English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Victor Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.03.2022 16:17    Post subject: Reply with quote

Kontrakten ble forlenget slik at han ikke er bosman etter låneoppholdet. Ganske standard greier, og jeg tror ikke man skal lese for mye inn i det. Det handler heller om at de vil sørge for at de får penger for han ved neste korsvei.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 01.03.2022 18:54    Post subject: Reply with quote

På en annen side, hvis han får en kjempesesong går han enten tilbake til Ajax for å bli satset på der eller det kommer et forholdsvis stort bud fra en annen klubb som vi ikke kan matche.

Slik sett bør man håpe på en medioker sesongen med påfølgende rimelig overgang, der han slår ut i full blomst neste sesong.

Kanskje ser Rekdal på dette som en spiller som hentes på lån fordi han tror han har så gode ferdigheter at vi reelt kan kjempe om seriegull denne sesongen og CL-kvalifisering neste sesong. Da kan man fort tjene inn igjen litt av det man taper i eventuelle framtidige overgangssummer.

Uansett fint å kunne dra fordeler av nettverket til Espen Olsen fortsatt. Utvilsomt speidet av HamKam.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 01.03.2022 19:46    Post subject: Reply with quote

Norsk Tipping gir fortsatt 4.75 i odds på RBK som seriemestre.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 02.03.2022 00:53    Post subject: Reply with quote

Denne signeringen er et resultat av at klubben besitter for dårlige midtbanespillere. Jeg er relativt sikker på at han er ønsket i en sentral posisjon med offensive friheter, og pcs som den tilbakeholdne defensive av de to sentrale (godt mulig jeg tar feil)...
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 862

PostPosted: 02.03.2022 01:25    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
Norsk Tipping gir fortsatt 4.75 i odds på RBK som seriemestre.


Glimt eller Molde tar gull i Ã¥r. SÃ¥pass ærlig mÃ¥ vi være. Vi fÃ¥r ta 3. plassen 👍🏻
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 02.03.2022 17:46    Post subject: Reply with quote

Må innrømme jeg har trodd at Bodø-Glimt vil få en betydelig svekkelse hver gang de har solgt sine beste spilere. Så feil kan man altså ta. Likevel er det liten tvil om at Rosenborg har de beste spillerne rent individuelt med så mange U- og A-landslagsspillere.
Men det kan jo ta litt tid å få et godt lag ut av de beste spillerne. Tipper RBK får en knall høstsesong.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 02.03.2022 17:58    Post subject: Reply with quote

hvis vi evner at få den centrale midt til at steppe op så tager vi guldet det er jeg ret sikker på. Især efter tilgangen af Victor Jensen er jeg meget positiv. Det er selvfølgelig også vigtigt at vi får vores 3 back kæde til at fungere, og her er det meget vigtigt at Sam hurtigt bliver spilleklar. Jeg tror vi kommer til at lave rigtig mange mål - spørgsmålet er så nu om vi i alle kampe kan lave flere end vi lukker ind.
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 287

PostPosted: 02.03.2022 18:45    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Denne signeringen er et resultat av at klubben besitter for dårlige midtbanespillere. Jeg er relativt sikker på at han er ønsket i en sentral posisjon med offensive friheter, og pcs som den tilbakeholdne defensive av de to sentrale (godt mulig jeg tar feil)...



Du tror vi bladde opp x-antall millioner for playmakeren Børkeeiet så en eldgammel Skjelbred kan spille isteden? Very Happy njiet.
Back to top
View user's profile Send private message
Lisa Birgit Holst
Junior


Joined: 22 Jul 2014
Posts: 72

PostPosted: 02.03.2022 22:27    Post subject: Reply with quote

Bare jeg som ble imponert over de fire målene de viser på Facebook..? RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 02.03.2022 22:37    Post subject: Reply with quote

Nja.....Det er positivt han goller, men ikke sånn at man basert på de målene tenker at han er fantastisk...Men lovende spiller vi kan håpe får sitt gjennombrudd i år; hadde vært veldig, VELDIG morro!
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 02.03.2022 23:01    Post subject: Reply with quote

Det er uansett sterkt å komme inn i nytt lag å land å briljere på første trening! Tommel'n opp!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 03.03.2022 00:38    Post subject: Reply with quote

Dette kan bli knall. Vår danske venn her inne er jo også veldig positiv.
Samtidig må jo Holse sine råd veid tungt da Victor valgte oss. Det tyder godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 03.03.2022 02:02    Post subject: Reply with quote

Dette er en signering som får det til å krible steder det ikke har kriblet på en stund. Kom så, Victor!
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.03.2022 14:09    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, men jeg tror jo (og Rekdal har vel også sagt) at de kommer til å spille skjevt. Og spiller Skjelbred slik jeg mener han burde i rollen så er det jo skjevt, som en bindeleddsspiller.

Men jeg tror neppe det er særlig aktuelt å kjøre Jensen eller Holse ned i dypet for å være kreative. Rekdal var jo snarere innom at det er Hoff som egentlig er førstevalget sammen med Børkeeiet, og da begynner vi virkelig å snakke om to dype midtbanespillere som ikke liker så godt å avansere, uansett hva man kaller det.


Ser jo ut som jeg kan bli nødt til å spise denne, hvis han nå går rett inn på sentral midt mot Ranheim. Det er i så fall gledelig, i alle fall med hensyn til offensiv innstilling, for jeg tror jo også Skjelbred kunne gjort det meget bra i denne rollen med riktig coaching. Det gjør jo også at man må spørre seg hvordan vi skal bruke Skjelbred, Hoff, Tagseth og eventuelt Vagic fremover, med to nyinnkjøpte spillere inn i et ledd der vi allerede hadde dobbel dekning og vel så det.

Jeg kommer dog neppe noen gang til å klage over at vi bruker for mange offensive spillere på banen samtidig - det er i så fall lenge siden sist.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 03.03.2022 14:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
zaphod81 wrote:
Ja, men jeg tror jo (og Rekdal har vel også sagt) at de kommer til å spille skjevt. Og spiller Skjelbred slik jeg mener han burde i rollen så er det jo skjevt, som en bindeleddsspiller.

Men jeg tror neppe det er særlig aktuelt å kjøre Jensen eller Holse ned i dypet for å være kreative. Rekdal var jo snarere innom at det er Hoff som egentlig er førstevalget sammen med Børkeeiet, og da begynner vi virkelig å snakke om to dype midtbanespillere som ikke liker så godt å avansere, uansett hva man kaller det.


Ser jo ut som jeg kan bli nødt til å spise denne, hvis han nå går rett inn på sentral midt mot Ranheim. Det er i så fall gledelig, i alle fall med hensyn til offensiv innstilling, for jeg tror jo også Skjelbred kunne gjort det meget bra i denne rollen med riktig coaching. Det gjør jo også at man må spørre seg hvordan vi skal bruke Skjelbred, Hoff, Tagseth og eventuelt Vagic fremover,


med to nyinnkjøpte spillere inn i et ledd der vi allerede hadde dobbel dekning og vel så det.

Jeg kommer dog neppe noen gang til å klage over at vi bruker for mange offensive spillere på banen samtidig - det er i så fall lenge siden sist.


Det er jo fordi dem vi havde ikke var gode nok derinde - også en af de helt store grunde til vi har været så ringe de sidste 3 sæsoner. Jeg tror allerede i morgen vil se et andet offensivt spil.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.03.2022 14:54    Post subject: Reply with quote

Liker dette trekket, men Jensen fremstår jo som mer målfarlig enn Holse, så kanskje litt overrasket over at det ikke er han som flyttes ned, og Jensen heller danner duo bak spissen sammen Vecchia.

Uansett, positivt at vi prøver mer ballferdighet og kreativ kraft sentralt. Det trengs når man skal styre kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.03.2022 15:18    Post subject: Reply with quote

Men hvis man innbiller seg at for eksempel en viss kreativ frihet hos Jensen skal kompenseres for ved at Holse er mer konservativ, så kan man jo tenke at vi havner i grenseland til en 3-5-2, eller 3-5-1-1, med de to danskene som en slags indreløpere?

Jeg er spent på hvor god Jensen er i det defensive, for det vil overraske meg dersom vi er villige til å ta mye risiko med duellstyrke inne sentralt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
binocu
Junior


Joined: 23 Apr 2021
Posts: 31

PostPosted: 03.03.2022 15:27    Post subject: Reply with quote

Jensen er høyrebeint og passer dermed bedre som venstre innoverkant enn som høyre. Så det er nok bedre å beholde Holse der.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 03.03.2022 15:43    Post subject: Reply with quote

Denne spilleren slår meg egentlig som spiss. Som midtspiss eller en av to
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.03.2022 15:50    Post subject: Reply with quote

Utdyp gjerne.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 03.03.2022 22:19    Post subject: Reply with quote

På bakgrunn av videoklipp, har ikke andre grunnlag til å bedømme på.
Virker bevegelig, som en kombinasjonsspiller, og god til å trekke seg forbi en forsvarer (altså ganske fintesterk og kjapp i beina). Virker å finne gode rom inne i feltet når ballen er i nærheten og sikrer seg plass til å rekke å gjøre noe med den om den kommer. Virker ikke å nøle eller lete etter medspillere når sjansen er der men avslutter raskt og på direkten (som taler for målinstinkt), og kan avslutte godt med begge bein. Kan både krangle inn ballen, lure den inn, curle den i hjørnet og heade. I det hele tatt skårer han på mange forskjellige måter. Syns i det hele tatt han virker som en allroundspiss som kan brukes både sentralt og mer til sidene.
Her er et klipp som viser ferdighetene ganske godt https://youtu.be/OlPjl9GLk7M
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 03.03.2022 23:39    Post subject: Reply with quote

binocu wrote:
Jensen er høyrebeint og passer dermed bedre som venstre innoverkant enn som høyre. Så det er nok bedre å beholde Holse der.


Han ser da vitterlig 100% venstrebent ut.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
binocu
Junior


Joined: 23 Apr 2021
Posts: 31

PostPosted: 04.03.2022 01:11    Post subject: Reply with quote

Synes du? Hvordan ser du det?
Alle skriftlige kilder jeg har funnet oppgir ham i hvert fall som høyrebeint. Men selvfølgelig, som de fleste spillere på et slikt nivå, vil han nødvendigvis være habil og vel så det med begge bein.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.03.2022 01:52    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
På bakgrunn av videoklipp, har ikke andre grunnlag til å bedømme på.
Virker bevegelig, som en kombinasjonsspiller, og god til å trekke seg forbi en forsvarer (altså ganske fintesterk og kjapp i beina). Virker å finne gode rom inne i feltet når ballen er i nærheten og sikrer seg plass til å rekke å gjøre noe med den om den kommer. Virker ikke å nøle eller lete etter medspillere når sjansen er der men avslutter raskt og på direkten (som taler for målinstinkt), og kan avslutte godt med begge bein. Kan både krangle inn ballen, lure den inn, curle den i hjørnet og heade. I det hele tatt skårer han på mange forskjellige måter. Syns i det hele tatt han virker som en allroundspiss som kan brukes både sentralt og mer til sidene.
Her er et klipp som viser ferdighetene ganske godt https://youtu.be/OlPjl9GLk7M


Basert på klippene alene kunne det vært ønskelig med Jensen høyere i banen, ja. Ser ut som en god avslutter.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 04.03.2022 07:30    Post subject: Reply with quote

Han er højrebenet og er 100 % bedst centralt i banen. Det spændende bliver om han er hård nok til at beklæde en 2 mands mindbane. Det har han ikke prøvet før. Han har oftest spillet 10,er og er jo klart bedst fremad. Han vil alternativt kunne dække en venstre kant i de kampe hvor Vecchia er ude. Det bliver meget spændende med ham, men jeg er sikker på han er en helt helt anden og langt mere offensiv type end Per, Hoff, Eddie og hvem vi ellers har derinde.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next
Page 3 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb