English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 23.10.2022 19:10    Post subject: Reply with quote

Orex
Du får slå på TV2 bare gode nyheiter.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 318
Location: Landet

PostPosted: 23.10.2022 19:23    Post subject: Reply with quote

4.plass i år. Taper mot glimt og spiller uavgjort i Grimstad. Æsj jeg er nedstemt av den kampen her.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 30.10.2022 21:19    Post subject: Reply with quote

Etter 3-2 i dag ser ting lysere ut. Vi bør ha god sjanse på bronsen, og vi kan til og med knipe sølvet fra Glimt. Hvis vi får inn Selnæs i vinter, er vi plutselig godt skodd på midten og foran, og da gjenstår det mest å styrke et vaklende forsvar. Skal vi være en reell utfordrer til Molde kan vi ikke slippe inn så mange billige mål som vi har gjort i år.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.11.2022 22:35    Post subject: Reply with quote

- Det er veldig ofte det siste man gjør, som man husker best, påpeker Markus Henriksen overfor rbkweb.no.

Lagkapteinen har som Rosenborg-spiller ikke hatt en like god følelse på tampen av en sesong siden gjennombruddet i 2010. Da han kom hjem fra England for to år siden, var Bodø/Glimt utilnærmelige. RBK lå imidlertid bare poenget bak Molde før fire strake tap i november og desember ødela for medalje.

I fjor var Rosenborg fire poeng bak Glimt med ti kamper igjen, men på ny sviktet mannskapet til Åge Hareide utover høsten. Skuffende uavgjort i serieavslutninga gjorde at RBK datt ned på 5. plass og mistet europacup for første gang siden 2006.

- Det var det som skuffet i fjoråret: Da vi begynte å jobbe oss fram til å være i nærheten, gikk lufta bare fullstendig ut av oss. Vi ble et veldig dårlig fotballag. Da tok vi med oss en veldig dårlig følelse, erkjenner Henriksen.

Les mer: - Det siste man gjør, husker man best

Jeg tror ærlig talt at dette ikke kan underdrives: Det er en helt annen stemning i og rundt klubben nå. Nesten uavhengig av resultatene mot Jerv og Sarpsborg vil man begynne oppladninga til ny sesong med helt annen følelse - og ikke minst vil folk i større grad sikre seg sesongkort!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2022 18:32    Post subject: Reply with quote

Dette blir en godkjent sesong for oss med topp 2-3 og Europe. Kred til spillere og trenere er på sin plass. Godt kjempet.
Spillet har variert og ikke vært Glitrende men vi har fått resultater og scoret bra med mål også. Godkjent pluss der synes jeg
Bra for klubben og bra for økonomien får vi håpe i 2023.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 06.11.2022 19:03    Post subject: Reply with quote

Og dette til tross for at du konsekvent har dømt laget nord og ned gjennom hele sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 06.11.2022 19:33    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Vi har nå tatt 2,2 poeng i snitt på de ti siste kampene. Hvis vi klarer å opprettholde det snittet resten av sesongen styrer vi mot 60 poeng, noe som mest sannsynlig vil gi tredjeplass, kanskje andreplass.

Tillater meg selv å sitere mitt eget innlegg fra 7. august.
Vi kommer nå til å ende på tredjeplass, B/G kommer ikke til å avgi poeng mot et SIF i elendig form. Med seier i siste runde, vil vi ende på 59 poeng. Poengsnittet og sølvet røyk dessverre i de utrolig frustrerende bortekampene mot Tromsø, Haugesund og Kristiansund. Det er grunn til å spørre om vi ikke gikk inn med en for defensiv tilnærming til et par av de kampene.

Men tredjeplass og en tydelig utvikling helt ok, bra nok, i denne sesongen. Så vil det stilles krav om å melde seg på i tittelkampen til neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 06.11.2022 19:38    Post subject: Reply with quote

For to måneder siden ville jeg vært enig med deg. Men Glimt virker veldig shaky for tiden, så jeg har trua frem til det motsatte er bevist. Spennende blir det uansett, og deilig at vi har bronsen allerede, så slipper det å bli helt neglbitende.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.11.2022 20:23    Post subject: Reply with quote

Har blitt overaskende underholdende med RBK da, 4-4, 4-2, 3-2, 3-4 etc er vesentlig mer skøy enn 0-0, 2-0, 1-0, 0-1 som vi pleide å få under Hareide.

Men med mindre Rekdal driver med mind-games om hvor dårlig det sto til i Januar for å senke skuldrende til spillerne så kan han slutte med det tøvet om at topp tre er så fantastisk, topp tre er pari når du ser på lagene utenfor topp tre. På et eller annet tidspunkt så må han begynne å bygge opp en tro på at de er gode nok til å gjøre som de vil mot hvem som helst.

(Og ja, få orden på organiseringen bakover og bevegelser foran ballfører.)
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2022 20:23    Post subject: Reply with quote

.martibs.
Med deg tror jeg det faktisk bare ikke går.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.11.2022 21:03    Post subject: Reply with quote

(Minst) tredjeplass og Europacup hadde jeg mer eller mindre gitt opp først ved ansettelsen av Rekdal, og ytterligere i sommer etter en omtrent historisk begredelig sesongstart. Bra levert, og 'I stand corrected'!

Jeg er fortsatt langt fra overbevist rundt Rekdal, men sesongen ender uansett sånn cirka der vi kunne håpe på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 06.11.2022 21:22    Post subject: Reply with quote

Det har blitt nevnt mye før, men det er altså bakover det kniper. Tenker ikke på vingbeckene, de blir trolig bedre til neste år også.
Reitan hemmer oss i stor grad. Særlig i det oppbyggende spiller blir han alt for enkel. Det samme gjelder også Sam. Vi må ha inn iallefall en klassetopper. Noe forbehold om Oppdalingen og Renzo tar steg.
Magefølelsen sier også at Hansen må erstattes.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.11.2022 21:25    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde egentlig regnet med at Rekdal ville fikse topp 3 jeg da, men på en betydelig mer kjedelig måte, dette er mer gøy, men samtidig mer fotballfaglig skuffende.

Og om en ikke trodde at Rekdal ville klare topp 3 så gjør jo ikke det "mer imponerende" sånn sett, fordi standarden han måles etter skal settes utifra hvilke spillere og ressurser han har til rådighet, ikke hvor god han selv er, eller hvor ivrig han og omverdenen er på å snakke ned forventingene.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2022 21:29    Post subject: Reply with quote

Ja enige.
I 2019 ble vi under Horneland også nr 3 bak Molde og Glimt så ståa er status quo.
Vi bør med alle ES trenere kunne greit bli blant de 3 med våre ressurser osv.
Det har aldri vært ankepunkt mot Rekdal/Frigård.

Vi må være veldig fornøyd i år med Rekdal/Frigård.
Det kunne gått mye værre og ville nok også gjort det uten Tengsted. Så vi får puste lettet ut.

Grattis til medalje selv om vi er over 20p bak vinnerene.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.11.2022 21:37    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Jeg hadde egentlig regnet med at Rekdal ville fikse topp 3 jeg da, men på en betydelig mer kjedelig måte, dette er mer gøy, men samtidig mer fotballfaglig skuffende.

Og om en ikke trodde at Rekdal ville klare topp 3 så gjør jo ikke det "mer imponerende" sånn sett, fordi standarden han måles etter skal settes utifra hvilke spillere og ressurser han har til rådighet, ikke hvor god han selv er, eller hvor ivrig han og omverdenen er på å snakke ned forventingene.


Siden når har du regnet med det? Du trodde absolutt ikke det i sommer.

Zorbeltuss wrote:
Men slik jeg ser det så er Rekdal sånn passe god til å angripe enkeltkamper slik som i cup og i Bodø, kanskje over snittet hva gjelder Norske trenere, men han får ikke til å sette et lag som vinner de kampene som skal vinnes for å ta topp 3 i serien.

Tror det til slutt kun er Glimt som er kapable til å hamle opp med Molde (slik som ifjor), men at LSK og Viking er mer stabile enn oss, mulig vi kan få ut et toppnivå som er godt nok for å kunne henge oss på en gullkamp, men enn så lenge så famles det fremdeles med å finne ut av ting.

Så er det nok en fordel at neste runde er til neste år fordi da er det i alle fall plausibelt at vi har kommet opp på såpass nivå at vi kan vinne cupen, jeg tror ikke Rekdal er i nærheten av god nok til å få dreis nok på laget til å klare topp 3 før det har blitt for mange poeng opp og for få kamper igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2022 21:37    Post subject: Reply with quote

2023 tja.
Glimt og Molde blir for gode.
VIF blir gode tror jeg. Resten ville vi slått også med Trollpat gjengen som trenere.
Topp 3 ja men noe usikkerhet rundt hvor gode VIF blir.
De har det nest beste strukturerte angrepsspillet.

SÃ¥ tipper status quo.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.11.2022 22:11    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Siden når har du regnet med det? Du trodde absolutt ikke det i sommer.


Jeg regnet med det i Januar, men så håpløs tilstanden var før Tengstedt kom og scoret på alt så hadde jeg etter hvert fått et vesentlig mer pessimistisk syn på saken.

Hadde godeste Tengstedt "bare" vært god og ikke best i ligaen fra første kamp god, så tror jeg vi fort at vi ikke ville hatt noen luke til LSK heller, iallefall ikke nedover.

Med til historien er at både Viking og LSK kollapset ut av diskusjonen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.11.2022 23:45    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Det har blitt nevnt mye før, men det er altså bakover det kniper. Tenker ikke på vingbeckene, de blir trolig bedre til neste år også.
Reitan hemmer oss i stor grad. Særlig i det oppbyggende spiller blir han alt for enkel. Det samme gjelder også Sam. Vi må ha inn iallefall en klassetopper. Noe forbehold om Oppdalingen og Renzo tar steg.
Magefølelsen sier også at Hansen må erstattes.


Og da spesielt borte. Hjemme slipper vi inn ~1 mål i snitt, noe som absolutt er respektabelt, spesielt sett i lys av at vi fortsatt er ubeseiret. Borte dobler vi imidlertid, selv i en kamp som i dag som vi har smadret før vi begynte å slippe inn.

Jeg vil også trekke frem Henriksen her. Digger fyren og han er jevnt over en veldig solid stopper, men jeg begynner å bli lei disse halvhjertede blokkeringsforsøkene som fryktelig ofte ender med å endre ballbanen eller kamuflere utgangen på skuddet - som ikke tjener annen nytte enn å gi vesentlig vanskeligere arbeidsforhold for keeper - som på Jervs første i dag. Og han har hatt mange av de der i løpet av sesongen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 07.11.2022 10:26    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
For to måneder siden ville jeg vært enig med deg. Men Glimt virker veldig shaky for tiden, så jeg har trua frem til det motsatte er bevist. Spennende blir det uansett, og deilig at vi har bronsen allerede, så slipper det å bli helt neglbitende.


Tja. Godset sitter med solide 1-1-8 på sine siste ti kamper. Lov å håpe, men ville vært rimelig overraskende hvis ikke Glimt tok den.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 07.11.2022 17:57    Post subject: Reply with quote

Årets siste kamp og 3000 gale drammensere på tribunen. Hva som helst kan skje. Rolling Eyes

Glimt tar nok denne, og vi tar nok Sarp. Men gitt hvordan året startet er det gøy at det er en sjanse.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 07.11.2022 18:23    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
2023 tja.
Glimt og Molde blir for gode.
VIF blir gode tror jeg. Resten ville vi slått også med Trollpat gjengen som trenere.
Topp 3 ja men noe usikkerhet rundt hvor gode VIF blir.
De har det nest beste strukturerte angrepsspillet.

SÃ¥ tipper status quo.


Hvis Brann kjøper messi kan de blande seg inn i topp striden.
Er nok også ganske sikkert at Viking går ned. For dårlige i forsvar.
Kan hende Strømsgodset får napp på en skikkelig bra spiss. I så fall vil de ende på en plass mellom 3. og 4.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.11.2022 18:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi ender med omtrent like mange poeng neste år, antakelig ny tredjeplass fordi Glimt og Molde sannsynligvis får mer, men ingen av de andre klarer å få noe særlig mer enn 50.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 13.11.2022 19:45    Post subject: Reply with quote

Vurdering av 2022:

Keeper-plass: terningkast 4. Hansen fortsatt en av de beste i EL, men klart nedadgående kurve. Ikke like suveren, noen svake kamper i år, men også flere ganger en redningsmann.

Forsvar: terningkast 2-1. Fryktelig ujevnt, noen ganger et rent helvete, spillerne som spiller forsvar for oss er knapt nok forsvarsspillere, noe som kan forklare problemene. De mangler instinktene som forsvarere trenger, dermed blir det mye fomling og tabber. Mye passivitet som tillater at motstanderen kommer seg inn i feltet, og dessuten slurv og tafatthet på defensiv dødball. Reitan, Rogers og Renzo holder ikke nivået. Henriksen kan kanskje fungere, men da må han ha sterke, raske og stabile folk rundt seg.

Midtbane: terningkast 3. En del mangler. Børkeiet holder ikke nivået og må skiftes ut. Jensen, nokså god i deler av sesongen, men har defensive mangler. Skjelbred: skulle gjerne sett ham oftere, men det er vel skrotten som svikter. Er nok like greit å avslutte eventyret. Ungguttene: fortsatt ferske for dette nivået, men kommer helt sikkert til å vokse.

Vingback: terningkast 3. Ingen av dem har imponert, men Cornic har tidvis vist relevante egenskaper, dvs. innleggskvalitet, evne til å passere backen, noen gode skudd, og arbeidskapasitet. Tagseth mangler en del av dette, men har grei arbeidskapasitet, og kan tidvis slå greie innlegg. Han blir likevel for veik i duellspillet og bør bruke vinteren i treningsstudio. Reitan har ikke riktige kvaliteter og har ødelagt mange angrep pga. elendig presisjon. Pereira: noen blaff tidligere i år, men har ikke opprettholdt sitt gode nivå. Hvis han vil, kan han bli fast i posisjonen neste år, men da må han skjerpe innstilling og jevnhet i prestasjonene.

Angrep: terningkast 5. Vecchia er nesten alltid brilliant når han spiller, men er for ofte skada. Bør skiftes ut som det ikke blir orden på kroppen. Tengstedt har vært enorm, klar 6-er, og lite å kommentere. Sæter har produsert målpoeng til tross for klare mangler i fotballferdighetene. Kan nok erstattes. Så er det noen unge andrevalg i stallen som skal få tid til å vise mer.

Trenerne: terningkast 3-2. Etter en grufull start har de fått litt orden på laget etter hvert. Det er fortsatt ikke nok klarhet i spillesystem og plan. Jeg er usikker på om dette vil bli bedre, men kanskje laget trengte en sesong på å forstå Rekdals system? Dessuten er laget veldig ungt, så det er ikke uventa med store variasjoner i prestasjonene. Jeg er litt mer bekymra for kampledelse. Rekdal virker alt for ofte til å starte med "feil lag". Han gjør en del gode bytter, men så kan jo det tyde på at han ofte bommer med hvem som skal starte. Han bruker jevnt en del spillere som ikke holder nivået, men det kan også ha med økonomien å gjøre, at vi mangler kvalitetsspillere. Jeg kaster en 3-er i stedet for 2-er siden vi har prestert langt bedre enn jeg forventa i år, men jeg innrømmer at de store defensive problemene også må gå på trenerne.

Sesongen sett under ett: 3. Resultatene er over evne, men prestasjonene er likevel for dårlige. Vi må styrke oss i forsvar, midtbane og VB om vi skal løfte oss neste år, først og fremst spillemessig, siden vi neppe kan komme høyere enn bronseplass neste sesong heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 13.11.2022 21:44    Post subject: Reply with quote

Jeg vil gi spillerene en 5'er i år og trener teamet 2. De får 2 og ikke 1 for kjøpet av Tengsted.
Det er ikke lett å være spillere når du må finne alle løsninger selv underveis i kampene. Når trenerteamet ikke evner å ha en kollektiv god plan og heller ikke overføre og trene in samhandling blir det vanskelig. Så all ære til spillerene som har tatt dette i litt egne hender og fått frem noen resultater.
Hva hadde ikke dette laget kunne prestert med et god trener team!.

Jeg er ellers bekymret for 2023. Rekdals maks har vi nå sett. Ca null kollektiv offensiv samhandling og en veldig ubalanse defensivt.
Mister vi Tengsted og Holse skal det holde hardt å bli nr 3.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.11.2022 22:17    Post subject: Reply with quote

Blir så forbannet på Molde-supporterne som påstår at vi er fornøyde med å ha havnet 22 poeng bak dem - samtidig som det er et par hakk opp til dem. De er så j**** hovne. Er absolutt ikke fornøyd med dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 48, 49, 50  Next
Page 49 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb