English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 04.03.2024 18:45    Post subject: Reply with quote

Regner med at han ser på det som utviklende å lære å beherske flere roller i kamper uten betydning og når vi ikke har bedre løsning tilgjengelig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.03.2024 19:45    Post subject: Reply with quote

Selv om han stort sett ser rolig og bedagelig ut, går kvernen på innsiden på høygir for Nypan. Taktikk, førsteforsvar, høyt press, kroppsstilling, pasning i medløp i rom to.

Nettopp derfor tror Nypan han er en hånd som passer godt i Alfred Johanssons hanske.

– Jeg tror det er en veldig god match. Jeg er veldig glad i taktikk og at det er mye som skjer. Jeg liker å tenke når jeg er ute på banen. Det passer meg veldig godt med Alfred. Han er også en veldig tenkende trener som har veldig mye å komme med. Jeg har allerede lært veldig mye av han, forklarer unggutten.

Med Johanssons inntreden har Nypan også funnet tilbake til en del av fotballen han tidvis har følt at han har mistet de siste årene.

Det er kanskje enkelt å tenke at en akademispiller er ferdig utlært hva gjelder basisferdigheter når man kommer opp på et A-lag. Den påstanden kan RBKs gullkalv avkrefte.

– Overhodet ikke. Jeg føler at jeg har mistet litt det fokuset de siste to-tre årene jeg har vært i A-stallen. Det med en god førstetouch, det å spille på lengste fot og kroppsstilling. Du kan aldri bli for god på det. Det er jo en ekstremt viktig ting i fotballen og det synes Jordi og Alfred er veldig viktig. Det terper de veldig på, sier Nypan.

Les mer: Solbakken reagerer på Nypan-uttalelse: – En vekker
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6554
Location: Heaven

PostPosted: 04.03.2024 20:03    Post subject: Reply with quote

I norge har det værr mye fokus på og være godt trent bare!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.03.2024 19:09    Post subject: Reply with quote

TV 2 vet at representanter fra blant annet Manchester United var på Lerkendal for å se på Nypan forrige sesong. Også klubber som Manchester City og Chelsea skal være blant 17-åringens beilere.

(...)

Nypans pappa og rådgiver, Arne, hadde tidligere i vinter besøk av sønnens representant Maxwell, som er en del av agentselskapet til Rafaela Pimenta.

Da var det imidlertid lite snakk om «juniors» fremtid.

– Jeg forventet egentlig at han kom til å snakke om det og at det kanskje var litt derfor at han kom, men nei. Det var kun for å ha en relasjon. Han nevnte ikke en eneste klubb. Det eneste han sa var at alle ville ha Sverre, men så skiftet han tema. Han ville ikke snakke om det, forklarer Arne Nypan til TV 2.

Les mer: Sverre (17) fikk City-beskjed av sjefen: – Ekstremt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2024 18:39    Post subject: Reply with quote

NXGN 2024: The 50 best wonderkids in football

Goal.com wrote:
47 Sverre Nypan (Rosenborg)

Once a staple of European competitions, Norwegian outfit Rosenborg have fallen on harder times in recent years, but in Sverre Nypan do seem to have developed a talent worth following.

The 17-year-old midfielder, who has been likened to compatriot Martin Odegaard in his homeland due to his two-footedness and passing range, is already a regular in the Rosenborg first team after becoming the club’s youngest-ever debutant back in 2022. Manchester United are among the clubs who are said to be tracking the teenager’s progress closely, with Nypan having already entrusted super-agent Rafaela Pimenta with negotiating his next move.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9061
Location: Trondheim

PostPosted: 19.03.2024 19:30    Post subject: Reply with quote

Sliter litt med å forstå de objektive grunnene til å plassere Nypan bak Bergvall. Nesten ett år yngre. Vesentlig mer spilletid på toppnivå og langt bedre stats enn Bergvall. Men de har sikkert latt seg blende av at Tottenham alt har signert Bergvall for minst 120 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 203

PostPosted: 19.03.2024 20:39    Post subject: Reply with quote

Tipper at Nypan blir solgt til en av de virkelig store. Men at han skal ta overgangen direkte fra eliteserien til f-eks PL. I så fall kan han ta "ruta" til Martin Ødegaard. I sine låneopphold så gikk han til stadig bedre klubber, før han endte opp i den siste Real Sociedad. Så når Real Madrid ikke ville satse på han, så lusket Arteta i buskene. Og han visste hvordan optimalisere ferdighetene til Ødegaard
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 19.03.2024 21:09    Post subject: Reply with quote

Om Legomann-Arteta dreiv og gjømte seg i busker i Santander i den perioden, er det jammen ikke rart at Arsenal slet i begynnelsen av hans lederskap.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 203

PostPosted: 19.03.2024 21:27    Post subject: Reply with quote

He he, neppe at han gjorde det bokstavlig Og hvis han skulle lure i noen busker, så burde det vel være i Madrid og ikke i baskerland. Men det stemmer at Arteta trolig var nære fyken
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 19.03.2024 21:58    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
gjømte seg i busker i Santander .


San Sebastian, selvfølgelig.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13701
Location: Namsos

PostPosted: 24.03.2024 00:07    Post subject: Reply with quote

Nypan med scoring for Norge.

https://www.eurosport.no/...f2q03rRdrM
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2024 12:17    Post subject: Reply with quote

- [Ødegaard] dro til en stor klubb og ble lånt ut til «mellomlagene» i Nederland og Belgia. Det er litt det samme bare at man tilhører en stor klubb fra før. Man ser hvordan det går med han som er en av de beste spillerne i Premier League nå.

– Så har du Haaland på den andre siden som gikk til en «mellom-klubb». Og han går det også veldig bra med, sier Nypan.

– Det er ikke så enkelt å svare på det og jeg føler egentlig ikke det er noe fasit på det. Er du god nok så slår du gjennom til slutt uansett. Det er opp til deg selv samme hvilket valg du tar. Så er sikkert noen valg tøffere enn andre.

Les mer: Sjokkovergangen fikk Rosenborg-juvel Nypan til å tenke: – Man kan se det på en annen måte

Sjøl ville jeg ha sikret meg en avtale med umiddelbart utlån til en mindre klubb/liga (tilbake til RBK?) ifm. inngåelse av avtale med en storklubb - for å unngå å havne på reservelaget, sånn som Ødegaard gjorde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1049

PostPosted: 29.03.2024 13:11    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi må stikke fingeren i jorda og erkjenne at RBK for tiden ligger flere hakk under klubbene som har utgjort "mellomsteget" i karrieren til våre beste utenlandsproffer.

I RBK er han garantert spilletid og tillit, men muligheten for å bli primer til å bli en fast den av laget for en virkelig storklubb er heller skral.

Men det kan ligge stor gevinst i videresalgsklausul på Nypan!
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 623
Location: Ã…fjord

PostPosted: 29.03.2024 13:32    Post subject: Reply with quote

Trist. Var jo oppstandelse da Iversen gikk til Tottenham, var vel knapt 20 år. Burde jo "først spille på norsk nivå og utvikle seg her, samt betale tilbake til klubben og norsk fotball". Stor debatt om at en på 19-20 år reiste ut så tidlig. Nå snakker vi om 17-åringer. Forståelig, men trist.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 203

PostPosted: 29.03.2024 16:54    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Jeg tror vi må stikke fingeren i jorda og erkjenne at RBK for tiden ligger flere hakk under klubbene som har utgjort "mellomsteget" i karrieren til våre beste utenlandsproffer.

I RBK er han garantert spilletid og tillit, men muligheten for å bli primer til å bli en fast den av laget for en virkelig storklubb er heller skral.

Men det kan ligge stor gevinst i videresalgsklausul på Nypan!


Nå er Nypan sentral (og faktisk Røsten i laget) som kvalifiserte for g-19-em. Siden Nypan bare er 17 og hvis han storspiller i det mesterskapet, så vil det trolig bety vesentlig mer enn hva gjør for RBK. For i g-19-EM så vil det nærmest være who is who av representanter for de største klubber. Dkan det bli budkrig på Lerkendal. Min guessment er at hvis han gjør det bra i det mesterskapet, så vil han være på 150+ millioner. Hvis han utmerker seg ekstra som å komme med på All star 11' fra EM. så kan bumpe opp til 170-180 millioner, og hvis han blir EM's spiller, så er "sky is the limit". Og for å tlføye, hvis Røsten får tillit og spiller bra, så kan han bli et mål for de mer talentuvikliende klubber
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 02.04.2024 13:28    Post subject: Reply with quote

Sverre Halseth Nypan dukker opp i Donald ser det ut til Cool

Navnet er Dessverre Kaldsvett Nypand Smile

Spørs om det blir i en historie eller om det kun er på kartet over Trandheim. Very Happy
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2024 21:01    Post subject: Reply with quote

– Det har vært mye kamper og trening i oppkjøringen. Da er vel dette kroppens måte å si fra på - at det er på tide å ta det litt med ro. Du kan kalle det en tendens til «jumpers knee», sier Nypan til Adresseavisen.

(...)

Indreløperen forteller at raske vendinger, særlig i høy fart, er det som gjør mest vondt. Og at han kjente dette godt i Drammen søndag.

– Nå kan det være at jeg hadde blitt byttet ut uansett, men jeg ga beskjed om at det var vondt. Jeg tror det var greit at jeg ikke fullførte kampen, sier han - som derfor også sto over cupfesten.

Les mer: Spiller med smerter i kneet: NÃ¥ har juvelen tatt grep

– Dette er noe vi har visst om lenge. Det er relatert til belastning, at når smertene går over en viss grense, så må man ta det litt ned. Det er er ganske vanlig. Jeg har hatt mange slike saker, både med jumpers knee og «Schlatters», sier Johansson.

Les mer: De fikk klar beskjed om å holde seg hjemme: – Må ta grep
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.04.2024 14:28    Post subject: Reply with quote

– Han kjenner seg litt sliten, så da tar vi det forsiktig med ham. Slik vi også har gjort med Ole Sæter. Du må individualisere når det kommer til belastning. Om vi merker at en spiller mentalt er litt trøtt, så spiller det ingen rolle om han er 17 eller 25 år. Da må vi ta en beslutning ut fra det, sier Johansson.

– Er du redd for at den skaden han har nå er noe som skal bli et gjentagende problem?

– Om vi pusher ham for hardt, så absolutt. Men jeg mener det er fullt kontrollerbart akkurat nå, sier Johansson.

Les mer: Tar Nypan-grep etter hardkjør: – Kjenner at det har vært mye
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Page 19 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb