English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tore Bjørseth Berdal

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.06.2022 18:36    Post subject: Tore Bjørseth Berdal Reply with quote

Tove Moe Dyrhaug ble tidligere i dag valgt som ny skipresident. RBK-styret har derfor konstituert Tore Bjørseth Berdal som daglig leder i Rosenborg.

(...)

Bjørseth Berdal har jobbet for Rosenborg siden i september i fjor. Under tiden i klubben har han hatt et nært samarbeid med klubbledelsen og styret. Med et spesielt søkelys på nyansettelser og fusjonen med RBK Kvinner.

(...)

Styreleder Cecilie Gotaas Johnsen er veldig glad for at Bjørseth Berdal takket ja til jobben.

- Tore har jobbet tett med Tove Moe Dyrhaug og Roar Munkvold og har veldig god kjennskap til Rosenborgs indre liv. Han har jobbet inngående med de endringene som har vært i klubben det siste året. Han har også en utdanning som er relevant og skjønner toppidrett etter et langt liv i skisporten, sier hun.

Les mer: Bjørseth Berdal blir konstituert daglig leder

Utfra LinkedIn tolker jeg det som om den tidligere vinneren av Vasaloppet og Marcialonga fram til nå formelt har vært ansatt som investeringssjef i Koteng Holding, og at sjefen hans trolig har latt ham bruke arbeidstid på å bistå RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 12.06.2022 21:56    Post subject: Reply with quote

Ikke akkurat noen Nils Skutle/Dyrhaug basert på arbeidserfaring hvert fall. Umiddelbart slår det meg som ekstremt spenstig å gi denne øverste lederrollen til en 34-åring med hele to(!) år i arbeidslivet. Selv om det bare skulle være for en kortere periode.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 13.06.2022 06:50    Post subject: Reply with quote

Han har tilsynelatende relevant utdanning, og i alle fall noe relevant arbeidserfaring tross kort tid. Kult at de prøver noe sånt heller enn å f.eks. dytte Vikvang lengre opp.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 13.06.2022 08:13    Post subject: Reply with quote

Har vi lyst på en Nils Skutle? Hadde Tove så voldsom erfaring før hun fikk jobben? Han er Ind.øk'er og gikk ski på høyt nivå ved siden av. Kapasitet har han hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 13.06.2022 08:35    Post subject: Reply with quote

Har null kjennskap til personen, men er veldig positiv til typen (relevant utdanning og i det minste noe relevant yrkeserfaring). Vil absolutt ikke ha noen som får jobben fordi de "kjenner klubben".
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 13.06.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Han har tilsynelatende relevant utdanning, og i alle fall noe relevant arbeidserfaring tross kort tid. Kult at de prøver noe sånt heller enn å f.eks. dytte Vikvang lengre opp.


Det her. Tommel'n opp!
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.06.2022 21:58    Post subject: Reply with quote

34-årige Tore Bjørseth Berdal er faktisk bare den tredje yngste Rosenborg-sjefen i nyere tid.

Arne Dokken og Rune Bratseth var nemlig bare 32 og 33 år gamle, da de ble administrerende direktør i henholdsvis 1987 og 1994. Og Berdal er dessuten - i alle fall inntil videre - bare midlertidig daglig leder etter at Tove Dyrhaug i går ble valgt som skipresident.

- Jeg er svært ydmyk overfor at jeg er ung og at jeg sikkert mangler erfaring på en god del punkter, og det er jeg 100 prosent ærlig på. Men det er veldig artig, og jeg takker for tilliten som både styret og de rundt har vist meg. Nå gjelder det å vise meg tilliten verdig. Det er det det handler om, sier Berdal til rbkweb.no.

Les mer: - Gjelder å vise meg tilliten verdig

Beklager særdeles dårlig bilde. Lønner seg å sjekke resultatet før man forlater motivet. Jeg hadde det for travelt med å forlate VIP-tribunen før 2. omgang. Ved nærmere ettertanke hadde nok ingen jaget meg bort om jeg hadde funnet meg et ledig sete.

Han blir forresten podkast-gjest hos Adressa på onsdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.06.2022 21:28    Post subject: Reply with quote

Siden han la opp i 2020 har han hatt ansvar for alle investeringene i Koteng Holding som ikke har med eiendom å gjøre. Han er også styreleder i det Koteng-eide selskapet Norgesskjell, landets største produsent av blåskjell.

– Jeg har et veldig godt forhold til Ivar. Han er en særdeles smart mann som har lært meg veldig mye. Det er få som har større innsikt i Rosenborg. Han har vært styreleder her i veldig mange år, og når Ivar først bestemmer seg for noe, så kan han det til fingerspissene. Han har en dyp innsikt i alt som skjer her. Jeg har plukket opp masse fra han, sier Berdal.

– Det går i fort i svingene med Ivar. Det han synes er uvesentlig, det plukker han ut. Alt «bullshitet» rundt hopper han galant over. Litt av det tror jeg at jeg har plukket med meg. Det er ikke vits i å fokusere på ting som er uvesentlig, sier han.

Samtidig peker han på forskjeller mellom han og Koteng, og mener han ikke er en kopi av den tidligere styrelederen. Blant annet er han «mer glad i å greie ut», som han selv sier det.

Men at de to har jobbet godt sammen er det liten tvil om.

– Når Ivar ser noe som han tror på, så satser han. Tydeligvis så gjorde han det, sier Berdal om da han selv ble ansatt.

Les mer: Møtet med Koteng endret alt: – Jeg gikk inn som skiløper og ut som ansatt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.06.2022 22:16    Post subject: Reply with quote

RBK-sjefen om karrierens store nedtur: - Da gikk livet litt i grus.

Ikke overraskende kom det fram at han har permisjon fra Koteng Holding AS. Får se om den blir utvidet om han får jobben permanent i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.02.2024 17:43    Post subject: Reply with quote

Innrømmer Northug-tabbe: - Jeg tar skylda
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
germain
Proff


Joined: 08 May 2007
Posts: 275
Location: Trondheim.

PostPosted: 18.02.2024 16:50    Post subject: Reply with quote

Utrolig lite fristende overskrift når man er interessert i fotball og ikke ski
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 19.02.2024 15:38    Post subject: Reply with quote

Birger spolet gjennom 40 minutter med podcast og lagde overskrift av det eneste han fant interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 19.02.2024 23:43    Post subject: Reply with quote

Ja, har ikke hørt episoden for det virker helt uinteressant.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.02.2024 09:05    Post subject: Reply with quote

Episoden er egentlig veldig god.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb