English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 45, 46, 47  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 08.05.2023 16:35    Post subject: Reply with quote

Syntes ikke vi har noe dårligere spillere, i snitt, enn LSK.
Molde og glimt, ja der er vi svakere per nå.

Spar alle kroner og ikke selg noe til ny mann er inne.
La ham styre dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 08.05.2023 20:29    Post subject: Reply with quote

Problemet er at våre spillere ikke utvikler seg. Det er ikke rart fordi de blir jo aldri satt opp i gode situasjoner. Luftinlegg fra 40meter, hvordan blir du god som spiss da?
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 202
Location: Trodheim

PostPosted: 08.05.2023 20:45    Post subject: Reply with quote

Sånn vi spiller nå, er vi avhengig av en høyreback som kan slå innlegg. De eneste sjansene vi har skapt på åpent spill i år, kommer etter innlegg av Pereira.

Cornic blir satt opp i akkurat samme posisjon, men han evner jo ikke å treffe medspillere. Jeg mener helt seriøst at jeg aldri har sett Cornic slå et bra innlegg.

Så må vi slutte å slå lavt på førstestolpe hver eneste gang vi har frispark eller corner. Synes dødballtakerne i Rosenborg kunne lært litt av Gjermund Åsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 08.05.2023 23:40    Post subject: Reply with quote

Datsgnerf wrote:
Så må vi slutte å slå lavt på førstestolpe hver eneste gang vi har frispark eller corner. Synes dødballtakerne i Rosenborg kunne lært litt av Gjermund Åsen.


Vi hadde jo han tilgjengelig her. I klubben. I to sesonger. Nok en spiller som ble hentet fra medgang (i TIL), lyktes med omtrent ingenting mens han var her, og som vi (Hareide) var nær desperat etter å bli kvitt så han kunne blomstre på nytt et annet sted (LSK). Vi kan sette opp et helt lag med sånne spillere.

Det løsner for nær sagt alle så fort de kommer seg vekk fra den jævla klubben.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 11.05.2023 16:35    Post subject: Reply with quote

Lyktes ikke Åsen med noenting i Rosenborg? Javel….
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 12.05.2023 21:53    Post subject: Reply with quote

En slik spiller kunne vi trengt nå, den første Roar Strand i hollandsk total fotball: -Smile
Neeskens has been described on the UEFA website as having the "steel-hard midfielder was a tireless runner yet also had nice technique and scored goals, helping to set the stage for Cruyff to shine. One of the first box-to-box midfielders," he was great at pressuring opponents to regain possession too. "He was worth two men in midfield," said teammate Sjaak Swart.[13]
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 12.05.2023 23:50    Post subject: Reply with quote

[quote="Datsgnerf"]Jeg mener helt seriøst at jeg aldri har sett Cornic slå et bra innlegg.
/quote]

Cornic har jo tilslaget til en gjennomsnittlig J12-spiller. Han løper opp og ned hele kampen og gjør en generelt OK figur, men når man ser innlegg etter innlegg fisle inn med et par sprett før de blir klarert på første er snedige greier.. hadde jeg vært høyreback med så elendig innleggsfot så hadde jeg øvd spesifikk flere ganger i uka. Nøkkelferdighet for å lykkes i rollen som Cornic fullstendig mangler.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.05.2023 00:00    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Neeskens has been described on the UEFA website as...


Neeskens has been described on the RBKweb forum as a disciple of doom in many words. His prophecy of the end is by many regarded as the legendary "famous last words" but despite the resilience his "famous last words" and grell prophecies keep coming as in a script of a B rated Bollywood movie coming to a cinema near you soon.

I would rate this move as 5/6 if you like horror movies, but if you like a thriller its not much excitement and you constantly know what is coming so maybe a 1/6 on a good day there..

God helg folkens RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 13.05.2023 09:10    Post subject: Reply with quote

Sitat moomoo: Kommer Rekdal så klarer jeg ikke engasjere meg lengere, jeg bare kjenner jeg er ferdig.

Hadde vært en befrielse for forumet hvis du kunne holdt ord.
God helg folkens
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.05.2023 15:20    Post subject: Reply with quote

Halmstrå finner man nærsagt hvorsomheldst om man bare leter godt nok Wink

At du ikke liker mine bidrag til forumet fordi jeg stort sett er enig med deg men uenig i framgangsmåten (les spam), eller min humoristiske sans tar jeg med stoisk ro Wink

Med ønsker om bedring i hverdagen RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 379

PostPosted: 13.05.2023 19:24    Post subject: Reply with quote

Gjengen på brakka burde kikke nærmere på Jonatan Ingi Jonsson i Sogndal før noen andre snapper han opp. Ser i motsetning til islendingene vi har hentet ut som en spennende spiller og ville neppe kostet all verden. Godt overblikk, god pasningsfot og kunne blomstet i et bedre lag (post-Reka, selvsagt).
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 13.05.2023 21:20    Post subject: Reply with quote

Tore Andre Flo sitt Sogndal er det med artig og angrepsvillig fotball?
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 13.05.2023 21:22    Post subject: Reply with quote

Denne Broholm i Kristiansund virker spennende. Snappes nok opp av andre før oss dessverre.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 14.05.2023 00:44    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Tore Andre Flo sitt Sogndal er det med artig og angrepsvillig fotball?


Har tenkt på det samme. Scoret 55 på 30 kamper i fjor som er ok, men resultatene var bare so-so. Muligens litt bedre i år, men har ikke sett Sogndal så. Men ja, det er et navn vi bør sjekke ut. Tar heller han enn Maalen.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 21.05.2023 23:04    Post subject: Reply with quote

Hverken Selnæs, Shjeldrup eller Tengstedt spilte i dag for sine klubber Smile
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.05.2023 23:24    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Sitat moomoo: Kommer Rekdal så klarer jeg ikke engasjere meg lengere, jeg bare kjenner jeg er ferdig.

Hadde vært en befrielse for forumet hvis du kunne holdt ord.
God helg folkens


Kjenner jeg tar Moomoos kommentarer any day fremfor dine rablerier.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 594
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.05.2023 23:26    Post subject: Reply with quote

Datsgnerf wrote:

Cornic blir satt opp i akkurat samme posisjon, men han evner jo ikke å treffe medspillere. Jeg mener helt seriøst at jeg aldri har sett Cornic slå et bra innlegg.


Var det ikke Cornic som slo det ferdigscorede innlegget i siste kamp, som Aga utrolig nok skusla utenfor? Men du hadde vel annet å bestille 16. mai.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 21.05.2023 23:44    Post subject: Reply with quote

Som enkelte er inne på, så har vi åpenbart ikke gode nok vingbacker. Problemet ligger i at vi gir de fryktelig vanskelige arbeidsoppgaver med måten vi spiller på, og at ingen av de faktisk er vingbacker. Her kreves det spesifikke ferdigheter, som kun Pereira er i nærheten av å besitte. Man skulle jo nesten kunne forvente at trenerteamet skjønner at Tagseth, Cornic og Reitan vil få det fryktelig vanskelig som enslige breddeholdere med hjelp av seige indreløpere, men det er muligens for mye å be om.
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 154
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 22.05.2023 07:20    Post subject: Reply with quote

Nå er straks den Portugisiske fotballsesongen over, og de tar pause et par måneder. Tengstedt har knapt fått spilletid etter Benfica overgangen. Hadde det ikke vært en Idé å forhøre seg med Benfica om vil kunne fått låne han tilbake, inntil de starter opp igjen der borte. Det er jo vinn vinn for begge klubber. Vi får tilbake målmaskina vårres for en stakket stund, og kanskje vi begynner score mål igjen, samtidig som Tengstedt vil være matchfit og klar når den portugisiske sesongen drar i gang til høsten.
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 22.05.2023 09:47    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Var det ikke Cornic som slo det ferdigscorede innlegget i siste kamp, som Aga utrolig nok skusla utenfor?

Vanligvis får Cornic ballen i beina, og må selv utfordre og komme seg forbi møtende forsvarer, som nesten alltid ender med at innlegget blir blokkert. I situasjonen du refererer til, får han derimot ballen i rom og er allerede forbi sin forsvarer når ballen går, og da viser han jo veldig bra innleggsfot. Å la ham få vise fram dette så ofte som mulig må da være bra godfot-tanke? Mer av dette, takk! Tommel'n opp!
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 22.05.2023 18:03    Post subject: Reply with quote

JBH wrote:
Nå er straks den Portugisiske fotballsesongen over, og de tar pause et par måneder. Tengstedt har knapt fått spilletid etter Benfica overgangen. Hadde det ikke vært en Idé å forhøre seg med Benfica om vil kunne fått låne han tilbake, inntil de starter opp igjen der borte. Det er jo vinn vinn for begge klubber. Vi får tilbake målmaskina vårres for en stakket stund, og kanskje vi begynner score mål igjen, samtidig som Tengstedt vil være matchfit og klar når den portugisiske sesongen drar i gang til høsten.

Er det egentlig mulig, sånn med tanke på overgangsreglene?
Uansett tror jeg det ville vært utrolig dumt av Tengstedt å gjøre det. Både han og Schjelderup har fått det første halve året til å bli kjent med språket, kuturen og klubben, samt blitt vant til det høyere tempoet på trening. Benfica har garantert planer for dem begge og har gitt dem tid. Mest sannsynlig vil Benfica miste flere spillere i sommer og det er nå i oppkjøringen både Tengsted og Schjelderup virkelig har en god mulighet til å vise seg frem og spille seg inn på laget. Da vil de selvfølgelig ikke bli lånt ut disse månedene.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 398

PostPosted: 22.05.2023 21:16    Post subject: Reply with quote

Enig. Tengstedt må få med seg sesongoppkjøringen, og ikke minst få ferie og koble av. Har nok gått i ett for han siden opprykket med Horsense, via RBK og videre til Benfica.
Back to top
View user's profile Send private message
geirmykl
Junior


Joined: 02 Aug 2018
Posts: 20
Location: Trondheim

PostPosted: 23.05.2023 23:03    Post subject: Reply with quote

Rosenborg burde slå til nå i sesongpausen i England og kjøpe Paul Mullin fra Wrexham. Er sikkert mulig å få ham relativt rimelig etter norsk standard også, selv om de har forlenget kontrakten hans til sommeren 2026 nylig.
Mer enn god nok for norsk tippeliga - har et nivå som er mye høyere enn klubben han spiller for.
Som spiss laget han 37 mål på 46 kamper for Cambridge før Wrexham hentet ham og der har han skåret 64 mål på 84 kamper.
Det er målstatistikk du ikke ser så ofte! En lavere divisjoners Haaland.
Han er målmaskinen Rosenborg trenger sårt. 28 år - så i prime time alder for en spiss.
_________________
Grimsby Town - We only sing when we are fishing!
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 24.05.2023 06:04    Post subject: Reply with quote

Kjære vene….

Han signerte for dem fordi han ville være nærmere familien og hadde i non-league en lønn vi aldri kan matche. Er blitt en kulthelt der borte og har nå rykket opp og klubben har mye mer å tilby han økonomisk. De betalte også mer for han enn hva vi kan tilby. Utopi….
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 24.05.2023 08:00    Post subject: Reply with quote

Helt usannsynlig å få ham nå. Hadde rbk vært det de egentlig skal være så hadde det vært noe annet. Vi skulle vært Norges Dinamo Zagreb.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 45, 46, 47  Next
Page 32 of 47

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb