English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Håkon Røsten
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8285

PostPosted: 04.02.2022 21:32    Post subject: Reply with quote

Den hallen på Steinkjer har publikumskapasitet for maks 3. div vil anta. Er neppe tillat å spile kamper i helnasjonale serier på sr-nivå for herrer.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 04.02.2022 21:55    Post subject: Reply with quote

Pappelg,
miljøvennlig granulat KAN være ufattelig DÅRLIG underlag.

Jeg har det siste året spilt på flere miljøvennlige underlag - og kan hende det er miljøvennlig, men langt ifra kroppsvennlig. Noen av disse underlagene er så harde at det faktisk er bedre å spille på vanlige grusbaner.

En trener (førstedivisjonsnivå) sa faktisk at med disse nye underlagene går man vekk i fra tilnærmet gress-standard til å være på grusbanestandard.

Det verste er olivenkjerne-innfyll! Svært skarpt og veldig hardt! Klær revner og stygge sår på lårene for de som prøve seg på sklitacklinger.

HÃ¥per Steinkjer har funnet et meget godt alternativt innfyll! Very Happy Vet du tilfeldigvis hva slags innfyll som brukes i den hallen?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.02.2022 23:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er klar over at det er stor variasjon i kvaliteten, både på disse og på vanlige kunstgressbaner. Den på Steinkjer vet jeg bare det som sto i avisa, at den må "kjøres inn" for den er hard i begynnelsen. eller noe slikt. Poenget var vel mer at Steinkjer har fått en hall som er bra og stor nok til spill på stor bane og stor. Man får håpe at banen blir bra. Tror nok de er glade på Steinkjer, dette vil jo gjøre satsingen til Steinkjer FK og omegn i stand til å heve seg.

Men nei jeg kjenner ikke til mer dessverre Smile Men om du vil vite mer, så kan du sikkert få svar av Steinkjer Fotballklubb, kommunen eller noen sikkert.

Digresjon: Jeg spilte selv med stålstuds i skoa på is og snø om vinteren, og på knallhard grus vår/høst. Det gikk helt fint, vi hadde det kjempe morro og var et ganske bra fotball lag tross underlaget.

Men jeg er mest av alt for : GRESS Very Happy

https://www.youtube.com/w...rrunostasj

Så var jo dette digresjon i digresjon i tråden så jeg i etterkant. Back to Røsten.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2022 00:09    Post subject: Reply with quote

Rekdal:

- Håkon Røsten er god. Han får masse erfaring nå, som han må absorbere og bearbeide. Det er en grunn til at han får spille så mye som han gjør.

- Det er en del ting han må forberede: Han må ha færre touch på ballen og lese situasjonene raskere. Men han har fart og størrelse, så det er klart at det er en spennende spiller.

Les mer: - Viktigste for oss er å få spille kamper

- Jeg syns det er gøy! Jeg tar med meg alle minuttene som jeg får. Det er god kamptrening og mye læring. Jeg setter pris på spilletida og prøver å gripe sjansen så godt jeg kan, forteller 17-åringen til rbkweb.no.

Les mer: - God kamptrening og mye læring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.09.2022 22:44    Post subject: Reply with quote

I store deler av vinteren var unggutten en del av laget under Kjetil Rekdal, riktig nok på grunn av fravær på de som skulle starte kamper når Eliteserien startet.

Likevel var det mange som trodde Røsten skulle få debuten lenge før 4. september.

Det trodde han selv også.

– Tidlig i pre-season tenkte jeg det samme, men det har vært en litt tung vår som har gjort at jeg ikke har spilt noe bra på trening eller i kamper. For å være helt ærlig, så skjønner jeg godt at debuten kommer først nå, sier Røsten ærlig.

– Jeg syns bare det er utrolig gøy å komme på nå, fortsetter han.

Det mentale har preget unggutten også fysisk.

– Jeg har vært litt preget mentalt, det har hindret meg også fysisk i spillet. Jeg går ikke i detalj nå, men sånn er det, sier han.

Les mer: RBK-debutanten erkjenner at prestasjonsangst preget ham: – Jeg har vært litt preget mentalt

– Svaret er kanskje det at det har blitt for mye, for fort. Uten at jeg kan si det helt sikkert, sier Røsten, som har trent som vanlig og spilt kamper i 3. divisjon.

– Jeg har vært med på alt av treninger og spilt RBK 2, bare at det har vært litt tyngre og dårligere nivå på meg selv, sier Røsten.

Les mer: RBK-talentet fikk endelig debuten etter noen tunge måneder: – Stort

Fint at han er ærlig, men kanskje litt overdrevent fokus fra både Nidaros og Adressa når han tross alt er bare 17 år og fikk flere nye konkurrenter i løpet av vinteren?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.01.2023 23:30    Post subject: Reply with quote

Røsten har vært kaptein på både G16-landslaget og i fjor på G17-landslaget.

– Det er ei tillitserklæring som jeg tar veldig til meg. Jeg tar rollen med et smil, og trives godt med å være kaptein, sier Røsten.

For å være kaptein må man være en tydelig og god leder. Det å bruke stemmen er én av tingene han prøver å jobbe med på Rosenborg også.

– Det krever litt innsats å tro på seg selv, være vokal og snakke på banen. På Rosenborg opplever jeg at det vi er samstemte og at alle drar i samme retning, så det er enklere enn jeg trodde å bruke stemmen på banen.

(...)

– Jeg er fornøyd med de innhoppene jeg fikk i 2022, og målsettingen for 2023 er å få mer spilletid.

Når man får 10 minutter her og der på toppnivå gjelder det å utnytte dem så godt som mulig.

– Du har få minutter på deg til å vise at du fortjener dem. Da er det ikke noe vits å legge igjen energi på benken. Jeg prøver å spille med så høy intensitet som mulig, og ta min plass på banen, forteller Røsten.

(...)

Røsten har foreløpig ikke tenkt mye på utlån, dersom det blir lite spilletid i Rosenborg.

– Jeg har vært inne på tanken, men med den nevnte treningsgruppa føler jeg at per nå er det riktig å være her. Så får vi se hva året har å by på, før jeg tar noen slik beslutning.

Les mer: Håkon Røsten (17) før RBK-starten i syden: – Det har vært både opp- og nedturer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 25.01.2023 21:01    Post subject: Reply with quote

Ny kontrakt for Røsten

Quote:
Høsten 2020 signerte Håkon Røsten sin første kontrakt med Rosenborg som 16-åring. 12 måneder senere ble unggutten tatt opp i a-stallen.

Onsdag ettermiddag skrev Røsten under en ny avtale med klubben som løper ut 2025.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 25.01.2023 22:12    Post subject: Reply with quote

Nå er vi inne i en god stim med talentene våre. Blir bra dette RBK
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.01.2023 20:56    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal sier det er mange som har vært involvert i å få Røsten tilbake på rett kjøl.

– Det jeg gjorde var å lå [sic] han være i fred. Jeg passet på ikke å si så mye til ham da han spilte, for da så jeg at det knøt seg litt. Jeg lot andre prate mye med ham. Jeg er veldig fornøyd med utviklingen hans nå. Han er jo en svær kar, som er hurtig og sterk, sier Rekdal.

– Han spilte mye i fjor vinter og ikke så mye i serien - det handlet kanskje om nettopp dette?

– Det er klart det gjorde det, men nå er han på et litt annet stedt. Dersom han fortsetter slik han holder på nå, så ser dette veldig bra ut, sier Rekdal.

Les mer: RBK-talentet etter den tøffe tiden: – Jeg lærte mye
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 25.03.2023 18:05    Post subject: Reply with quote

Scoret for Norge U18 i dag mot Sverige i kampen som endte 1-0.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 10.04.2023 19:54    Post subject: Reply with quote

Han har ett sjukt langt kast Røsten, kunne lett blitt en farlig dødball for oss om det utnyttes.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.04.2023 21:33    Post subject: Reply with quote

Konkurrerer dessuten med Tagseth og Holse om minste leggbeskyttere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2023 21:13    Post subject: Reply with quote

– Han er et beist av en stopper. Han blir god, sier Rosenborg-treneren til TV 2.

(...)

– Er du enig i Rekdals beskrivelse av deg?

– Ja, det er hans ord. Det går an å si det. Det er morsomt å høre Reka si det.

– Det er nok duellstyrken han sikter til, sier Oppdal-gutten.

Les mer: Rekdal om unggutt: – Han er et beist
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.07.2023 13:50    Post subject: Reply with quote

-En vanlig dag som spiller for RBK, er å møte opp til frokost i brakka på Lerkendal mellom ni og halv ti. Etter det blir det ofte noe møtevirksomhet og diverse informasjon. Vi kan også ha ulike aktiviteter. Det er som regel trening i elleve-tida. Da trener vi halvannen time, før vi ofte går inn i garderoben og skifter før vi tar ei styrketreningsøkt. Så har vi sen lunsj etter det. Tida går mye til fotball. Heldigvis går jeg på en skole som har tett kontakt og oppfølging med RBK. Vi finner løsninger og samarbeider når det gjelder skolegang og fotball, sier Røsten

-Skolen jeg går på heter Strinda. Jeg er ferdig med andre året på studiespesialisering. Noen ganger rekker jeg kanskje de to siste timene på skolen, noen ganger ikke det heller. Det går likevel fint med det samarbeidet vi har, sier Røsten

Les mer: Røsten i RBK-stallen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 06.08.2023 18:33    Post subject: Reply with quote

Han står ikke tilbake for noen av midtstopperne våre. God defensivt. Rolig med ball og ser ut som en rødhåret Rune Bratseth. Enormt talent.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.08.2023 18:59    Post subject: Reply with quote

Mye bedre enn Rogers. Er egentlig lite å tvile på.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 06.08.2023 19:01    Post subject: Reply with quote

Imponerende rolig med ballen i beina, tøff og virker til og med å ha bra fart. Gi mannen en 5 års kontrakt asap.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 06.08.2023 19:08    Post subject: Reply with quote

Bare å kjøre han inn i startelleveren - Reitan ut på back igjen. Trygg defensivt i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 938

PostPosted: 06.08.2023 19:09    Post subject: Reply with quote

Rogers klaget på at han var tredjevalg som stopper. Nå er han klart fjerdevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 06.08.2023 19:13    Post subject: Reply with quote

Bør starte hver kamp, er den kjøttstopperen vi har manglet.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 06.08.2023 19:18    Post subject: Reply with quote

Ser veldig lovende ut Røsten ja. Bør spille mye utover høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 06.08.2023 20:28    Post subject: Reply with quote

Røsten for høsten RBK







… i know.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.08.2023 21:21    Post subject: Reply with quote

Er hurtigheten hans god nok til at vi kan sette ham i tospann med Jensen da?

Slik det har sett ut til nå så trengs Reitan på stopper for å kunne stå høyt med fireren.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 06.08.2023 22:00    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Er hurtigheten hans god nok til at vi kan sette ham i tospann med Jensen da?

Slik det har sett ut til nå så trengs Reitan på stopper for å kunne stå høyt med fireren.


Han er hurtig
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 06.08.2023 22:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi sliter mere med å være i riktig posisjon enn fart
SÃ¥ sliter vi i duellene i boksen.
Vi trenger en stopper som rydder unna og en venste back som vet hvor spilleren sin er.
Røsten var god i dag. Men vi kan ikke forlange at en så ung stopper skal være sjef i midten der bak
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 2 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb