English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Håkon Røsten
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2593

PostPosted: 12.04.2024 20:52    Post subject: Reply with quote

Regner med at du ser kampen fremfor å dra slike slutninger ut fra resultat only. Blir spennende å høre analysen din i etterkant.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59404
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2024 20:57    Post subject: Reply with quote

- Å komme til en så fin plass med så fine folk blir veldig fint, laget har en spillestil som passer meg veldig bra, forteller en glad Håkon om å låneavtalen med Ranheim.

Les mer: - En type fotball som passer meg bra

– Skuffet er ikke rett ord, men det ble en oppstykket vinter med skade og landslagsfravær for min del, erkjenner Røsten.

Nidaros omtalte i vinter at det ved flere anledninger skal ha vært øyne fra Heerenveen på Lerkendal for å se på den unge midtstopperen.

G19-landslagsspilleren har snakket med Alfred Johansson før utlånet.

– Jeg drar til Ranheim for å vise meg fram og for å bli en bedre fotballspiller. Så har jeg fått ting å jobbe med, men det er ikke alt jeg kan gå ut med. Litt forbedringer jeg kan gjøre for å ta det neste nivået, sier Røsten.

Les mer: Drar til Ranheim med meldinger fra RBK-sjefen: De holder unggutten for seg selv

– Veien opp gjennom systemet til RBK er ikke rett frem, følger Ingebrigtsen opp.

– 99 prosent har en annen vei opp. For Håkon tror jeg det er viktig å komme hit og spille kamper. For alt vi vet spiller han seks kamper her, og så spiller han for Rosenborg om noen måneder. For da får Alfred (Johansson, RBK-trener) sett ham. Det er vanskelig å vise seg frem i RBK nå, for det er så mange kamper og ikke så mange treninger på stor bane. Nå får han vist seg frem for alt og alle, og jeg er sikker på at RBK får tilbake en mye bedre spiller om en måned eller to, legger han til.

– Hva sier det om Håkon at han tar det valget?

– At han har ambisjoner, og er villig til å gjøre det som kreves for å oppnå dem. Det å spille kamper på et høyest mulig nivå, er viktig. Og det velger Håkon å gjøre.

Les mer: Besøkte Røsten på Rosten: - Jeg hadde kjørt til Oppdal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 12.04.2024 21:11    Post subject: Reply with quote

Rimelig spesielt å avskrive Røsten allerede som noen har gjort her inne. Han er fortsatt juniorspiller. 18 år gammel. Synes han har gode forutsetninger til å bli en veldig god spiller mtp at han har bra fysikk og bra ballkontroll. Og når det gjelder fysikken så blir nok den bare bedre og bedre de kommende årene med enda mer muskler.

Dette med juniorfeil er jo ikke sa rart all den tid han er junior, men slike ting lærer man seg og blir bedre på. Og det er ikke så ofte forsvarsspillere slår gjennom i så ung alder, for de trenger jo nettopp noen ekstra år på seg for å gjøre bedre taktiske valg defensivt. Er ikke helt det samme for offensive spillere som kan prøve på nesten hva de vil uten å bli hardt straffet for det i banespillet.

Satse på det blir fast plass i Ranheim og at han utvikler seg til en enda bedre spiller. Tror RBK kan ha et solid stopperpar om et par år i Røsten og Volden, gitt at man kan holde på begge spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 207

PostPosted: 12.04.2024 22:54    Post subject: Reply with quote

Enig at det er vel tidlig å avskrive en 18-åring som stopper fordi han ikke har hatt optimal utvikling. Men må nok korrigere deg. Han er junioralder, men han er i a-stallen og dermed senior-spiller.

Men du har helt rett at det er ekstremt sjeldent å se stoppere på øverste nivå i første halvdel av 20-åra. Stoppere når gjerne "peak" når de er nærmere 30 år. Da har de nådd sitt potensiale. Og hvis de forholder seg skadefri, så kan de holde på et stykke opp i 30-åra. For det de ev. mister av f.eks hurtighet, det tar de igjen med erfaring, evne til å lese spillet og posisjonering. For og ikke glemme evnen til å skjule dirty tricks. Nypan fikk jo kjenne på kroppen av Valsvik.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2593

PostPosted: 13.04.2024 00:55    Post subject: Reply with quote

Kverulere for å kverulere Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 13.04.2024 11:58    Post subject: Reply with quote

fatslick wrote:
Enig at det er vel tidlig å avskrive en 18-åring som stopper fordi han ikke har hatt optimal utvikling. Men må nok korrigere deg. Han er junioralder, men han er i a-stallen og dermed senior-spiller.


Dette er så tåpelig at jeg har nesten ikke ord. Han er 18 år gammel, og derfor fortsatt junior selv om han spiller a-lagsfotball. At han spiller a-fotball er på ingen måte et godt argument imot påstanden at det er forståelig at han gjør noen juniorfeil da han fortsatt er junior.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6572
Location: Heaven

PostPosted: 14.04.2024 16:58    Post subject: Reply with quote

Er lov og gjøre juniorfeil,Og utlånet kommer til og gjøre han bedre.
Men man kan se tidlig på spillere hvor mye som mangler for og bli god.

ikke for og sammenligne spille med større klubben men..se på 17årige Pau Cubarsi på barcelona.
Da ser du hvor dårlig røsten er.

Røster 18 år i tillegg. Cubarsi er 17.

Er du god nok,er du gammel nok.
Handler ikke om å slakte gutten,folk utvikler seg forskjellig.
Men i en alder av 18 år må du forstå at du skal gå i rygg på motstanderen.>
Du skal klare og lese spillet og plassere deg mye bedre.

Han ser jo svimmel ut .

Han ble skrytt av for han er flink med ball og var modig.
Men han er ikke noen særlig god forsvarspiller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6753
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.04.2024 17:13    Post subject: Reply with quote

La oss for guds skyld sammenligne Røsten med et gudebenådet talent i Barcelona. Perfekt.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6572
Location: Heaven

PostPosted: 14.04.2024 19:19    Post subject: Reply with quote

Nei,men gir en pekepinn på hva som er mulig.
Ikke minst bør du lære deg grunnleggende forsvarspill når du er 18.

Han lar motstanderen snu seg i forsvaret, Støter ikke opp,taper ALLE dueller, Feil posisjonering så han mister kontrollen gang etter gang.

Har aldri sett en så dårlig forsvarspiller i den aldern,helt seriøst.
Spillere lærer før den tid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 14.04.2024 19:43    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:

Røster 18 år i tillegg. Cubarsi er 17


Btw, Røsten er 19
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2005

PostPosted: 14.04.2024 19:47    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
La oss for guds skyld sammenligne Røsten med et gudebenådet talent i Barcelona. Perfekt.
Men det er sånne som Cubarsi som er talent, så det å kalle Røsten for talent, er å fornærme Cubarsi..
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 14.04.2024 20:26    Post subject: Reply with quote

Såpass ja. Nei, men med den tankegangen så finnes det bare en håndfull talenter i verden. Ser med andre ord mørkt ut mtp fotballens fremtid.

Finnes tydeligvis ikke noe annet enn internasjonal målestokk lenger.. For det er jo selvfølgelig slik at når vi snakker om RBKs unggutter og kaller de talenter så mener vi at det er fordi vi ser på de som like gode som unggutta til Barca..
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2005

PostPosted: 15.04.2024 01:12    Post subject: Reply with quote

Det er der standarden settes. Men når det er sagt, så er utlån til Ramheim gunstig for Røsten med tanke på U19-EM.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 304

PostPosted: 15.04.2024 08:55    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Er lov og gjøre juniorfeil,Og utlånet kommer til og gjøre han bedre.
Men man kan se tidlig på spillere hvor mye som mangler for og bli god.

ikke for og sammenligne spille med større klubben men..se på 17årige Pau Cubarsi på barcelona.
Da ser du hvor dårlig røsten er.

Røster 18 år i tillegg. Cubarsi er 17.

Er du god nok,er du gammel nok.
Handler ikke om å slakte gutten,folk utvikler seg forskjellig.
Men i en alder av 18 år må du forstå at du skal gå i rygg på motstanderen.>
Du skal klare og lese spillet og plassere deg mye bedre.

Herregud du er en klovn! Ville ikke vært noen andre talenter rundt verden med det perspektivet. Godt du ikke jobber som motivator

Han ser jo svimmel ut .

Han ble skrytt av for han er flink med ball og var modig.
Men han er ikke noen særlig god forsvarspiller.
Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 987

PostPosted: 15.04.2024 09:19    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:


ikke for og sammenligne spille med større klubben men..se på 17årige Pau Cubarsi på barcelona.
Da ser du hvor dårlig røsten er.


Hvilken planet har du slått opp leir på egentlig? Hører Venus er fint på denne tiden av året, kan du bekrefte?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59404
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.04.2024 20:39    Post subject: Reply with quote

Med kun én gjennomgang på video, og én treningsøkt med sine nye lagkompiser i fjæra, leverte Røsten meget solid på stopperplass for Ranheim.

– Håkon er meget bra, og har all grunn til å være happy med debuten i Ranheim. Knallbra. Det er nydelig å se Håkon og makker Nikolai Skuseth - to gutter på 19 år - tre opp i midten, at de tør å utfordre. De havner i enkelte kinkige situasjoner, men rydder opp. Og det vil bare bli bedre, skryter Bruttern.

– Det har gått fort, men det var dette jeg ønsket selv - å få komme i gang med sesongen skikkelig. Det er bra for alle parter, spesielt meg. Så er det selvfølgelig en del nye ting å sette seg inn i, og alt er ikke perfekt alt med en gang, sier Røsten - og er selvsagt ikke fornøyd med at debuten endte med tap.

(...)

– Det som er sagt nå er at jeg spiller siste kampen hjemme mot Vålerenga 1. juni, og så er det planlagt at jeg er Rosenborg-spiller fra 3. juni, sier han.

Les mer: – Det gikk, men det var på håret
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13704
Location: Namsos

PostPosted: 20.04.2024 18:04    Post subject: Reply with quote

Kjempetabbe i dag som første til mål for Åsane.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6572
Location: Heaven

PostPosted: 20.04.2024 19:59    Post subject: Reply with quote

Skjønner godt hvorfor han ikke holder eliteserie nivå ja.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
E.C. Dahls
Junior


Joined: 28 Nov 2015
Posts: 79

PostPosted: 20.04.2024 21:05    Post subject: Reply with quote

Læring dét. Den tabben gjør han aldri igjen!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59404
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2024 22:17    Post subject: Reply with quote

– Jeg ser fremover og prøver å finne noen høyere i banen, finner ikke noen, så jeg prøver å snu meg igjen. Det blir litt for mange touch- og en dårlig en, og da glipper jeg ballen. Det er sånn som skjer, sier Røsten etter kampen.

(...)

– Slike feil er noe alle må igjennom. Dessverre blir det litt min dag i dag. Det er selvfølgelig kjipt at det er med på å gjøre at vi ikke tar mer enn ett poeng her i dag, sier 19-åringen.

Les mer: Røsten var langt nede etter glippen – reaksjonen etterpå høster skryt hos Kåre: – Stødig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18512

PostPosted: 25.04.2024 09:01    Post subject: Reply with quote

Med strekk er det vel stor sannsynlighet for at Nemcik mister hele mai. I så fall bør vi hente tilbake Røsten, jeg forstår det sånn at vi kan avbryte lånet etter 14 dager, det vil si etter Glimt-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 987

PostPosted: 25.04.2024 10:06    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
jeg forstår det sånn at vi kan avbryte lånet etter 14 dager, det vil si etter Glimt-kampen.


Jepp, RBK kan hente tilbake spilleren når som helst etter de første 14 dagene, uavhengig av overgangsvindu.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb