English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 113, 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2604

PostPosted: 21.12.2021 04:21    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje dere leser for mye i Knutsens utsagn i media. Hva skulle han ellers sagt? "Jo, jeg har flørtet med RBK for å se hvor mye penger jeg kan tjene uten å flytte på meg. I tillegg hadde jeg døra på gløtt hvis det skulle komme et lag utenlands fra."

For slik fremstår saken.

"Menneskene i klubben er det som er viktig. Ikke størrelsen på klubben."

Stemte dette kunne han akseptert det første tilbudet fra B/G uten å ha denne sagaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1925
Location: Selsbakk

PostPosted: 21.12.2021 08:49    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:


"Menneskene i klubben er det som er viktig. Ikke størrelsen på klubben."

Stemte dette kunne han akseptert det første tilbudet fra B/G uten å ha denne sagaen.


Tror Knutsen og BG kan gå med hodet hevet etter denne prosessen. Knutsen har vært åpen på at han ville ta en avgjørelse når han var klar for en avgjørelse og ikke når andre ønsker det. Det var hans valg. BG ventet også på ham.

Så ser jeg at BG betaler ham 5 mill i året - lurer da på om han er bedre betalt enn Rekdal? Regner med han er tippeligaens høyest gasjerte da? Lurer bare på om BG har råd til det?
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3223
Location: Oslo

PostPosted: 21.12.2021 09:01    Post subject: Reply with quote

Tidenes luremus Very Happy

Men forståelig ut fra økonomiske henseender.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1171

PostPosted: 21.12.2021 09:47    Post subject: Reply with quote

Tror dette kanskje var den store sjansen til Knutsen, men han valgte det trygge. Går naturligvis an å si han har ambisjoner også med å velge BG, men da er de avhengige av å gå til CL for å ta nye steg. Frykter for hans del at BG nå er/har vært på toppen. Ønsker han å være en legende i Bodø og prestere stabilt i ES så er dette veien å gå. Har han store ambisjoner tror jeg nok dette var vinduet å forlate dem.

Uansett hans valg, så lykke til videre.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 294

PostPosted: 21.12.2021 09:58    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:

Men forståelig ut fra økonomiske henseender.


Dette er også en rar måte å lure seg selv på. Tror du ikke RBK hadde betalt KK fem millioner i året pluss bonuser for gull og e-cup? Klubben som betalte 3,6 mill for Frigård? Sannheten er jo at Glimt ikke har gjort mer enn å matche det tilbudet RBK ga.

Jeg vil si at det er et forståelig valg hvis KK ønsker seg et nytt seriegull, eller et cupgull eller utslagskamper i Europa eller e-cup neste høst.
Han kan høste av innsatsen han allerede har lagt ned. Han vil i vinter miste noen spillere, men samtidig kunne hente bedre spillere inn enn før. Og han vil få ro til å drive på med det han liker best.
Hele denne høsten har stilt RBK i et latterlig lys og viser hvor dysfunksjonell klubben er. Det bør selv de som sitter og drømmer om Eggen og fabler om det voldsomme "potensialet" skjønne. Nå gjelder det å stikke fingeren i jorda, og støtte Reka. Og stenge denne pinlige tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
Dortmund99
Junior


Joined: 13 Nov 2021
Posts: 47
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2021 12:29    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg innbiller meg at dette var det Knutsen ønsket. Han slapp å velge selv. Utlandet kom ikke på banen i ønsket grad, og Rosenborg gikk videre. Da ble valget enkelt, i og med at han praktisk talt satt med kun ett alternativ. Jeg ser i hvert fall ingen annen grunn til å trekke dette ut i det uendelige.


Kan ikke folk bare slutte å innbille seg ting og konstruere sine egne fordreide bilder av virkeligheten? Utrolig mye naivitet og "alternative verdensbilder" her inne på forumet.

Kjetil Knutsen takket nei til Rosenborg for 2-3 uker siden, deretter klabbet de det til med Milosevic, og som en siste utvei gikk de for Rekdal etter at Eggen hadde bidratt med sin obligatoriske håndspåleggelse og velsignelse.

Er det så vanskelig å akseptere at Norges beste trener ikke ønsket seg hit, men heller ville fortsette eventyret i det som helt tydelig er en mye bedre klubb, både organisatorisk og sportslig?

For de som gadd å bruke noen minutter på gårsdagens pressekonferanse så var det i alle fall ikke vanskelig å forstå motivasjonen til Knutsen, og hvorfor han og familien valgte å ta endelig beslutning om kontraktforlengelse etter sesongslutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2749

PostPosted: 21.12.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

Det er da ingen her inne som har vanskelig for å akseptere eller forstå hvorfor Knutsen blir i Glimt. Men at man spekulerer og "konstruerer" opp teorier er da helt ufarlig - og en del av de tingene som gjør trenerjakter morsomme å diskutere. Hvis man kun skulle forholdt seg til ren fakta, så ville denne tråden her bare vært 2 sider lang.
Skjønner ikke hva det er du skal frem til? Har du lyst på skryt? Vil du at vi skal klappe deg på ryggen og berømme deg for godt håndtverk på bakgrunn av at du sa at Knutsen ikke kom? Gratulerer. Du tok en klassisk 50-50, og landet på riktig side. Sprett champagnen.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2021 12:58    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Tror kanskje dere leser for mye i Knutsens utsagn i media. Hva skulle han ellers sagt? "Jo, jeg har flørtet med RBK for å se hvor mye penger jeg kan tjene uten å flytte på meg. I tillegg hadde jeg døra på gløtt hvis det skulle komme et lag utenlands fra."

For slik fremstår saken.

"Menneskene i klubben er det som er viktig. Ikke størrelsen på klubben."

Stemte dette kunne han akseptert det første tilbudet fra B/G uten å ha denne sagaen.


Han kan vel fint mene at menneskene i klubben er viktig, men likevel vurdere familiære årsaker til å velge noe annet?
Han kan vel også fint mene det og likevel ønske seg en høy lønn?
Han kan vel likevel ha hatt RBK oppe til vurdering, men landet på at det viktigste var det gode samarbeidet i Bodø/Glimt?

Knutsen har vært ryddig hele veien han. Det har vært tydelig at han har vurdert hva han skal gjøre, men helt uten at han har brent noen broer innad og helt uten at han har skapt unødvendige spekulasjoner utad.
Back to top
View user's profile Send private message
Dortmund99
Junior


Joined: 13 Nov 2021
Posts: 47
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Det er da ingen her inne som har vanskelig for å akseptere eller forstå hvorfor Knutsen blir i Glimt. Men at man spekulerer og "konstruerer" opp teorier er da helt ufarlig - og en del av de tingene som gjør trenerjakter morsomme å diskutere. Hvis man kun skulle forholdt seg til ren fakta, så ville denne tråden her bare vært 2 sider lang.
Skjønner ikke hva det er du skal frem til? Har du lyst på skryt? Vil du at vi skal klappe deg på ryggen og berømme deg for godt håndtverk på bakgrunn av at du sa at Knutsen ikke kom? Gratulerer. Du tok en klassisk 50-50, og landet på riktig side. Sprett champagnen.


Virkelig? Ingen her inne som har problemer med å innse at KK tok valget selv, og takket nei til oss?
Trenger ikke bla mange kommentarene tilbake for å få bekreftet det motsatte.
Florerer jo med utsagn som at antyder at det var vi som droppet KK når det drøyde med en avgjørelse (også flere uker etter at KK takket nei til RBK)
Skal vel bare gå 2 dager tilbake for å se spinnville teorier om at det fortsatt er håp om å signere KK, Rekdal blir assistent til KK osv.

Er meg revnende likegyldig om jeg får skryt eller pepper her inne, men foreslår at folk går videre. Liten hensikt å lansere nye teorier nå. Vi endte opp med Reka ettersom vi ikke var nok attraktiv som klubb for KK, sånn er det bare.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 21.12.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Det er da ingen her inne som har vanskelig for å akseptere eller forstå hvorfor Knutsen blir i Glimt.


Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2749

PostPosted: 21.12.2021 13:11    Post subject: Reply with quote

Du tar kommentarene, teoriene og spekulasjonene altfor seriøst. Så må du gjerne si at det er lite hensiktmessig - men det er en form for underholdning. Hvis du ikke liker det, så er det bare å holde seg unna.

Og nei - du er nok ikke likegyldig til det. Det lyser av hele deg at du ønsker en tommel opp. Så her, Tommel'n opp! . Stå på videre.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3504
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2021 13:22    Post subject: Reply with quote

Dortmund
Du må forstå at RBK hadde gode grunn til å forvente at KK signerte med oss. Derfor ble prosessen slik den ble til slutt.
Det virker ikke som du har noen kjennskap til dette. Men svært mye tydet på RBK.
Så må du også tenke litt på at Knudsen nå ikke kommer noe nermere familien i særlig grad!. Så etterhvert hadde han ikke noe valg, da isen i magen smeltet.. Men om datteren begynner å studere i Trondheim så står det ekstra jobb til henne klar...
Nå er vi avhengig av det nye teamet. De støttes selvsagt, men ikke styret
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Dortmund99
Junior


Joined: 13 Nov 2021
Posts: 47
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2021 13:31    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Du tar kommentarene, teoriene og spekulasjonene altfor seriøst. Så må du gjerne si at det er lite hensiktmessig - men det er en form for underholdning. Hvis du ikke liker det, så er det bare å holde seg unna.

Og nei - du er nok ikke likegyldig til det. Det lyser av hele deg at du ønsker en tommel opp. Så her, Tommel'n opp! . Stå på videre.


Tvert i mot , og det er akkurat det som er poenget mitt; jeg sliter veldig med å ta mange av uttalelsene her inne seriøst. Laughing
Så det kan godt være at jeg konkluderer som deg, at det rett og slett er mye bedre å holde seg langt unna.

En stor del av brukerne her inne bekrefter i det minste at de er på linje med klubben som sådan, det vil si, henger igjen på 90-tallet og tror at vi fortsatt er Norges beste og mest attraktive klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2749

PostPosted: 21.12.2021 13:39    Post subject: Reply with quote

Likevel så tar du det seriøst nok til å komme med lange, gravalvorlige innlegg om hvor naive og virkelighetsfjerne alle som spekulerer er. Wink
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 764

PostPosted: 21.12.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Så ser jeg at BG betaler ham 5 mill i året - lurer da på om han er bedre betalt enn Rekdal? Regner med han er tippeligaens høyest gasjerte da? Lurer bare på om BG har råd til det?


Glimt fikk 40 mill for Patrick Berg, og ser ut til å få 50 fra Krasnodar for Botheim https://www.tv2.no/sport/14445705/. Dette i tillegg til det de har fått for spillere i fjor, samt en drøss penger for Europa-spill. Selvfølgelig har de råd til 5 mill i året til Knutsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 21.12.2021 13:45    Post subject: Reply with quote

Å høre KK på pressekonferansen i går føltes som kjærlighetssorg. Å ikke få den man vil ha. Men vi får ta det som folk, og ønske han lykke til enn å nå plutselig snakke drit om han fordi han valgte det han selv ønsket.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6693

PostPosted: 21.12.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

Vi er kanskje ikke den beste klubben rent sportslig pr.dags dato, men om du mener RBK ikke er den største og mest attraktive klubben sportslig så har du ikke fulgt med i timen.

Helt klart har vi fått et par bulker den senere tiden, men det forandrer jo ingenting sålenge Glimt nå har kun to gull på rad, Molde har to sølv og Viking og LSK kom forran oss i år.

Fortsetter vi derimot trenden nedover så kan det lukte etterhvert, men ting snur seg ikke SÅ fort.

Vi er den mestvinnende klubben i norsk historie og vi har de beste resultatene i internasjonal forball av samtlige norske klubber. OG,selv om fotball er ferskvare så er vi fremdeles den største klubben med de største ressursene (da tenker jeg ikke kun på cash) og fremtiden ser kanskje mørk ut nå men det er for tidlig å si at Glimt er det nye RBK, selv om de nå ahr forutsetningene i bunnen til å skape en lignende historie.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Dortmund99
Junior


Joined: 13 Nov 2021
Posts: 47
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2021 14:09    Post subject: Reply with quote

Takk, moomo. Det var sikkert ikke intensjonen, men ved å henvise til historien så understreker du det siste poenget mitt.
KK måtte velge hvilket lag han ønsket å trene i 2022, ikke 2002.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 21.12.2021 14:11    Post subject: Reply with quote

Går Botheim for det som ryktes har Glimt solgt spillere for rundt 210 mill de 3 siste sesongene. Liten tvil om at de har råd til Knutsen.

Hva ligger vi på? Rundt 40?
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2323

PostPosted: 21.12.2021 16:15    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Det er da ingen her inne som har vanskelig for å akseptere eller forstå hvorfor Knutsen blir i Glimt. Men at man spekulerer og "konstruerer" opp teorier er da helt ufarlig - og en del av de tingene som gjør trenerjakter morsomme å diskutere. Hvis man kun skulle forholdt seg til ren fakta, så ville denne tråden her bare vært 2 sider lang.


Nei, takk. Jeg foretrekker Senadors pessimisme og fremmedfølelse framfor den fantasiverdenen enkelte her lever i
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2749

PostPosted: 21.12.2021 16:23    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Nei, takk. Jeg foretrekker Senadors pessimisme og fremmedfølelse framfor den fantasiverdenen enkelte her lever i


PauloSilas wrote:

KK-toget har nok gått men det er jo underholdende å se hvordan all informasjon som kommer fram i media fortsatt tolkes som om han fortsatt blir RBK-trener i 2022.


SÃ¥ det er ikke underholdende likevel?
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Paldan
Junior


Joined: 15 Nov 2021
Posts: 74
Location: Byen er Bergen

PostPosted: 21.12.2021 18:03    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Vi er kanskje ikke den beste klubben rent sportslig pr.dags dato, men om du mener RBK ikke er den største og mest attraktive klubben sportslig så har du ikke fulgt med i timen.

Helt klart har vi fått et par bulker den senere tiden, men det forandrer jo ingenting sålenge Glimt nå har kun to gull på rad, Molde har to sølv og Viking og LSK kom forran oss i år.

Fortsetter vi derimot trenden nedover så kan det lukte etterhvert, men ting snur seg ikke SÅ fort.

Vi er den mestvinnende klubben i norsk historie og vi har de beste resultatene i internasjonal forball av samtlige norske klubber. OG,selv om fotball er ferskvare så er vi fremdeles den største klubben med de største ressursene (da tenker jeg ikke kun på cash) og fremtiden ser kanskje mørk ut nå men det er for tidlig å si at Glimt er det nye RBK, selv om de nå ahr forutsetningene i bunnen til å skape en lignende historie.



Det er så fascinerende. Dere tror fremdeles at RBK er så attraktive. Hva skal til for å innse at det finnes flere klubber bare i Norge som er mer attraktive pr.d.d.? Nedrykk? 4000 tilskuere på siste hjemmekamp, på en stadion som tar 21000 tilskuere. Attraktiv?

Jada, historie, "stolt fortid og fordreid selvbilde" etc.. Nytter ikke å komme drassende med et gammelt premieskap. RBK var top-notch en gang, var. Inntil man evner innse realitetene selv, så vil dere i beste fall være en outsider til 3.plassen i eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6693

PostPosted: 21.12.2021 18:33    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som påstår RBK er like attraktive som de var etter at Nils gav seg, men man kan ikke bare se på forfallet hos oss, man må se på standarden i norsk fotball.

Glimt har et spennende prosjekt og nå inntekter til å fortsette å bygge struktur, fasiliteter og sportslig.
Brann rykket ned, men det er t spennende prosjekt å få igang den gamle kjempen igjen.
Stabæk har fokus på utvikling av yngre spillere og får de middler kan det være et kjempespennende prosjekt.

Så har vi RBK i tillegg og om det er spennende prosjekter for rette vedkommende kommer jo helt an på ambisjoner, forutsetninger og timing.

Synes fremdeles RBK er det desidert mest attraktive i dag om man ikke heter Kjetil Knutsen.

Hvorfor?

Fordi Glimt er sårbare, enda. Brann mangler stabilitet i klubben og Stabæk har ikke midler.

Dortmundgutten er jeg glad smiler å er glad Smile Det er jo jul
RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Borteboer
Junior


Joined: 14 Nov 2021
Posts: 8

PostPosted: 21.12.2021 20:00    Post subject: Reply with quote

Kjetil Knutsen:

"– Jeg føler at den RBK-prosessen har foregått veldig mye utenfor meg. Å gå over til å lede et annet lag enn Glimt noen uker etter endt sesong, det sitter veldig langt inne for meg. Det gjorde at jeg ikke brukte tid på å tenke på norske klubber i det hele tatt."

Mange bør sjekke kildene sine...
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 21.12.2021 20:19    Post subject: Reply with quote

Blir uansett en tung jobb for Knutsen å bygge nok et topplag i Bodø. Blir ikke mange igjen fra supersesongen deres i fjor nå. Blir også få profiler igjen fra årets sesong. Slik sett burde timingen vært god med henhold til å få Knutsen til å flytte på seg. Derimot om han ikke ville, så for all del. Blir spennende å se hvilke spillere Glimt skal ha til neste sesong. Kommer Rekdal og Knutsen til å ønske seg de samme spillerne tro? Noe sier meg at det i liten grad er noen fare for at man går for de samme spillerne (utenom eventuelle supertalentfulle no-brainere som måtte dukke opp a la Carew før i tiden). Lurer også på hvem av Glimt, Molde og RBK som får mest ut av spillermateriellet de rår over til neste sesong.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 113, 114, 115, 116  Next
Page 114 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb