English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Karen Espelund
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jelepjokk
Junior


Joined: 17 Dec 2012
Posts: 14

PostPosted: 14.12.2021 23:50    Post subject: Karen Espelund Reply with quote

Sånn jeg ser det nå, er det EN opplagt kandidat til å ta over som styreleder i Rosenborg Ballklubb. Hun heter Karen Espelund. Resten av styret må renskes bort. Her må det startes på nytt.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 15.12.2021 00:10    Post subject: Reply with quote

Enig!
Hun har erfaring, har masse kontakter i inn og utland, og er attpåtil knakende god i det hun brenner for (Ref; kvinnekampen innen fotball f.eks).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 15.12.2021 01:05    Post subject: Reply with quote

I tillegg går Rosenborg inn i en ny tid med to likestilte A-lag. I en slik tidlig fase i det som blir en ny epoke for klubben kan vi ikke få en bedre kandidat. Hun kjenner både fotballen generelt og ønsket å være styremedlem gitt satsningen på et kvinnelag. Da er det viktig med en styreleder som brenner for saken. Herrelaget og sirkuset rundt det kan i verste fall også skade satsningen rundt damelaget, og det må ikke skje. For de som ønske seg CL-fotball på Lerkendal igjen så er nok også sjansen betydelig større for at det er damene som vil realisere det ønsket, så her bør det satses, og styres rett vei i årene fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2021 10:02    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke rekruttere en ny styreleder blant de som har deltatt, eventuelt stått tause og sett på, nok en farse av en treneransettelse, samt direkte ordrenekt på å følge opp årsmøtets vedtak angående Qatar-saken. Sistnevnte er det absolutt all mulig grunn til å tro at Espelund har vært mer en pådriver for enn en tilskuer, all den tid hun veldig tydelig frontet styrets støtte til NFF ved avstemningen, og den saken bør være mistillit mot alle styremedlemmer som ikke kan bevise dissens gjennom styreprotokollene.

Vi kan uansett ikke ha en systemtro NFF-pamp som Espelund som styreleder nå. Da vet vi nøyaktig hva vi får, og det er ikke den organisasjonsendringen vi trenger, det løftet på å verdsette og identifisere fagkompetanse, det vil i stedet være posisjonsspill for hjertesakene til Espelund og tettere kobling mot NFF.

Om vår neste styreleder har fotballkoblinger er kanskje en fordel, men overhodet ikke så viktig. Det som er viktig er at hen står for en tydelig kunnskapsbasert tilnærming, og har ryggrad til å stå imot den bølgen av råtten organisasjonskultur som slår imot fra første dag på jobben. Stoler på de riktige menneskene, og skaffer seg den kompetansen hen ikke besitter selv. Dette er ikke Karen Espelund.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 15.12.2021 10:27    Post subject: Reply with quote

Fått seg tre forskjellige brukere på rbkweb, hu Karen da..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2021 10:30    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de oppriktige og ragebait-brukere, til og med.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 15.12.2021 12:40    Post subject: Reply with quote

Hun må selvsagt ut som alle de andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.12.2021 23:54    Post subject: Reply with quote

Etter å etter sigende ha brukt tid på å diskutere HV Rosenborg-fotball er/skal være, har styret gått fra Kjetil Knutsen til Kjetil Rekdal over natta, og enstemmig gått for sistnevnte. Fortell meg at styret som helhet ikke er et problem.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
jelepjokk
Junior


Joined: 17 Dec 2012
Posts: 14

PostPosted: 06.01.2022 19:55    Post subject: Reply with quote

Hvis du har fulgt med, så gikk Karen Espelund imot pampene i NFF og ble presset ut. Litt samme som jeg forsto med at hun mislikte saker og ting rundt ledere i UEFA. Hun tør og si ifra og har peiling. Melder meg inn som medlem og stemmer dersom hun blir er alternativ.

zaphod81 wrote:
Vi kan ikke rekruttere en ny styreleder blant de som har deltatt, eventuelt stått tause og sett på, nok en farse av en treneransettelse, samt direkte ordrenekt på å følge opp årsmøtets vedtak angående Qatar-saken. Sistnevnte er det absolutt all mulig grunn til å tro at Espelund har vært mer en pådriver for enn en tilskuer, all den tid hun veldig tydelig frontet styrets støtte til NFF ved avstemningen, og den saken bør være mistillit mot alle styremedlemmer som ikke kan bevise dissens gjennom styreprotokollene.

Vi kan uansett ikke ha en systemtro NFF-pamp som Espelund som styreleder nå. Da vet vi nøyaktig hva vi får, og det er ikke den organisasjonsendringen vi trenger, det løftet på å verdsette og identifisere fagkompetanse, det vil i stedet være posisjonsspill for hjertesakene til Espelund og tettere kobling mot NFF.

Om vår neste styreleder har fotballkoblinger er kanskje en fordel, men overhodet ikke så viktig. Det som er viktig er at hen står for en tydelig kunnskapsbasert tilnærming, og har ryggrad til å stå imot den bølgen av råtten organisasjonskultur som slår imot fra første dag på jobben. Stoler på de riktige menneskene, og skaffer seg den kompetansen hen ikke besitter selv. Dette er ikke Karen Espelund.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 06.01.2022 22:20    Post subject: Reply with quote

Karen Espelund er en veldig god kandidat. Veldig tydelig når hun kommuniserer, drivende flink, og med masse ledererfaring i store organisasjoner.

Kanskje burde alle spillerne på laget fått sparken og ikke fornyet tillit i år på grunn av at de ikke vant serien?
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.01.2022 10:05    Post subject: Reply with quote

jelepjokk wrote:
Hvis du har fulgt med, så gikk Karen Espelund imot pampene i NFF og ble presset ut. Litt samme som jeg forsto med at hun mislikte saker og ting rundt ledere i UEFA. Hun tør og si ifra og har peiling. Melder meg inn som medlem og stemmer dersom hun blir er alternativ.


Registrerer at du ikke svarer opp noen av bekymringene rundt hvordan hun løser oppgavene sine som nåværende styremedlem i RBK? Ganske tydelig i alle fall at denne påståtte rabulisten har sittet stille i båten her. Men ja, jeg ser jo at hun i det minste har stått på riktig side av pampeveldet på et tidspunkt der. Lite pluss i margen som potensielt styremedlem, men ikke som styreleder.

PS. Skal du 'melde deg inn og stemme på henne hvis hun blir et alternativ' så brenner det litt under føttene dine nå angående steg 1.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
jelepjokk
Junior


Joined: 17 Dec 2012
Posts: 14

PostPosted: 07.01.2022 10:28    Post subject: Reply with quote

Det gikk mest på at jeg ikke hadde tid. Men der jo vanskelig å vite. Vi vet jo ikke hva som skjer bak styreveggene.
Det jeg tenker er at hun alene ikke har mulighet til å endre på den styrekulturen som er inngrodd over tid, når hun har sittet der bare to år. Da hun kom inn var det kaos og Horneland satt i trenerstolen. Vet ikke hva du krever at et styremedlem skal greie på så kort tid jeg. Blir hun leder, da har hun muligheter til å påvirke langt mer. Hun er meget kvalifisert for denne jobben. Utvilsomt. OG hun er ikke PR-kåt og ivrig på å få seg selv i rampelyset. Jeg tror hun er et meget riktig valg. Det at hun har sagt nei til RBK i ti år syns jeg også er et tegn på at hun ikke bare hopper på ting uten å være klar for det. Tore Strømøy derimot, er rake motsetningen. Han vil i rampelyset han. OG .han ser på det som prestisje.

Vet ikke hvor mange andre gode kandidater RBK har til ledervervet jeg, men slike vokser ikke på trær. Espelund er kvalifisert. Samdal kanskje også. Jeg har truffet begge to flere ganger gjennom livet i jobben min. Personlig liker jeg Espelunds personlighet best av dem. Det teller jo også en del.

Intet poeng å sitere (hele) innlegget rett over. -Mod
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.01.2022 11:03    Post subject: Reply with quote

Det holder ikke å være "kvalifisert", du må ha de rette verdiene, og til dels meningene, også. Ikke minst må du akseptere og respektere at du sitter der for å representere medlemmene. Ingen fra dagens styre bør være kandidat som ny styreleder med bakgrunn i den jobben som er utført det siste året. Fra Qatar-fadesen og oppfølgingen av denne, til trenerjakten som ble de tredje i rekken av trenerjakter som gikk fullstendig galt. Det er farlig nærme terningkast 1 på sittende styre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.01.2022 11:40    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vel ikke så mye mer positivt å si om de siste årenes styrearbeid enn at vi har etablert en kultur for relativt grei kostnadskontroll. Så styret kjører ikke klubben på dynga økonomisk på kort sikt, og da styrer man vel akkurat unna 1-eren på terningen.

Så ja, Espelund bør være uaktuell på unnlatelsessynd alene, sammen med resten av styret, og ellers tror jeg vi er pokka nødt til å få inn både reell fotballkompetanse og 'kompetanse på kompetanse' i styret nå, slik at styret faktisk blir en instans i klubben som dytter oss fremover og gjør oss bedre. Sistnevnte bør være pri for ny styreleder, det aller viktigste er noen som har erfaring med å jobbe kunnskapsbasert, ikke nettverksbasert, og er villig til å tre en kunnskapsbasert holdning ned over ørene på klubben i øvrig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 07.01.2022 12:18    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Ikke minst må du akseptere og respektere at du sitter der for å representere medlemmene.


Nå er du kravstor. Finnes ingen kultur i Norge for at man skal ta hensyn til som gjør valget. De er jo bare interessante noen uker før valget.
Back to top
View user's profile Send private message
jelepjokk
Junior


Joined: 17 Dec 2012
Posts: 14

PostPosted: 07.01.2022 12:37    Post subject: Reply with quote

Forklar hvordan Espelund er involvert i noen Qatar-fadese og på hvilken måte du mener hun burde håndtere det.

Hedon wrote:
Det holder ikke å være "kvalifisert", du må ha de rette verdiene, og til dels meningene, også. Ikke minst må du akseptere og respektere at du sitter der for å representere medlemmene. Ingen fra dagens styre bør være kandidat som ny styreleder med bakgrunn i den jobben som er utført det siste året. Fra Qatar-fadesen og oppfølgingen av denne, til trenerjakten som ble de tredje i rekken av trenerjakter som gikk fullstendig galt. Det er farlig nærme terningkast 1 på sittende styre.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 07.01.2022 13:19    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Nå er du kravstor. Finnes ingen kultur i Norge for at man skal ta hensyn til som gjør valget. De er jo bare interessante noen uker før valget.


Dette er vel noe som er en gjenganger i demokratiske prosesser generelt, og det er vel derfor det er viktig å stemme på kandidater som har de samme meningene en selv har.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.01.2022 13:45    Post subject: Reply with quote

jelepjokk wrote:
Forklar hvordan Espelund er involvert i noen Qatar-fadese og på hvilken måte du mener hun burde håndtere det.


Siden du tydeligvis ikke var til stede på det årsmøtet, så kan du tilgis for ikke å vite at det var Espelund som i praksis frontet styrets ja til Qatar-holdning på selve møtet, men jeg regner kanskje med at også ikke-medlemmer har fått med seg at styret i etterkant nekter å følge opp årsmøtets vedtak. Karen Espelund kan vanskelig forstås som å være noe annet enn aktivt deltakende i Rosenborg-styrets håndtering av Qatar-saken.

a) hun kunne jo hatt bedre meninger enn å legge seg på NFF-linja og jobbe aktivt for den.

Men helt klart viktigere enn denne meningsforskjellen:

b) hun kunne som styremedlem vært villig til å følge opp direkte instruksjon fra årsmøtet.

Da går man nemlig fra meningsbrytning til forakt for det medlemsdemokratiet man er valgt inn for å forvalte.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 07.01.2022 14:03    Post subject: Reply with quote

jelepjokk wrote:
Forklar hvordan Espelund er involvert i noen Qatar-fadese og på hvilken måte du mener hun burde håndtere det.

Skulle gjerne svart på denne, men Zaphod benyttet anledningen til å si akkurat det jeg skulle.

Man kan ta en mann (eller dame) ut av NFF, men man kan ikke ta NFF ut av mannen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 07.01.2022 15:28    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Dette er vel noe som er en gjenganger i demokratiske prosesser generelt, og det er vel derfor det er viktig å stemme på kandidater som har de samme meningene en selv har.


Joda, men ofte opplever vi jo at "alle" de valgte er enige, og dermed betyr det ikke noe at de som stemte mente noe annet.

Som Zaphod nevner over. De ignorerte hva melemmene mener.

NFF, Storting, fylkesting og kommunestyrer gjør jo det oftere enn motsatt kan det føles som.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 08.01.2022 00:29    Post subject: Reply with quote

For to år siden var det laksemafiaen som som kuppet årsmøtet. I år er det tantebarna til Espelund? Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 08.01.2022 21:54    Post subject: Reply with quote

GRATULERER! 🙂⚽
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 08.01.2022 22:29    Post subject: Reply with quote

Adressa gjenga nettopp, med hennes egne ord: "NÃ¥ er jeg nesten stum."

Kan jo ikke ha en styreleder som er nesten stum. Dermed uaktuell i mine øyne ... og ører.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 08.01.2022 22:36    Post subject: Reply with quote

Gratulerer! Vel fortjent.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
jelepjokk
Junior


Joined: 17 Dec 2012
Posts: 14

PostPosted: 08.01.2022 23:14    Post subject: Reply with quote

Herlig med pris til Espelund. Tror den Qatargreia er storm i vannglass og totalt misforstått av noen på dette forumet. Noen har tatt det personlig. La det ligge. Evt kom med en bedre kandidat. Mye negativitet å spore hos mange RBK-supportere. Noe Stilson vel nevnte forleden på Adressa. Jeg tenker: ti stille eller kom med konkrete bedre løsninger. Ikke bare sutre og snakke ned folk.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb