English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde FK 2023
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 24.01.2023 19:42    Post subject: Reply with quote

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
For en gjeng...
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 24.01.2023 19:54    Post subject: Reply with quote

40 mill for Berisha! For BERISHA!!!!
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Pijeei
Junior


Joined: 06 Oct 2022
Posts: 61
Location: DetThrondhjæmske

PostPosted: 24.01.2023 19:58    Post subject: Reply with quote

Ikke EN ting i det innlegget fra Viking-lederen jeg ikke er enig i. Det som sies om De Lanlay og Pereira er vel bare betyr jo bare at pipingen mot de er peanuts om hva som venter nå. Er ikke historikken til Veton akkurat slik det beskrives i det artikkelen fra TV2 Sport da? Jeg synes dette bare krydrer min store forevntning inn mot seriestart og trigger interesse for Eliteserien. Gleder meg mer og mer. Blir spennende og se utviklingen både her og der.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 24.01.2023 20:08    Post subject: Reply with quote

Er ikke spesielt stresset over kjøpene til Glimt og Molde, for meg virker det som de kjøper vel dyrt for spillerne nå, mener vi har gjort solide kjøp som er mer value for money enn de. Helt frem til spissplassen da, den bekymrer meg mye frem mot seriestart. Selv om Sæter signerer på nytt så er vi voldsomt tynne på topp, med enten unge eller skadeutsatte alternativ. Og 19 år gamle finner tror jeg ikke er godt nok. Her må det handles,evt lånes. Uten en ny spiss så er tredje det realistiske målet i år.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 24.01.2023 21:24    Post subject: Reply with quote

Bare å gratulere Hammarby med 2023s beste deal Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 25.01.2023 14:13    Post subject: Reply with quote

Jævla bra butikk av Hammarby, men jeg kan forsåvidt forstå Molde. Er ikke en SÅ hodeløs overgang. De får inn en spiller som de mener kommer med minimal risiko for å floppe og som kan stoles på til å bidra betydelig til å forsvare seriegull og spill i Europa. De 37 mill + lønnsutgiftene kan fort hentes tilbake i sportslig suksess. Overgangen gir sånn sett mening. Store spørsmålet er jo heller om de kunne fått mer verdi for å kjøpe en annen spiller til halva priset. De er jo ikke i nærheten av å ha brukt opp utlendingkvota si heller, så de er ikke tvunget til å hente en norsk spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.01.2023 15:15    Post subject: Reply with quote

Det tenkte nok Brann da de hentet ham og...

Berisha har vel vært en flopp i alle andre klubber enn Viking? Tror han er avhengig av "komla med dott"...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 25.01.2023 16:02    Post subject: Reply with quote

For Viking har han 79 mål på 181 kamper. For andre lag har han 29 mål på 172 kamper. Lukter tidenes Eliteserieflopp av dette, og den lukten er bare nydelig.





Håper ikke jeg jinxet dette nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 25.01.2023 19:00    Post subject: Reply with quote

Viking supporterne er jo høye på seg selv uten å ha noe å vise til.
Slik jeg tolker saken så nektet Viking å selge til Molde da de var interessert, selger til utlandet og Molde betaler dobbel pris for en spiller de (merkelig nok) ønsker. Supporterleder til Viking kommer med idiotiske uttalelser og Erling Moe svarer rolig at "nekter de å selge til oss kjøper vi de tilbake fra utlandet". Synes det var litt morsomt faktisk... Tipper han scorer minst 2 mot Viking i år på pur f..., og får kritikk etterpå pga feiringen. Razz
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 30.01.2023 15:26    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/.../15467819/

Brynhilden, please come to Trabzonspor!!

Trabzonspor fikk bud på 35 mill avvist, prøver seg sannsynligvis igjen.

Bordeaux også vært frempå, men ikke særlig aktuelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 30.01.2023 16:43    Post subject: Reply with quote

Nesten litt rart om Molde skulle selge en yngre spiller med større utviklingspotensial for mindre enn de betalte for Berisha.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 30.01.2023 18:08    Post subject: Reply with quote

Nesten overrasket om han ikke går for mer ja i dagens marked. Men bare fint det om Molde ikke får noe særlig mer for han.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 31.01.2023 13:56    Post subject: Reply with quote

Brynhildsen leverte 11 mål på 19 kamper i Eliteserien i fjor, i tilegg til 3 mål på 6 kamper i Conference Leauge. Fikk også debut på landslaget, og har spilt bortimot samtlige kamper i Eliteserien fra 2018-22. Han blir 24 i år og har kontrakt ut neste år. Transfermarkt gir han en markedsverdi på €3.0m, Fotmob gir markedsverdi på €3.3m (usikker på hva slags tjeneste de henter dette fra). Ingen tvil om at dette er en spiller som kommer til å koste, han er et rimelig sikkert kort for en litt større utenlandsk klubb. Er allerede god, kan nok bli enda litt bedre. For min del håper jeg Molde selger han, rett og slett fordi de blir svakere uten han. Om molde har 200 eller 250 mill i kassa gjør ingen forskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2023 19:08    Post subject: Reply with quote

Forstår godt at Molde avviser 35 millioner for ham. Med tanke på de syke summene andre har gått for, skal de vel fort ha nær det dobbelte før de en gang vurderer budet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2023 21:09    Post subject: Reply with quote

I svenske FotbollDirekt ble det etter overgangen fra svensk fotball etter bare et halvår, gjort et poeng av det som ble beskrevet som et «ikke så smigrende mønster» i Berishas karriere.

De ramset opp målsnittet hans i ulike klubber for å argumentere for at spissen egentlig aldri har scoret særlig mange mål utenfor Viking i hjembyen Stavanger: 0,12 mål per kamp i Brann, 0,15 i Rapid Wien, 0,17 i Greuther Fürth og 0,28 i Hammarby.

Kun i Viking har han nærmet seg et snitt på scoring i annenhver kamp (0,43 på 181 kamper).

– Det er jeg absolutt ikke enig i, svarer Berisha på påstanden om at han kun har vært god i Viking.

– Det er ikke tvil om at det er der jeg har scoret flest mål, men jeg føler den pakken jeg gir, ikke bare er mål og assists og sjanser og sånt. Det er mer en totalpakke, sier han og påpeker at han stort sett var kantspiller i alle klubbene sine unntatt Viking og Hammarby.

Les mer: Veton Berisha snakker ut om slakten: – Jeg må tenke på meg selv. Sånn er det bare
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 08.02.2023 12:15    Post subject: Reply with quote

Da er Norges svar på Manchester City i gang igjen.

https://www.josimar.no/ar...galt/6993/
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 13.02.2023 14:11    Post subject: Reply with quote

Beskyldt for regelbrudd – slik svarer MFK

Quote:
– Vi mener at avtalen er innafor de retningslinjene som gjelder. TPO-eierskap ble forbudt av FIFA i 2015, men vår avtale med Noro ble opprettet i 2006. Den har ingen utløpsdato, og derfor mener vi at den ikke er i strid med reglene.


Veldig beleilig tolkning. Molde mener altså at de kan altså fortsette å gjøre noe som er eksplisitt forbudt siden de startet praksisen før forbudet kom.

Forstår jeg Josimar rett så er dette en bevisst feiltolkning av Molde og NFF. Eksisterende TPO-avtaler med enkeltspillere før 2015 ble ikke terminert, men man etter 2015 kan man ikke lage nye TPO-avtaler. Molde signerte Fofana med TPO-avtale lenge etter 2015.

Josimar wrote:
Ved innføring av forbudet skulle alle eksisterende TPO-avtaler få løpe ut sin avtaletid, men signering av nye var ikke lov. Alle TPO-avtaler Molde FK eventuelt hadde med enkeltspillere ved innføring av forbudet, vil nå være utløpt. Alle spillere i dagens Molde-stall har signert etter at forbudet trådte i kraft.


Hadde vært ekstremt enkelt for Molde å gjøre som de fleste redelige aktører - tolke loven i strengeste betydning. Altså slutte med TPO-avtaler fullstendig, ferdig snakka, da har man det på det rene hvis det skulle bli spørsmål. Men Molde er jo som kjent ikke en redelig aktør.

Også, NFF vet at dette er særdeles mørkegrått. I rundskrivet fra 2016 skriver NFF at eksisterende TPO-ordninger kan fortsette "inntil videre" men at klubbene bør "sørge for at tidsubestemte paraplyavtaler får en sluttdato". Dette er altså sju år siden og Molde sin TPO-avtale uten sluttdato er fremdeles helt innafor og det legges tilsynelatende null press på Molde. NFF er veldig fan av dualmodellen og ønsker ekstern investering hjertelig velkommen inn i norske fotballklubber, så de tolker alle lovverk med de øynene.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 12.03.2023 13:50    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...t/78701022

Lett å si i etterpåklokskapens lys at man bommet. Hvertfall hele 5 år etter Sarr var tiltalt og hele fotball Norge så hva som var det fornuftige valget å gjøre for klubben.

Men Erling Moe skal ha for at han tar bildet fra munnen og innrømmer feilen, og han var ikke sjef for laget på det tidspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 12.03.2023 14:51    Post subject: Reply with quote

Er det blitt uttalt grunn for terminering av kontrakt? Dette ble gjort i forkant av dom hvor Sarr ble dømt til å betale erstatning, hvis jeg husker rett.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2023 16:49    Post subject: Reply with quote

For 13 år siden skrev jeg en kommentar der jeg oppfordret MFK til å sette Kjell Inge Røkke på sokkel. Statuen er ikke på plass, og han selv vil sikkert ikke ha den. Men siden den gang har antall grunner til å hedre MFK-eieren trolig steget fra cirka 500 millioner til nærmere 900 millioner.

Det er vanskelig å tallfeste absolutt alt Røkke har brukt på fotball. Kanskje vet han det ikke selv, heller. Men det store regnestykket viser at han om noen få år har gitt en milliard kroner til fotball og idrett. I nåverdi er summen selvsagt betydelig høyere.

(...)

I tillegg kommer selve stadion, som kostet 230 millioner kroner. På toppen av alt har vi pengene fra Røkkes private selskap TRG. Siden 2006 har Prosjekt Tilhørighet gitt 152 millioner til 267 lokale lag og foreninger i Romsdal.

Kjell Inge Røkke gjør også sitt for å etablere et kvinnelig topplag i byen. Den private pengestøtten til damehåndballen i Molde har allerede passert 30 millioner.

Nå har Røkke overtatt eierskapet i MFK alene. De siste årene har han vært på flere kamper sammen med familie og venner. Alt tyder på at erkemoldenseren vil fortsette å støtte fotballen og frivilligheten med sin ekstreme generøsitet. Det er en privilegert lykke for både klubben og supporterne.

Les mer: Her burde det stått en statue av Røkke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 18.04.2023 17:03    Post subject: Reply with quote

Kaptein og treneren er enig i statue.
https://www.vg.no/sport/f...e-legenden

Laughing
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 18.04.2023 20:51    Post subject: Reply with quote

Ifølge folkene på fridiskusjon har jo Røkke knapt gjort noe som helst for klubben. Merkelige greier.

Last edited by Francisco Clementine on 19.04.2023 10:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 19.04.2023 09:51    Post subject: Reply with quote

Dette må jeg si jeg støtter helhjertet. Hvem andre skal de takke liksom? Å reise Røkke på sokkel foran stadion er så peak Molde at jeg blir fra meg av begeistring. Og det at de ikke ser hvor urkomisk det er selv gjør det bare enda mere perfekt. Få det gjort nå!
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 19.04.2023 10:15    Post subject: Reply with quote

Tekst ved statuen kan være «Takk til Røkke for kunstig ånderett».

Evt kunne de laget en gigantisk syste av Røkke som var like stort som hotellet Seilet rett ved stadion.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 19.04.2023 15:42    Post subject: Reply with quote

Det er et stykke opp fra å redde klubben fra konkurs til den pengedopingen Røkke har stått bak. Mohn har vel reddet Tromsø et par ganger, Trøim likeså med VIF etc. Det gjør jo at det blir mindre Mjøndalen, Sogndal og slikt som får plass i ES. Eneste positive bidraget den milliarden til Røkke skaper utover at det er vesentlig mer interessant å spille mot Molde enn Sogndal er mer UEFA-ranking til Norge.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb