English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
13%
 13%  [ 8 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
6%
 6%  [ 4 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
1%
 1%  [ 1 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
65%
 65%  [ 39 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
3%
 3%  [ 2 ]
Fiabema
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
5%
 5%  [ 3 ]
Broholm
5%
 5%  [ 3 ]
Total Votes : 60

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1354
Location: Lerkendal

PostPosted: 18.07.2022 00:43    Post subject: Odd - Rosenborg Reply with quote

Odds BK - Rosenborg BK


VS.

Turnering: Eliteserien
Tid: lørdag 30. juli 18:00
Sted: Skagerak arena
TV: Eurosport Norge

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 30.07.2022 20:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 23.07.2022 23:58    Post subject: Reply with quote

Blir vel uavgjort dette her da, slik trenden er nå. 1-1 eller 0-0.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2022 14:18    Post subject: Reply with quote

Det passer vel oss bedre å kontre enn å føre/dominerer så her kan vi fort vinne.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 24.07.2022 16:17    Post subject: Reply with quote

Bra at kampen er i Juli og ikke i August. Da nevøen til Rekdal, Thomas Rekdal er tilgjengelig for Odd. Kamper mot slekta til Rekdal har ikke vært så enkel så langt i sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 24.07.2022 18:58    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det passer vel oss bedre å kontre enn å føre/dominerer så her kan vi fort vinne.


Ikke helt enig her. Jeg hadde håpet og forventet at vi skulle bli et godt kontringslag, men det har ikke slått til. Det fungerte mot VIF og i perioder mot Glimt, men generelt synes jeg vi får lite ut av kontringene. Vi gjør mange rare valg og er ofte upresise. Synes heller vi er bedre når vi får til å stå høyt og gjenvinne ballen. Problemene oppstår når vi blir lave og baktunge. Da sliter vi både defensivt og offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 24.07.2022 20:17    Post subject: Reply with quote

RS wrote:


Ikke helt enig her.


Det er fordi du faktisk ser på kampene og registrerer hva som faktisk skjer, mens Neeskens bare prøver å finne nye kreative måter å si at vi suger og er et bunnlag på.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2022 23:20    Post subject: Reply with quote

Hedning.
Jeg ser jo også kampene og mener jeg gjør gode observasjoner av hvordan vi fremstår. Jeg er enig at vi kan legge noe press på motstander når vi står høyt og vinner tilbake ballen. Men jeg mener det først bog fremst vises på Lerkendal og ikke når vi spiller bortekamper.
Jeg synes ikke vi er gode nok i forhold til hva vi har lagt inn i laget av resurser og økonomi.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.07.2022 01:46    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt alle her inne fullstendig enige i. Men skulle vi alle sittet og sutra som deg minutt for minutt ville det blitt utålelig her inne. Vi skal være inderlig glade for at noen finner overskudd nok til å forsøke å være konstruktive. Det burde du prøve!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 25.07.2022 15:06    Post subject: Reply with quote

Rail.
Kritikken din skyter langt over mål og er heller ikke konstruktiv.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2022 18:41    Post subject: Reply with quote

9. april 2006 spilte Steffen Hagen sin første kamp for Odd Grenland, 5 951 dager senere entrer han banen for sin 500. kamp for Odds Ballklubb.

Les mer: 500 GRUNNER TIL Ã… DRA PÃ… KAMP

Tobias Lauritsen har spilt sin siste Odd-kamp, og lørdag tar Abel Stensrud over spissrollen mot Rosenborg.

(...)

Abel Stensrud satt på benken hele kampen mot Kristiansund. 20-åringen var heller ikke involvert i kampene mot Strømsgodset og Lillestrøm.

– Sånn er fotball, men jeg regnet med å få sjansen nå som Tobias reiser. Jeg er veldig klar, og har nesten ikke spilt på to måneder. Jeg må bare gjøre som jeg har levert i 2. divisjon mot Rosenborg, sier toppscoreren til Odd II.

Les mer: Abel lover scoringer mot RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 26.07.2022 11:45    Post subject: Reply with quote

Olaus skadet på dagens trening, vet ikke hvor alvorlig det var, men han ble liggende ei stund og gikk så av banen. Spørs om Odd-kampen ryker da….
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 26.07.2022 12:30    Post subject: Reply with quote

Var visst kun noe krampegreier for Olaus, blir nok klar til helga likevel da
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 26.07.2022 15:23    Post subject: Reply with quote

Kanskje på tide å gi PCS sjansen fra start igjen? Spiller alltid fremoverrettet, setter opp kombinasjoner og binder sammen «angrep» og midtbane.
Back to top
View user's profile Send private message
OlsenfraBuran
Senior


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 107
Location: Oslo/Buran

PostPosted: 26.07.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

Rekdal sa i Rotsekk at PCS selv mente at han kun hadde 20-25 min i bena. Rekdal snakket videre om at de fokuserte på å bygge opp kapasiteten til Per. Kan være litt tidlig å starte enda og at trykket han kommer med trengs til de siste 30.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 27.07.2022 10:43    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Kanskje på tide å gi PCS sjansen fra start igjen? Spiller alltid fremoverrettet, setter opp kombinasjoner og binder sammen «angrep» og midtbane.


Helt enig! Men så lenge han bare har 25 min i bena så får det holde med de innhoppene han får.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.07.2022 13:30    Post subject: Reply with quote

Enig med RS i at vi er klart best når vi klarer å etablere et høyt press. Vålerenga-kampen et unntak i så måte, men det var jo også en kamp der vi hadde stor uttelling på en del merkelige greier. Det forklarer jo også ganske greit hvorfor vi sliter på bortebane, for når kunstgresset som kjent gjør det vanskeligere å satse på presspill alene, og stiller større krav til hva man gjør med ballen i eget lag, så trives vi jo rett og slett dårligere.

Jeg synes det er vanskelig å spå denne. Odd er veldig variable, de kan finne på å dele ut hauger av gunstige brudd eller de kan finne på å spille toppresset vårt enkelt av. På Lerkendal synes jeg vi var litt heldige, og Odd litt udyktige, en del ganger hvor de kom seg til veldig fordelaktige situasjoner rundt vår sekstenmeter, og den 1-0-seieren var litt flatterende. Vi har blitt bedre siden det, mens Odd kanskje står på stedet hvil, men vi spiller nå på kunstgress på en bane der vi ofte har levert grå kamper.

Alt fra 3-0 til 0-2 kan skje her. U er nok ikke et dårlig tips.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 27.07.2022 14:37    Post subject: Reply with quote

Enig i at denne er vanskelig å spå. Odd har slått Glimt og Viking (da de var i god form) og tapt klart for Haugesund hjemme, blant annet. Mer generelt, med tanke på bortebane, har vi de seks dårligste lagene på tabellen (og de fem dårligste hjemmelagene) igjen på bortebane, i tillegg til Molde. Vi har også tre gresslag igjen borte. Så bør vel ligge an til bedre poengfangst i gjenstående kamper borte.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.07.2022 14:53    Post subject: Reply with quote

Det gjenværende kampprogrammet burde peke på en bedre poengfangst borte (så langt mot snittposisjon på 6.5 (regnet fra kamptidspunkt)) og en dårligere poengfangst hjemme (så langt mot snittposisjon 10.6). Totalt har vi spilt mot snittpos 8,5 halvveis, og det må jo sies å være som forventet.

Spørsmålene angående poengfangst i høst blir jo fort:

- Vil litt lettere motstand borte være nok til at vi vinner flere av de 'enkle' bortekampene?
- Vil vi fortsatt klare å vinne selv om motstanden på Lerkendal blir tøffere?

Og så har vi jo vært ute for den der 'mange gresskamper på rad'-situasjonen tidligere, og da resulterte det jo i en ordentlig down, så det er ikke helt forutsigbart heller.

Ellers er vi tilbake på å prestere nøyaktig á poeng med fjoråret hvis man ser på samme kamp (motstander, bane). I fjor spilte vi U mot Odd borte, og så har vi fem grønne kamper på rad - spennende å se om vi klarer tilsvarende i år.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 27.07.2022 15:02    Post subject: Reply with quote

Jo, baksiden av medaljen er jo at vi har bedre lag igjen hjemme. Men samtidig er ingen lag spesielt bra borte, bortsett fra Molde, som vi allerede har møtt. Og vi har jo fortsatt fordelen av gress hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 27.07.2022 16:12    Post subject: Reply with quote

Om xg begynner å stabilisere seg med faktisk resultater for oss, så kommer vi vel til å ta færre poeng utover høsten? Vi får bedre betalt enn vi burde hittil?


Edit:

Poenget mitt er Rekdals og andres optimistiske syn på "vi har tatt litt for lite poeng", " vi trenger bare å ta", osv. Fakta er at vi tar for lite poeng samtidig som vi får for godt betalt. Vi burde fått enda færre poeng enn vi har.

Altså kan vi ikle forvente noe mer poeng, selv hvis vi forbedrer prestasjonene endel så tar vi nok ikke met enn ca. Det samme fremover. Prestasjonene må økes voldsomt resten av sesongen om vi skal forvente økt poengsbitt i særlig grad.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2022 17:15    Post subject: Reply with quote

Odd scorer lite mål så noen 3-0 er lite sannsynlig!.
Vi har også 5 i forsvar så jeg tror det blir lite mål i mot.
0-2 kanskje ?.
Odd gjør ofte mye ratt under press defensivt og kan fort gi oss ballen ved brudd i farlige posisjoner. Står vi høyt da vil vi kunne legge press på dem.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 28.07.2022 13:10    Post subject: Reply with quote

Befinner meg i horten på lørdag og ville likt å dra på kamp, hvor er det best håp for å finne skyss til/fra kamp?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.07.2022 09:21    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Om xg begynner å stabilisere seg med faktisk resultater for oss, så kommer vi vel til å ta færre poeng utover høsten? Vi får bedre betalt enn vi burde hittil?


Edit:

Poenget mitt er Rekdals og andres optimistiske syn på "vi har tatt litt for lite poeng", " vi trenger bare å ta", osv. Fakta er at vi tar for lite poeng samtidig som vi får for godt betalt. Vi burde fått enda færre poeng enn vi har.

Altså kan vi ikle forvente noe mer poeng, selv hvis vi forbedrer prestasjonene endel så tar vi nok ikke met enn ca. Det samme fremover. Prestasjonene må økes voldsomt resten av sesongen om vi skal forvente økt poengsbitt i særlig grad.


Spørsmålet er jo litt om vi er over den terskelen der avviket mellom xG/xGA og produksjon ikke lenger er et statistisk avvik, men forteller noe om at modellen treffer oss skjevt på grunn av en del faktorer. I fjor mener jeg for eksempel at vi scoret en del på åpne avslutninger innenfor 16 som var større sjanser enn xG tilsier.

I år er det vanskelig å se veldig tydelige gjentagende trekk i hvordan vi skaper sjanser, i alle fall i 'positiv' retning, i den forstand at en del av målene vi har scoret faktisk har vært litt sånn tungscoret. Dessverre er vel kanskje den mest tydelige grunnen til at vi er effektive den der grønne pilgiftfrosken vår som nå ergometersykler i basseng fram til advent, og det er på mange måter grunn til uro at vi må erstatte den matchvinneregenskapen i høst. Har vi råd til det? Hadde vi klart det, selv med 'ubegrenset' budsjett a la 2017?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1561
Location: Ski

PostPosted: 29.07.2022 18:22    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Befinner meg i horten på lørdag og ville likt å dra på kamp, hvor er det best håp for å finne skyss til/fra kamp?

Det blir vel å haike, ev. vy/tog/buss. Ser at man kommer seg til/fra med kollektiv, dersom du er villig til å bruke to timer + hver vei, samt droppe overtiden for å rekke reisen hjem.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 29.07.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne haika med noen ja, ihvertfall på tur tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb