English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ísak Thorvaldsson
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.02.2023 18:17    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...ikke-trene

Litt bekymringsverdig at han ikke kan trene for fullt og spille fotball.
Han så ut til å være veldig langt unna en akseptabel fysisk form mot Tromsø. I tillegg må han spille fotball for å komme i kampform.
Vi får håpe han er lettrent så han kan ta store steg når han kan trene for fullt igjen, og ikke får skade på skade på grunn av overbelastning.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 12.02.2023 18:45    Post subject: Reply with quote

Litt merkelig at vi kjøper en tjukkas når Rekdal har vært så opptatt av treningsvillige spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 12.02.2023 20:34    Post subject: Reply with quote

Ingen forventer matchfit kropp i begynnelsen av januar, men oser ikke akkurat profesjonalitet av grunnfysikken han velger å stille opp med i splitter ny klubb. Historikken taler vel dessverre for at dette ikke er første gang. Zahora-vibes av de minuttene mot Tromsø.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.02.2023 13:57    Post subject: Reply with quote

Går vell litt på Motivasjon, skader, og type kropp tenker jeg.

Traore i Wolves var jo også veldig variabel der han superfit og i form ble sett på som en forterkning for Barcelona, men fikk seg en nedtur etterhvert, igjen.

Thorvaldsson kan nok bli bra han, men det krever at vi både klarer å motivere ham samt at han selv klarer å presse seg nok til å nå toppformen.

På mange måter kan man se på det som om at oppholdet her er make or break for Isak. Vi får nesten vente og se, for i toppslag tror jeg han kan bidra veldig, mens hakket under vil han falle igjennom. Uansett ikke verdens største risiko for oss og sikkert kalkulert utifra historikk og samtaler med både ham, klubber han har spilt for og andre.

avventer.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.02.2023 14:41    Post subject: Reply with quote

Ja, han kan sikkert bli bra, men hvor lang tid tar det før Thorvaldson er der han trenger å være?
Ikke en stor risiko isolert sett, men slik spissituasjonen ser ut p.t., er vi avhengig av at noen løfter seg et par hakk og bidrar.

Sæter og Vecchia kan score mål, men de kan også være mye skadet, eller må være forsiktig med å trene.
Begge islendingene har veldig mye å gå på. De må kunne presse de to ovennevnte, så de er på tå hev. Akkurat nå gjør de ikke det i nevneverdig grad, selv om det kan komme.

Wiedesheim-Paul er nærmest avskrevet, men kan kanskje få en siste sjanse til å overbevise nå, siden spissituasjonen er som den er.
Og ja, kanskje er Nelson selve redningsmannen på spissplass, men jeg syns det henger litt mørke skyer over spissplassene akkurat nå.
Noen bør gi oss et lysglimt allerede i neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2023 16:08    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri sett klubbens supportere ha et så patetisk forhold til en ny spiller i februar.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.02.2023 16:33    Post subject: Reply with quote

Hva er det du mener er så patetisk?
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 13.02.2023 16:35    Post subject: Reply with quote

At han er feit og utrent. At han levde på Pizza på Island. Det er patetisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2023 16:57    Post subject: Reply with quote

Takk for at Kent23 bare gjentar den patetiske oppførselen for å underbygge hva som er galt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 13.02.2023 17:03    Post subject: Reply with quote

Er jo selvsagt ikke bra at han dukker opp i en form som fremstår som utrent og overvektig.

Men det er en ny signering, og det er tross alt til seriestart det er viktig at han er i form. Så jeg bryr meg filla om det idag, kommer til å vurdere fremover:

1. Er han i form til seriestart
2. Er han i form når han kommer tilbake etter sommerferie
3. Er han i form når han kommer tilbake til oppstart januar 2024

Om vi har kjøpt en spiller med voldsomt talent og lite kunnskap om toppidretts - kosthold og livstil, så er det langt bedre og enklere å lære han, enn om vi hadde kjøpt en ubrukelig spiller som spiste riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.02.2023 17:31    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan sikkert være, men første tellende kamp er allerede 12.mars, cup-oppgjøret mot Viking. Skulle man gå videre derfra, er det kvartfinaler 19.mars, hvis jeg ikke tar feil.

Det er ikke bare å avfeie alt med "lenge til seriestart", når man har en uttalt ambisjon om å lykkes på alle fronter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 13.02.2023 18:13    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Takk for at Kent23 bare gjentar den patetiske oppførselen for å underbygge hva som er galt.


Det er jo det som er galt! Se på treningene! Dario Zahora 2.0
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 13.02.2023 18:39    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å danne seg et bilde på treningene, for han har vel ikke vært der enda.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Åfjord

PostPosted: 13.02.2023 19:18    Post subject: Reply with quote

Er jo helt legitimt å være kritisk, når en (ny) spiller tilsynelatende er overvektig, og har en historikk der dette har skjedd før. At "trenerne og klubben hjalp ham i form" antyder dårlig selvdisiplin og lite profesjonalisme. Han skal selvsagt få muligheten til å overbevise (!), uavhengig av matchvekt i februar. Men at folk blir litt skeptisk må man regne med. På samme måte som at han selvfølgelig skal få sine sjanser, på lik linje med alle andre. Så får jo hver enkelt vurdere hvorvidt dette er patetisk eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2023 20:20    Post subject: Reply with quote

Realiteten er at folk her inne har begynt å skjelle ut egen spiller for å være feit og uprofesjonell basert på klipp fra januar i år. Her snakker vi om en spiller som ikke ser overvektig ut i klipp fra sine tidligere klubber, eller i presentasjonsbitene til Rosenborg.

Forsvaret for denne utkjellingen er basert på at spilleren selv innrømmer at det har hjulpet å få hjelp med kosthold og vekt på Island. Skal dere også skjelle ut Sæter fordi han innrømmer at det har hjulpet å gå til psykolog? Kostholdseksperter blir hyret av fotballklubber av en grunn.

Trolig har klubben gjort en feil ved å ikke følge opp spilleren tett nok i en veldig lang off-season.

Folk som skal lage kvalme kan bare ha det så godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Åfjord

PostPosted: 13.02.2023 20:38    Post subject: Reply with quote

Det var da voldsomt. Flere synes han virker overvektig og tung, ut fra det de har sett, og påpeker at det virker uprofesjonelt og overraskende. De fleste påpeker også at han skal få sine sjanser til å overbevise. Synes de aller fleste innleggene er saklige jeg, bortsett fra ett som skriver "tjukkas". Ellers er vel denne tråden også saklig, sammenlignet med andre tråder, der folk omtales som både det ene og det andre. At folk er ute etter "å lage kvalme" i denne tråden er en skivebom, synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 13.02.2023 22:27    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Realiteten er at folk her inne har begynt å skjelle ut egen spiller for å være feit og uprofesjonell basert på klipp fra januar i år. Her snakker vi om en spiller som ikke ser overvektig ut i klipp fra sine tidligere klubber, eller i presentasjonsbitene til Rosenborg.

Forsvaret for denne utkjellingen er basert på at spilleren selv innrømmer at det har hjulpet å få hjelp med kosthold og vekt på Island. Skal dere også skjelle ut Sæter fordi han innrømmer at det har hjulpet å gå til psykolog? Kostholdseksperter blir hyret av fotballklubber av en grunn.

Trolig har klubben gjort en feil ved å ikke følge opp spilleren tett nok i en veldig lang off-season.

Folk som skal lage kvalme kan bare ha det så godt.


Ro ned. Fyren har spist mye pizza på Island. Det vet vi. Han kommer hit med for høy fettprosent og en mage som dekker godt opp. Han ser tung ut på treningene. Det oser ikke profesjonalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 13.02.2023 22:46    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett spilleren så jeg må forholde meg til det forumet har observert.
På generelt grunnlag så tror jeg alle som begynner i ny jobb ønsker å gi et godt inntrykk ved oppstart.
Når du har signert for en ny arbeidsgiver og her en fotball klubb så ville ihvertfall jeg prøvd å komme i god form ved oppstarten. Det handler om respekt for de som har investert i dag og betaler deg lønn.
Om denne spilleren blir bra eller dårlig for oss er fortidig å si noe om.
Men at han bør bli fortalt litt om forventninger osv kan være på sin plasse.

Island er jo kjent for seriøse hardtarbeidende spillere!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 14.02.2023 01:15    Post subject: Reply with quote

Når vi forsøker å drive med toppidrett så forventer jeg at vi henter toppidrettspillere. Sett han godt kun på en trening live, og for meg er han en noe tyngre utgave enn Noah Holm... Noen gode avslutninger, noen sleivspark, helt OK med ballen i beina, helt OK blikk, best på vendinger ved medtak - men deretter stoppet det litt opp. Jeg vil ikke avskrive han enda, men forventer at klubben henter toppidrettsspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 154
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 14.02.2023 01:44    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok både Reka , Frigård og alle andre i både det sportslige og medisinske støtteapparatet rundt RBK griper tak i "problemet" , hvis det i hele tatt er et problem. RBK er profesjonelle i alle ledd når det gjelder å følge opp egne spilleres treningsprogram og utvikling. Så jeg tror alle her inne kan ta det helt med ro, og puste litt med magen.
Aldri før har jeg sett RBK egne supportere skrive så mye negativt om en ny RBK-spiller, og det lenge før han i hele tatt har fått tatt på seg drakta.
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 14.02.2023 08:55    Post subject: Reply with quote

Jeg liker spillere med litt personlighet og flair. Det tok et tiår før sverre brandhaug putta skjorta inn i shortsen og begynte jobbe hjemover. Bare han tar seg sammen og kommer i form er all islandsk pizza tilgitt.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 14.02.2023 11:18    Post subject: Reply with quote

La nå Isak få noen mnd i RBK før vi har for sterke positive eller negative meninger om ham. Han må få bli skadefri og ha en god kontinuitet i treningsarbeidet sitt, samt få tid til å tilpasse seg nivået og spillestilen i RBK. Vi må foreløpig ha tillit til at RBK har gjort en grundig jobb i mange mnd før han ble hentet.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 14.02.2023 11:59    Post subject: Reply with quote

Jeg har omtrent aldri avskrevet noen spillere før etter de har prøvd seg. Men dette handler om profesjonalitet og motivasjon og gi jernet, alltid. Det er dette jeg reagerer på. Skal heller ikke glemme at det ikke var lenge siden vi hentet avdankede svensker som knapt klarte å spille fotball. Min påstand står vedlag at Adam Andersson er kanskje en av de aller dårligste spillerne klubben har hatt i en førsteellever i kamper av betydning. Å si at klubben er gjennomført profesjonell etter tre siste overgangsvinduer er å ta i, men ja vi er på riktig vei. Så vi får se hvordan det går med han "kjakan" her da.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 14.02.2023 12:08    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
men første tellende kamp er allerede 12.mars, cup-oppgjøret mot Viking.


Dratt på seg en muskelskade nå, så den kampen mister han uansett.
https://www.rbk.no/nyhete...mot-viking
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 14.02.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke bekymret for Thorvaldson isolert sett, hvis det kun hadde vært han som hanglet, men for hva vi har tilgjengelig av kvalitet (ikke fremtidig potensial) og bredde på topp nå.
Der frykter jeg at vi er syltynne, og det ser ut til at det er lenge til Snær kan bidra med noen av sine kvaliteter.

Da blir det opp til Wiedesheim-Paul og Ingason å ta det nødvendige steget. Begge to har så langt manglet nettopp det Thorvaldson skal gi oss, fysisk tilstedeværelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18  Next
Page 5 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb