English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tabelltipping 2022
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 10.03.2022 09:33    Post subject: Tabelltipping 2022 Reply with quote

1. Bodø/Glimt
2. VÃ¥lerengen
3. molde
4. Viking
5. lillestrøm
6. Kristiansund
7. Rosenborg
8. Sarpsborg
9. Haugesund
10. Strømsgodset
11. Tromsø
12. Aalesund
13. Odd
14. HamKam
15. Sandefjord
16. Jerv
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 10.03.2022 09:49    Post subject: Reply with quote

Hadde tenkt til å starte denne tråden i kveld, men ettersom den dukket opp nå slenger jeg meg bare inn her.

På Troillprat-discorden har vi et nesten-ferdig utviklet opplegg for automatisering av tabelltippe-konkurranse. Der ser jeg nå på en mulighet for å bruke samme opplegg til å kjøre en tabelltippe-konkurranse her på RBKweb.

Det blir lignende det Attaboy i sin tid kjørte, men ikke HELT likt. Grunnprinsippene er som før - ett poeng for hver plass man bommer med pr. lag. Hvis RBK ligger på første plass og du tippet dem på andre, får du ett poeng. Det er om å gjøre å ha så få poeng som mulig. Antall "korrekt plasserte lag" fungerer som en tiebreaker.

Utviklingen er ikke ferdig, men det er ikke så farlig - det eneste som betyr noe, er at du får inn ditt tabelltips i denne tråden før serien sparkes igang 2/4 kl. 16 (fra hodet, mener det var noe sånt).

Innleggene vil leses maskinelt, så fint om man får dem i samme format som i v_olden sitt åpningsinnlegg. Altså ett lag pr. linje, med posisjon, punktum, mellomrom, lagnavn. Forsøk å få lagnavnet så korrekt som mulig, så skal jeg forsøke å kompensere for variasjoner underveis.

Det blir manuelle oppdateringer etter hver serierunde til automatikken er ferdig.

Etter hver komplette serierunde telles poengene opp for denne runden, samt en oppsummering av serien så langt. Det vil kåres vinnere i to kategorier når serien er over - beste tabelltips (det tipset som gir færrest poeng på tabellen etter 30 runder), og sammenlagtvinner (som altså har færrest poeng sammenlagt på alle de 30 rundene).

Dersom lag står likt, følger vi reglene for "tie-breakers" i serien og sorterer tabellen slik den sorteres på fotball.no.

Hvis jeg finner "feil" ved noen tabelltips (glemte lag, lag listet to ganger, whatever) skal jeg forsøke å varsle om det så fort som mulig. Hvis man har flere innlegg med tabelltips i denne tråden vil det siste vinne.

Innleveringsfrist blir da 2/4 kl. 15:59. Innlegg som er postet 2/4 kl. 16:00 eller senere vil ikke telles med i denne konkurransen.

Spørsmål? Fyr løs!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 10.03.2022 10:11    Post subject: Reply with quote

Edit: Orion Paxs innlegg var så langt så jeg leste det ikke, ser nå at jeg ikke fulgte opplegget så her er et oppdatert tips hvor jeg også følger malen:

1. Bodø/Glimt
2. Viking
3. Molde
4. Lillestrøm
5. VÃ¥lerengen
6. Odd
7. Sarpsborg
8. Kristiansund
9. Rosenborg
10. Tromsø
11. Aalesund
12. Strømsgodset
13. HamKam
14. Haugesund
15. Sandefjord
16. Jerv


Last edited by Henri on 27.03.2022 13:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 10.03.2022 10:15    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Det vil kåres vinnere i to kategorier når serien er over - beste tabelltips (det tipset som gir færrest poeng på tabellen etter 30 runder), og sammenlagtvinner (som altså har færrest poeng sammenlagt på alle de 30 rundene).

Spørsmål: Hva betyr dette? Er det en egen konkurranse underveis i sesongen som summeres til slutt også? I såfall uten mulighet for å endre tips underveis?
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 10.03.2022 10:23    Post subject: Reply with quote

v_olden: Ingen tips kan endres underveis. Kun tips som er levert før serien starter vil telle med.

Hver runde vil det kalkuleres en score pr. deltager som jeg har valgt å kalle "feilpoeng" - fordi det angir summen av hvor mange posisjoner man har bommet på de 16 lagene totalt. Det er selvfølgelig om å gjøre å ha så få feilpoeng som mulig - det minste mulige antallet er 0.

SÃ¥ etter serierunde 1 vil v_olden ha x feilpoeng, Henning vil ha y feilpoeng.

Etter serierunde 2 regnes det ut på nytt - v_olden får x2 feilpoeng, Henning (som ble et tilfeldig valgt offer siden han også har levert tips) får y2 feilpoeng.

Sånn går det. Man får et antall feilpoeng pr. runde.

Det er så to konkurranser, som selvfølgelig er ganske relaterte.

Den ene er feilpoengene for kun runde 30, som også representerer den endelige slutt-tabellen. Den som for færrest feilpoeng her, har kommet med det beste tabelltipset - det som var nærmest resultatet av Elite/serien 2022.

Den andre er summen av feilpoengene hver deltager har akkumulert over 30 serierunder. Tabellen vil typisk endre seg mer tidligere i sesongen, og så "sette seg" etterhvert som kampene spilles - den som vinner denne konkurransen har levert det tipset som har vært nærmest gjennom hele serien.

Det er en god mulighet for at begge vinnes av samme deltager, men det er ikke nødvendigvis sant. Det finner vi ut i november en gang.

HÃ¥per dette ga mening. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 10.03.2022 10:25    Post subject: Reply with quote

1. Bodø/Glimt
2. Molde
3. Rosenborg
4. Viking
5. VÃ¥lerenga
6. Kristiansund
7. Lillestrøm
8. Haugesund
9. Sarpsborg
10. Odd
11. Strømsgodset
12. Aalesund
13. Tromsø
14. HamKam
15. Sandefjord
16. Jerv
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 10.03.2022 12:07    Post subject: Reply with quote

1. Rosenborg
2. Bodø/Glimt
3. Molde
4. Viking
5. Kristiansund
6. Lillestrøm
7. Sarpsborg 08
8. Strømsgodset
9. VÃ¥lerenga
10. Odds
11. Sandefjord
12. Aalesund
13. Tromsø
14. Haugesund
15. HamKam
16. Jerv
_________________
Alle må gå.


Last edited by Zarm93 on 16.03.2022 13:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 10.03.2022 13:06    Post subject: Reply with quote

1. B/G
2. Viking
3. molde
4. Kristiansund
5. LSK
6. RBK
7. Strømsgodset
8. VIF
9. Odd
10. Haugesund
11. Tromsø
12. Sarp
13. Aalesund
14. Kamma
15. Sandefjord
16. Jerv


Last edited by Kai88 on 21.03.2022 08:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 10.03.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
HÃ¥per dette ga mening. Smile

Ja, men jeg har et anstrengt forhold til prinsippet rundt å delta i to forskjellige konkurranser med det samme tipset.
I f.eks. friidrett så blir det ingen ære til den som ledet lengst på en 10.000 meter. Og ingen av de deltar for å lede lengst, de deltar for å være først på målstreken.

Så for min del blir den delen bare tull, men om andre synes det er greit så er det jo selvfølgelig det. For de Wink

Edit: Jeg tipper samme bruker vinner begge. På slutten av sesongen vil det være lite endringer av tabellposisjon og poengene fra hver runde vil bare differensiere mer og mer.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014


Last edited by v_olden on 10.03.2022 13:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.03.2022 13:09    Post subject: Reply with quote

Enn hvis du skifter sport til sykkel, og legger inn en del innlagte spurter som teller i kampen om poengtrøya? Smile
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 10.03.2022 13:11    Post subject: Reply with quote

Igjen: prinsipielt uenig i at det skal være flere konkurranser i én.

Og sykkel er teit.
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 10.03.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

Tør ikke håpe på mer.

1. Viking
2. Bodø/Glimt
3. Molde
4. Rosenborg
5. Lillestrøm
6. Strømsgodset
7. Kristiansund
8. VÃ¥lerenga
9. Sarpsborg
10. Odd
11. Aalesund
12. Tromsø
13. HamKam
14. Sandefjord
15. Haugesund
16. Jerv


Last edited by Carl on 01.04.2022 23:10; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 10.03.2022 14:35    Post subject: Reply with quote

v_olden: Ser den. Du kan ev. velge å se hver serierunde som et skirenn, og sammenlagt-greia som verdenscupen, om ikke sykkelsammenligningen til Saphod frister. Smile

Enig i at det er størst sjanse for at samme bruker vinner begge. Og hvis det er gode grunner til det justerer vi med et glis til neste sesong.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 10.03.2022 16:03    Post subject: Reply with quote

1. Bodø/Glimt
2. Molde
3. Rosenborg
4. Viking
5. VÃ¥lerenga
6. Kristiansund
7. Lillestrøm
8. Strømsgodset
9. Sarpsborg
10. Tromsø
11. Odd
12. Sandefjord
13. Haugesund
14. Aalesund
15. HamKam
16. Jerv
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.03.2022 16:17    Post subject: Reply with quote

1. Bodø/Glimt
2. Molde
3. Lillestrøm
4. Viking
5. Rosenborg
6. VÃ¥lerenga
7. Kristiansund
8. Aalesund
9. Odd
10. Strømsgodset
11. Sarpsborg
12. Tromsø
13. HamKam
14. Haugesund
15. Sandefjord
16. Jerv
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 10.03.2022 16:39    Post subject: Reply with quote

1. Bodø/Glimt
2. Molde
3. Viking
4. KBK
5. Lillestrøm
6. Rosenborg
7. VÃ¥lerenga
8. Aalesunds
9. Sarpsborg
10. Ham-Kam
11. Tromsø
12. Odds
13. Strømsgodset
14. Haugesund
15. Sandefjord
16. Jerv
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 13.03.2022 18:04    Post subject: Reply with quote

Her står det litt mellom å tippe med fornuften og hjertet. Jeg går for det første:

1. Glimt
2. Molde
3. Viking
4. Lillestrøm
5. Sarpsborg
6. Kristiansund
7. VÃ¥lerenga
8. Rosenborg
9. Strømsgodset
10. Tromsø
11. Odd
12. Aalesund
13. Haugesund
14. Ham-Kam
15. Sandefjord
16. Jerv

Det siste rovdyret er det vel skytepremie på, så de overlever neppe. Men jeg tror det blir jevnt i kampen om å overleve mellom lagene etter oss på tabellen. Det er vanskelig å tro at noen kan true Glimt med mindre de får mange skader eller Molde plutselig styrker seg veldig. Bronsen blir det kamp om, og jeg tror vi vil komme på skuddhold av den. Dessverre klarer jeg ikke helt å se at den nye spillestilen vil sitte så godt at vi kan kjempe i toppen.

Men jeg håper at jeg tar feil og at Reka styrer oss inn i gullkampen, ballen er rund... RBK


Last edited by tigerbart on 01.04.2022 21:42; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 14.03.2022 13:32    Post subject: Reply with quote

1. Molde
2. B/G
3. Viking
4. RBK
5. Sarpsborg
6. Lillestrøm
7. VÃ¥lerenga
8. Kristiansund
9. Tromsø
10. Strømsgodset
11. Aalesund
12. Odd
13. Haugesund
14. Sandefjord
15. HamKam
16. Jerv

Tror jeg tar i litt når jeg tipper oss på fjerdeplass, men there is håp in a hanging snor. Fishing snøre you know.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 14.03.2022 14:03    Post subject: Reply with quote

1. Bodø/Glimt
2. Molde
3. Viking
4. Odd
5. Lillestrøm
6. Rosenborg
7. Kristiansund
8. Tromsø
9. VÃ¥lerenga
10. Sarpsborg 08
11. Strømsgodset
12. Haugseund
13. Aalesund
14. HamKam
15. Sandefjord
16. Jerv
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.03.2022 15:01    Post subject: Reply with quote

1. B/G
2. Viking
3. Molde
4. Lillestrøm
5. Rosenborg
6. S08
7. VÃ¥lerenga
8. Kristiansund
9. Odd
10. Strømsgodset
11. HamKam
12. Haugesund
13. Sandefjord
14. Tromsø
15. Aalesund
16. Jerv

HÃ¥per virkelig jeg tar inderlig feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 14.03.2022 15:09    Post subject: Reply with quote

1 B/G
2 Odd
3 Haugesund
4 Molde
5 S08
6 Rosenborg
7 Strømsgodset
8Tromsø
9 Lillestrøm
10 Viking
11 Aalesund
12 Sandefjord
13 VÃ¥lerenga
14 Kristiansund
15 HamKam
16 Jerv
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
spællåtmæ
Veteran


Joined: 05 Mar 2007
Posts: 1096

PostPosted: 14.03.2022 15:29    Post subject: Reply with quote

1. Bodø/Glimt
2. Viking
3. Rosenborg
4. Molde
5. Sarpsborg
6. VÃ¥lerenga
7. Lillestrøm
8. Strømsgodset
10. Kristiansund
11. Jerv
12. Sandefjord
13. Ã…lesund
14. Haugesund
15. Tromsø
16. HamKam
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.03.2022 15:47    Post subject: Reply with quote

1. Glimt - Ikke fordi jeg nødvendigvis tror de blir sammenhengende kruttsterke i år, men fordi ingen av ressurslagene ser ut til å ha sesongene sine helt på stell. Bodøværingene har kontinuiteten, de har selvtilliten, og så langt uten at den sklir over i bedagelighet.

------------------------------

2. Molde - Tross alt har nok de det største budet på både å avslutte som best av resten og eventuelt å utfordre om gullet. De har også en innarbeidet struktur, men det er et åpent spørsmål om de har klart å erstatte de som dro. Hvordan tåler gruppa å være en tydelig utfordrer? Leter spillerne etter en #mexit?

3. Viking - Jeg hadde tippet dem høyere, hadde det ikke vært for at de måtte selge Bell. De ser ut til å ha en slags identitet på gang, og de kan overraske posistivt, men jeg tror det blir for ustabilt til å holde helt i toppen.

------------------------------

4. Lillestrøm - Basert på prestasjonspilen fra i fjor, og hvordan spillerlogistikken har sett ut, er det fristende å tippe medaljer på LSK. Men var det Lehne som var god i fjor, eller var det laget som spilte ham i Børven-form? Fridjonsson kan bli toppscorer.

5. Kristiansund - Fortsetter som de stevner på alle måter. Kan Mucolli fortsette å være så toneangivende som han var?

6. Rosenborg - Mange spørsmålstegn rundt laget. Har ikke sett bra ut defensivt så langt, og offensivt er det fortsatt veldig usikkert om vi har noen på enden av de innleggene vi tydeligvis ønsker. Gode og unge enkeltspillere, trenere med mye å bevise, det kan slå begge veier avhengig av om vi får noe offensivt kollektiv.

7. Vålerengen - Obligatorisk plassering. Nytt år, ny overbevisning, men er det noe nytt i det de bringer til torgs, eller nok et litt feigt og omstendelig lag som venter på at Kjartansson skal finne godformen? Tilsynelatende forsterket spillermessig, men er det spillere eller navn de har hentet?

8. Sarpsborg 08 - Veldig spennende treneransettelse, og noen spillere som leverte veldig sterkt i fjor. Holder de Molins fit kan de klatre ytterligere - jeg tror prestasjonene vil variere med tilgjengeligheten til Molins.

9. Odd - Ting tyder på at de skal spille ganske annerledes i år, og faktisk har kommet et stykke på vei. Det tror jeg kan bli et lag som overpresterer i starten og får regresjon mot normalen utover sesongen.

10. Strømsgodset - Jeg tenker det går mot en ny anonym sesong i Drammen. Stort sett ingen endringer fra i fjor. Hva med Salvesen?

11. Sandefjord - Av ingen annen grunn enn at de ser ut til å ha etablert seg som et greit nedre halvdel-lag, og vet hva som skal til for å holde seg unna streken. Må erstatte mange av de synlige spillerne.

12. Tromsø - Preges av litt usikre kort på mange posisjoner. Kan Mikkelsen levere en ny, god sesong? Kan de erstatte Espejords mange nesten-scoringer?

13. Aalesund - Kan Besim og Grytebust holde tangotrøyene ute av OBOS? Jeg tror det holder, så vidt, hvis de tar med seg noe av målproduksjonen opp.

-----------------------------

14. Haugesund - Bankerott og på tur nedover. Mange tunge avganger. Jeg tror de blir veldig involverte i bunnstriden. Tar det på rutine og hjemmegress? Berger ved å slå Brann i kvalik?

-----------------------------

15. Jerv - Blir nok raskt ned igjen, selv om jeg tenker de kan overraske litt i starten med noen litt ukjente fjes og typer for de andre klubbene.

16. Ham/Kam - Risikerer å stå ganske ribbet igjen for suksessfaktorer bak fjorårets opprykk. Flinke på scouting, men blir det et lag?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 14.03.2022 15:51    Post subject: Reply with quote

Selv med elendighet i flere år, så var jo folk ganske optimistiske til forrige sesong. Å lese tipsene om oss i år, er jo som å mimre tilbake til alle begravelsene man har vært i. Forøvrig, så skal vi nok se langt etter en topp tre plassering i år. Blir desto artigere å feire seriegull med en Reka i bar overkropp ute på matta, når vi ikke tørr å drømme om noen topp-plassering.

1. Bodø
2. Molde
3. Viking
4. Rosenborg
5. Kunne ikke brydd meg mindre.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 14.03.2022 16:15    Post subject: Reply with quote

Hehe, så det du mener er at du er enig i tipstrenden, men gleder deg veldig til å ta feil? Smile
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb