English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Noah Jean Holm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.08.2021 08:15    Post subject: Reply with quote

Han "velger" Norge, for øvrig.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 23.08.2021 08:54    Post subject: Reply with quote

Noah har rett og slett imponert meg siden han kom til klubben. Makan til punch og kraft i det han foretar seg. Kan ikke huske å ha sett noe lignende siden Prica sin tid i klubben.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.08.2021 09:02    Post subject: Reply with quote

Han gir meg litt vibber av både Prica og Carew, egentlig. Har vi noen gang hatt en midtspiss som både evnet å spille enkle pasninger på første og andre touch, spille lange spillvenderpasninger på egen hånd, og dessuten dra avgårde på et raid gjennom 3-4 motspillere? Gutten er 20 år - gi ham to år på å utvikle duellspillet, så er han et monster både i og utenfor boksen.

Med forbehold om varierende nivå og blaff ser Holm ut til å ha potensialet til å bli en helt komplett midtspiss i 4-3-3.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.08.2021 09:03    Post subject: Reply with quote

Endelig kan det se ut som vi har skaffet en spiss som har gjennombruddskraft og målteft. Han er en konstant trussel som gjør ethvert forsvar redd. Det har vi manglet siden Pricas dager. Her må vi skryte av Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 23.08.2021 10:29    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Her må vi skryte av Dorsin.


Ta med Vagic i skryten! Én trening med laget og så inn og dominere midtbanen? Oppsiktsvekkende for en 20-åring!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 23.08.2021 11:19    Post subject: Reply with quote

Her må vi nesten skryte av Senador også!
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 23.08.2021 11:32    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Med forbehold om varierende nivå og blaff ser Holm ut til å ha potensialet til å bli en helt komplett midtspiss i 4-3-3.

Illustrativt: Med forbehold om at han kan bli en Daniel Braaten.

Utrolig start og en råskap som gjør at man får assosiasjoner til Carew/Haaland. Men dette kan jo bare ikke gå... Aldri har jeg fryktet blaff mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.08.2021 11:39    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig ikke det er et Braaten tilfelle. Man har jo sett i alle kampene han har kommet innpå at det er et nivå der som vi har manglet alt for lenge. Enormt sterk fysisk, og han har en ballbehandling som er flere divisjoner opp fra de spissene vi har hatt de siste årene. Trioen Noah, Vecchia og Ceide har også et individuelt ferdighetsnivå som ligger langt over Eliteseriestandard og de kan spille hverandre veldig gode. Noah er fort den brikken som trengs for at de 2 kantene skal få ut potensialet sitt, litt på samme måte som man så Vecchia (rett i forkant av skaden) blomstret når Molins kom inn og han fikk noen å spille ball med, i stedet for bare armadaen av løpsmaskiner.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 23.08.2021 12:05    Post subject: Reply with quote

Man så jo etter at Noah banet seg vei igjennom Odd forsvaret at de nesten satt 2 man for å stoppe han. Får han litt mer bulldoser egenskaper så kommer han til å bli et skikkelig uromoment for hele elite/serien. Har alt evnene til å holde ballen så trenger bare å bygge videre derfra. Kanskje han kan bli en sånn spiss som Helland var ving første året hvor det ble brukt stygge triks og kortsamling for å stoppe han. Noah ser uansett ut til å være mindre kjeks en Helland var.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 23.08.2021 16:00    Post subject: Reply with quote

– Det var mamma og pappa som ga meg Holm da jeg var liten, så det har ikke så mye å gjøre med mine egne valg. Men jeg liker at Holm representerer mamma. Det er jeg glad for.

– Hvorfor har du Noah på drakta?

– Det kunne vært Holm. Men jeg er Noah, så derfor ville jeg ha Noah bak på drakta. Det er litt annerledes, men ikke så mye mer tanker enn det bak den avgjørelsen.

https://www.vg.no/sport/f...ge-for-meg
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.08.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

- Jeg har alltid pleid å være en sånn boks-spiss, men jeg har utviklet meg det siste året.

- På hvilken måte?

- Jeg har blitt veldig, veldig mye bedre med ballen, noe jeg føler jeg får vist fram i mine aksjoner i dag. Jeg har blitt mer ballsikker. Jeg kan ta den med meg i rom, utfordre og skape ting sjøl.

Les mer: - Et hav med rom

Pappa David Nielsen var blant Eliteseriens store profiler både som spiller og trener for Brann og Strømsgodset. Den danske kruttønna er derimot ikke Holms største kritiker.

– Han var veldig imponert av målet, han hadde aldri sett meg gjøre det før sa han. Det tror jeg ingen har. Han sa det var bra spilt, sier Holm og fortsetter:

– Men mamma sin melding varmer alltid mest. Det er jo hun som er hardest. Hvis jeg spiller en dårlig kamp, så slår hun ned på det. Mamma er definitivt sjefen, hun kan bli sur på holdninger på banen og alt, sier Holm.

Les mer: Telefonen til RBK-kometen kokte da han kom hjem. Meldingene til mamma og en ukjent mann skilte seg ut: – Jeg lo godt

Dessuten intervju på Midtnytt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 23.08.2021 21:16    Post subject: Reply with quote

Han er ikke med på spilleroversikten på rbkweb.no
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Buran
Senior


Joined: 17 Mar 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 25.08.2021 16:30    Post subject: Reply with quote

Spilt i utlandet siden han var 16, går han også da på kvota?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.08.2021 16:51    Post subject: Reply with quote

Han er norsk statsborger...
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 25.08.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

De endret vel reglene for noen år siden. Husker det var noe styr rundt Eikrem ettersom han begynte å spille i utlandet såpass tidlig og reglene sa noe om at spilleren måtte har vært i klubben/landet i år innenfor alderen 15-21 (dette hadde ikke Eikrem (mener det var han), så han gikk ikke under egenutviklet, selv om han var norsk statsborger.

Mener det var noe sånt i det minste
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 25.08.2021 18:19    Post subject: Reply with quote

Fra NFF.no:

"Forbundsutviklet spiller

En forbundsutviklet spiller er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært registrert for norsk(e) klubb(er) i minimum 3 hele kampsesonger eller totalt 36 måneder i perioden fra 1.januar sesongen spilleren fylte 12 år til 31.desember sesongen spilleren fylte 21 år."

Så Holm er kanskje akkurat innenfor hvis han dro ut som 16-åring.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.08.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Statsborgerskap er trumfkort. Det ble endringer etter at blant annet etternavnebror Thomas Holm gikk på utenlandskvota i norske klubber, da han var i utlandet i utviklingsårene.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 26.08.2021 06:51    Post subject: Reply with quote

Ja, og Eikrem, som de begge + Solskjær sutret om i media den gangen, til tross for at tre år mellom 15-21 (som det var den gangen) er standard i UEFA.

I 2013 ble det endret til tre år mellom 12-21, noe som gjør at mange akademispillere kvalifiserer. Det er en særnorsk regel som må bety at NFF ønsker at flere talenter drar utenlands i utviklingsårene.

Finner likevel ikke noe om at nasjonalitet har noe med det å gjøre i LUS-bestemmelsene.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 83

PostPosted: 26.08.2021 09:28    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ble ikke Holm tatt ut til A-landslaget med alle de forfallene vi har? At Solbakken presterer å ta ut Botheim i stedet må være det latterligste valget som noen gang er gjort i Norsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 26.08.2021 10:07    Post subject: Reply with quote

Nå har vel Botheim vist mer enn Holm denne sesongen. Noah har vel ca 20 kamper på seniornivå så langt i livet, hvorav én fra start, fordelt på to klubber på 2 kalenderår...
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 26.08.2021 10:43    Post subject: Reply with quote

thomas_katt wrote:
Nå har vel Botheim vist mer enn Holm denne sesongen. Noah har vel ca 20 kamper på seniornivå så langt i livet, hvorav én fra start, fordelt på to klubber på 2 kalenderår...


Botheim har aldri scoret et mål likt det Holm gjorde sist. Klasseforskjell på talentet der i gården, uten at jeg har noe i mot Botheim egentlig. Det er ikke tilfeldig at han plutselig scorer i Glimt etter å ha sett sjanseløs ut for både oss og Stabæk.

Greit å ikke ta ut Holm for Norge etter et par gode kamper. Holder U21-alder og vil få spille der - og det setter ikke noe videre press på han ift. det å knytte seg permanent til et landslag (selv om han vel nå med de nye reglene kan spille 3 kamper og fortsatt skifte).
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 26.08.2021 16:04    Post subject: Reply with quote

Ville antakelig tatt ut f eks Ohi jeg da.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 26.08.2021 16:17    Post subject: Reply with quote

Lillegutt11 wrote:
det latterligste valget som noen gang er gjort i Norsk fotball.

Her er det mye å velge mellom. Holder en knapp på å stille uten spisser i en playoff-kamp til EM. Eller kanskje å stille på nach på Brann stadion.

Holm må faktisk bevise litt mer før han er med i landslagsdiskusjonen. Men jeg tipper han kommer dit også ganske snart.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.08.2021 22:59    Post subject: Reply with quote

Noah Holm var liten og teknisk, Erling Braut Haaland var høy og tynn da de sammen slo Moise Kean sitt Juventus. For førstnevnte er målet å igjen spille sammen med fenomenet Haaland – denne gangen med det norske flagget på brystet.

(...)

Konseptet var enkelt: Far David Nielsen, sammen med Karl Kvile og Lars Atle Larsen, ville samle de beste ungguttene fra hele Bergen og omegn, i tillegg til å hente inn det ypperste av talenter fra Norge rundt til enkeltturneringer i utlandet.

– Det var pappa som starta det da vi var veldig unge. Jeg tror han ble litt lei av å se så mange gode spillere som spilte med spillere de ikke fikk god nok matching med til daglig. Så han plukket ut mange gode i bergensområdet og samlet et lag.

(...)

Ikke alle i Bergen elsket den litt unorske tilnærmingen til talentsatsing, uten at det brydde far og sønn Nielsen all verdens. For kraftspissens utvikling har perioden med det hardt satsende Fyllingsdalen-laget betydd mye.

– Det har nesten betydd alt, at jeg veldig tidlig har fått sett de beste, hvordan de oppfører seg og å få spille turneringer av så høy kvalitet. Det setter jo spor, beskriver han.

Les mer: Kometen var lagkompis med Haaland: – Jeg var liten og teknisk, han var høy og tynn

Holm flyttet til Norge da han begynte på barneskolen, og gikk på Søreide skole i Bergen.

– Eg kan jo snakke bergensk, men den har eg lagt fra meg, sier 20-åringen på feilfri bergensdialekt.

Hele ungdomsskolen gikk han i Drammen, før turen gikk videre til Tyskland og RB Leipzig i to år, etterfulgt av én sesong i portugisisk fotball.

(...)

Tross sin unge alder har Holm armene dekket av tatoveringer. Noen av dem har historier bak seg, mens andre ikke fullt så mye.

– På venstrearmen har jeg Poseidon, som er havets gud. Jeg kommer fra en fiskerfamilie i Danmark, så Poseidon representerer akkurat det, forklarer RBKs nummer 18.

(...)

I tillegg har han en tatovering fra animeserien Naruto, som han også refererte til i målfeiringen mot Odd.

Les mer: Etter praktmålet ble han sammenlignet med både Ivers og Carew. Selv velger han en «skurk»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.08.2021 21:53    Post subject: Reply with quote

– Noah var veldig tydelig på at han ville til RBK, og jeg synes at han skulle følge magefølelsen, sier David Nielsen til Discovery over telefonen fra Danmark.

Når klubbvalget ble tatt, handlet det ikke nødvendigvis om garantier for spilletid, men heller å komme til en stabil klubb der pilen peker rett vei.

– Det som betyr enda mer er at han kommer til en klubb som er i positiv utvikling. De spiller en fotball som passer Noah, så er det opp til han å overbevise treneren om at han skal spille, forteller Nielsen

Les mer: – Noah er en fotballspiller, mens jeg var en kriger

– Noah har vært ute siden han fylte 16, så han vet hvordan ting er. Han skal selv få kjenne på det å gjøre feil, si noe dumt i media, bomme på en enorm sjanse. Jeg kan ikke drive og kontrollere de tingene, det har jeg heller ikke lyst til. Det er en del av det å bli fotballspiller.

– Men mitt viktigste råd er så enkelt som å jobbe hardt. Det har vært beintøft med tre år i Tyskland og ett i Portugal, det blir ikke så mye tøffere enn det. Jeg var og besøkte ham til sammen fire ganger i løpet av årene i Tyskland. Han var fullstendig overlatt til seg selv. Det var tøft, men han taklet det veldig bra.

Les mer: Nielsen om RBK-sønnen: – Han var fullstendig overlatt til seg selv

Hareide:

– Han er en veldig rolig og balansert gutt, og er en fin gutt å trene. Han er fokusert og jobber godt og han kjenner Emil og Edvard godt fra landslaget. Noah ville gjerne hit og faren anbefalte ham å komme til Trondheim.

– Hva så dere da bestemte dere for å hente ham?

– Vi kikket på ham så vi råmaterialet. Det er viktig som ung, når du har den eksplosiviteten, farta og kraften som skal til for en spiss, så skal vi bygge på der. Han har gode medspillere som ser ham og setter ham opp i Stefano (Vecchia), Emil og Carlo (Holse) kan gjøre det samme, sier Åge Hareide.

Les mer: Ett tap irriterer fortsatt RBK-treneren – men nå lukter trønderne blod
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 33, 34, 35  Next
Page 9 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb