English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristall Máni Ingason
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 18.07.2023 19:58    Post subject: Reply with quote

Ren byttehandel, kanskje?
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2886

PostPosted: 18.07.2023 21:05    Post subject: Reply with quote

VG:
« RBK mottar overgangssum for Ingason.»

Sikkert ikke store summen, men en liten sum og forhåpentligvis prosenter på videresalg.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 18.07.2023 21:16    Post subject: Reply with quote

Ja, men det står også at vi utløser utkjøpsklausulen på 100k Euro for Frederiksen, så det kan tolkes på flere måter. Enten refererer det kun til at Ingasson ikke går gratis ellers så det betyr det at overgangssummen for Ingasson er på mer enn 100k Euro. 50% sjanse for begge deler.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2743

PostPosted: 18.07.2023 21:37    Post subject: Reply with quote

Vi betalte vel seks millioner for Ingason.
Har ikke akkurat levert til den prisen. Som nevnt så spørs det vel hvor mye en klubb på nivå 2 i Danmark har råd til å betale og om noe, eller hvor mye, går inn i Frederiksen-overgangen.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2783

PostPosted: 18.07.2023 22:00    Post subject: Reply with quote

Synes Ingason er den mest lovende av de nye spissene. I motsetning til hva mange mener har jeg troa på at han hadde blitt bra med tilit. Når det er sagt så har vi jo altfor mange spisser og spiller med kun en så det er vell fornuftig å kvitte seg med noen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 18.07.2023 22:06    Post subject: Reply with quote

Seks millioner høres ut som galskap, da er det nok mye prestasjonsbasert bakt inn.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2886

PostPosted: 18.07.2023 22:09    Post subject: Reply with quote

Det er nok snakk om «en ramme på 6 mill» som Berdal snakket om forleden. Altså om ulike kriterier og klausuler blir innfridd.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2743

PostPosted: 18.07.2023 22:15    Post subject: Reply with quote

Sannsynligvis. Kan umulig å ha utløst alt hvis det er prestasjonsbasert. Så er jo spørsmålet om det er f.eks. en million pluss mulige fem millioner til hvis visse kriterier innfris. Eller om det er 3+3, eller 3+2+1, eller 5+1, eller noe helt annet.

Mye uansett.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 18.07.2023 22:23    Post subject: Reply with quote

Rosenborg skal ha betalt Vikingur et par millioner kroner for 20-Ã¥ringen
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2639

PostPosted: 18.07.2023 22:52    Post subject: Reply with quote

Kommer ikke til å bli savnet. En av de mer usympatiske i RBK på mange år uten ferdigheter til å kompensere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2664
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 18.07.2023 23:04    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde litt forhåpninger til Ingason. Helt til han kom ut på banen i sin første seriekamp og falt om som en nyfødt kalv, etter å ha blitt feid overende av dragsuget fra en Ham-Kam spiller som jogget forbi.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 915
Location: Norway

PostPosted: 18.07.2023 23:09    Post subject: Reply with quote

Forferdelig periode for Ingasson. Noe av det svakere vi har hatt (Boti Goa medregnet), men jeg har allikevel på følelsen av at dette er en spiller som har noe å gjøre på toppnivå. Blir spennende å se utviklingen hans fremover.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 18.07.2023 23:22    Post subject: Reply with quote

Synes han har noe ved seg, men han virker som en veldig snodig type.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 18.07.2023 23:43    Post subject: Reply with quote

Ingason er en av de svakeste spillerne jeg har sett i RBK-troppen siste årene, sammen med rasmus wiedesheim-paul og adam andersson, kanskje oscar aga. Helt greit å bli kvitt. RBK er i ferd med å bli et VIF og utviklingslag... Skal vi utvikle spillere med fra nivået til Ingason kan har vi nok av spillere å ta av i egne rekker.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2783

PostPosted: 19.07.2023 04:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er en tabbe å la Ingason gå. Sadiku,Thorvald,Aga og Sæter kunne heller gått for min del. Men men. Time will show.Vi har jo altfor mange spisser og ingen høyre ving så det gir jo mening slik sett.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2639

PostPosted: 19.07.2023 07:13    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Helt til han kom ut på banen i sin første seriekamp og falt om som en nyfødt kalv, etter å ha blitt feid overende av dragsuget fra en Ham-Kam spiller som jogget forbi.

Haha! Veldig treffende beskrivelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 19.07.2023 09:09    Post subject: Reply with quote

Der ble dere kvitt en spiller som overhode ikke hadde noe i RBK å gjøre. Virker som en glitrende løsning!
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 19.07.2023 12:25    Post subject: Reply with quote

Islandske spillere har et rykte for å være veldig profesjonelle, hardtarbeidende og seriøse. Ingasson og Snær må være to hederlige unntak i så fall.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 19.07.2023 13:00    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
Jeg hadde litt forhåpninger til Ingason. Helt til han kom ut på banen i sin første seriekamp og falt om som en nyfødt kalv, etter å ha blitt feid overende av dragsuget fra en Ham-Kam spiller som jogget forbi.


Husket bedre at han spilte videre med kragebeinsbrudd mot Tromsø...
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 19.07.2023 13:00    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Spennende, men er det en spiller med nok bein i nesa og selvtillitt til å slå til hos oss???

Avventer..

Som jeg fryktet, men lykke til Kristall Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 19.07.2023 13:14    Post subject: Reply with quote

Jeg blir "skuffet" om det ikke kommer noe drittslenging i vår retning når han er klar for ny klubb. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.07.2023 13:48    Post subject: Reply with quote

Husker ikke helt kilden på potensielt 6 mill. totalt, men jeg ser nå at jeg hadde god kilde på at Vikingur bare fikk 2 mill. for selve overgangen i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 19.07.2023 14:01    Post subject: Reply with quote

Han er ganske enkelt ikke god nok. Mye surr pÃ¥ treningene med han ogsÃ¥. Som en trening da GF virket litt redd for Ã¥ snakke til han da han gikk hodeløst opp i press og ble spilt eller driblet av (bl.a. Broholm😅) og kom med flere "etterslengere". Og slik han oppførte seg rundt filmingene og generelt holdninger etter noen av kampene kan vi ikke ha i klubben. RÃ¥tne epler ødelegger en kameratkulturen.
Savner Mike Jensen (roy keane) -mentaliteten hvor man tråkker til på trening, ikke for å skade andre, men virkelig tråkker til, ha takhøyde, krangle og bli sure på hverandre, og ikke fordi man hater kollegaene, men fordi man ellers er en gjeng kamerater og venner. Man får så bra treningskultur, bra kollektivt og samhold ved å ha de "riktige" typene i laget. Skal man sutrekopper som Ingason så er man helt avhengig av å ha et par Mike Jensen -folk som kan fortelle hvor skapet skal stå.
Back to top
View user's profile Send private message
E.C. Dahls
Junior


Joined: 28 Nov 2015
Posts: 81

PostPosted: 19.07.2023 16:31    Post subject: Reply with quote

Var til stede på den aller første treningen hans i fjor sommer. Imponerte meg da med å utvise stor selvtillit gjennom bl.a. å slå tunnel på Reitan, forsøk på brassespark osv. Ikke verst første dag på feltet i ny klubb. Scoret et fint mål også, så vidt jeg husker. Overdreven (?) selvtillit kan jo også gi seg utslag som ved den famøse straffebommen i Bergen. Ellers husker jeg ham best for Tromsø borte og det å spille videre med kragebeinsbrudd - god var han jo også i akkurat den kampen. I år er det vel stort sett bare et fint mål i en treningskamp i vinter som er beholdningen, pluss en tap-in mot Glimt. Han har noe, men passer nok ikke naturlig inn i 4-3-3, dessverre. Lykke til videre!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 19.07.2023 17:11    Post subject: Reply with quote

For meg så virker han mest som om han ikke har tatt inn over seg at han er liten av størrelse og begrenset med fart, og i angrep så må han da kompensere med stor arbeidskapasitet og være litt ekkel å ha med å gjøre, tenk på Anthony Annan uten sammenligning forøvrig. Så kan man løse ting offensivt slikt Broholm og Holse gjør det.

Han har vært litt for mye lettvekter som gjør ting som for en tenåring fungerer på juniornivå, men blir for puslete til at han får det til på seniornivå.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb