English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk fotball 2021/22
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem vinner Premier League 2021/22?
Man City
32%
 32%  [ 17 ]
Man Utd
15%
 15%  [ 8 ]
Liverpool
17%
 17%  [ 9 ]
Chelsea
19%
 19%  [ 10 ]
Arsenal
0%
 0%  [ 0 ]
Tottenham
1%
 1%  [ 1 ]
Leicester
1%
 1%  [ 1 ]
Noen andre
11%
 11%  [ 6 ]
Total Votes : 52

Author Message
elaberg
Senior


Joined: 05 Apr 2013
Posts: 190
Location: Øvre Årdal

PostPosted: 02.10.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

Det kan ellers meldast om ein fantastisk 5-0 siger for Torquay United mot Wealdstone.

Hadde ikkje behov for motsvaret til gamle "Fergie time", som no er betre kjent som "Gary time"

Fantastisk moro med Lower League Football Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 10.10.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Hvor mange sesonger tar det før NUFC er et topplag da?
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.10.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

Vi får se hvor lang tid det tar. Om det har skjedd noe de siste 10-15 årene eller om det er like lett nå å lure seg rundt alt og bare spy inn penger. Det tok jo City et par sesonger før de fikk et godt nok lag til å henge med i toppen. Ble vel nr 10, 5 og 3 de første 3 årene. Så ble det knepent gull den 4 sesongen.

Skal vel sies at nivået har blitt enda bedre siden den gang, og det er flere lag i toppen. Når City kom var det jo noen lag som slet litt og det var enklere å slå seg opp og ta en CL plass. Nå kan man jo risikere at selv om man satser så kan det bli 6-7-8 plass i ligaen.

Vi får se hvordan det går med Newcastle. Krysser fingrene for at det går rett i dass om de prøver å satse.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.10.2021 21:17    Post subject: Reply with quote

Begynner å nærme seg engelsk Super League det der. Om flere blir eid av Sheiker så blir det noen syke overgangspriser til slutt da de må overby hverandre i kampen om de beste.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 11.10.2021 01:15    Post subject: Reply with quote

Newcastle kan visstnok kjøpe spillere for 500 millioner pund det neste året uten å bryte FFP ettersom de bare har gått i overskudd de siste årene ( pga lite spillerkjøp under Ashley )
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.10.2021 09:10    Post subject: Reply with quote

Har vært snakk om at PIF har planlagt en relativt moderat inngang, og har ifølge media sett seg ut spillere som kan hentes billig pga. lite tid igjen på kontraktene sine. James Tarkowski og Todd Cantwell har blitt nevnt, blant annet. I tillegg har spillere som Coutinho og Icardi blitt nevnt i sammenheng med klubben, men det er nok like troverdig som at Bielsa tar over Rosenborg til neste sesong. Steve Bruces' dager er nok fort talte, dog. Litt trist om han ender på 999 kamper som trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.10.2021 11:53    Post subject: Reply with quote

Steve Bruce er godt indoktrinert i rotasjonssystemet der borte, hvor de samme trauste trenerne blir ansatt gang etter gang i diverse klubber, så ingen fare. Han har hatt 11 trenerjobber siden han startet i 1998, og da var 6 av de årene i Birmingham. Greide til og med det kunststykket å trene 3 forskjellige klubber samme året i 2001 Confused
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 11.10.2021 12:07    Post subject: Reply with quote

Jeg har holdt med Newcastle siden tidlig 90 tallet, jeg ble forelsket i klubben når midtbanen bar preg av Keith Gilespie og David Ginola. Jeg har fulgt de tett siden da. Den tiden med Mike A. Har vært grusom. Han burkte klubben som en cash cow og pengene han inviserte var bare det som måtte til for at klubbene skulle overleve. Det har ikke vært et snev av ambisjoner siden Keagen sine dager i Newcaslte. De resterende 19 lagene i PL har hatt krisemøter i helgen som var på grunn av newcastle sine nye eiere, det er redd for at merkevaren Premier League skal bli ødelagt, men 6 av de klubbene takket jo først ja til den europeiske superligaen, så da blir det litt feil å være redd for å ødelegge merkevaren . Nå har de fått verdens værste folk som eier, og jeg spørr meg hva skal jeg gjøre med det? Hva kan den vanlige mannen i gata gjøre når klubben han elsker blir kjøpt opp av mennesker som tar livet av de som ikke har det samme livssynet som de?! Hvis jeg skal boikotte klubben jeg elsker så må jeg også boikotte Facebook/instagram, uber ( når jeg er i utlandet ) aldri ta boing fly eller ha disney+ . PIF eier nemmelig også store delere av de selskapene?. I en ideell verdien hadde INGEN gjort forettninger med PIF, men vi lever ikke i en ideell verden, gjør vi?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.10.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Nei, det der er veldig vanskelig for supporterne. De som ralljer ute i gata med Mohammed Bin-Salman-maske har jeg ikke så mye sympati for, men de aller fleste tror jeg syntes det er vanskelig. Fansen har i utgangspunktet ingenting de kunne gjort for å ha forhindret dette. Det er ligaen og regjeringen som hadde muligheten til å forhindre overtakelsen. Supporterne er dessverre maktesløse.
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 11.10.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Det er akkurat sånn jeg føler det, bismaken er så stor at jeg nesten synes det er flaut å holde med newcastle.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2021 13:17    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
Hvis jeg skal boikotte klubben jeg elsker så må jeg også boikotte Facebook/instagram, uber ( når jeg er i utlandet ) aldri ta boing fly eller ha disney+ . PIF eier nemmelig også store delere av de selskapene?.


Nei. Det er forskjell på aksjeposter i selskap og å heleie klubber for å bruke de til å sportsvaske renomméet sitt. Det argumentet holder overhodet ikke vann, og jeg tror også du kjenner på selv at det er en unnskyldning for å slippe å ta stilling til dette.

Jeg skjønner at det er tøft når man endelig kommer seg ut av Ashley-æraen, at man får valget 'bytt klubb eller vær moldesupporter i tiende potens, men i andre farger', men sånn er det altså.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 11.10.2021 13:20    Post subject: Reply with quote

Det er helt rett og det var IKKE et argument, men et forsøk på å nyansere ting. Og selvfølgelig kjenner jeg på det, det er jo derfor jeg deler mine tanker her.

Det er lett å si for alle som ikke holder med newcastle: Bytt klubb, hvordan klubb skal vi bytte til da?.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2021 14:11    Post subject: Reply with quote

Sunderland Cool
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 11.10.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

ikke sant Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.10.2021 18:55    Post subject: Reply with quote

Det er ikke lett. Båndet man knytter til en klubb, fjern eller nær, er rimelig sterkt, og "konseptet" fotballklubb han en veldig sterk in-group-bias, tradisjoner, og en drøss med store og små ting som gir tilhørighet.

Sjøl er jeg sjeleglad jeg ikke har noen internasjonal klubb (lenger). Man vet aldri når det man elsker havner under eierskap hos noe eller noen man hater, og forbundene sitter klar med KY Jelly i tønnevis så fort en pengekledd stake reiser seg på et annet kontinent. Prinsippene for det fotball en gang handlet om er borte vekk, solgt til høystbydende. Hver gang. Det er derfor jeg har blitt mer og mer Eliteserien-patriot de siste årene. Vi er i hvert fall i nærheten av noe "ekte", og Rosenborg er - med alle sine feil og mangler - vår klubb. Jeg får brekninger og begynnende elveblest bare av tanken på at RBK skulle bli en bonde på en sjeik, oligark eller "partitopp" sitt sjakkbrett. Eller å bli Molde, for den saks skyld.

Det enkleste du kan gjøre, hatemolde, er å slutte å legge igjen penger i faenskapet så lenge ting er som de er. Slutt å betale for de latterlig overprisede TV-pakkene, dropp å kjøpe drakter og annet "merch", ta storbyferie eller sydentur i stedet for fotballreise til England. Penger er det eneste språket samtlige av de på den siden av bordet forstår, og om de aner hint av en identitetskrise som kanskje til og med er synlig på bunnlinje, er det i hvert fall håp om at noen - eller noe - kan våkne.

Jeg håper så inderlig at internasjonal fotball knekker under sin egen vekt, selv om det selvfølgelig er i hvert fall nær utopi i overskuelig fremtid. Jeg elsker fotball, men verdiene og sportsånden i spillet er veldig viktig for meg i forhold til å få en emosjonell kobling. Jeg ser gjerne kamper fra PL, Serie A, La Liga og så videre, men jeg er milevis unna å bry meg på noe som helst måte.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 11.10.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Amen Zorac🙏🙏
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.10.2021 20:40    Post subject: Reply with quote

Har vært United-supporter i alle år. Riktignok ikke så ekstremt ivrig de siste sesongene, men den tilhørigheten ble kastet på dør etter at klubben sto i fronten for superligaen. Kan rett og slett ikke holde med lag går inn for å ødelegge fotballen til fordel for egen kortsiktige vinning. Kan kanskje revurdere standpunktet om Glazier faen forsvinner, men inntil da så gir jeg en syltynn faen i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 20.10.2021 16:18    Post subject: Reply with quote

"Newcastle ber fansen droppe arabiske klær
Nyrike Newcastle, som har fått saudiarabiske eiere, ber fansen pent om ikke å møte opp til kamp i tradisjonelle arabiske klær.

I en melding på egen nettside ber Premier League-klubben fansen om å unngå tradisjonelle arabiske klær eller hodeplagg inspirert av Midtøsten – med mindre man vanligvis bruker det.

Det blir i meldingen presisert at de nye eierne ikke ble fornærmet av fansen som var kledd sånn under forrige hjemmekamp, men at de tvert imot så på det som en gest og hyggelig velkomst. Mot Tottenham ble flere fans sett i klær som ligner blant annet kefije og agal (hodetørkle og hodering).

«Likevel er det mulighet for at slik påkledning er kulturelt upassende og kan fornærme andre», skriver klubben."


Så å bli eid av ett slikt regime er helt ok, men fy og fy om noen kler seg opp litt som de som eier dette Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.10.2021 16:54    Post subject: Reply with quote

Haha! For en posisjon å "go woke" i! Selv om vi nå eies av folk som står for noe av det verste menneskesynet i verden, må vi passe på at vi ikke krenker dem med kulturell appropriasjon. På forhånd takk!

Ser Bruce er ferdig i klubben. Nå aner jeg ikke en pøkk om hva han har levert å ikke, men det må vel gjøres plass til en mer profilert og vesentlig dyrere manager.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.10.2021 02:18    Post subject: Reply with quote

Godt plantet på nest sisteplass med 0 seire på 8 kamper, så det hadde vel egentlig ikke vært noen bombe om han røyk også uten arabiske blodpenger.

Hadde egentlig vært ganske perfekt om de rykka ned Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 24.10.2021 18:27    Post subject: Reply with quote

Spent på om Solskjær har jobben i morgen om denne overkjøringen fortsetter.

Skulle han bli sparka så vil det være interessant å se hvem som kan komme inn. De fleste store navnene har vel jobber. En som hadde vært interessant å se (selv om han har jobb nå) er Erik Ten Hag. Synes det er rart at han fortsatt er i Ajax etter alt han har gjort der.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.10.2021 18:34    Post subject: Reply with quote

Fake news. VGs gullgutt kan da umulig gå på en sånn smell Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.10.2021 18:56    Post subject: Reply with quote

Det solrunkes over en lav sko hos Blabladet også.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 24.10.2021 19:03    Post subject: Reply with quote

Gikk glipp av noen mål her også gitt siden jeg så rosenborg... men å se lfc lede med 5 og trynet til olegutten gjør det verdt det. Very Happy
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 24.10.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

Vond dag for Solskjær. Han virker å ha gjort mye bra i ManU, men denne høsten har det skjedd mye rart, til tross for dyre signeringer, og med denne blamasjen må det vel være slutt for ham. Håper Solskjær manner seg opp og trekker seg framfor å få sparken.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb