English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Børkeeiet
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 706
Location: romerike

PostPosted: 26.02.2023 09:40    Post subject: Reply with quote

Tobias mangler mye for å bekle den sentrale midtbanen rollen til Rosenborg.
Både tempo og bevegelighet.
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 862

PostPosted: 26.02.2023 11:13    Post subject: Reply with quote

Nettopp derfor vi ikke kommer til å utvikle oss som klubb og lag, når vi tillater spillere som Børkeiet spille fast på midten. Katastrofe
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 26.02.2023 11:40    Post subject: Reply with quote

Det er jo lov å håpe at han utvikler seg, men skal han begå de samme syndene som ifjor så bør han være noe slikt som femtevalg og vi har ikke råd til femtevalg med såpass status som han på et vis har.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 26.02.2023 13:53    Post subject: Reply with quote

Kan leve med en stor og treg sentral midt så lenge han klarer å slå gode pasninger og plassere seg riktig, men Tobias virker å ofte være feilplassert og det blir alt for mange svake/enkle pasninger. Kan ikke se at han er noen bidragsyter til at vi skal gjøre det bra.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 26.02.2023 22:09    Post subject: Reply with quote

Jeg synes heller ikke at han har overbevist. Han har fått en del tillit over tid, men han har for store mangler/svakheter både som stopper og som sentral midtbane. Han er en ålreit stallspiller, som kan brukes som back-up i forsvar og midtbane, men han kan rett og slett ikke spille fast, særlig ikke på sentral midtbane som jo er hjertet i et fotballag. Han er både treg og for veik i dueller, dessuten slår han mange upresise pasninger, typisk rett i beina på motstandere. Alt dette er uforenelig med den posisjonen han tilsynelatende har fått i laget og garderoben.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 28.02.2023 10:58    Post subject: Reply with quote

otters wrote:
Tobias mangler mye for å bekle den sentrale midtbanen rollen til Rosenborg.
Både tempo og bevegelighet.


Akkurat de egenskapene både Skammelsrud og Selnæs var kjent for.
Back to top
View user's profile Send private message
3rl3nd
Rutinert


Joined: 13 May 2007
Posts: 617

PostPosted: 28.02.2023 11:14    Post subject: Reply with quote

Tempo og bevegelighet kan tolkes på ulike måter. Børkis mangler tempo i mange deler av spillet, blant annet ballbehandling og skanning av med- og motspillere. Der er og var Selnæs og Skammels veldig raske og dyktige. Det samme gjelder bevegelighet, som jeg tolker som evnen til å bevege seg riktig. Og der ser jeg også mangler i spillet til Tobias Børk.
Berg på B/G er ingen sprinter, men har kvikk ballbehandling og godt og raskt overblikk, så han vet hvor ballen er på vei og hvor den skal videre. Dette er egenskaper det virker som klubben har underkjent viktigheten av i lang tid, ikke bare under rådende regime.
Jeg har et håp om at Santeri kan være en spiller fra den støpeskjeen. En midtbane med kun volum, styrke og kapasitet er endimensjonal.
_________________
Troillan i tykt og tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 302

PostPosted: 28.02.2023 11:21    Post subject: Reply with quote

Veldig godt, helt enig. Mener RBK har i stor grad manglet denne viktige spilleren eller kall det navet i laget siden Åge sparket Skammelsrud. En dirigent på midten er utrolig viktig for et lag.


3rl3nd wrote:
Tempo og bevegelighet kan tolkes på ulike måter. Børkis mangler tempo i mange deler av spillet, blant annet ballbehandling og skanning av med- og motspillere. Der er og var Selnæs og Skammels veldig raske og dyktige. Det samme gjelder bevegelighet, som jeg tolker som evnen til å bevege seg riktig. Og der ser jeg også mangler i spillet til Tobias Børk.
Berg på B/G er ingen sprinter, men har kvikk ballbehandling og godt og raskt overblikk, så han vet hvor ballen er på vei og hvor den skal videre. Dette er egenskaper det virker som klubben har underkjent viktigheten av i lang tid, ikke bare under rådende regime.
Jeg har et håp om at Santeri kan være en spiller fra den støpeskjeen. En midtbane med kun volum, styrke og kapasitet er endimensjonal.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 28.02.2023 11:28    Post subject: Reply with quote

3rl3nd wrote:
Tempo og bevegelighet kan tolkes på ulike måter. Børkis mangler tempo i mange deler av spillet, blant annet ballbehandling og skanning av med- og motspillere.


Han burde bli bedre på dette, mener du? Jeg vil anta at NTG Bærum har lagt ut dette klippet til skrekk og advarsel.

https://www.youtube.com/w..._UCX6fQoUI
Back to top
View user's profile Send private message
3rl3nd
Rutinert


Joined: 13 May 2007
Posts: 617

PostPosted: 28.02.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

Fint å se at han har det i seg, selv om klippet er fire år gammelt fra u-landslagskamp (?).
Det er nettopp de egenskapene jeg etterspør, så da er spørsmålet hvorfor de ikke kommer til syne i kamp?
Jeg liker han bedre som stopper hvor han har spillet foran seg, for som anker så har han ikke pdd ikke det overblikket jeg mener kreves. Kanskje dette blir året hvor han tar steget og viser de evnene som klippet fra fire år siden viser at han har i seg?
_________________
Troillan i tykt og tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 28.02.2023 13:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er for så vidt helt enig i at det virker som det går utrolig sakte med Børkeeiet, i alt han foretar seg. Tregere føtter skal man lete lenge etter.
Han har virkelig til gode å imponere, men jeg syns det virket som han styrte midtbanen bedre enn de andre som spilte sentralt i fjorårssesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 28.02.2023 14:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er ingen T.B fan og synes desverre det kommer tydelig frem at litt av dynamikken i laget blir svekket med han på banen.

Når det kommer til "scanning" så lurer jeg litt på hva han ser etter når han først "scanner" banen. Jeg tviler på at det er fugler eller agenter, men ser han kun etter hvor medspillere og motspillere befinner seg eller ser han etter åpninger hvor han evt kan spille ballen i rom? Og ser han etter kombinasjoner? Resultatet blir ofte støttepasninger og når han samtidig innehar for lite frekvens i bena til å dekke det rommet som må dekkes defensivt så synes jeg at han faller litt gjennom når det kommer til å fylle den kanskje viktigste rollen på banen for en av nordens største klubber.

Hadde jeg vært trener så hadde jeg ville prøvd å dyrke han som midtstopper. Han har duellstyrke og han er ennå ung
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 28.02.2023 17:40    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Han har virkelig til gode å imponere, men jeg syns det virket som han styrte midtbanen bedre enn de andre som spilte sentralt i fjorårssesongen.


Skjeldbred pisset på Børkeiet når det kom til å styre midtbanen fra den posisjonen i fjorårssesongen.

Og det har blant annet noe med å hele tiden være i bevegelse for å bli spillbar og få kroppen vendt rett for å kunne levere den videre. Før ballen kommer fram til deg.

Børkeiet står. Som en saltstøtte. Og Venter på at de skal sentre til ham. Og Venter på at ballen skal komme fram. Kan scanne allverdens du vil når måten du spiller på gjør at om du ikke markeres ut enkelt så holder motstander deg feilvendt og du må slå støtte.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 28.02.2023 18:04    Post subject: Reply with quote

Men, hva, eller rettere sagt hvem er alternativet til Børkeeiet for de som mener han ikke holder mål? Så lenge det går i 3-5-2 må nesten noen spille der...

Det har vært en vrien posisjon å finne spillere til, og de som virker i den posisjonen har en tendens til å koste litt da det ikke er flust med spillere som kan gjøre den jobben akkurat.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 28.02.2023 18:31    Post subject: Reply with quote

Skjeldbred og Sande framstår som klart bedre valg pdd.

Tror også jeg ville tatt sjansen på Tagseth og Nypan foran 2022-versjonen av Børkeiet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 28.02.2023 19:16    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke at Rekdal og co ikke ser problemet med Børkeie. Hver gang blir vi overspilt på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 01.03.2023 10:08    Post subject: Reply with quote

En av våre svakeste spillere, lei heller ut Børkeiet enn Hoff.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2023 23:41    Post subject: Reply with quote

- Det blir en kamp mot klokka. Han fikk en skade med prognose på tre-fire uker, så han er i grenseland på om han er klar til et seriestart eller ikke. Han kan sikkert være med og trene litt i forkant. Men skal du spille serieåpning, så må du være 100 prosent klar, slår Kjetil Rekdal fast overfor rbkweb.no.

Les mer: Seriestart i fare for Børkeeiet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 20.03.2023 18:44    Post subject: Reply with quote

Det var noen perioder i fjor hvor skader faktisk gjorde førsteelleveren bedre, fordi Rekdal da måtte benke sin foretrukne spiller til fordel for en bedre en. Det begynner allerede før seriestart i år!
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 20.03.2023 21:52    Post subject: Reply with quote

Bare tull.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 21.03.2023 13:34    Post subject: Reply with quote

Børkeiet bør være stopperbackup. Jeg ser to muligheter for den plassen som gir mening:
1. Satse 100% på Sande
2. Veksle mellom Skjeldbred og Nypan.
Kan alternativt bruke Henriksen, men da tar jeg ham heller på indreløper, gir faktisk nesten mer mening å flytte Børkeiet ned i forsvar og Henriksen opp på midtbanen enn å la begge fortsette i rollene de hadde ifjor.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 21.03.2023 13:35    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! We can only dream..
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 06.05.2023 23:55    Post subject: Reply with quote

Ingen forsvarsspiller, slutt og brukes i forsvar.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 07.05.2023 00:00    Post subject: Reply with quote

På midtbanen under Rekdal har han kun fungert som en av to sentrale, men så er også Henriksen og Vâananen langt bedre.

Kan legge om til Reitan og Jensen som stopperpar i en firer så kan Rogers og Børkeiet sitte på benken.

Synes egentlig ikke at han gjør seg vekk på stopperplass.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Åfjord

PostPosted: 07.05.2023 00:34    Post subject: Reply with quote

Et merkelig kjøp i utgangspunktet. RBK la lista lavt, og har fått akkurat som forventet. Brøndby-fansen var jo særdeles godt fornøyde da Børkeeiet ble solgt. Hyggelig fyr, men har aldri vært god nok for RBK, dessverre. Det mest bekymringsverdige er at klubben likevel kjøpte ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16, 17  Next
Page 14 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb