English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Morten Bjørlo
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 16.12.2022 10:36    Post subject: Reply with quote

Kan nok være litt økonomi i dette ja. Lavere lønnsutgifter med han enn Hoff, samt muligheter for en liten influx av penger om Hoff blir solgt.

Synes det var veldig mye negativitet rundt Bjørlo nå ja. Man kan være så rause å gi han sjansen til å vise hva han duger til før man kaster en dom over han.

Når det kommer til penger kan jeg umulig forestille meg at han verken fikk noen stor sign-on-fee, eller blir noen lønnsledende spiller i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 16.12.2022 10:42    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Rekdal sier jo også at han vil ha Jensen i tillegg til 'en ny', som da blir Bjørlo. Vi sitter med andre ord med åtte-ni rene midtbanespillere pluss minst et par "om det kniper-alternativer" på tre plasser når vi er ferdige.

Spent på å høre grunnlaget for denne signeringen. Han bør tilføre noe vi mangler uten å være for svak på andre parametere.


Ja, det er det jeg mener.

Jeg mener listen over dekker behovet godt nok, og at det ikke er behov for "i tillegg til en ny (les: Bjørlo)". Det hadde holdt med Jensen eller Bjørlo eller ny. Ser ikke behovet for Jensen eller ny OG Bjørlo.

Men forventer i det minste at Broholm blir lånt ut da. Tankegangen må jo være noe ala dette:

Bjørlo inn fordi han dekker et behov sentralt som Rekdal mener må dekkes. Broholm ut på lån fordi vi har nok indreløpere og han trenger spilletid på høyere nivå enn 3. div.

Så for 2023 "erstatter" Bjørlo Broholm i stallen rent antallmessig. Så tipper jeg 2023 også er Ciljan sin siste sesong, med mindre ting endrer seg vesentlig fra i år. Og hvis Broholm er tilbake fra lån og klar for å kjempe om en plass på laget så vil Bjørlo i 2024 "erstatte" Ciljan. Ble vel rapportert en to-årskontrakt på Bjørlo vel.

Slik sett så kan man vel argumentere at det kan være et behov, men vi har jo allerde hentet Väänänen blant annet og vi jobber tydeligvis med å hente en tredje midtbanespiller også (Jensen/ny). Om kun Broholm forsvinner, så er vi to i pluss fra i år og det er kun Bjørlo jeg ser for meg er villig til å akseptere en relativt perifer rolle. Men han tror jeg kommer til å være 2. valg sentralt bak Børkeeiet og dermed stå ganske langt fram i køa når det kommer til spilletid.

Da har vi altså Holse, Skarsem, Nypan, Skjelbred, Väänen, Jensen/ny som vil kjempe om spilletid på indreløperposisjon i løpet av sesongen. Holse blir nok trolig solgt i sommer om han leverer på bra nivå når han er skadefri, men synes dette er i overkant når vi tenker på økonomi og at man visstnok skal gi unggutta sjansen til å utvikle seg. Teller ikke med Broholm for kan ikke skjønne annet enn at han skal på lån. Mulig Jensen/ny blir sett på som en slags "erstatter" for Holse i forkant av et salg også, men vi har allikevel god nok bredde fra før.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 16.12.2022 10:45    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det litt godt å allerede ha erstattere på plass når en eller flere trolig drar i sommervinduet. Men ja, rimer ikke helt den overgangspolitikken nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 16.12.2022 10:51    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-lerkendal

Da var han på plass
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1993

PostPosted: 16.12.2022 10:54    Post subject: Reply with quote

Regner med at RBK allerede nå vet at det blir avgang i midtbanen, enten i vintervinduet eller sommervinduet, så de fyller lageret. Bjørlo inn, Hoff ut?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 16.12.2022 11:11    Post subject: Reply with quote

Virker merkelig, men var jo en del her som lurte på om de var ute etter feil Kristian Eriksen ifjor, fasit der er vel at vi ville gjerne hatt ham til den prisen HamKam sa nei til, men tror Molde overbetalte voldsomt jeg da.

Samtidig så hentet de Rogers til langt mer enn han var verdt. Dog så tenker jeg den går litt på kontoen for "Hastverk er lastverk".

Nesten så de forventer at Hoff drar sin vei i vintervinduet?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 16.12.2022 11:27    Post subject: Reply with quote

Ja Hoff må vel være ferdig med denne signeringen. Ser på han som en rimeligere utgave at Hoff. Økonomisk er det vel null risiko, men risikoen ligger vel i at han potensielt står i veien for våre lokale spirer. Så da blir det opp til trenerteamet å bruke denne karen riktig.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 16.12.2022 11:29    Post subject: Reply with quote

Sliter med å komme på en rarere overgang til oss, tenker da på kombinasjonen alder og CV.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 16.12.2022 12:50    Post subject: Reply with quote

1. Økonomien i RBK (likviditeten) er svært skrall. Spillere må fortrinnsvis hentes gratis.

2. Det ligger i lufta at flere kommmer til å bli solgt. Jeg synes det er positivt st de er i forkant. Det er generelt også billigere å kjøpe før sesongen enn midt i.

3. Risikoen ved å kjøpe eller skaffe spillere som dette er betydelig (med tanke på kvaliteten) - men det vet RBK og slik må det også være, gitt økonomien. Så i stedet for å kjøpe en spiller til 8MNOK (noe de ikke har råd til til) må de gamble litt ved å gå etter spillere som er gratis/tilnærmet gratis.

4. Jeg synes tankegangen er helt rett. Vi er blakke og må jakte spillere som enten har et stort potensial eller billige spillere som gjør at vi kan få ut spillere som Hoff (høy lønn, middelmådig) med en som kanskje er 16% bedre til 60% av lønnskostnaden.

Så er det også enklere å blomstre når ma har enda bedre spillere rundt seg.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 16.12.2022 13:20    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren: Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.12.2022 13:32    Post subject: Reply with quote

Dette er nok først og fremst en rollespiller. Det har vi forsåvidt manglet. Navnet gir ikke direkte frysninger, men kanskje er dette «proppen» i sluken bakover.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 16.12.2022 14:06    Post subject: Reply with quote

De kommentarene fra "ekspertene" adressa fant er jo en smule lovende. Men skeptisk til nødvendigheten av så mange midtbanespillere, om en da ikke vet at Hoff er i ferd med å ordne ny klubb og Broholm skal på lån f eks.

Når det gjelder Hoff så tror jeg ikke det er så mye snakk om å få inn noen som gjør at vi kan slippe ham videre, spørmsålet er nok snarere om vi sitter med en spiller under kontrakt som vi må finne best mulig bruk for eller om noen faktisk er villige til å legge de nødvendige midlene på bordet. Vil tippe at det at han vil til utlandet og ikke tilbake til Odd først og fremst handler om at han ikke vil ta lønnskutt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2022 15:29    Post subject: Reply with quote

I løpet av 2022 sÃ¥ har jeg skjønt at Kjetil og resten i teamet har peiling pÃ¥ fotball 😅

De kjenner typen personlighetsmessig og vet hvordan han vil passe inn med resten. En sindig kampvillig late bloomer vs en sur sunnmøring..

Godt bytte
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.12.2022 16:10    Post subject: Reply with quote

Ifølge Sunnmørsposten fikk Bjørlo et bedre kontraktstilbud fra Aalesund pr år enn det han får hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 16.12.2022 16:20    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
100% bortkastede penger
Her burde noen gå


Det er alltid et bra tegn når du avskriver en signering RBKSandvika - det er vel få som har så lite kunnskap om fotball her inne som deg.

Morten Bjørlo blir en billig signering for oss, og jeg blir ikke overrasket hvis han overrasker positivt neste år. Spennende signering!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 16.12.2022 16:21    Post subject: Reply with quote

Spår herved at dette er et scoop. Velkommen.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 16.12.2022 16:35    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ifølge Sunnmørsposten fikk Bjørlo et bedre kontraktstilbud fra Aalesund pr år enn det han får hos oss.
Men bedre sign on fee her da Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 613
Location: Ã…fjord

PostPosted: 16.12.2022 16:39    Post subject: Reply with quote

Et år på benken, så selges han til Aalesund for noen kroner. Og RBK har gjort en økonomisk OK handel, som de hadde håpet på.

Men uansett: Velkommen. Han skal naturligvis få sin sjanse. Og kanskje ser Rekdal og RBK noe som de fleste andre ikke ser. Det er lov å håpe. Han vil iallfall ikke tynges av et voldsomt forventingspress Smile.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 16.12.2022 17:09    Post subject: Reply with quote

Skal ikke avskrive han før han har spilt med RBK drakt. Dette er en veldig lav risiko overgang mtp utgifter. Så enten slår han til og blir en fin spiller å ha i troppen eller så kvitter man seg med han til neste år igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 16.12.2022 17:12    Post subject: Reply with quote

Enig med majoriteten her inne - dette var pussig...

Jeg syntes jo Ole Sæter var veeeldig veldig merkelig også. Så egentlig burde jeg ha lært og ikke skrevet noe her. Men læll: Dette var en rar signering.

Det som er bra er at laget fylles opp tidlig - full stall i januar er bra. Men det må jo være gode nok spillere også. Blir dumt hvis vi må panikk-kjøpe rett for Norgesvinduet stenger (a la Even Hovlands signering) fordi vi har fått spillere som ikke holder mål.

Men får håpe jeg tar feil igjen - gjør mine meninger til skamme Bjørlo.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å


Last edited by BalleK on 17.12.2022 13:23; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 16.12.2022 17:14    Post subject: Reply with quote

Jeg må ærlig innrømme at jeg knapt kjente navnet Morten Bjørlo, og vet veldig lite om spillertypen. Jeg hadde vel forventet at man lette etter en mer fysisk dominerende spiller til den sentrale midtbanen, men kanskje de anser at de har den typen i Børkeeiet.

Mulig Bjørlo er en veldig svak signering, kanskje er han en uslepen diamant. Det får tiden vise.

Jeg er kanskje mest overrasket over at de henter en 27-åring (anno 2022), uten noen CV av betydning. Hadde vært vesentlig mindre overrasket om de hentet noen a la Saletros i den aldersgruppa, men da hadde vel lønna vært betydelig høyere også.

Kjetil Rekdal og hans team har funnet en del ukjente spillere som har bitt godt fra seg på de to øverste nivåene i Norge, så det må være lov å ha et lite håp om nok en solskinnshistorie.

Jeg er også overbevist om at det finnes flere spillere på de to øverste nivåene i Norge, som har til gode å slå ut i full blomst. Sandnes Ulf har en rakett de har fått alt for lite ut av.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.12.2022 18:05    Post subject: Reply with quote

- Jeg er en midtbanespiller som kan spille indreløper og sentralt. Jeg er god med ball og flink til å sette opp andre. Jeg er også god begge veier og føler meg trygg på at jeg passer inn i måten Rosenborg spiller fotball på, sier han.  

Bjørlo har spilt under Kjetil Rekdal i HamKam - i samme system - og nå ser han frem til å fortsette samarbeidet.

- Jeg kjenner systemet godt og liker å spille med tre på midten. Jeg er godt kjent med rollene, men det blir selvfølgelig en helt annen konkurranse og treningshverdag her i Rosenborg. Jeg ønsker å komme inn her med energi og trøkk, så får vi se hvordan det går, sier han. 

Les mer: Bjørlo klar for Rosenborg

– Så ser jeg noen lure på om dette fører til at vi ikke satser på unggutta. Det må være konkurranse og de må ta nye steg, slik Ole Sæter gjorde i år. Morten vil bli viktig der også, med å løfte treningshverdagen. Unggutta skal ha spilletid, men de skal ikke ha noe rød løper inn på laget, sier RBK-sjefen.

(...)

Lillebror Ørjan (21) signerte tilfeldigvis for Stjørdals-Blink for kort tid siden. Om det blir leilighetskjøp med han vil ikke RBKs nye midtbanespiller avvise.

Samboeren Stine studerer derimot i Oslo og blir enn så lenge værende på Hamar. Det åpner for mer PlayStation-spilling sammen med en av få han kjenner på dagens RBK-lag: Adrian Pereira.

Les mer: Da Rekdal ble sjef i RBK, fikk Morten (27) en drøm innerst inne: – Vi har et godt forhold

– Jeg har fått med meg at mange på sosiale medier stusser. Så sier jeg ikke at det behøver slik her, men jeg minner om at Sondre Brunstad Fet gikk fra AaFK til å ta to strake seriegull med Bodø/Glimt, innleder Rekdal.

Før han gir et grundig svar på årsaken til at han nå henter Bjørlo til RBK:

– For det første er han en bedre spiller enn mange tror. Dessuten er han en type som både utvikler seg selv og påvirker utviklingen til dem rundt seg. Han vet også at han er i utfordrerposisjon. Men han komme til å vise seg fram fra en veldig god side.

Les mer: Derfor henter Rekdal ham til RBK: - Naturlig at det kommer spørsmål
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 16.12.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Null grunnlag for å mene noe om denne spilleren. Men liker at han blir beskrevet som blodseriøs på trening med tanke på vår manglende innsatsvilje på treningsfeltet de siste sesongene.

Billig i drift og lav risiko.

Ingenting bedre enn om dette blir en ny Sæter-historie. Eller en habil stall-spiller.

Man skal flere tiår tilbake for å finne en trener som har sluppet til talenter mer enn Rekdal. Så det har jeg ingen tro på at det står i fare. Nypan er såpass god at han nok får mer enn nok spilletid. Broholm har sikkert best av å få spille mye mer på et litt lavere nivå.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 16.12.2022 23:27    Post subject: Reply with quote

siggen1 wrote:
Dette kan umulig være Dorsin som står bak,fy faen for en møkkasignering


Dorsin får æren når det er en signering du liker, mens Rekdal får skylda når man henter en spiller du ikke liker. Fy faen, for et møkkainnlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 16.12.2022 23:48    Post subject: Reply with quote

Et GENIALT kjøp med tanke på økonomi og sammensetning i troppen!

Dette må jo bety at Broholm lånes ut og at Hoff anses som ferdig i klubben.

Tror mange vil bli skuffet hvis de forventer at Bjørlo kommer til å være elendig.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next
Page 3 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb