English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.07.2021 23:30    Post subject: Reply with quote

Skal for all del få være uenig. Når det gjelder de såkalte usaklighetene så har jeg utredet gjentatte ganger utfyllende hva som er problemene, og ser ikke noe poeng i å gjenta det i hvert svar.

Hoff er ikke god nok (Lundemo mk2), Skjelbred er mer på sykestua enn på banen, Tettey kan ikke spille på kunstgress, Henriksen langtidsskadet og har langt i fra imponert i RBK etter returen. Til seriestart 2022 har han også i nærheten av 3 år hvor han knapt har spilt kamper. Hvor mye satt tilbake vil han være nå? Tagseth er fortsatt uferdig og trenger nok fort 1 sesong til for å være i diskusjonen om å være førstevalg på et gullag, og Konradsen er klar for avskilting

Når det gjelder angrepsrekka så er Vecchia en vandrende skade. Han har en lang og omfattende skadehistorikk og har også hos oss knapt vært på banen. Da hjelper det ikke hva makspotensialet er, om man ikke kan stole på at helsa holder og han kommer seg på banen. Det er bare Helland om igjen. Ceide har ennå til gode å vise at han er god nok for en seriemester. Ja han har et potensiale, men gjennombruddet gjenstår. Det hjelper ikke å kunne dra av en mann eller 2 om man ikke greier å omsette ferdigheter til tellende resultat. Så enn så lenge har han faktisk ikke levert. Og det er ikke for å rakke ned på han. Jeg ønsker uendelig at gjennombruddet kommer, helst til helga, men det har ikke skjedd ennå. Å bare anta at Vecchia spiller uke ut og uke inn, og at Ceide plutselig slår igjennom og produserer 15 målpoeng blir for hypotetisk på nåværende tidspunkt.

RWP er fortsatt et spørsmalstegn. Riktignok brukbar uttelling på begrenset spilletid, men har jo ikke akkurat imponert i RBK så langt.

Holse har ingenting ute på den kanten å gjøre, all den tid han er mye bedre på midten, så han anser jeg ikke som en av de fremste. En av 2 midtbanespillere som beviselig holder den kvaliteten vi trenger.

Dino er det meste sagt om. Dårligste RBK spiss siste 40 årene.

Og ja det blir kritikk og negativitet når RBK er redusert til et middelmådig Eliteserielag som spiller feig rævafotball og styres etter bingometoden.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 07.07.2021 08:00    Post subject: Reply with quote

Er det lov å være litt enig med begge parter? Razz

Jeg er av den oppfatning at Ceide ikke bør spille noe mere for RBK nå og lånes ut til et OBOS lag der han får føle på hvordan det er å lykkes.

Jeg er veldig redd for at vi er i ferd med å ødelegge det som kan være en potensiell gullgruve for klubben.
Man kan bare se på RBK 2 der Ceide tar med seg følelsen fra a-laget og spiller akkurat likedan der han burde føle seg komfortabel med sine kvaliteter og utnytte dem til sin fordel, men neida.

Siden laget ofte ogs åstiller med juniorer i feil posisjoner og forsvarer seg så får han heller ikke noen god arena og selv om han har kvaliteter til å dominere i kontringsspillet for andrelaget så gjør han ikke det, og det er ikke tilfeldig.

Gi gutten noen andre opplevelser og hent heller tilbake Brattbakk som helt tydelig er mindre avhengig av støtte og selvtilitt for å gjøre jobben sin.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 07.07.2021 12:06    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/mening...pp=sporten

"Bodø/Glimt må snart begynne å tenke på en hverdag uten Kjetil Knutsen"

Handler dog om mer enn oss, selv om Rosenborg også nevnes.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 07.07.2021 12:24    Post subject: Reply with quote

Er det mulig å sikre hans signatur fra januar 2022 nå, selv om kontrakten hans ikke går ut før sommeren? Sånn jeg tolker innlegget over så høres det ut som det menes at Knutsen etter all sannsynlighet forlater Glimt etter 2021-sesongen, eller i hvert fall når kontrakten går ut.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 07.07.2021 12:33    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
https://www.tv2.no/mening...pp=sporten


For dere som ikke orker å trykke på linken:

" For det er ikke bare Rosenborg som har Knutsen på lista. I kretsen rundt Glimt antar de at sannsynligheten for at han går til utlandet er større.

Mye større.

Klubber i Danmark og Sverige har forhørt seg. I Belgia er de heller ikke fremmed for å ansette norske trenere med spisskompetanse på offensiv fotball i 4-3-3. "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 07.07.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig mener de han skal til utlandet. Ingen storklubber i Norden jakter ny trener pdd. Etter hva jeg er kjent, men kretsen rundt Bodø håper selvfølgelig Knutsen heller vil ta over over Velje enn Rosenborg.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 07.07.2021 17:47    Post subject: Reply with quote

Er det lov å håpe på at Knutsen skriver under for RBK nå som Glimt trolig ryker ut av Europa?

Generelt en skuffende førsteomgang av Glimt, til tross for et overtak i banespillet, virker det bittelitt naivt med alle mann i angrep konstant. Herlig å se at man tør, men antagelig en fin erfaring for Knutsen å få med at man enten må ha noe mer balanse i angrepsspillet i Europa, eller så må spillerne spille med bittelitt mindre risiko. Man kan si Glimt er uheldige, men det handler om litt uerfarenhet. Nyttig erfaring som Knutsen kan ta med til RBK.

Og der ble det 1-2 rett før pause. Får se om Glimt kan heve seg noe mer etter pause.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 07.07.2021 17:53    Post subject: Reply with quote

Har bra uflaks med skader. Nå er vel Bjørkan fort ute i noen uker også. Ellers så lider de veldig av at de ikke har kanter på banen. Enig at de ble vel naive der selv om de var uheldig og udyktig og slippe inn på corner mens de var 10 på banen. Hvis de får opp presisjonen og blir litt mer balanserte kan de fort klare 2-2 i alle fall, selv om jeg tror det skal holde hardt med alle skader og det utganskpunktet de har.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 07.07.2021 18:00    Post subject: Reply with quote

På benken har de har da naturlige vinger de kunne brukt: Pernambuco, Tounekti og Lindahl. Litt overraskende at Knutsen gjør samme valg, som flere Rosenborg-trenere har blitt sterkt kritisert for, med rette.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 07.07.2021 18:26    Post subject: Reply with quote

Var keen på Knutsen, inntil jeg så at han valgte å bruke indreløpere som vinger i dag. Typisk norske trenere Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.07.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

Nå har vel det litt med at de 2 vante vingene, Sørli og Solbakken, er ute vil jeg tro. De har ikke veldig bredde, og er alternativene svake defensivt i tillegg så blir de overkjørt mot såpass motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 07.07.2021 20:51    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Var keen på Knutsen, inntil jeg så at han valgte å bruke indreløpere som vinger i dag. Typisk norske trenere Smile


Da kan du være glad du er for ung til å huske oss i mesterligaen i 2000 og 2001
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 08.07.2021 11:52    Post subject: Reply with quote

Med det mannskapet han har så over prestere de enormt.
Det viser bare hvor viktige samhandling- relasjoner og roller er.
Vi kan bruke så mye tid vi vil på droner og analyser og søvn målere og press spill. Det viktigste er hvordan vi springer på banen i forhold til hverandre og hvor vi spiller ballen.
Det har Knutsen forstått etter å ha besøkt mesteren.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.07.2021 12:52    Post subject: Reply with quote

Håper de ikke tilbyr ham en lavere kontrakt enn Åge har om det kommer til det. Ville vært respektløst med tanke på hvordan Åge turer frem med sin gasje ><
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 08.07.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

https://www.aasanetidende...te-trener/
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 08.07.2021 15:51    Post subject: Reply with quote

Interessant artikkel og imponerende hva han har fått til der han har vært. Må sette meg inn i hvorfor de valgte Monsamjelden på tross av resultatene til Knutsen. Kanskje samme grunn som hvorfor de fleste trenere i landet fremstår uten en klar plan.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 08.07.2021 18:01    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
https://www.aasanetidende...te-trener/

Steiki, det var en artikkel skrevet av og for lokalkjente. Ut fra den der har han trent Åsane, Hovding, Brann, Fyllingsdalen, Myrdal, Breistein, Varden og Bodø/Glimt.

Ikke vet jeg hva som er by, bydel, kommune, fotballag og stadion.
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 08.07.2021 19:23    Post subject: Reply with quote

Ref hvorfor Mjelde fikk sjangsen i stedet:
https://www.tv2.no/a/8737006/

Hvis det stemmer at styrelder eller sponsor eller hva det er han er har insistert på å få sin egen sønn i A-stallen, og ikke forlenger med Knutsen fordi han nektet dette av sportslige grunner er det mildt sagt hårreisende. Man kan si mye om ledere i RBK, men SÅ ille har det aldri gått.

Hvis man leser sak osv, så kommer det frem at styret gikk imot spillernes og sportsdirektørens ønske ved å ikke forlenge med KK og velge Mjelde i stedet.

Spesielt.

Edit: Presisering i rollen til Bruun Hansen.
Edit2: og sportsdirektørens rolle Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 09.07.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

apresthus wrote:


Hvis man leser sak osv, så kommer det frem at styret gikk imot spillernes og sportsdirektørens ønske ved å ikke forlenge med KK og velge Mjelde i stedet.

Spesielt.


Høres for villt ut til å være sant. Om det ikke var for at Bruun Hansen har en lang historie med klønete håndteringer bak seg.

https://sosialnytt.com/ge...-i-bergen/
Back to top
View user's profile Send private message
BOLLEMANN
Junior


Joined: 09 Jul 2021
Posts: 15

PostPosted: 09.07.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Selvfølgelig mener de han skal til utlandet. Ingen storklubber i Norden jakter ny trener pdd. Etter hva jeg er kjent, men kretsen rundt Bodø håper selvfølgelig Knutsen heller vil ta over over Velje enn Rosenborg.


Selvsagt vil han det. Derfor jeg står for å ansette Nils Arne Eggen fremfor dette.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 09.07.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

BOLLEMANN, hvis du er så stor tilhenger av Nils, har du fulgt med de siste årene???
Helsa til Mannen og Alderen er jo mer enn nok grunn til at han aldri skal trene oss igjen.

Alle hadde jo ønsker Nils var yngre og frisk nok til å ta en turn til, men livet går videre og i fremtiden må vi finne andre alternativer,

Akkurat nå er det Kjetil Knutsen som stikker seg frem som det beste alternativet, hva annet klubben har kartlagt må fåglarna vite, men det finnes andre trenere der ute som også kan gjøre en veldig god jobb.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 09.07.2021 13:56    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Nils Arne sjøl ville kontant ha avfeid spørsmålet om et comeback.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 958

PostPosted: 09.07.2021 14:31    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Var keen på Knutsen, inntil jeg så at han valgte å bruke indreløpere som vinger i dag. Typisk norske trenere Smile



Hadde vel mest å gjøre med at Solbakken og Sørli begge er skadet og at BG ikke har flust med etablerte spillere i bakhånd når de mister nøkkelspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 29.07.2021 21:09    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...sesstrener

Villig til å ha en midlertidig løsning om man må vente på riktig mann.

Men om Knutsen signerer for RBK i januar, med kontraktstart 1 juli ( Da kontrakten med Glimt går ut ) så er vel Glimt neppe interessert i å ha han der fra sesongstart og 3-4 måneder.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 992

PostPosted: 29.07.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Nei, da er det nok i begges interesse å finne en løsning så fort som mulig slik at begge klubbene kan komme i gang med nye trenere. Jeg tror riktignok det er et stykke fra Kotengs uttalelse om at KK er høyt på lista, til at signaturen er klar...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 114, 115, 116  Next
Page 8 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb