English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Noah Jean Holm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 423

PostPosted: 03.09.2021 19:26    Post subject: Reply with quote

Scorte et meget pent mål i u21 kampen i dag. 38s->
https://www.vgtv.no/video...oesterrike
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.09.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

Det er så mye trøkk og vilje i det han foretar seg. En sånn herlig blanding av kraft og raffinement.

Lurer på hvor lenge vi får beholde ham.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 03.09.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

Deilig å vite at vi har han på kontrakt 3 år til RBK
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2021 20:46    Post subject: Reply with quote

Toppscorer i eliteserien 2022
Selges trolig enten i vintervinduet da, eller 6 mnd senere

25 millioner + sell on og klausuler for 7 ekstra 👌
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 03.09.2021 20:50    Post subject: Reply with quote

Hvis Noah presterer mer som han har gjort hittil og blir toppscorer i serien neste år, så burde han gå for mer enn 25-30 mill. Ser for meg at han kan score 20 mål i serien neste år. Han har et rått talent. Gleder meg til fotballkampene for å se han og Emil spille selv om laget sliter. Tror vi har mye å glede oss til neste år!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2021 20:57    Post subject: Reply with quote

Burde? Ja
Er bare skeptisk på vår evne til å ta ordentlig betalt..

Heggheims pris tilsier at noah burde være verdt 100
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 03.09.2021 21:01    Post subject: Reply with quote

I forhold til prisene de går for fra danske klubber så synes jeg han er verdt 150 millioner. Burde ikke gå for mindre enn Håland, som gikk for 50. Men er på Carew nivå eller bedre sier de, og han gikk jo for 75 for et årtusen sida.

Prisene må opp fra den norske ligaen men det er jo lettere når man deltar i CL/EL gruppespill hvert år og har fet økonomi
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 03.09.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Overgangssummer som 25-30 millioner er hva man ville fått av en ekstra god spiller i den norske ligaen, men Noah er en av de sjeldne spillerne som bare dukker opp, og du ser umiddelbart at han har et voldsomt potensiale til å havne på et høyt internasjonalt nivå. Med de helt sinnsyke egenskapene hans som er synlige til enhver tid, så vil han med mange mål på statistikken - bli mye dyrere. Dersom dette blir tilfellet, så kommer han ikke til å bli en billig signering av et middelmådig lag, men signaturen hans vil bli kjempet om - noe som vil øke prisen betraktelig.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 03.09.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
I forhold til prisene de går for fra danske klubber så synes jeg han er verdt 150 millioner. Burde ikke gå for mindre enn Håland, som gikk for 50. Men er på Carew nivå eller bedre sier de, og han gikk jo for 75 for et årtusen sida.

Prisene må opp fra den norske ligaen men det er jo lettere når man deltar i CL/EL gruppespill hvert år og har fet økonomi


nu tror jeg lige du skal spise brød til. Kamaldeen gik for 150 mill danske kr. og er en verdensstjerne i svøb. Han har en fart som kun meget få har og så er han kampafgørende. Daramy fra FCK gik for 100 mill og er altså også et niveau eller 2 over Noah. Og begge spillere har vist sig frem på højere niveau over en periode. Det er altså ikke nok at spille 1 god kamp for Rosenborg - altså ingen kendte ham jo og i de andre klubber han har været er han også blevet vurderet for let. Han har bestemt nogle kvaliteter, men han skal bestemt også arbejde med sin teknik. Lad ham nu spille en eller to rigtig gode sæsoner i Rosenborg så skal han nok gå for en god pris. Jeg tror dog aldrig det bliver over 5 mill Euro.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.09.2021 10:43    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
nu tror jeg lige du skal spise brød til.


God helg da haavarl!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.09.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Vi er vel uenige da Ibejnar. Du kan spise brødet ditt selv. Det er vel øynene som ser det der. Den spiss typen som Noah er, er ganske sjelden. En riktig 9er, kan gå for store summer. Hareide mener han kan bli bedre enn Carew. Det tror jeg også. Han har mer å bevise ja. Men nå snakker vi om fremtidig salgssum. Ikke p.d.d. Og et no 9 talent som Noah, om han fortsetter å prestere bra, og scorer en del i Europa neste år, da kan vi snakke om en budrunde og større summer.

Fordelen FCK har er utstillingsvindu i å prestere bedre for tiden i Europa. Om Rbk kommer seg dit så blir det et helt annet scenario.

Men du snakker ned Noah her. 1 god kamp. Jeg synes han har gjort det bra nesten hver gang han har vært på banen. Og jo bedre laget blir jo bedre kommer han til å bli. Sånn er det ofte med 9ere. Man må ha litt service, om det er Haaland eller Kane. Og Noah har bevist at han kan skape ting på egen hånd også.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2021 11:33    Post subject: Reply with quote

Godt brød skal man ikke kimse av!
Når det er sagt så er det faktisk mulig å selge spillere fra RBK for over 5 mill euro, de må bare ha et talent langt utover det vanlige og spille i rett posisjon på banen.
Oppfyller Noah disse kravene? Neppe riktig ennå, men med en god sesong i år og ennå mer oppblomstring til neste år og kanskje spille oss inn i Europa så er veien mye kortere.
Vi får neppe 10 mill euro, men et sted mellom 5 og 10 er ikke så uoppnåelig som du vil ha det til Ibejnar. Han må bare vise frem talentet og vi må ha timingen med oss.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 04.09.2021 11:40    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
ibejnar wrote:
nu tror jeg lige du skal spise brød til.


God helg da haavarl!


Flæt næbet!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.09.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

Problemet Pappelg: Han er i rbk. Alle i rbk er fort 30-40% dårligere enn de kunne vært på grunn av manglende system. Da vil også salgsprisen bli dårligere. Derfor blir det dumt å sammenligne med Danmark.

Vi får maks 30mill. Med en veldig god trener og et fast offensivt system så kam vi snakke, men Knudsen er ikke ansatt. Maalen er fortsatt ledig…..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 04.09.2021 12:23    Post subject: Reply with quote

Europeiske klubber betaler ikke for navn eller nasjonalitet. De betale tror talent. Det har Noah mye av. Ceide også om han fortsetter der han har vært deler av sensommeren. Den norske ligaen er ikke høyt aktet, men det flyter av penger i mange europeiske ligaer. Kommer en PL klubb på banen for eksempel, så er 10 mill € for lommerusk å regne. Her handler det om hvilke prestasjoner og hvilken utvikling spilleren har. Hjelper selvsagt å score slike mål på landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 04.09.2021 14:55    Post subject: Reply with quote

For tidlig å snakke om 150 millioner i hvert fall.

Det er fristende å prøve seg på logikken "middelmådig spiller gikk for X millioner, derfor må opplagt bedre spiller være verdt Y millioner", men det holder jo ikke mål.

Et meget stort talent, som fortsatt må ta steg.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 04.09.2021 15:17    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Flæt næbet!


På generelt grunnlag er det lurt med litt brød om man først har startet med dansk akevitt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 04.09.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

i kampen imod Rennes hjemme hvor han skulle vise niveau var han helt usynlig og meget dårlig på bolden. Det er jo sådan noget folk kigger på - mere end om man er rigtig god imod 2. divisions hold i Norge. Det er jo helt tosset at sammenligne ham med Kamaldeen eller Daramy lige nu. Jeg kan sagtens se hvad han kan - men han må vise det imod bedre hold og også gerne mere end en kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 05.09.2021 09:41    Post subject: Reply with quote

Han misbrukte flere sjanser ja,men han var absolutt ikke usynlig,som du sier..han skaffet straffe,kom til flere sjanser som f,eks islamovic aldri hadde klart..
Manglet litt på effektiviteten.

Meling fikk gult kort,ble parkert av holm,to ganger på inlegg som gikk over han,hadde reitan og vecchia vært mer presis,hadde han kommet til 2 sjanser til,som hadde vært store sjanser.
Han var også god med mann i rygg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 05.09.2021 12:24    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
i kampen imod Rennes hjemme hvor han skulle vise niveau var han helt usynlig og meget dårlig på bolden. Det er jo sådan noget folk kigger på - mere end om man er rigtig god imod 2. divisions hold i Norge. Det er jo helt tosset at sammenligne ham med Kamaldeen eller Daramy lige nu. Jeg kan sagtens se hvad han kan - men han må vise det imod bedre hold og også gerne mere end en kamp.


Det var du som sammenlifnet ham med Kamaldeen eller Daramy.. Jeg sa han burde gå for mye penger sammenlignet med hva danske spillere går for. Og det er ikke bare Kamaldeen og Daramy som går for mye penger der. Og da tenker jeg på hva han vil gå for NÅR han går ETTER å ha bevist seg. Jeg snakket om fremtiden og du forsøker å vri det til nåtid. Det er helt utrolig hvor du vrir på ting for å snakke Noah ned. Man har jo øyne, og kan se hva en spiller har! "riktig god mot 2.divisjons hold i Norge". Du kan ta deg en bolle!


Last edited by Pappelg on 05.09.2021 14:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.09.2021 13:08    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
i kampen imod Rennes hjemme hvor han skulle vise niveau var han helt usynlig og meget dårlig på bolden. Det er jo sådan noget folk kigger på - mere end om man er rigtig god imod 2. divisions hold i Norge. Det er jo helt tosset at sammenligne ham med Kamaldeen eller Daramy lige nu. Jeg kan sagtens se hvad han kan - men han må vise det imod bedre hold og også gerne mere end en kamp.


Dette har også med at rbk har for dårlig spillemønster. Det går for tregt og det manglet løp rundt Noah. Da blir han også enda dårligere. Vi ser jo i enkeltsituasjoner at han både kommer seg forbi og vinner dueller mot Rennes.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2021 19:46    Post subject: Reply with quote

Holm og Tagseth på besøk hos NRK Trøndelag i morges. Bød på smakebit på musikken sin.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.09.2021 15:14    Post subject: Reply with quote

–Det er første gang på tre år jeg har et familiemedlem til stede på en kamp.

Søndag får Noah Holm besøk av sin mor Tenna Holm. Hun skal se kampen mellom RBK og Mjøndalen fra tribuneplass på Lerkendal.

–Dette har vært planlagt helt siden jeg kom til Trondheim. Endelig kommer mamma opp. Det er det jeg ser aller mest frem til nå, sier RBK-spissen.

Foreldrene bor i Danmark. Hans far er tidligere eliteserieprofil David Nielsen.

–Jeg har fortsatt en del ting hjemme hos dem, så hun skal ta med en del opp hit og hjelpe meg med å finpusse leiligheten. Mamma blir her noen dager. Jeg tror alle trenger litt «Mother Love» innimellom.

Les mer: - Endelig kommer mamma
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 27.09.2021 09:17    Post subject: Reply with quote

Påstand; Holm er tippeligaens klart beste spiss og bør skyve Ohi, Lehne Olsen og Botheim bak seg i landslagskøen.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.09.2021 09:37    Post subject: Reply with quote

Nja, synes han har litt å gå på i hodedueller og et par andre ting som du strengt tatt ikke forventer at en 20-åring har mestret helt enda, på landslaget ville jeg vurdert Ohi foran pga erfaring enn så lenge.

Botheim og Lehne Olsen tror jeg ser bedre ut enn de er fordi lagene rundt de fungerer. På landslaget hvor det er veldig mye å gå på når det gjelder det punkt at der tror jeg begge ville falt totalt igjennom.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 33, 34, 35  Next
Page 10 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb