English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Sivertsen Broholm
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.07.2021 19:01    Post subject: Marius Sivertsen Broholm Reply with quote

Pleier vel å vente til noen har signert proffkontrakt og helst blitt tatt opp i A-stallen men fortjener vel nesten egen tråd etter mål i debuten, selv om det kun var snakk om en cupkamp.

Broholm er født 26 desember 2004 så han er bare 16 år gammel. Kom til RBK fra Tiller før 2019 sesongen og har så langt denne sesongen vært fast på RBK2.


Viste lovende takter i dag. Veldig fint mål og virker å ha noen spennende kvaliteter det ikke er mange i klubben for tiden som innehar. Håper vi får sett han flere ganger denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 25.07.2021 19:04    Post subject: Reply with quote

Han er bare 16? Da snakker vi talent. Gi han en langtidskontrakt så han ikke stikker for småpenger om 2 år...Spikre han for 5 år med en gang!

Kvikk i hodet, gjenvinner ball, bra tempo i pasningsspillet og fin avslutning. Det klarte han å vise på liten tid i dag; lover godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 25.07.2021 19:09    Post subject: Reply with quote

Som vanlig er det lett å ta av når en unggutt kommer inn å scorer et mål eller drar en finte mot et slitent motstanderlag, enten det er på La Mange i februar eller første rundene i cupen. Men absolutt spennende, håper han blir god nok Tommel'n opp!
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 25.07.2021 19:17    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig. Men fortell meg sist gang vi så noe sånt av en 16-åring hos oss? Eller noe i nærheten? Det er mange, mange år siden....MTJ er vel det nærmeste, men det han viste var langt unna hva unge Broholm viste i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 25.07.2021 19:22    Post subject: Reply with quote

Svært gledelig å se at vi har et slikt talent i våre rekker. Det viktigste er at han får rikelig med matchtrening på RBK2, samt fast på treningene til a-laget. Han virket kvikk, rask og ballbehandling på et høyt nivå. Spennende.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.07.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Selvfølgelig. Men fortell meg sist gang vi så noe sånt av en 16-åring hos oss? Eller noe i nærheten? Det er mange, mange år siden....MTJ er vel det nærmeste, men det han viste var langt unna hva unge Broholm viste i dag.


Sist en så ung spiller spilte tellende kamp for RBK var vel når John Hou Sæter var 16 år. Hou Sæter var 16 år og 102 dager når han spilte i NM, noe som er RBK rekord.

Og om jeg ikke tar helt feil så slo Broholm nå RBK rekorden til Thor Lindevaag som yngste målscorer som har stått siden 1964.

Yngste spiller i seriekamp er for øvrig også Hou Sæter med 16 år og 258 dager. Har vel en drøy måned på seg der Broholm om han skal ta den, noe som nok sikkert er tvilsomt. Åge virker ikke så veldig hypp på å slippe til unggutta.


Last edited by Vegard2711 on 25.07.2021 19:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 25.07.2021 19:33    Post subject: Reply with quote

Scorer for laget før han har fått tråd på forumet.

Har det skjedd før egentlig? RBK
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 25.07.2021 19:38    Post subject: Reply with quote

"Målet for sesongen var å være med A-laget så mye som mulig og kanskje få et innhopp. Nå har jeg toppet det med scoring, men jeg skal fortsette å gi alt. Jeg satser på flere muligheter, sier han smilende."


https://www.nidaros.no/ma...113-220058
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 25.07.2021 19:45    Post subject: Reply with quote

Hvordan rangeres han i forhold til tidenes yngste målscorer for klubben?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.07.2021 19:50    Post subject: Reply with quote

Som nevnt over er han vel nå tidenes yngste målscorer for RBK. I alle fall i tellende kamp. I tillegg er han vel tidenes nest yngste RBK spiller bak Hou Sæter. Rekorder her.

Kan se at Thor Lindvaag hadde rekorden med 16 år og 259 dager (scoret i seriekamp på nivå 2) og cuprekorden hans var på 16 år og 351 dager. Blir altså stående med serierekorden Lindvaag, men Broholm tar nå cuprekorden og rekorden for yngste målscorer i tellende kamp.

Det er for øvrig Markus Henriksen som har rekorden i serien på øverste nivå med 17 år og 260 dager.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 25.07.2021 20:04    Post subject: Reply with quote



Er det Bran Stark vi har fått opp fra akademiet?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Ellepo
Proff


Joined: 18 Feb 2007
Posts: 339
Location: Trondheim

PostPosted: 25.07.2021 20:13    Post subject: Reply with quote

Da har vi den beste historien!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 25.07.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

Er han en ren indreløper type, eller hvor er hans beste posisjon? Har aldri sett gutten spille!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 25.07.2021 21:19    Post subject: Reply with quote

Var ikke mye jeg rakk å se av han i dag, men medtaket hans før målet var jo bra og målet i seg selv var godt. Å score i debuten, og som 16 åring, er stilig det.

Velger å være optimistisk med tanke på utviklingen på spillern her og satser på at det blir en god rbk'er ut av han.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.07.2021 20:21    Post subject: Reply with quote

Broholm sier han ikke har gjort det så mye i år, men på Gruva stadion i Melhus banket han til fra 16 meter – og scoret kampens femte mål.

– Jeg fikk ballen av «Eddi» (Tagseth) og så rom framover. Fra 16 meter er det bare å skyte. Jeg fikk et bra treff, så det var deilig. Jeg ble veldig glad, gliser Sivertsen Broholm.

(....)

– Hva slags spillertype er du?

– Jeg er en morsom spiller som liker å utfordre, drible og slå stikkere inn bak. Liker å skaffe målpoeng, sier han og smiler.

Les mer: Marius (16) etter superdebuten for RBK: – Jeg skal fortsette

Mannen bak den målgivende pasningen, Edvard Tagseth, sier han helt siden han kom til RBK har likt det han har sett av Broholm.

- Jeg har sett ham som en veldig god spiller, og det er veldig fortjent at han fikk sjansen i dag. Han har vært med på treninger og vært god, og det er artig at han fikk målet sitt, sier Tagseth.

Og avslører samtidig at han like før hadde oppfordret 16-åringen til å skyte.

- Jeg sa på sjansen før der at han må skyte, så scorer han. Så gjorde han det rett etterpå og scoret. I tillegg fikk jeg lurt inn en liten målgivende der, så vi var fornøyde vi, sier Tagseth.

Les mer: Tagseth ga 16-åringen ordre. Det endte med drømmedebut

- Jeg snakket med Trond. Han sa at jeg skulle inn i det 80. minutt, så da var det bare å varme opp og gjøre meg klar. De sa "slipp deg løs og gjør det som du pleier å gjøre".

Les mer: - Det var et fint treff!

Se også Youtube-intervju.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 08.04.2022 10:57    Post subject: Reply with quote

Som Rekdal er jeg imponert over det jeg har sett av Broholm,både på treningene denne uken og tidligere.

https://www.rbkweb.no/vis/16070
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 08.04.2022 11:56    Post subject: Reply with quote

Kan vel slenge ut at han pdd har kontrakt ut 2024.

https://www.rbk.no/nyhete...ffkontrakt

Han er vel en spiller som har større sjanse for å få spilletid i en 3-5-2 enn en 3-4-3?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5433

PostPosted: 08.04.2022 12:09    Post subject: Reply with quote

På tide at vi får opp en spiss fra juniorene våre. Vært mye stang ut de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 14.04.2022 13:12    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Som Rekdal er jeg imponert over det jeg har sett av Broholm,både på treningene denne uken og tidligere.

https://www.rbkweb.no/vis/16070


Enig, veldig god med ball og også god på en-touch, flikker og veggspill. Kanskje ikke den mest hardtarbeidende spilleren jeg har sett defensivt men alle kan jo ikke være det.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 08.05.2022 19:10    Post subject: Reply with quote

Håper vi får se enda mer til Broholm utover. Få lyspunkter i laget for tiden men han kan være en av de. Samme med Nypan og Røsten også for så vidt.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 08.05.2022 20:19    Post subject: Reply with quote

Fint innhopp på Broholm i dag. Fikk bra plass da. Det hadde forsåvidt Pereira også. Ble ikke mye utfordret bakover. Lover godt for framtida. Bra at Rekdal tør å la ungguttene få noen sjanser.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.05.2022 20:23    Post subject: Reply with quote

Er jo eneste Rekdal kan skaffe litt goodwill på, å slippe til ungguttene. Fasit forøvrig er jo at RBK ikke har vært dårligere på over 40 år.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.05.2022 21:01    Post subject: Reply with quote

– Det er gledelig å se at han tør. Det eneste positive jeg klarer å grave fram nå, det er innhoppet hans. Jeg sa til han at han skulle gjøre som på trening, slippe seg løs, spille fotball, spille framover, tørre å dra av folk og være kreativ, sier Rekdal.

(...)

– Det er veldig gøy å høre, jeg er veldig fornøyd med debuten. Jeg lyktes bra syns jeg, jeg fikk muligheten til å drible backen litt og kombinere, sier Sivertsen Broholm.

Les mer: Marius (17) var RBKs lyspunkt på den forferdelige kvelden: – Jeg var ikke nervøs
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.05.2022 09:46    Post subject: Reply with quote

Bør inn fra start, sammen Skjelbred og Sæter. Da får man i allefall inn 3 som er motivert for jobben.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.05.2022 17:43    Post subject: Reply with quote

Akkurat som Rekdal, mener du? 😎
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb