English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2022
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Håkon Røsten
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 20:32    Post subject: Reply with quote

Den hallen på Steinkjer har publikumskapasitet for maks 3. div vil anta. Er neppe tillat å spile kamper i helnasjonale serier på sr-nivå for herrer.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 20:55    Post subject: Reply with quote

Pappelg,
miljøvennlig granulat KAN være ufattelig DÅRLIG underlag.

Jeg har det siste året spilt på flere miljøvennlige underlag - og kan hende det er miljøvennlig, men langt ifra kroppsvennlig. Noen av disse underlagene er så harde at det faktisk er bedre å spille på vanlige grusbaner.

En trener (førstedivisjonsnivå) sa faktisk at med disse nye underlagene går man vekk i fra tilnærmet gress-standard til å være på grusbanestandard.

Det verste er olivenkjerne-innfyll! Svært skarpt og veldig hardt! Klær revner og stygge sår på lårene for de som prøve seg på sklitacklinger.

Håper Steinkjer har funnet et meget godt alternativt innfyll! Very Happy Vet du tilfeldigvis hva slags innfyll som brukes i den hallen?
Pappelg
Veteran

PostPosted: 04.02.2022 22:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er klar over at det er stor variasjon i kvaliteten, både på disse og på vanlige kunstgressbaner. Den på Steinkjer vet jeg bare det som sto i avisa, at den må "kjøres inn" for den er hard i begynnelsen. eller noe slikt. Poenget var vel mer at Steinkjer har fått en hall som er bra og stor nok til spill på stor bane og stor. Man får håpe at banen blir bra. Tror nok de er glade på Steinkjer, dette vil jo gjøre satsingen til Steinkjer FK og omegn i stand til å heve seg.

Men nei jeg kjenner ikke til mer dessverre Smile Men om du vil vite mer, så kan du sikkert få svar av Steinkjer Fotballklubb, kommunen eller noen sikkert.

Digresjon: Jeg spilte selv med stålstuds i skoa på is og snø om vinteren, og på knallhard grus vår/høst. Det gikk helt fint, vi hadde det kjempe morro og var et ganske bra fotball lag tross underlaget.

Men jeg er mest av alt for : GRESS Very Happy

https://www.youtube.com/w...rrunostasj

Så var jo dette digresjon i digresjon i tråden så jeg i etterkant. Back to Røsten.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 02.03.2022 23:09    Post subject: Reply with quote

Rekdal:

- Håkon Røsten er god. Han får masse erfaring nå, som han må absorbere og bearbeide. Det er en grunn til at han får spille så mye som han gjør.

- Det er en del ting han må forberede: Han må ha færre touch på ballen og lese situasjonene raskere. Men han har fart og størrelse, så det er klart at det er en spennende spiller.

Les mer: - Viktigste for oss er å få spille kamper

- Jeg syns det er gøy! Jeg tar med meg alle minuttene som jeg får. Det er god kamptrening og mye læring. Jeg setter pris på spilletida og prøver å gripe sjansen så godt jeg kan, forteller 17-åringen til rbkweb.no.

Les mer: - God kamptrening og mye læring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 08.09.2022 21:44    Post subject: Reply with quote

I store deler av vinteren var unggutten en del av laget under Kjetil Rekdal, riktig nok på grunn av fravær på de som skulle starte kamper når Eliteserien startet.

Likevel var det mange som trodde Røsten skulle få debuten lenge før 4. september.

Det trodde han selv også.

– Tidlig i pre-season tenkte jeg det samme, men det har vært en litt tung vår som har gjort at jeg ikke har spilt noe bra på trening eller i kamper. For å være helt ærlig, så skjønner jeg godt at debuten kommer først nå, sier Røsten ærlig.

– Jeg syns bare det er utrolig gøy å komme på nå, fortsetter han.

Det mentale har preget unggutten også fysisk.

– Jeg har vært litt preget mentalt, det har hindret meg også fysisk i spillet. Jeg går ikke i detalj nå, men sånn er det, sier han.

Les mer: RBK-debutanten erkjenner at prestasjonsangst preget ham: – Jeg har vært litt preget mentalt

– Svaret er kanskje det at det har blitt for mye, for fort. Uten at jeg kan si det helt sikkert, sier Røsten, som har trent som vanlig og spilt kamper i 3. divisjon.

– Jeg har vært med på alt av treninger og spilt RBK 2, bare at det har vært litt tyngre og dårligere nivå på meg selv, sier Røsten.

Les mer: RBK-talentet fikk endelig debuten etter noen tunge måneder: – Stort

Fint at han er ærlig, men kanskje litt overdrevent fokus fra både Nidaros og Adressa når han tross alt er bare 17 år og fikk flere nye konkurrenter i løpet av vinteren?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2022 RBKweb