English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
4%
 4%  [ 2 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Vagic
4%
 4%  [ 2 ]
Hovland
10%
 10%  [ 5 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
15%
 15%  [ 7 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
36%
 36%  [ 17 ]
Holse
23%
 23%  [ 11 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
2%
 2%  [ 1 ]
Vecchia
2%
 2%  [ 1 ]
Total Votes : 46

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1354
Location: Lerkendal

PostPosted: 26.10.2021 13:55    Post subject: Rosenborg - Lillestrøm Reply with quote

Rosenborg BK - Lillestrøm SK


vs.

Dato: lørdag 30. oktober 2021
Klokka: 18:00
Stadion: Lerkendal stadion
TV: TVNorge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 26.10.2021 17:51    Post subject: Reply with quote

Må si RBK virkelig mobiliserer for å få folk på kamp. 100/50 kroner per billett mot Vålerenga, 10 000 gratisbilletter mot Sandefjord og nå flere tiltak til Lillestrøm-kampen på lørdag.

- Idrettslag i alle aldre til 100 kroner per billett (alle siste 3 hjemmekamper)
- Familietilbud 150/50 kroner over hele stadion
- Kjernen-tilbud 100 kroner (promokode medlem for Kjernen-medlemmer)

Personlig er jeg ikke så fan av gratisbilletter. Enkelte hevder det betyr at verdien på kampen er lik null. Men etter en pandemi synes jeg det er utelukkende positivt at man gjør tiltak for å få folk ut av hulene sine. Problemet med gratisbilletter i mine øyne er at terskelen for å ikke møte opp blir veldig lav. Som andre inne på forumet meldte var det flere steder som var opptatt av gratisbilletter, men som sto tomme under kampen.

Uansett synes jeg det er utelukkende positivt at man prøver å skape engasjement ut året. Det blir litt som avistilbud-strategien: Gi folk "gratis" et produkt de ellers ikke hadde kjøpt, og vent på abstinensene når kampanjetiden går ut. Kanskje vi klarer å selge noen tusen flere sesongkort til neste år?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.10.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

Må gjerne ha kampanjer med rimeligere billetter på enkelte tribuner, men gratisbilletter tror jeg slår uheldig ut over tid. Man driter litt på eget produkt når man kaster om seg med gratisbilletter og som nevnt over er det mange som ikke møter opp.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 26.10.2021 19:10    Post subject: Reply with quote

Om sport underpresterer kan vi hvertfall stadfeste at klubben for øvrig prøver hardt. 7 poeng. 7 kamper. Møter 1. og 2. plassen snart. Jeg lar optimisten i meg dukke opp til hver runde, også denne. Drøyere ting har skjedd enn at vi klarer å hente igjen forspranget. Vi har slt å spille for fortsatt, håper trønderne synes det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 27.10.2021 12:20    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er veldig spent på publikumsintereseen for denne kampen.. Nå hadde vi to kamper på rad med mye hype.
At det ble drøyt 17000 mot Sandefjord, er mye takket være Sparebank 1 sitt billettstunt. Men mot LSK er det ingen gratisbilletter, eller Moen større aksjoner for å få publikum til å komme.. Nå er det opp til alle og en hver å kjøpe billett, og komme på kamp. Så sånn sett blir Lsk-kampen et bra barometer på hvordan publikumsstøtten for RBK faktisk er for tiden.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Helland:

– At den går på Lerkendal gir kampen en ekstra dimensjon. Jeg har et godt forhold til de aller, aller fleste etter tiden i Rosenborg. Jeg gleder meg til å komme dit. Så er jeg såpass egoistisk anlagt at det er mitt lag og mine interesser som kommer først. Jeg håper vi gruser dem. De må gjerne vinne resten av kampene, men mot oss skal de tape, sier han.

Og humrer videre:

– Nå skal jeg sikkert «jinxe», men. Jeg har aldri tapt mot Rosenborg som LSK-spiller.

LSK-trener Geir Bakke går langt i å antyde at Helland vil få sin andre strake kamp fra start lørdag. For på spørsmål om det vil være hjerterått å sette Helland på benken på Lerkendal, svarer treneren slik:

– Nei, det skal ikke være noen grunn til å gjøre det. Men nå er vi nettopp ferdig med en kamp. Det er klart at jeg som trener skal være forsiktig med å love noen en startplass, sier treneren som traff veldig godt med å bruke Helland og Tobias Svendsen som kanter fra start.

Les mer: Går langt i å antyde startplass mot Rosenborg: – Jeg håper vi gruser dem

Før kampen mot Haugesund var Hansen friskmeldt, men ble igjen sittende på benken.

– Han har for lite trening i spill. Julian har stått veldig godt, og så er det viktig at André får noen dager med spill der han kan være keeper på ordentlig. Det kan gjøre vondt verre å sette ham inn hvis han ikke har hatt kamptrening, sier RBK-trener Åge Hareide.

Les mer: RBKs keepertalent reddet ett poeng. NÃ¥ kommer han med en klar melding

Litt usikker på hva dette betyr; er jo ikke mange treningene før lørdag heller. Faye fortsetter?

Tviler på forandringer i forsvar. Blir spennende å se hva midtbanen blir.


Last edited by 2mas on 28.10.2021 22:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 28.10.2021 22:26    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg gleder meg til kamp, allerede! For én gangs skyld deilig at det er «tippekamp», så slipper man å vente helt til søndag. Håper Kjernen fylles opp!

Når skal denne klassikeren runge ut fra Øvre Øst, igjen?
Lillestrøm, har en drøm,
om å slå, RBK,
men ikke fan, det går itj' an,
for Rosenborg har en plan
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 28.10.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

Eller denne;

Lillestrøm, Lillestrøm, bye bye
Lillestrøm it's too late to try
Når du våkne opp i morra
Har du blitt nummer to
Det e Rosenborg som e seriemester no
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 29.10.2021 08:33    Post subject: Reply with quote

Burde sette punktmarkering på Lehne Olsen her, frykter et hellandinnlegg til ham eller tre
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 29.10.2021 10:15    Post subject: Reply with quote

Faktisk har ikke Lehne Olsen ennå scoret mot topp 5-lagene i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 29.10.2021 10:17    Post subject: Reply with quote

Skal se denne statsen endrer seg på lørdag
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 29.10.2021 10:18    Post subject: Reply with quote

Helland begynner å bli i form og kan ta oss en gang til.

https://www.vg.no/sport/f...edt-kjoett

Alltid sagt at kosthold, og riktig trening betyr alt i toppidrett.
Vekt har blitt et fy-ord, men vekt har mye å si i forhold til belastnings- og strekkskader, og finnes en road-in-the-middle. Om det er rødt kjøtt eller ikke har jeg ikke noen stor tro på så frem til at han ikke kastet i seg rødt kjøtt i mengder annen hver dag. Er nok en generell bevisstgjørelse i kostholdet hans.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 29.10.2021 10:35    Post subject: Reply with quote

Orker ikke finne fram gamle innlegg, men selv jeg som lekmann, messet om at både form og skadehistorikk til Helland ville nytt godt av noen kg mindre på kroppen og et forbedret kosthold. Pussig at man plutselig finner ut at det nå, som en revolusjonerende greie. Er vel typisk at han minst server, eller scorer, avgjørende mål på Lerkendal nå.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.10.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

Jeg har vel ganske sterk tvil om at detaljjustering av kostholdet til en 31-åring skal ha noen vesentlig effekt på en langvarig skadesituasjon - med mindre da endringen er direkte fra "burger alle måltid" til astronautdiett. Det er jo samme som alltid: spiller to kamper uten bruk av sykebil, så får vi en historie om hvordan man har 'tatt grep'.

Angående keepersituasjonen tror jeg det kan bli ekstra viktig at André Hansen er klar til denne, siden han er hakket bedre i feltet enn den ganske utpregede strekkeeperen Faye Lund. Jeg kjøper ikke helt den der 'førstekeeperen er ute med skade, da må reserven få fortsette helt til han spiller seg ut av laget'-logikken. Vurderingen må jo alltid være hva slags prestasjon man forventer av den enkelte keeperen, og i mine øyne er det fortsatt ganske stor forskjell mellom de to.

Vel har Faye definitivt ikke tatt en Lennart Grill i Hansens fravær, men han har heller ikke spilt seg inn på noe lag, og sånn sett grepet sjansen sin på en ganske middelmådig måte. Han leverte bedre i Hansens skadeperiode i fjor. Vi behøver faktisk klubbens beste enkeltspiller på banen i sesongavslutningen for å ta medaljen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 29.10.2021 11:24    Post subject: Reply with quote

"Da skylder jeg dem å være ærlig og ikke si fra før jeg er klar. Det har jeg gjort nok de siste årene og spilt uten å være helt «fresh», sier 31-åringen fra Hemne"

Helland sier vell her at han har vært uærlig til RBK trenerne da.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 29.10.2021 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg er redd Helland kommer til å spille ball i hatt med Andersson på lørdag. Han er akkurat en sånn back som jeg husker Helland elsket å spille mot da han var i RBK - akkurat dårlig nok både taktisk og duellmessig til at det også er mulig å spille på ham kort.

Lehne Olsen blir også første ordentlige spiss-utfordring for det nye stopperparret vårt. Lehne Olsen og Helland så ut til å ha en god link seg imellom. Tror nok den komboen fører til minst et mål. Alt i alt ligger det vel til rette for et målrikt oppgjør på lørdag.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.10.2021 12:12    Post subject: Reply with quote

Det hadde nok vært gunstig dersom Augustinsson hadde vært klar til de 20 minuttene Helland holder før han blir for ivrig, strekker ut beina for å løpe fortere, og tar hamstringen igjen.

Jeg tror et viktig fokus så lenge Helland spiller er at vi unngår å gi bort mange unødvendige dødballer, som Lillestrøm helt sikkert kommer til å oppsøke for alt det er verdt. Selv om det da kan være fristende å hive innpå mye hodestyrke (Eyolfsson, Henriksen, Islamovic) så tror jeg en vesentlig smartere inngang er å kjøre på med spillere som tåler å løpe i press, stå så høyt vi klarer så lenge som mulig, og heller gi fra oss noe bakrom til Helland, Lehne Olsen og Svendsen. Ingen av de er noen hurtigtog, og vi burde klare å holde de unna livet på overgangene, særlig hvis vi tvinger kantene til å følge etter backene våre i dyp 4-5-1.

Med andre ord ville jeg stilt samme lag som mot Sandefjord sist. Den eneste mulige innrømmelsen jeg kunne ha gått med på er Henriksen sentralt for Tagseth, men det ville jeg nødig gjort etter hans to gode kamper på rad i rollen. Det får i så fall bli et alternativ hvis vi ser at de likevel får litt mer dødballer enn ønskelig i første omgang.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2021 17:46    Post subject: Reply with quote

Igoh Ogbu (21) har en mindre kjent fortid i Rosenborg enn lagkameratene Pål-André Helland (31) og Gjermund Åsen (30). Lørdag får han oppfylt den drømmen han hadde om å spille på Lerkendal, men debuten kommer som LSK-spiller.

(...)

– Jeg hadde det bra i Rosenborg, men alle har en drøm om å spille. Dessverre ble det bare trening for meg der. Nå har jeg kommet meg videre i min fotballkarriere. Men min tid i Rosenborg var bra, sier Ogbu.

21-åringen aksepterte at han ikke fikk sjansen til å bli og utvikle seg i Trondheim.

– Jeg var veldig ung da jeg var der, og jeg forstår at Rosenborg ønsket å bruke spillere som var bedre enn meg. Nå er jeg både en sterkere og bedre spiller, og det skal bli gøy å spille mot dem, sier han.

Les mer: Ogbu ble gitt bort av Rosenborg – lørdag fÃ¥r han sin debut pÃ¥ Lerkendal: –⁠ Jeg kommer tilbake som en bedre spiller

[Tagseth] ser ut til å fortsette på midtbanen sjøl om Per Ciljan Skjelbred er ventet tilbake etter å ha blitt hvilt på onsdag. Årsaken er at Carlo Holse mot sin egen vilje trolig blir ving igjen.

Dessuten er André Hansen høyaktuell for å vokte målet for første gang etter kneskaden mot Mjøndalen. Han har vært friskmeldt i ei uke, men spinkelt treningsgrunnlag forlenget fraværet i kamp.

Les mer: - Jeg trives utpå der

Laget på formasjonstreninga i dag:

Hansen

Reitan - Vagic - Hovland - Andersson

Henriksen - Tagseth
Skjelbred

Holse - Holm - Ceide

Ser altså ut som at Vecchia hviles(?), mens Skjelbred plutselig havner i samme posisjon som før beinbruddet høsten 2005. Rart å endre formasjon når det har fungert bra med Tagseth sentralt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 29.10.2021 23:48    Post subject: Reply with quote

Vecchia med ryggproblemer igjen? Er for god til å hviles nå !
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 29.10.2021 23:58    Post subject: Reply with quote

Uten Vecchia blir dette vanskelig...
Håper han kan få siste 30 for å åpne opp når vi fortsatt sliter på 0-0
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.10.2021 00:33    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Burde sette punktmarkering på Lehne Olsen her, frykter et hellandinnlegg til ham eller tre


Dette er jo en duell som virker ganske perfekt for Hovland, faktisk. Minst like høy fart og fysikk som matcher LSKs ganske statiske og endimensjonale spiss.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 30.10.2021 08:30    Post subject: Reply with quote

Sesongen er over. Det ble 4.plass. NEXT
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.10.2021 08:56    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Dette er jo en duell som virker ganske perfekt for Hovland, faktisk.

Det der er så famous last words, det.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 30.10.2021 09:44    Post subject: Reply with quote

Dette "I år har jeg funnet ut hva som er galt og fikset det"-intervjuet med PAH var vel en årlig gladsak i Adressa da han spilte hos oss også. Tviler dessverre for han på om han noen gang for skikk nok på kroppen til å spille sånn nogen lunde fast i ES igjen. Ser man på spilletiden hans i Lillestrøm denne sesongen, så var det nok helt riktig av RBK å la ham gå. Fantastisk spiller når han var skadefri, men dessverre er han sjelden det lenger.

Kan forøvrig håpe at RBK klarer å utnytte hans store svakheter defensivt, dersom han spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 30.10.2021 10:27    Post subject: Reply with quote

Helland kommer ikke til å jobbe mye defensivt. Så det vil sikkert være lurt å trøkke til litt ekstra på den sida. Men han er lur på kontringer og dødballer så man får være tett oppi ham. Håper han slipper mer skader nå, det synes jeg han fortjener. Men han kan gjerne spare gode prestasjoner til andre lag han møter.

Dette handler likevel ikke om Helland, her er det bare å gå ut som et aggressivt lag og eie kampen og forsøke å få mål tidlig og bare mate på. Starte som i de siste kampene med å eie kampen og presse på, så får vi håpe spillerne er i mål humør.

Håper på en flott hjemmekamp igjen RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb