English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverre Nypan
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 07.11.2022 14:55    Post subject: Reply with quote

Jeg visste ikke at det gikk an å være født i 2006 engang, så ung er han.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 07.11.2022 14:57    Post subject: Reply with quote

Det at han tørr å ta med seg ballen framover med godt driv er imponerende for en 15 åring.
Han har også god oversikt og prøvde å spille gjennom. Det var litt marginer som manglet før assist.
Videre et bra skudd som ble blokkert.
Han var også veldig sikker i avleveringene sine.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 07.11.2022 15:10    Post subject: Reply with quote

Kunne jo fort ha scoret også, men pasningen til han (mulig det var fra Jensen) kom ikke frem. Hadde han fått den hadde han fått avsluttet fra godt innenfor boksen.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 07.11.2022 17:36    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Gutten er så vidt konfirmert. Det tatt i betraktning spilte han godt.


Tja, et er veldig imponerende å i det hele tatt holde eliteserenivå som 15-åring, men er du god nok er du gammel nok, og da synes jeg selve prestasjonen ska vurderes uten at man gir ekstrapoeng fordi noen er veldig unge eller gamle.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 13.11.2022 19:57    Post subject: Reply with quote

Spent på hva planen til Rekdal er med Nypan. Fikk altså starte 2 kamper nå. Vil han være en mulig mann i 11eren til neste år, i hvert fall dersom Holse blir solgt? Blir interessant å se i hvert fall om han da satses på med engang eller om man henter en erstatter for Holse.

Men beste er vel kanskje om vi får beholde Holse (og Tengstedt) minst til sommeren og at Nypan får en sesongoppkjøring med RBK og brukbart med spilletid utover våren.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 13.11.2022 20:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Nypan kan ta den sentrale midtbaneplassen etterhvert, men kanskje ikke allerede til neste år.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 13.11.2022 21:03    Post subject: Reply with quote

Det vil jo være unormalt ja. Men når han får to kamper fra start nå så virker det ikke helt utenkelig heller. Får se hva som skjer om Holse blir solgt. Men håper som sagt at man holder på danskene til minst etter E-cup kvalik.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 13.11.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

Nypan har en stor framtid på fotballbanen, og det er artig at han har fått spille 2 ganger 90 de siste kampene. Om planen er at Nypan skal erstatte Holse ved eventuelt salg, så kan man ikke forvente gullkamp neste år. Det er tross alt stor kvalitetsforskjell på spillerne. Bra at de (Broholm, Nypan) blir matchet, men må få tid til å spille på seg mer erfaring. Man ser i dag at å spille med 6-7 spillere under 23, blir litt «juniorpreget».
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 119
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 13.11.2022 22:09    Post subject: Reply with quote

Vår Ødegaard. Han kommer til å bli latterlig god. Forhåpentligvis ungår han skader og får spille en del.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 13.11.2022 23:03    Post subject: Reply with quote

Hadde vært et interessant case å følge om de faser han inn i 11ren fra mars, og han presterer ok i et evt. Conference-gruppespill som 16-åring.. tenk tanken.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.11.2022 21:27    Post subject: Reply with quote

– Det har egentlig vært en ganske dritt sesong. Det startet med skadeperioden i mars, tror jeg, på samling. Jeg ble taklet og ødela ankelen, så var jeg ute i én måned.

Siden ballet skadeproblemene på seg for Halseth Nypan. En ødelagt ankel, en overbelastning i kneet og en strekk i hofteleddsbøyeren har holdt unggutten ute i store deler av sesongen.

– For å være ærlig gikk det egentlig bra. Jeg må si at familien min stresset nesten mer enn det jeg gjorde. Rosenborg var veldig gode til å følge meg gjennom trening. Jeg ble mye sterkere og la på meg litt kilo i den perioden. Det har egentlig bare hjulpet meg. Jeg har blitt en bedre spiller etter skadeperioden, enn det jeg var før, sier han.

For timene i styrkerommet har utvilsomt gitt resultater.

Sammenlignet med en annen, brukbar, norsk fotballspiller som debuterte som 15-åring, Martin Ødegaard, mener Rosenborg-sjef Kjetil Rekdal at hans elev er foran.

– Sverre er nok større og sterkere fysisk på samme tid enn det Martin Ødegaard var, men så var han kanskje enn annen type spiller enn Sverre, som er en allrounder. Det blir ikke riktig å sammenligne de to. Vi håper og tror at Sverre skal spille seg til fast plass på Rosenborg og være her noen år. På en eller annen god dag så går han videre, sier Rekdal til TV 2.

Les mer: Stortalentet fikk klar beskjed av læreren: – Det har vært noen krangler

Nypan sier klart ifra om at neste års mål er å ta enda større steg enn i 2022.

– Har du et mål om kjempe deg til en startplass allerede neste år?

– Det er det jeg trener for hver dag. Selvfølgelig er det målet mitt, men jeg tar en dag om gangen. Jeg gleder meg i hvert fall til neste år.

Les mer: RBKs 15-åring om Lerkendal-debuten: – Det er vanskelig å skjønne at jeg er her
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 15.12.2022 13:30    Post subject: Reply with quote

Kan noen forbarme seg over oss gniere som ikke har adressa+, og kort gjenfortelle hva som sies i denne artikkelen?

https://www.adressa.no/sp...y-kontrakt

Evt. hvilke klubber er det som jakter Nypan?
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2022 13:32    Post subject: Reply with quote

Framstår som at det er mye trykk fra agenter og klubber, men at Nypan (både far og sønn) er gira på ny kontrakt.
Forbedret og lengre kontrakt.

Klubber fra alle ligaer, over 30 i tallet.

De virker veldig fornøyd med RBK og Kjetil Rekdals plan for Sverre.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 15.12.2022 13:34    Post subject: Reply with quote

Ingen klubber nevnt. Snakkes om klubber i norden og fra de fem største ligaene.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 15.12.2022 13:41    Post subject: Reply with quote

Takker for info. Det vil være en fallitterklæring om RBK skulle selge Nypan, og spesielt hvis det er til en annen klubb i norden!

Vi får håpe på ny langtidskontrakt til gutten RBK
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 15.12.2022 19:10    Post subject: Reply with quote

https://www.rbk.no/nyhete...-for-nypan
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 15.12.2022 20:55    Post subject: Reply with quote

Morsomt. Bra for gutten og bra for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 15.12.2022 22:37    Post subject: Reply with quote

Er vel smart butikk det der først og fremst vil jeg tro. Forandrer nok neppe mye på innholdet fra forrige kontrakt til denne. Men i og med at det er begrensinger på hvor lang kontrakten kan være for de under 18 så lønner det seg sånn sett å forlenge hvert år så han hele tiden sitter på 3 årskontrakt. Han kan jo fort bli en veldig spennende spiller for utenlandske klubber å prøve å få kloa i så greit å ha lengst mulig kontrakt til en hver tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 17.12.2022 09:31    Post subject: Reply with quote

Nypan er allerede så god at det fort kan skje at en stor klubb legger en stor sum med penger på pulten til Dorsin utpå vinteren og at han er borte før eventyret begynte.

Da er det jo greit å ha lengst mulig kontrakt.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.12.2022 13:44    Post subject: Reply with quote

Hvilke ferdigheter vil dere som har sett Nypan i kamper og trening si er hans styrke? Ødegaard har overblikk, kreativitet og pasningsfot. Haaland fart, styrke og nese for mål. Hva er Nypan sine beste kort?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.12.2022 16:25    Post subject: Reply with quote

Nypan har også fått tatt igjen litt skolearbeid, og er veldig innstilt på å fullføre videregående på tre år. Å ta skolearbeidet seriøst har han også fått klar beskjed om på hjemmebane.

Selve bursdagen feirer han imidlertid på Gran Canaria, sammen med pappa og rådgiver Arne, og bestefar Sverre Nypan senior.

Jula skal Nypan-familien tilbringe på Oppdal, før det lakker og lir mot sesongoppkjøring.

(...)

– For meg handler det om å fortsette som nå. Å trene hardt - legge ned jobben som må gjøres. Jeg har et godt samarbeid med trenerne, så får vi se hvor langt jeg kommer, sier Nypan.

– Og å begynne å øvelseskjøre?

– Hehe.. Jeg er ikke så veldig opptatt av bil. Men ja, jeg må ta det trafikale kurset. Jeg skal ha bil når jeg fyller 18, smiler han.

Les mer: RBK-fenomenet fyller 16: Avslører øyeblikket da det kokte i hodet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2023 20:49    Post subject: Reply with quote

Da storesøsteren vant Skandia Cup, sa en offensiv Sverre at han skulle gjøre det samme. Et par år senere sto også hans Nardo-lag med pokalen i hånda.

En gang spilte de på lag sammen også.

Johanne var ganske ung hun også, de spilte 5-er-håndball og fikk en skade. Mamma Ingrid var trener og snar til råds. Hun hentet lillebror Sverre ned fra tribunen.

– Han scoret faktisk et mål! Han var jo så liten, så han sprang jo mellom beina på en av de andre, sier Johanne og ler.

Håndball var ikke noe for Sverre, som sluttet som seksåring. Han mente det ikke var seriøst nok, treningene besto ofte av å klatre i ribbevegg! Makan.

Les mer: Hvis RBKs nye komet har det vanskelig, kan han bare ringe storesøsteren: – Vi kan snakke lenge på FaceTime
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 31.01.2023 15:56    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg til å følge utviklingen til Nypan. Ut i fra det jeg har sett kan han bli en drivende god midtbanespiller. Han virker å være tilnærmet tofotet, noe man ikke ser ofte, han er god teknisk, taktisk, og også fysisk. Han var allerede god da han fikk sjansen i Eliteserien i fjor som 15-åring, og klippene fra årets første treningsleir virket også lovende. Tror han kommer til å spille mye i år og vi bør allerede snart legge et nytt kontraktstilbud på bordet som dekker lenger enn 2025.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 31.01.2023 15:58    Post subject: Reply with quote

Han har jo ikke lov å skrive under lenger enn for 3 år når han er under 18. Så da blir vel løsningen å forlenge 1 gang i året som de jo nettopp har gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 31.01.2023 16:01    Post subject: Reply with quote

Takk for påminnelsen!
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Next
Page 3 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb