English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
4%
 4%  [ 2 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
16%
 16%  [ 7 ]
Jensen
28%
 28%  [ 12 ]
Holse
50%
 50%  [ 21 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Fiabema
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 42

Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 23.07.2022 23:31    Post subject: Reply with quote

Ok 1. omgang, svak 2. omgang, men det har jo blitt sånn at man er glad hvis vi får tre poeng. Vi er veldig sårbare for taktiske endringer hos motstanderen, vi klarer ikke å tilpasse oss endringene TIL gjør oi pausen.

Veldig morsomt med Pawel, signerer nå da!

Nidaros om Sam Rogers: " Ingen kriseopptreden, men blir litt som ei klassisk dørvakt på Heidis. Brautende, markerer seg og søker kroppskontakt, men slipper det meste forbi." Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 23.07.2022 23:48    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Driter i finspillet så lenge vi tar poeng og gjør det bedre enn i fjor.

Gjør vi det egentlig så mye bedre enn i fjor når det gjelder poengfangst, plassering og avstand?

Tar med 2020 også. For å se om det er noen positiv utvikling. Rekdal har jo stadig argumentert med at denne klubben har hatt en negativ utvikling i flere år, men er han like lite egnet som forgjengerne eller er han frelseren? Tallene er ikke på gamblerens side.
2020:
Code:

1 Bodø/Glimt   15  13   2   0   53   -   18   +35 41   
2 Molde        16  11   1   4   43   -   17   +26 34   
3 Odd          15   9   1   5   23   -   17   +6  28   
4 Rosenborg    15   8   3   4   27   -   13   +14 27   
5 VÃ¥lerenga    15   7   5   3   21   -   20   +1  26



2021:
Code:

1 Molde        16  10   3   3   41 -   20   +21   33   
2 Bodø/Glimt   15   8   4   3   30 -   15   +15   28   
3 Kristiansund 15   8   2   5   20 -   16   +4    26   
4 Rosenborg    15   7   4   4   28 -   20   +8    25   
5 Lillestrøm   15   7   4   4   21 -   18   +3    25

2022:
Code:

1 Molde        15  10   3   2   29 -   13   +16   33   
2 Lillestrøm   15  10   3   2   29 -   14   +15   33   
3 Bodø/Glimt   15   8   4   3   35 -   18   +17   28   
4 Viking       16   8   4   4   28 -   19   +9    28   
5 Rosenborg    15   6   7   2   26 -   17   +9    25   

Det må komme inn noe/noen som kan lære Rekdal noe om å utvikle spillere, lag og offensivt spill.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 24.07.2022 00:04; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 23.07.2022 23:52    Post subject: Reply with quote

Ja, det er veldig likt 2021, og iofs 2020, men i dag har vi et ungt lag med spillere som kan utvikle seg. Det er et håp i det.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 23.07.2022 23:59    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Ja, det er veldig likt 2021, og iofs 2020, men i dag har vi et ungt lag med spillere som kan utvikle seg. Det er et håp i det.


Men vi skal kunne holde på dem. Det vigtigste bliver nu at få signeret Victor Jensen. Midtbanen er ved at sidde der synes jeg - Vores angreb er elendigt for at sige det mildt og der skal hentes ind - håber Vecchia snart er klar. Jeg forstår heller ikke helt vores venstre vingback - Synes faktisk ikke der er ret meget kvalitet eller mening i det han driver med - og hans pasningsspil er altså flere niveauer under Eddies.
Til sidst må vi altså også rose vores keeper - er han Nordens bedste ?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 24.07.2022 00:02    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg ikke synes Jensen har vært så bra som du åpenbart synes så er jeg positiv til en permanent overgang, men jeg tror ikke det er særlig realistisk. Vil tro at han ikke er interessert og at Ajax vil kreve mye mer enn vi kan betale.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 24.07.2022 00:17    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Selv om jeg ikke synes Jensen har vært så bra som du åpenbart synes så er jeg positiv til en permanent overgang, men jeg tror ikke det er særlig realistisk. Vil tro at han ikke er interessert og at Ajax vil kreve mye mer enn vi kan betale.


Jeg tror ikke Ajax vil have ham tilbage - han bliver 23 og kommer ikke til at spille for dem. Jeg tror han nyder spilletiden her og tror gerne han bliver.
Jeg ser heller ikke andre på holdet der kan spille den 6,er bedre end han gør. Han tør spille fremad - selvfølgelig med en vis risiko men det er altså langt bedre end at se Hoff eller Børkieet i den rolle. Synes stadig han er en klasse fodboldspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 24.07.2022 00:22    Post subject: Reply with quote

Jeg gir ok pluss for første omgang. Presspillet er tidvis bra, samtidig som Tromsø er naive og gir oss gode brudd. Holse er høyt og lavt, og har høy frekvens og jobber meget godt på midtbanen. Jensen synes jeg også stadig vekk er spillbar og flink til å distribuere. Vi er imidlertid ikke skarpe nok til å utnytte potansialet til å skape store muligheter. Vi kan sikkert skylde på Rekdal for mye, men presisjonen på avleveringene hos mange RBKere er svak. Det bommes på pasninger i alle deler av spillet, noe som ikke minst påvirker sjanseskapingen negativt. Når vi nærmer oss noe, ender det opp med bare nesten. Her må det forbedring til. Samtidig synes jeg det tidvis går for sakte når vi skal rundt på kant. Reitan er bedre i dag enn på lang tid, men fremdeles slår han støttepasning i 95 prosent av tilfellene når han har ballen. Hvorfor utnytter han ikke farta si til å komme rundt? Han virker redd, synes jeg. Se og lær av Skarsem før 1-0. Det handler om å våge og å ville. Å ta initiativ og å være villig til å feile. Jeg er nesten lysten på å omskolere Skarsem til vingback. Tror han kan skape mye, men vet ikke om han er god nok defensivt. I tillegg bør en jo nevne at spissparet vårt ikke får til mye, og at de heller ikke jobber godt sammen. Vi må nok opp i kvalitet om vi skal opp på neste nivå, tror jeg. Likevel plukker vi altså jevnt med poeng, men vi må snart begynne å vinne borte. Jeg tror ikke det skjer før vi har Noah og Vecchia tilbake, eller før vi får integrert nye spillere i laget.

Andre omgang er bare grusom og svak. Hvorfor gir vi fra oss så mye initiativ? Hvorfor blir vi ofte så lave og havner med fem i backrekka, og blir overspilt på midtbanen? Hvorfor fortsetter vi ikke å presse høyt? Hvorfor slår vi ballen bakover når vi har mulighet til å straffe TIL? Det kan neppe ha vært planen eller instruksjonene, det som ble vist i andre omgang? Så hvorfor skjer det? Er vi kun resultatorientert, og vil verne om ledelsen?

3-0 hjemme mot Tromsø er et godt resultat, men spillet må selvsagt utvikles. Noe kan øves på individuelt og kollektivt, men jeg tror også vi må ha skarpere spillere inn. Først og fremst i angrepsleddet, men også på høyre vingback.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 24.07.2022 00:27    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Jeg gir ok pluss for første omgang. Presspillet er tidvis bra, samtidig som Tromsø er naive og gir oss gode brudd. Holse er høyt og lavt, og har høy frekvens og jobber meget godt på midtbanen. Jensen synes jeg også stadig vekk er spillbar og flink til å distribuere. Vi er imidlertid ikke skarpe nok til å utnytte potansialet til å skape store muligheter. Vi kan sikkert skylde på Rekdal for mye, men presisjonen på avleveringene hos mange RBKere er svak. Det bommes på pasninger i alle deler av spillet, noe som ikke minst påvirker sjanseskapingen negativt. Når vi nærmer oss noe, ender det opp med bare nesten. Her må det forbedring til. Samtidig synes jeg det tidvis går for sakte når vi skal rundt på kant. Reitan er bedre i dag enn på lang tid, men fremdeles slår han støttepasning i 95 prosent av tilfellene når han har ballen. Hvorfor utnytter han ikke farta si til å komme rundt? Han virker redd, synes jeg. Se og lær av Skarsem før 1-0. Det handler om å våge og å ville. Å ta initiativ og å være villig til å feile. Jeg er nesten lysten på å omskolere Skarsem til vingback. Tror han kan skape mye, men vet inne om han er god nok defensivt? I tillegg bør en jo nevne at spissparet vårt ikke får til mye, og at de heller ikke jobber godt sammen. Vi må nok opp i kvalitet om vi skal opp på neste nivå, tror jeg. Likevel plukker vi altså jevnt med poeng, men vi må snart begynne å vinne borte. Jeg tror ikke det skjer før vi har Noah og Vecchia tilbake, eller før vi får integrert nye spillere i laget.

Andre omgang er bare grusom og svak. Hvorfor gir vi fra oss så mye initiativ? Hvorfor blir vi ofte så lave og havner med fem i backrekka, og blir overspilt på midtbanen? Hvorfor fortsetter vi ikke å presse høyt? Hvorfor slår vi ballen bakover når vi har mulighet til å straffe TIL? Det kan neppe ha vært planen eller instruksjonene, det som ble vist i andre omgang? Så hvorfor skjer det? Er vi kun resultatorientert, og vil verne om ledelsen?

3-0 hjemme mot Tromsø er et godt resultat, men spillet må selvsagt utvikles. Noe kan øves på individuelt og kollektivt, men jeg tror også vi må ha skarpere spillere inn. Først og fremst i angrepsleddet, men også på høyre vingback.


Meget enig - men hellere en ny spiller på venstre vingback. Det er simpelthen for rodet hvad der foregår derude.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2022 02:49    Post subject: Reply with quote

Problemet med Pereira er at han har begynt å spille som Tagseth og Reitan, når det er Reitan som skulle begynt å spille som ham. Jeg liker ikke den utviklingen. Pereira står for mye i støtte, og mottar for mye baller på fot. Vingbackene blir for dype i presset, og således når vi vinner ballen, ender vi opp med å kontre i et pentagon sentralt. Med engang motstanderen kommer i balanse, kan de komprimere og vinne ball i gunstige posisjoner. Vi får ingen gjennombruddsløp langs siden. Generelt sliter vi med få løp gjennom ledd. Spillestilen er å spille ball på fot hos Pereira, deretter streifer Holse på et løp langs venstresiden, og Pereira slår ham igjennom. Det er mildt sagt uinspirerende å se laget systematisk spille for kast på venstresiden. Skal Pereira spille så dypt, kan vi like gjerne legge om til 4-3-3.

Pereiras rolle er mye av grunnen jeg ønsker Holse over på høyresiden. Vi har lagt til oss en dynamikk på venstresiden som for så vidt har fått Holse til å skinne, men som også har fått oss til å utvikle uvaner i posisjoneringen.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 24.07.2022 07:37    Post subject: Reply with quote

Reitan er jo værst,spesielt i andre omgang..han skal ha pluss for scoringen,men jobben hans er som vingback,ikke stå i en 5er bak.
Vi blir fryktlig baktunge når vingbackene også ikke står høyt og presser..blir store rom.

Avstanden mellom spissene og resten av laget er for stort,ender med langball på 2 spisser som er helt alene i andre omgang.
Første omgang har vi gode avstander,og styrer kampen.

Vi skal stå høyt uansett på hjemmebane.
Frykten for og tape må bort mentalt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 24.07.2022 09:45    Post subject: Reply with quote

Gode kommentarer fra RS/EspN i posten her. Vi vinner på dødballer og jevnt over bedre spillere,men vil få problemer mot lag med bedre kvalitet. For å ta det positive først, Hansen er solid og stopperparet Henriksen/Rogers er bra.
Synes danskene våre på midten er jevnt over bra. Skarsem glimter til, men er etter min mening en veldig begrenset spiller, svak defensivt , dårlig duellspiller og tar for ofte feilvalg. Reitan og Pereira skuffer og de to på topp holdt knapt PostNord nivå i dag. Vi må bare innse at Sæter ikke er en spiss god nok for Eliteserien.
La også merke til at Reitan falt ned i en femmer på midten i starten av andre.
Med to på topp som ikke presser og tre på midten som står for høyt så ble det enorme rom bak treeren til å løpe i.
Men ellers som tidligere kommentert, mange nestemuligheter som sløses bort pga svake tekniske prestasjoner
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 24.07.2022 12:48    Post subject: Reply with quote

Tenkte akkurat det samme som Sylta skriver. Pereira har blitt som Reitan/Tagseth..mens det burde blitt motsatt.

Nå slår vingbackene våre så mye bakover att jeg holder på å klikke flere ganger i hver kamp Mad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 24.07.2022 13:29    Post subject: Reply with quote

Synes Rekdal gjør en glimrende jobb i å bygge opp unge spillere som vil blomstre under Knutsen neste år. Very Happy
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 24.07.2022 23:29    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter med den tanken om at Hoff istedenfor Skarsem, med instruks om å ha rollen til Skarsem (dvs å sette nesa mot mål og ta iniativ framover) vil være en oppgradering (Tagseth og Skjeldbred er bedre valg i mine øyne).

Han er klart mer midtbanesliter enn ballsentral, men tror han også har betydelig mer overblikk og ro i spillet sitt enn Skarsem utviser.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb