English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Victor Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.01.2023 20:19    Post subject: Reply with quote

Kampfakta.

Var altså han første opptreden på førstelaget til Ajax siden han startet cupkampen mot Barendrect for 13 måneder siden. Ellers er to innhopp i serien i desember 2020 og august 2021 de to eneste offisielle opptredenene hans.

Begynner umiddelbart å pønske litt på følgende regel:

EFL wrote:
Registration of Players - FIFA Article 5.3 - Three & Two Rule

In accordance with FIFA Regulations a Player may be registered with a maximum of three clubs during one season. During this period, the player is only eligible to play in official matches for two clubs. As an exception to this rule, a player moving between two clubs belonging to different associations with overlapping seasons (i.e. start of the season in summer / autumn as opposed to winter/spring) may be eligible to play in official matches for a third club during the relevant season, provided he has fully complied with his contractual obligations towards his previous clubs.


Betyr dette at Jensen fritt kan spille for en tredje klubb i hvilket som helst land i vår, eller må en tredje klubb spille i serie med en bestemt type sesong? Og i så fall høst-/vår-sesong eller vår-/høst-sesong?

Mulig noen FM-spillere tar dette på strak arm. Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 12.01.2023 21:09    Post subject: Reply with quote

Er sgu også lidt bange for der kommer en dansk superliga klub i 11. time og henter ham. Jeg håber virkelig Dorsin strammer ballerne og lander den her. Jeg har sagt det før og gentager gerne. Vores gulddrømme i år afhænger rigtig meget af om vi kan stille med en midtbane med kvalitet, der er samspillet og kender hinanden. For mig at se er det vigtigere at få Victor hjem end en topangriber her og nu.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 12.01.2023 22:11    Post subject: Reply with quote

Tror det er å spille for max 2 klubber er fra sommervindu til sommervindu. Eks Aubameyang. For han er det kun Barcelona som er spillalternativ til Chelsea. Det er vel kun Masherano som har fått disp, da han kom fra Chorintians til Liverpool, via et lite opphold i West Ham i samme sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 782

PostPosted: 12.01.2023 22:16    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Er sgu også lidt bange for der kommer en dansk superliga klub i 11. time og henter ham. Jeg håber virkelig Dorsin strammer ballerne og lander den her. Jeg har sagt det før og gentager gerne. Vores gulddrømme i år afhænger rigtig meget af om vi kan stille med en midtbane med kvalitet, der er samspillet og kender hinanden. For mig at se er det vigtigere at få Victor hjem end en topangriber her og nu.


Tror nok dette avhenger av om Sælnes kommer eller ikke, og jeg vet godt hvem jeg vil ha av Jensen og Sælnes Wink
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.01.2023 22:28    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Er sgu også lidt bange for der kommer en dansk superliga klub i 11. time og henter ham. Jeg håber virkelig Dorsin strammer ballerne og lander den her. Jeg har sagt det før og gentager gerne. Vores gulddrømme i år afhænger rigtig meget af om vi kan stille med en midtbane med kvalitet, der er samspillet og kender hinanden. For mig at se er det vigtigere at få Victor hjem end en topangriber her og nu.


Hvis noen lurer på hva selve definisjonen av "fanboy" er, så har vi svaret her.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 12.01.2023 23:09    Post subject: Reply with quote

Udover Holse er han den eneste af dem vi har mulighed for at spille der har offensiv X factor. Men du vil måske spille centralt med Olaus, Børkieet og Nypan eller Christal og så håbe på vi kan udfordre Molde og Bodø. Mit bud er vi kommer tættere på nedrykning end medalje hvis vi stiller sådan op. Med Victor får vi som jeg ser det det offensive kort vi har brug for.
Ham Sælnes kender jeg slet ikke - har aldrig set ham spille hvorfor jeg ikke kan kommentere på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 12.01.2023 23:31    Post subject: Reply with quote

Langt på vei enig med ibejnar her. Victor er en av få på laget som det er mulig å se at har et høyere nivå inne enn det han viste i mye av fjoråret. Har også en følelse av at han kan brukes høyere i banen. Kanskje ikke som toppspiss men rett bak
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 12.01.2023 23:41    Post subject: Reply with quote

Jensen ble bedre utover sesongen, og har selvsagt et høyere nivå enn han har fått fram i RBK-trøya sålangt. Dog en altfor dårlig avslutter til å spille spiss, i mine øyne. Mye strømpeavslutninger denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 12.01.2023 23:57    Post subject: Reply with quote

Så lenge han ikke koster mye er det helt ok han kommer, bryter dog ikke sammen i gråt om han ikke kommer. Var ok+ for oss liksom.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 12.01.2023 23:59    Post subject: Reply with quote

Han var brukbar i noen kamper, men falt fullstendig gjennom i mange kamper. Sist mot Sarpsborg var rett og slett trist. Jensen ble utspilt på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 154
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 13.01.2023 01:32    Post subject: Reply with quote

Du kan ikke bedømme Jensen ut i fra Sarpsborg kampen. Ja han var dårlig i den kampen, men det var jaggumeg de ti ande i svart og hvitt også.
Ja han hadde noen kamper i vårsesongen hvor det svingte en del, som for resten av laget. Men Victor Jensen hadde faktisk en strålende høstsesong, og fremsto som en av våre aller beste mot slutten av fjoråret Når han fikk hevet spillet på banen, kom målene også.
Victor Jensen er mer en god nok til å forsvare plassen i RBK-laget
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 13.01.2023 01:48    Post subject: Reply with quote

Ja, han framsto litt for mye som en "luksusspiller", Holse var litt skarpere i sine innvolveringer offensivt og hadde større aksjonsradius samtidig som han var den klart beste av våre midtbanespillere når vi forsvarte. Jensen sine bidrag når motstander hadde ball var ikke imponerende, men skal han bli virkelig god (i norsk målestokk) så må han bli toveispiller slik som Holse og Skjeldbred, og det er nok også litt derfor at Ajax ikke får vekket nok interesse fra mer pengesterke klubber slik som Panathinaikos.

Så skal det sies at Skarsem og Børkeiet var ikke merkbart bedre når vi var i forsvar og ikke i nærheten av å levere like gode bidrag når vi hadde ballen. Er ikke uten grunn at hvis Skjelbred kom inn for en av de to så ble det plutselig som om vi hadde satt inn en ekstra spiller i midtbaneleddet, fikk ikke helt den samme effekten når han kom inn for Jensen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 13.01.2023 09:26    Post subject: Reply with quote

JBH wrote:
Du kan ikke bedømme Jensen ut i fra Sarpsborg kampen. Ja han var dårlig i den kampen, men det var jaggumeg de ti ande i svart og hvitt også.
Ja han hadde noen kamper i vårsesongen hvor det svingte en del, som for resten av laget. Men Victor Jensen hadde faktisk en strålende høstsesong, og fremsto som en av våre aller beste mot slutten av fjoråret Når han fikk hevet spillet på banen, kom målene også.
Victor Jensen er mer en god nok til å forsvare plassen i RBK-laget


Den kampen er ett eksempel hvor han faller gjennom, spesielt defensivt. I flere kamper måtte Rekdal ta grep fordi vi ble dominert bort av middelmådige lag. Det er bare Skjelbred og Holse som holder mål. Jensen er heller ikke meget god offensivt, han er brukbar, men han har ikke bedre fot enn Selnæs, langt i fra. Han er heller ikke meget god til å score.

Jeg vil påstå at Børkeie og Jensen på midtbanen samtidig holder knapt TL standard. Vi blir overløpet av bunnlagene. Uten Tengstedt kan det bli meget stygt hvis disse skal spille samtidig.
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1294

PostPosted: 13.01.2023 11:18    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:

Ham Sælnes kender jeg slet ikke - har aldrig set ham spille hvorfor jeg ikke kan kommentere på det.

https://youtube.com/watch...IECMiOmarE
Den mest kreative spilleren vi har hatt i Rosenborg imo.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 13.01.2023 11:35    Post subject: Reply with quote

Han har en ro med ball, overblikk og pasningsfot som er helt nydelig. Er en grunn til at den sentrale rollen pÃ¥ midten i RBK kalles «Selnæs-rollen». Men det er kun en plass pÃ¥ banen som er aktuell for han Ã¥ spille, ikke veldig allsidig. Er ikke særlig kjapp heller, men likevel en god ballvinner! FÃ¥r vi han hjem er det fantastisk; vil ogsÃ¥ trekke folk til Lerkendal! Men vil bli veldig folksomt pÃ¥ den midtbanen vÃ¥r etter hvert 😅
Back to top
View user's profile Send private message
gammern
Junior


Joined: 16 Apr 2010
Posts: 15

PostPosted: 13.01.2023 13:58    Post subject: Reply with quote

Sælnes er alt for treg til å spille moderne fotball slik den har utviklet seg de siste 5-6 årene, om han kommer så kaster vi bort penger!! Ikke uten grunn til at han i dag er i Sveits og før det Kina, falt gjennom i Frankrike........

Victor Jensen 8 av ukens dager
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 13.01.2023 14:11    Post subject: Reply with quote

Månedens minst presise kommentar? Selnæs var knallgod i Ligue 1 og en av St. Etienne sine mest populære spillere frem til han sutret seg til veldig lukrativ overgang til Kina. Da var det blussing, bannere og klaging fra supporterne. Han var spådd å bli et storsalg på kontinentet men de endte opp med mye mindre enn ventet pga den overgangssagaen.

Å tro at fotballen har utviklet seg så mye de siste 5-6 årene er fryktelig naivt.

De to spiller også egentlig i forskjellige roller, Victor er best som indreløper (og direkte svak som DM), mens Selnæs er en av nordens beste i DM-rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 13.01.2023 14:11    Post subject: Reply with quote

Falt vel ikke gjennom i Frankrike akkurat.. Og var ønsket av flere klubber før han dro til Kina. Fulham var jo villige til å bla opp 100-150 millioner både i 2016 og 2018 visstnok.

Selnæs var ganske treg når han slo gjennom, men han tok jo enorme steg på dette i Rosenborg og trente også spesifikt for å bli bedre på dette området. Å kalle Selnæs for treg for ES blir jo å si at Pirlo var for treg for moderne fotball spør du meg. Det var han jo strengt tatt ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 13.01.2023 15:06    Post subject: Reply with quote

Underligt man ikke har hørt om ham Selnæs hvis han er en af Nordens bedst DM. Har han spillet i Kina ? Lyder bestemt ikke som nogen opgradering. Så nu skal vore midtbane bestå af Selnæs, Nypan og ham vi lige har købt i Ham Kam. Bliver spændende at følge.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 13.01.2023 15:39    Post subject: Reply with quote

Han valgte penger i Kina kontra å ta det neste sportslige steget opp fra St. Etienne, vanskelig å si hvor høyt nivå han kunne nå, gode muligheter for at han ville vært bankers (i alle fall burde ha vært det) på Solbakken sitt lag hvis han hadde holdt seg i Europa og fått spille fast.

Var også brukt ute av posisjon på venste kant av Lagerbâck i flere kamper og var blant våre bedre på midtbanen til tross for det(han burde ha spilt sentralt, men Lagerbäck hadde delt ut klippekort til noen andre der som bare han skjønte noe av).

Sist jeg kan huske å ha sett Sælnes i aksjon var under Lagerbâck, men hvis han holder det nivået fremdeles så vil han gi Holse knallhard konkurranse om å være vår beste og viktigste spiller på midtbanen om han kommer hit.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 13.01.2023 15:43    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Underligt man ikke har hørt om ham Selnæs hvis han er en af Nordens bedst DM.

Det som er "underligt" her er at du kaller deg RBK-supporter og ikke har hørt en av de beste spillerne som har vært i klubben i nyere tid. Han har også over 30 landskamper for A-landslaget, og var fast i den troppen før han flyttet til Kina.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.01.2023 15:47    Post subject: Reply with quote

@ibejnar: Ganske snodig debatteknikk du har med stadige falske dikotomier / stråmenn. Vi har jo stadig Holse, Jensen (?) og Skjelbred. Kanskje en ny indreløper i stedet for Jensen? En midtbane bestående av Selnæs og Holse er gull i seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.01.2023 15:48    Post subject: Reply with quote

Det kan godt være at du har et poeng ang. Selnæs (som er en uangripelig Gud for de fleste Rosenborg-supportere) Ibejnar, men du tilpasser jo argumentasjonen din etter forholdene. Man kan like godt si at det er underlig at det ikke er hardere kamp om signaturen til Jensen når du hevder at han er "for god for ligaen", noe han beviselig ikke var i fjorårssesongen.

Forrige sesong fremsto Victor Jensen som en litt forskremt skolegutt som sto der med lua i hånda, mens det smalt i duellene rundt han.
Jeg synes han kom best til sin rett da vi møtte motstandere som la seg lavt, og Victor fikk sette tempoet i pasningsspillet. Da vi møtte motstandere som presset høyt, falt han igjennom også offensivt. Defensivt hadde han mange store feil uansett hvilken posisjon han lå i, men han fungerte litt bedre da han hadde Børkeeiet ved siden av seg, som faktisk styrer og kommanderer medspillerne litt på midten. Og nei, det betyr ikke at jeg synes Børkeeiet hadde noen god sesong, man må kunne forvente mer fra en spiller som kostet så pass mye.

Enten må Jensen bli vesentlig bedre til:
* Å forsvare seg, både mann-mot-mann og i defensiv posisjonering.
* Å håndtere å bli satt under høyt press, herunder beskytte ballen bedre.

Eventuelt kan det hende man får det beste ut av han hvis han ikke spiller indreløper, men mer en slags spissrolle. Noe a la Mikkelsen i Tromsø.
Jeg lot meg ikke imponere så stort av avslutningene til Jensen slikt jevnt over i forrige sesong, men her tror jeg nok han har mye mer inne. Man så et tydelig løft i hans offensive bidrag helt på tampen av sesongen.

Han fyller 23 år om en snau måned, så da er det på tide at stortalentet begynner å levere stabilt gode prestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 13.01.2023 20:58    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Det som er "underligt" her er at du kaller deg RBK-supporter og ikke har hørt en av de beste spillerne som har vært i klubben i nyere tid. Han har også over 30 landskamper for A-landslaget, og var fast i den troppen før han flyttet til Kina.


Jeg vil godt slå fast at jeg er kæmpe Rosenborg Fan - især når der er danske spillere på holdet der kan gøre en forskel. Jeg følger med i tykt og tyndt men føler også godt man kan kritisere når man føler der hentes for middelmådige spillere ind. Det duer altså ikke med 5-6 ret middelmådige midtbanespillere når vi samtidig dårligt har en vingback med kvalitet og måske også mangler en hurtig spillede stopper. Jeg kan ikke se vi skal blive bedre i år - vi har mistet 2 af vores bedste spillere nu og hvad har vi fået ind af kvalitet ? Måske en midtstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 13.01.2023 21:23    Post subject: Reply with quote

Med så mange middelmådige midtbanespillere er en type som Selnes akkurat det vi trenger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb