English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.04.2022 08:35    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Muligens saklig fremstilling av Tore, men om han er egnet eller ikke vet jeg ikke. CGJ virker i utgangspunktet vassere til å bygge en rød tråd i klubben, men er redd for at det er for mange romantiske ideer. Helt greit at CGJ vant slik som det ble, men skulle helst sett noen andre kandidater som faktisk kan fotball... og beviselig tatt mot til å lære av andres feil. Tydeligvis vanskelig det.


Jeg synes tvert imot at som styreleder i Rosenborg er det helt framifrå at vi har noen som er ekspert på strategier over ulike tidsrom og prosesser for å oppnå og dokumentere at arbeidet som foregår er i tråd med strategien. Dét er det som bør være hovedkvalifikasjonen faglig. At det i tillegg er noen som interesserer seg for, og har spilt, fotball (om enn på det som vitterlig var et lavt nivå), og har både nyligere og hvassere kompetanse på toppidrettssatsning og Toppidretts-Norge, det er en ren bonus. Jeg skulle kanskje ønske meg at vi hadde noen i styret med mer administrativ fotballkompetanse, men vi har en tidligere toppspiller og en Rosenborg-trener, og med et godt rammeverk rundt vil vi jo også kunne identifisere hvilken kompetanse som eventuelt må hentes utenfra.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 28.04.2022 09:24    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig i det du skriver. Når jeg skrev fotball mente jeg fotballadministrativt som slike typer som Laporta som ble hentet inn igjen i Barca. Altså folk som forstår hvordan "alt" henger sammen. Å være bevisst på hvorfor man har suksess og ikke hvile på laurbæra.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 28.04.2022 09:30    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Nå kommer kvinnelaget til å bli like viktig som Rosenborg. Alle skjønner at det som står hjertet hennes nært er å heve statusen til kvinnefotballen, så et seriegull til kvinnelaget vil kunne gjøre opp for forfallet i Rosenborg. En fusjon med kvinnelaget er i praksis døden for Rosenborg.


Med fare for å mate trollet: Enn å være så fordomsfull og mistroende. Dommedag for RBK at vi har fått kvinnelig styreleder faktisk. CGJ har infiltrert RBK for å løfte frem kvinnelaget på herrenes bekostning! Og som alle vet så er jo styreleder en diktator som i de neste to år gjør akkurat som de vil uten noe mandat eller kontroll fra noen. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 28.04.2022 09:34    Post subject: Reply with quote

CGJ med sine erfaringer både fra fotballen, men aller mest fra arbeidslivet gjør henne jo naturligvis til riktig valg nå. Men er det innafor å si at vi nå, ut i fra det jeg har sett, mister litt underholdningsverdi fra styret? De siste åra har jo media ligget flat etter Koteng da han leverer flere sitater enn sportslig avdeling, på godt og vondt.

Jada jeg vet hva styret i RBK i praksis skal jobbe med, men kjenner jeg gjesper litt når det kun snakkes om strategier og fjonge ord fra akademikerordboka.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 28.04.2022 09:36    Post subject: Reply with quote

Man kan jo le og spøke av det, men er nok en god grunn til at man bør ha et QMS, et sett med ufravikelige policier som kun kan endres i en changeprosess på årsmøtet f.eks.
Dersom man mistenker opportunistiske beslutninger som er i konflikt med QMS-et kan en revisor/3.part bruke en dag på å revidere og komme med et mistillitforslag uten at det medfører rettslige skritt og store kostnader.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 28.04.2022 09:39    Post subject: Reply with quote

Om styreleder kan være mer styreleder og mindre klovn i media er det bare positivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 28.04.2022 10:51    Post subject: Reply with quote

Tore har vært å sutret til VG

Ja nei, kjipt å få høre hvor dårlig han gjorde det i Byåsen i forhold til det han selv trodde i sin egen fantasi
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 28.04.2022 10:56    Post subject: Reply with quote

Det er klart det må svi når du klarer å overbevise deg selv om at du er kvalifisert til å være styreleder for en klubb, men ikke har vært nok tilstede på årsmøter engang til å vite at du selv må be om å bli satt på talerlista for å få si noe.

Good riddance.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 28.04.2022 11:05    Post subject: Reply with quote

Ekstremt uegnet styreleder. Sjokkerende at så mange som 46 stk stemte på han.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 28.04.2022 11:08    Post subject: Reply with quote

Iflg adressa-chat stillte Thomas noen spm om styresammensetningen, men der kom ingen svar fra Sagbakken..?

-etter det jeg ser er det 5-4 fordel kvinnelaget.
Spent på hvor mange penger Ola&Tore evt vil overføre til laget som etter 3år under RBK fortsatt spiller for 150 tilskuere. Og som stadig mister sine unge beste, sist ved vår egen Bragstad.
-Det toget der kommer aldri frem.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.04.2022 11:16    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hvordan du teller da. Inkludert vara teller jeg 4 fra RBKK (Engen, Farstad, Meyer og Åseng) og 7 fra RBK (Johnsen, Reginiussen, Espelund, Jørstad, By Rise, Samdal og Norvik). Selv om du 'melder overgang' på Espelund, som vel er den med tydeligst hjerte for RBKK i de RBK-innvalgte, teller jeg 6-5, eventuelt 5-4 fordel RBKK.

For du er ikke så tendensiøs her at du mener alle kvinnene pluss Engen 'tilhører' damelaget?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 28.04.2022 11:34    Post subject: Reply with quote

Leder har ikke bare bakgrunn fra damelaget, hennes rotete opptreden på møtet ifbm fusjonen er tydelig på hva hun vil.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 28.04.2022 11:57    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Det er klart det må svi når du klarer å overbevise deg selv om at du er kvalifisert til å være styreleder for en klubb, men ikke har vært nok tilstede på årsmøter engang til å vite at du selv må be om å bli satt på talerlista for å få si noe.

Good riddance.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 28.04.2022 12:33    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jeg syntes det oser dårlig taper av TpS. En ting er de forslagene han har fremmet før gårsdagens valg, som i seg selv var passe elendige. At han omtaler beskrivelsene av hans tidligere meritter sier mye om hvordan han står i kritikk, og viser i stor grad hvor viktig det var at han ikke ble valgt. Hva han var med på i Byåsen Håndball er av stor relevans, så at det ble trukket frem er på sin plass.


Han har flere ganger dratt frem erfaringen fra Byåsen og hvor sinnsykt bra det gikk der.

Men når noen tar opp at det faktisk ikke gikk så bra, at klubben havnet i skikkelig skvis og fikk poengtrekk, nei da surver han over at folk drar opp 15 år gamle historier, og hvorfor er det ingen som har sjekket fortiden til Gotaas og her skal det bygges mur mot Romsdalen og det skal Molde betale for.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 28.04.2022 12:35    Post subject: Reply with quote

Haha Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 28.04.2022 12:51    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Det du kaller organisatorisk uskikk, er vel medlemsdemokrati i praksis. (De som snakket mot TS var vel ikke utpekt av klubben?)

Det er i mine øyne mye mer organisatorisk uskikk at bare utpekte medlemmer skal få uttale seg i en sak, slik du mener det skal være. Det er typisk politiske partier, og vi ser vel alle hva det fører til. Alliansebygging betyr mer enn egenskaper.


Jeg leser det du skriver og er med på det du skriver om medlemsdemokrati, men tenker fremdeles at valgsaken(valgsaker) er spesielle og kan løses annerledes enn andre saker på årsmøtet. Nå går vi videre med en såret lederkandidat og mange medlemmer og supportere som synes at man i klubben fortsetter å behandle hverandre dårlig. Man kan selvfølgelig tenke at "dette ba du om Tore", jeg synes likevel ikke det er greit. Med alle mulige forbehold siden jeg ikke var på årsmøte så kunne opplevelsen vært bedre for den som tapte valget uten at det hadde redusert kvaliteten på medlemsdemokratiet. Det er uansett så få av de 800 med stemmerett som får sagt noe at demokratiet ligger i stemmeretten, ikke muligheten til å ytre seg. Valgsaker er i stor grad avgjort i god tid før man kommer til debatten. Valgdebatter er stort sett skinndebatter og teater, og da kan man sørge for at man ikke tråkker på folk som har sagt seg villige til å være med å gjøre en innsats. Vi skal vel bygge et lag i en klubb som skal inkludere, ikke ekskludere.

Vi vil ha de aller flinkeste tillitsvalgte til å lede klubben vår, men jeg tror mange tenker seg om både to og sju ganger før de stiller opp til valg framover. Jeg hadde aldri sagt ja til et valg der noen skulle grave i min fortid for å finne de tingene jeg har mislykkes med og presentere dem for hele landet uten at jeg i det hele tatt kunne fortelle min versjon.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 28.04.2022 12:51    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Leder har ikke bare bakgrunn fra damelaget, hennes rotete opptreden på møtet ifbm fusjonen er tydelig på hva hun vil.


Herregud... Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.04.2022 12:56    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Jeg hadde aldri sagt ja til et valg der noen skulle grave i min fortid for å finne de tingene jeg har mislykkes med og presentere dem for hele landet uten at jeg i det hele tatt kunne fortelle min versjon.

Det er jo høyst relevant for å kunne begrunne hvorfor man ikke syntes TpS bør bli valgt som styreleder. Innleggene i går var veldig langt unna "personangrep" og "karakterdrap". De beskrivelsene sier mye mer om Tore enn om innleggene. Hvis man ikke skal kunne snakke om hva kandidaten har gjort av relevante ting tidligere sitter man igjen med ingenting, da. TpS' erfaring fra Byåsen Håndball er den mest relevante erfaringa hans, såklart blir det trukket frem som en årsak til at han ikke bør velges. Såpass må man faktisk tåle.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 28.04.2022 13:01    Post subject: Reply with quote

Saltfjellet wrote:
og her skal det bygges mur mot Romsdalen og det skal Molde betale for.


Very Happy
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.04.2022 13:02    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:

Vi vil ha de aller flinkeste tillitsvalgte til å lede klubben vår, men jeg tror mange tenker seg om både to og sju ganger før de stiller opp til valg framover. Jeg hadde aldri sagt ja til et valg der noen skulle grave i min fortid for å finne de tingene jeg har mislykkes med og presentere dem for hele landet uten at jeg i det hele tatt kunne fortelle min versjon.


Tore Strømøy er stemmeberettiget medlem i RBK, og kan tegne seg på talerstolen som alle andre. At han valgte å ikke gjøre det, og forventer å få særbehandling får stå for hans regning.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 28.04.2022 13:53    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Jeg hadde aldri sagt ja til et valg der noen skulle grave i min fortid for å finne de tingene jeg har mislykkes med og presentere dem for hele landet uten at jeg i det hele tatt kunne fortelle min versjon.


Tore Strømøy 4. januar, i det som virker å være det første intervjuet etter at han lanserte seg selv.

"– Skulle jeg tatt på meg en slik jobb igjen etter å ha bygd opp Byåsen, så må det bli Rosenborg. Det må være såpass utfordrende og artig, og som du føler at du kan gjøre noe med, sier Strømøy."

Strømøy har gang på gang pratet om hvor bra det gikk i Byåsen. Et par dager før valget satt han i R&S og fnøs av de som mente Byåsen gikk i underskudd i hans tid, for underskuddet var bare rundt 120 000. Det faktiske underskuddet var over millionen.

Folk har ikke lett gravd i fortiden for å finne feil, han har selv brukt jobben han gjorde i Byåsen for å fremme sitt kandidatur. Når historien han forteller ikke er riktig så vil noen til slutt si fra.

Strømøy har hatt masse anledninger til å fortelle sin versjon, i flere avisartikler og i podcast. Han kunne og tatt ordet på årsmøtet, men det valgte han altså ikke å gjøre. Grunnen til at det ble som det ble er at den historien som Strømøy forteller, om et Byåsen som lå nede og ble reddet av hans dyktighet som styreleder, er en historie som ganske mange ser ikke stemmer.

Det trenger heller ikke være slik at det kun er Strømøy sin feil at ting gikk skeis i Byåsen, men så lenge han konsekvent står på at det gikk kjempebra og at det er hans fortjeneste, så får vi egentlig ikke svar på den biten.

Dog, å dra opp Moskva-OL var unødvendig.
Back to top
View user's profile Send private message
Motgangssupporter
Junior


Joined: 16 Apr 2019
Posts: 8

PostPosted: 28.04.2022 14:13    Post subject: Reply with quote

Årsmøtes vinnere KVINNENE
Årsmøtes selvmål Kyrre Rødsjøsæter
Årsmøtes beste innlegg Magnus Lægran
Årsmøtes mest engasjerte Ingvild Farstad
Årsmøtes frekkeste Karen Espelund
Årsmøtes utklassing Cecilie Gotaas Johnsen
Årsmøtes dårligste taper Tore Strømøy

Tusen takk for godt årsmøte med både seirer og tap. Tror dette blir bra jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 28.04.2022 14:14    Post subject: Reply with quote

Late Barter har forsøkt å imøtekomme påstandene til Tore S i etterkant av nederlaget:

https://twitter.com/LateB...3162955776

Linken er til første tweet i en tråd, og deres inntrykk er ganske likt mitt (jeg var tilstede på årsmøtet). Det var hard kritikk ja, men jeg opplevde det ikke som usaklig kritikk. Jeg følte det gikk på hans egenskaper og erfaring og ting som for det meste var relevant for vervet han ønsket seg. At ingen andre enn forslagstiller tegnet seg på talerlisten for å snakke varmt om hans kandidatur sier kanskje noe om støtten han hadde i medlemsbasen. Nå har ikke jeg sjekket Tore S sin støttegruppe på FB, men jeg kan se for meg at mange medlemmer i den gruppa ikke er medlemmer i RBK og at Tore S tror dette er en popularitetskonkurranse siden han kommer med utsagnet "hadde publikum på Lerkendal avgjort tror jeg utfallet hadde blitt annerledes". Det er jo en enorm bagatellisering av Rosenborg som medlemsklubb og medlemmers rolle. Også har han jo tydeligvis ikke satt seg inn i noen ting i forkant da, siden han "trodde" han skulle få ordet uten å tegne seg på talerlisten. Også sies det at han ikke har vært å se noen steder siden fadesen i 2020 hvor han ikke oppfylte kriteriene til å kunne bli valgt.

Basert på stemningen i salen tror jeg ikke innleggene hadde stor påvirkning, det var meget moderat applaus av typen høflighet etter at han var lansert som benkeforslag.

SÃ¥ er jeg enig i at det er en uting at styremedlemmer eller forslag til styremedlemmer tar tydelig standpunkt i media om sammensetting av styret.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.04.2022 14:40    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg litt mer vant til at kandider har en runde hvor de presenterer seg selv og at så blir det spørsmål fra salen, så det kan hende han trodde at det var slik det skulle gjøres.

Men såvidt jeg skjønner fra særlig 2020 referatene er at det er ikke slik det gjøres i RBK, og så skal han inn som styreleder uten å ha fått med seg det?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
PekeFortsattMotFærøyan
Junior


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 99

PostPosted: 28.04.2022 15:45    Post subject: Reply with quote

Meme_Dream wrote:


Med fare for å mate trollet: Enn å være så fordomsfull og mistroende. Dommedag for RBK at vi har fått kvinnelig styreleder faktisk. CGJ har infiltrert RBK for å løfte frem kvinnelaget på herrenes bekostning! Og som alle vet så er jo styreleder en diktator som i de neste to år gjør akkurat som de vil uten noe mandat eller kontroll fra noen. Rolling Eyes


Dette blir for dumt. Det sier seg selv at satsingen på Rosenborg blir dårligere når man og må sidestille kvinnelaget å ha ambisjoner på vegne av dem. Man må å leve under en stein for å ikke ha fått med seg at kvinnesatsing generelt er ansett som mål av større betydning. Det kommer til å koste klubben dyrt, når vi har en styreleder som kommer til å anse seg selv som en suksess selv om Rosenborg skulle havne i nedryks-sumpen, så lenge kvinnelaget gjør det bra. Men kjenner jeg deg rett fornekter du også at mindre enn 10 000 vil fortsette å være normalen på lerkendal i tiden framover.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37, 38  Next
Page 36 of 38

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb