :

1. Benke Dino og bruke Mollins som førstevalg.
2. Spille Holse konsekvent på midtbanen

Deretter så klart, snu dette ASAP.

I tillegg så kan Sportslig leder og co ta en kikk i speilet på hva de holder på med av spillerlogistikk som henter inn 1000 midtbanespillere av samme spillertype og ingen kreative, samt ikke har noen som helst bra dekning på vingene når vi handlet inn en skadeutsatt Vecchia og han andre er ung og ustabil og leverer lite målpoeng. Uforståelig.

Offensivt er vel dette det veikeste RBk laget på en god del ti-år.

Lenge siden jeg har vært så sur en mandag etter kamp som etter denne ræva prestasjonen her når man forventet at laget slo tilbake etter sist ræva prestasjonen!
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 21.06.2021 10:34    Post subject: Reply with quote

Skal være forsiktig med å male fanden på veggen, men det knirker sånn inn i hampen i sammenføyingene nå at det må blinke i skiltet for "watch out below". 1/3 er overstått, og da er det ikke lenger tid til å prøve og feile. Nå må stumpene av denne sesongen reddes med enkle midler, og en game plan som selv den minst fotballsmarte i stallen kan forholde seg til.

Ceide må lånes bort "for å finne sæ sjæl" et annet sted, eller for å overbevise om at han har noe på Lerkendal å gjøre. Dino-sauren på topp må rett og slett parkeres. Eventuelle kontraktsbrudd til tross; for det kan da ikke være andre grunner enn det som kan forklare at han blir brukt ?

Og Dorsin, dersom du har et snev av selvinnsikt, still din egen posisjon til disposisjon. Jeg noterer stryk på alle parameter som du skal måles etter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 21.06.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Hovland har i særklasse vært vår beste stopper i år, ville vært helt meningsløst å vrake han, men Besim kunne fått en sjanse til på bekostning av Holmar.


Hadde ikke vært dumt å vrake Hovland til fordel for Besim nei..

Får håpe Hareide tar til vettet og benker både Hovland og Dino mot LSK
RBK
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 21.06.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

Hovland er bedre enn Holmar.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 21.06.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Hoff - Pcs - Tettey har vel tilsammen scoret 3 mål på 10-12 sesonger.
Ceide 1 mål på 60 kamper. Dino scorer bare på straffer.
Vi kan da ikke stille med et slikt lag og tro vi skal score mål og skape muligheter.
Reitan og Anderson etc scorer hellet ikke mål
Selv en amatør som meg ser at dette ikke vil gå
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.06.2021 20:19    Post subject: Reply with quote

jeg kalder den allerede nu - Åge starter med Doff, Tetty og Hoff på fredag, alternativt Per og så Hoff på bænk. Det er sikkert som amen i kirken.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 21.06.2021 20:22    Post subject: Reply with quote

Dersom Sæter er dårligere enn Dino per dags dago, så må han være kjøpt kun på grunn av dialekten.
Med vår spillerlogistikk kjøper vi nok Botheim for 10-15 millioner etter sesongen, og han fortsetter som han gjorde sist i RBK!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb