English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Latvia
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 13.11.2021 19:56    Post subject: Reply with quote

Svakt av Sørloth. Burde avgjort kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 13.11.2021 19:57    Post subject: Reply with quote

Hadde vært antiklimaks dersom Latvia får inn en goal via corner e.l. i sluttminuttene.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 13.11.2021 19:58    Post subject: Reply with quote

Synes Ødegaard var meget bra i dag, men det hjelper ikke med krempasninger når det fyres med løskrutt på topp. Og med det gikk VM rett vest.
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 13.11.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

Bare å takke for nok en skuffelse. Adjø VM, men kanskje like greit?
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 856

PostPosted: 13.11.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Norske landslaget er vel verdensmestre i å drite seg ut når det gjelder. Men hva faen gjør King på landslaget, han er så dårlig
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 13.11.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
Bare å takke for nok en skuffelse. Adjø VM, men kanskje like greit?


Har jo ikke noe der å gjøre, men noen dårlige lag er det jo faktisk satt av muligheter for. Fortsatt noen knepp opp dit.
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 13.11.2021 20:10    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
MkBerg wrote:
Bare å takke for nok en skuffelse. Adjø VM, men kanskje like greit?

Har jo ikke noe der å gjøre, men noen dårlige lag er det jo faktisk satt av muligheter for. Fortsatt noen knepp opp dit.

Hadde vi bare kunnet melde overgang til Oseanias fotballkonføderasjon. "Bankers" deltakelse hver gang!
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 13.11.2021 20:14    Post subject: Reply with quote

Det eneste positive her, er at snart så trenger hverken Norge, landslaget eller NFF og drive med politiske markeringer mot VM i Qatar lenger, ettersom at vi tar oss til VM 2022. Så da får de ihvertfall oppnådd det store ønsket sitt, og boikotte VM i Qatar.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 13.11.2021 20:14    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
Norske landslaget er vel verdensmestre i å drite seg ut når det gjelder. Men hva faen gjør King på landslaget, han er så dårlig


Ja det lurer jeg også på! Han har ikke gjort en bra prestasjon på landslaget på år og fjell!

Men det som er mest skuffende i dag, er at spillerne går ut og tror de er så jævlig gode at de kan daffe rundt og ta det heeeelt kuli i første omgang!! Vi tapte kampen der. Pga manglende intensitet og vilje. I andre omgang så blir vi stressa på slutten. Og Moi/Sørloth burde ha scoret (foruten offsidemålet).

Solbakken var frisk på slutten der. Ellers synes jeg Normann var god i første og Ødegaard i andre. jaja..

Får håpe vi har flaks med trekningen til EM-kvaliken da. Men havner vel i gruppe med 2-3 veldig gode lag og ender opp med et mål eller poeng for lite der også.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 13.11.2021 20:22    Post subject: Reply with quote

NFF har nå snar vært ansvarlig for et landslag som ikke har nådd sine sportslige målsettinger på 25 år. Inkompetansen høyborg!
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 13.11.2021 20:29    Post subject: Reply with quote

Vi fortjener ikke VM når vi ikke slår Latvia hjemme. Landslaget driter seg alltid ut mot slutten, så det var jo egentlig som forventet. Likevel hadde det vært bedre om det røyk mot Nederland fordi de var bedre enn oss enn at det ryker i dag fordi vi er håpløst elendige mot et dårlig lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 13.11.2021 20:30    Post subject: Reply with quote

MkBerg wrote:
bæærnt wrote:
MkBerg wrote:
Bare å takke for nok en skuffelse. Adjø VM, men kanskje like greit?

Har jo ikke noe der å gjøre, men noen dårlige lag er det jo faktisk satt av muligheter for. Fortsatt noen knepp opp dit.

Hadde vi bare kunnet melde overgang til Oseanias fotballkonføderasjon. "Bankers" deltakelse hver gang!


Nå er det jo faktisk sånn at Oseania har blitt tildelt hele 0.5 VM plasser, dvs vinneren i Oseania er så heldige at de får spille playoff mot hvem det nå skulle være fra CONCACAF eller COMNEBOL (Nord- og Sydamerika hhv) som ikke klarte brasene på vanlig måte. Jeg kan si det med ett hundre prosent sikkerhet at Norge aldri kommer til å vinne en VM-playoff mot Mexico eller Uruguay, det er bra sikkert.

Edit: jeg så nå at New Zealand spilte playoff mot Bahrain i forbindelse med VM 2010, så det er et jævla rotete opplegg hele greia. Men det er en annen diskusjon.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 13.11.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

Se på spillerne da,Ingen virker som de vil vinne.
Laguttak var bygd for og ødlegge.

Thorsby har jeg aldri vært imponert over,Og stille med to arbeidsjern sittende er jo på trynet når ska styre spillet,
Jeg skjønner heller ikke den trangen alle som leder landslaget har med og sette folk i feil posisjoner.
Fikk solbakken sjokk når ødegaard ble bedre av det.

Må være bedre og ha 2 kanter med fart i stedet som beveger seg,istedet for at alle skal gå innover sentralt.
Latvia hadde en lett jobb og forsvare seg.

Men flere spillere må skjemmes over sin prestasjon,Hvorfor blir så mange dårlig i årets viktigste kamp?
Men norge er ikke noe stort landslag,Alt for mange oppskrytte spillere som er bare okey nivå på.

Thorstvedt og thorsby er helt gjennomsnittlige spillere,som ikke fortjener og starte kamper,sitter bedre spillere på benken.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 13.11.2021 21:06    Post subject: Reply with quote

Ja, det er for dårlig. Tross alt, så er jeg optimistisk med tanke på fremtiden. Med Haaland tilbake og flere talenter på vei så vil vi bli bedre tror jeg. Bare flest mulig kommer seg til gode lag/ligaer fremover.

Men i dag syntes jeg at jeg så angsten i spillerne. Komplekset landslaget har fått lever enda, så for å nå et sluttspill så må vi vel rett og slett være gode fra børjan. Hadde vi slått eller også bare tatt poeng mot Tyrkerne i "hjemmekampen" i starten så hadde vi jo levd fint enda med dette poengtapet.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1200
Location: Oslo

PostPosted: 13.11.2021 21:17    Post subject: Reply with quote

"Verst når det gjelder". Forslag til nytt slagord! Eller er det dårlig businessidé?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 13.11.2021 21:39    Post subject: Reply with quote

Alt håp nesten ute nå. Eneste halmstrået er jo å ta poeng mot Nederland og Tyrkia taper. Eller seier og Tyrkia uavgjort. Nå er Nederland trolig allerede gruppevinner før kampen så det kan være en fordel men kan ikke se for meg at Norge kan vinne der uansett.

Selv om de skulle klare å vinne så vinner nok trolig også Tyrkia. Alt røk i dag, som jo har blitt standard Norge .

Får bare begynne å planlegge for EM nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 13.11.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

Vinner du ikke mot Latvia hjemme i en avgjørende kamp så har du ingenting i et sluttspill å gjøre. Dessverre er jo dette den vanlige gjengangeren for det norske landslaget - når det virkelig brenner rundt føttene og optimismen er som størst, da snubler vi på målstreken gang etter gang.
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 13.11.2021 23:20    Post subject: Reply with quote

Litt usikker på om jeg likte at Nederland snublet mot Montenegro i kveld. Det betyr bare at uavgjort i Nederland, som jo vil være bra, hadde holdt til å bli topp 2 i gruppa om vi vant i kveld. Samtidig har du nå et potensial for det enda verre scenarioet der Norge skulle klare bragden å vinne i Nederland, så vil vi nå mest sannsynlig bare bli nr 2 i gruppa (bak Tyrkia på målforskjell/innbyrdes), siden jeg vil tro Tyrkia slår Montenegro. Isåfall blir det en kjempebragd, før Norge sikkert forsvinner ut etter å ha feilet i play-off. Om ikke annet lever spenningen litt lenger...

Jeg skulle virkelig ønske jeg var mer optimististisk på vegne av landslaget, men jeg klarer ikke... Jeg har mer tro på fremtiden til RBK, om vi får riktig trener (Knutsen), enn Norges herrelandslag.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 14.11.2021 00:22    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke tro på at vi slår Nederland, eller at vi klarer å kvalifisere oss via en playoff om vi klarer 2.plass. Det hadde vært så jævlig typisk om vi klarte å skrelle til oss 1-0 seier i Nederland og så vinner Tyrkia også. Så blir det playoff og vi trekker et lag som Portugal eller Spania eller noe sånt og ryker ut likevel.

Uansett. Det er noe å spille for på tirsdag og man får vel se kampen. Går inne uten forventninger denne gang i alle fall. Latviaproblemene så man jo nesten komme. Norske spillerne tåler jo ikke forventningspresset.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 14.11.2021 01:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er så sint og skuffet at jeg blir kvalm.

Thorsby løp bare i vegen for folk hele første, Moi var helt ubrukelig, og Meling like så.

Og Sørloth? For en oppskrytt spiller han er. Bedre i andre, men stor og treg og fomler med ballen.

Og han høyrebacken klarte vel ikke å få lagt et eneste innlegg forbi forsvareren hele kampen, praktisk talt.

Når pasninger og avslutninger blir så dårlige er det jo helsvart.
Verst når det gjelder ja. Vedder rævva mi på uavgjort mot Nederland. En bragd, men et resultat som nå vil sende oss ut. Sad
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb