English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
35%
 35%  [ 14 ]
Rogers
2%
 2%  [ 1 ]
Henriksen
5%
 5%  [ 2 ]
Jenssen
10%
 10%  [ 4 ]
Cornic
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
7%
 7%  [ 3 ]
Børkeeiet
20%
 20%  [ 8 ]
Bjørlo
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
7%
 7%  [ 3 ]
Aga
0%
 0%  [ 0 ]
Ingason
2%
 2%  [ 1 ]
Väänänen
5%
 5%  [ 2 ]
Hoff
2%
 2%  [ 1 ]
Total Votes : 39

Author Message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 13.03.2023 00:46    Post subject: Reply with quote

Tragisk, gråstein over hele linja.
Det begynner bak. De tre sentrale er for dårlige med ball i beina. Henriksen imponerer meg ikke, tanken på han lenger fram i banen duger ikke. Alt for treg med ballen og i beina.
Så er det i dag like skralt på midten. Ingen som kan dra av en mann og skape overtall.
Det var ikke lett å være spiss idag. Kun lange baller til små lette spisser.
Ne, problemet er forsvar og midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 13.03.2023 00:49    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:


I og med at du er en av de her inne som er mest positiv til Rekdal som trener ville jeg bare ha din vurdering av jobben han gjorde i dag. Var ikke verre enn det.

Synes dog det er merkelig at du ikke har noen problemer med å kaste spillerne under bussen, mens treneren for all del skal fredes.



Jeg ville som 95% her inne og som har blitt gjentatt mange ganger før ha hatt en gjenoppstått Eggen eller Knutsen som trener.

Men jeg syns også det på sin plass å nevne at Rekdal fikk to spisser hentet fra norsk og dansk førstedivisjon til å fungere ganske bra ifjor. Noe som gjorde at vis scorte flere mål enn i tre av de fire sesongene med Ingebrigtsen.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 13.03.2023 00:52    Post subject: Reply with quote

De to spissene hadde mye gode enkeltmannsprestasjoner som vi fløt på. Mye av det var ikke et resultat av godt samspill skapt av Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 13.03.2023 00:59    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
De to spissene hadde mye gode enkeltmannsprestasjoner som vi fløt på. Mye av det var ikke et resultat av godt samspill skapt av Rekdal.


Ok. 69 enkeltmannsprestasjoner da. Når vi scorer så er det bare enkeltmanssprestasjoner.. Høres logisk ut det Wink
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 13.03.2023 01:03    Post subject: Reply with quote

Hadde lave forventninger til denne kampen og de ble innfridd til fulle.
Orker ikke å liste opp alt som skuffet, men det som skuffet mest var egentlig å se på var hvordan vi omtrent konsekvent valgte bort brukbare offensive valg til fordel for støttepasninger eller langballer mot knøttene på topp.
Jeg lurer på hvilken helhetsvurdering som gjorde at Stefano ble solgt , nå har vi kun en klassespiller i Holse igjen.
Vi kan ikke spille på denne måten fremover , da blir det glissent på tribunen
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.03.2023 01:18    Post subject: Reply with quote

Synes Tangvik viste at han har gedigent potensiale, særlig i igangsetting selv om han slapp inn to mål der han muligens kunne fått en hånd på en av dem.
Men kampplan i dag var terningkast null og det er det som skuffer emg aller mest. Hvordan vi slår støtte konstant til stopper/back som pælmer ballen med snø på fremover i banen. At vi ikke spiller langs bakken og forsker noe kombinasjonsspill før de siste ti minuttene er tjenesteforsømmelse av verste sort, av Trenerteamet i coaching inn mot kampen, og av spillerne som burde vite bedre. Synes fryktelig synd på Aga og Ingason i dag.
Henriksen var forferdelig, Rogers og Ulrik sånn okei kok, Bjørlo spilte vist men så ham bare zomet inn to ganger og det var det eneste jeg så av ham. Hoff var plutselig innpå, gjorde ingenting utav seg. Nelson og Perreira hadde eok innhopp selv om Perreira var litt for ivrig et par ganger og Nelson var for langt tilbake i banen når han fikk ballen, men det gav oss iallefall muligheten til litt teekantspill, noe vi stort set løste med forferdelig presisjon, desverre. Får bare håpe på at det blir bedring, hvis ikke blir dette en lang og tøff sesong. (nei Neeskens, jeg tror ikke det betyr kjemping i bånn).
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 13.03.2023 01:29    Post subject: Reply with quote

Det som frustrerer meg mest, er hvor defensiv og feige vi blir. Dette gjelder for så vidt i faser der vi ikke presser, og heller faller lengre ned. Derimot, så er det enda mer frustrerende å se det i ett offensivt perspektiv;

Flere ganger i frispillingen blir stopperne altfor smale, noe som ender opp med at motstanderen kan sette ett press der de i undertall kan ta ut flere av våre spillere. Dette skaper naturligvis overtall andre plasser i banen. Synes også det er merkelig at backene blir altfor høye når vi først har brede stoppere, noe som igjen skaper lite firkanter/rutere eller trekanter som vi så fint kaller det. Dette, sammen med lite spillere som skaffer seg pasningslinjer eller er tilgjengelige for å motta ball - fører nok en gang til at vi «må» slå langt.

Synes også vi er altfor sta når det kommer til å leke med formasjonen. Se eksempelvis mot Atalanta sin 343, som også kan bli til en slags 3412. Ekstremt flinke til å være dynamiske og skape muligheter for kombinasjonsspill til enhver tid.

Har sett en del treninger, og min mening er at laget har blitt drillet i frispillings- og angrepsscenarioer som skal flyte ekstremt for at det skal kunne få noen effekt på banen. Med andre ord, så kan motstanderne klare å ta ut spillet vårt ganske enkelt. Ikke noe nytt vi ser med andre ord, men måten vi fremstår i dag er en blanding av at vi har altfor dårlig spillemønster og spillere til å utføre de enkelte rollene.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 13.03.2023 01:37    Post subject: Reply with quote

Rock bottom
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 13.03.2023 01:59    Post subject: Reply with quote

Dette var fryktelig flaut og vondt å se på. Vi ligger ultradypt i 5-3-2 og poler langballer til Brekalo og Stenssnes. Bør være ganske åpenbart å se at det ikke virker, men vi fortsetter likevell i 95 minutter med den planlagte idiotiske kamplanen. Så knapt vi hadde 5 pasninger i laget i løpet av hele kampen.Vi mistet ballen umiddelbart hver eneste gang vi fikk tak i den ved å pole den opp til viking sine midtstoppere så de kunne angripe oss igjen. Viking spilte fotball, men hva det var vi drev med var ikke godt å si. Jeg hadde håpet at vi ihvertfall så ut som om vi ønsket å spille fotball. Veldig imponert av det Reka og Frigård fikk til i fjor, men dette lignet ingenting. Så ut som samtlige spillere spilte i feil posisjon og det eneste vi skulle gjøre var å pole langballer som vi ikke vant. Reka var fornøyd med 1 omgangen men den var da vitterlig også helt elendig. Viking var det soleklart beste laget og det eneste laget som ønsket å spille fotball. Den lille troen jeg hadde på at vi kunne være med i nærheten av toppen i år, har fått seg en støkk. Og om dette er planen til Reka og Frigård så vil ingen spillere utvikle seg positivt. Nytter heller ikke å klage på dårlig publikumstall når man spiller på denne måten og i tillegg at det var planen å spille slik. Hoff.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 13.03.2023 07:41    Post subject: Reply with quote

Rbk skal ikke fremstå slikt som dette. Når Rekdal sier at når det offensive lugger må vi mure igjen. Takk, bye, bye. Han må fjernes nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 13.03.2023 08:26    Post subject: Reply with quote

De som skylder på spillerkvaliteten er rett og slett ikke villige til å innrømme at dette er Rekdals skyld. Vi har sett hva forskjellen på Perry/Kåre var i løpet av kortere tid enn det Rekdal har hatt. Knutsen i Glimt - ja, han fikk god tid, men det var jaggu riktig mann og.

Greit nok at det fortsatt i praksis er oppkjøring, men fy faen hvor lite offensiv plan vi har. Det er genuint bare å pole baller opp på to mann på hhv. 1,78 og 1,80. Og ja, jeg tror absolutt det er en bevisst plan fra trenerteamet. Det er ingenting som tyder på at laget har en klar og tydelig plan for hvordan de skal skåre mål. Vi har bøttelaster med unge spennende spillere med store potensialer, men på grunn av Rekdal ser de ut som Sleivdal IL. Jo før Rekdal er ferdig, jo bedre. Vi kan ikke ha mange slike kamper før stillingen hans må vurderes. Rekdal er ikke trener når vi møter Viking i Stavanger i siste serierunde.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 13.03.2023 09:03    Post subject: Reply with quote

Dette var som forventet dessverre. Synes det er merkelig at mange virker overrasket over hvordan vi fremstår under Rekdal og Frigård.
Fortsatt 1mnd til seriestart så vi kan finpusse måten vi spiller på og skvise ut noen resultater. Viking var ikke særlig gode så vi bør ha gode muligheter til å slå dem neste gang.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 13.03.2023 09:14    Post subject: Reply with quote

Er vel bare å krysse fingre for tilsvarende resultat de første par-tre serierundene, så er forhåpentligvis Rekdal ute av Lerkendalporten for godt før 17 mai
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 13.03.2023 09:20    Post subject: Reply with quote

Det er svært lite sannsynlig at vi blir noe dominerende kollektiv under Rekdal Frigård.
Hadde vi hatt Tengsted/Holse i går vile vi vel vunnet med samme spille/oppskrift. Da hadde mange sikkert geni erklært Rekdal Frigård.
Men utviklende er det ikke og bryter med alle vår postulater og vil aldri gi oss dominans.
Men enkelt kamper kan vi vinne på denne måten også da ES består av mange dårlige lag og vi har store resurser i forhold til dem.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 13.03.2023 09:24    Post subject: Reply with quote

Er helt greit at vi ikke er i toppform enda. Er helt greit at alt ikke sitter nå så tidlig, samt med noen nye i troppen.

Jeg har heller ikke noe problem med at laget framstår dårligere når vi har solgt/mistet flere spillere av høy kvalitet. Det er liksom helt normalt.

Det jeg derimot ikke kan akseptere er at laget framstår så planløst. Det er ikke en kjent bevegelse, en eneste pasning som går fram i banen fordi de faktisk har trent på det. Ingen av stopperne som tar med ballen framover. Det er ingen relasjoner "diamanter" verken på venstre eller høyre side. Vi skal i teorien kunne stille med alle reserve spillerne våre og se samme plan som første ellever. Men til oss er det totalt forskjellig tilnærming avhengig av hvem vi stiller med. Men felles for de alle er at det ikke er en eneste plan å spore.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 13.03.2023 09:35    Post subject: Reply with quote

Planen eller mangel på plan er den samme som i fjor og alle tidligere år i Rekdals trener karriere.
Pol ballan opp til 2 spsser som forhåpentligvis putter ballen i mål.
Frigård er ikke noe trener talent ser vi. Han er på feltet hver dag og ingen ser hva de trener på nå etter 1 1/2 år
Mange synes jeg er alt for negativ men jeg er kanskje for positiv egentlig.
Topp 3 er mulig. Vi har mye bedre spillere og Lerkendal og historien.
Det jevner ut at de andre har nye bedre trenere enn oss
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 13.03.2023 09:44    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Planen eller mangel på plan er den samme som i fjor og alle tidligere år i Rekdals trener karriere.
Pol ballan opp til 2 spsser som forhåpentligvis putter ballen i mål.
Frigård er ikke noe trener talent ser vi. Han er på feltet hver dag og ingen ser hva de trener på nå etter 1 1/2 år
Mange synes jeg er alt for negativ men jeg er kanskje for positiv egentlig.
Topp 3 er mulig. Vi har mye bedre spillere og Lerkendal og historien.
Det jevner ut at de andre har nye bedre trenere enn oss


Topp 3 er mulig? Nei. Holse er uten oppkjøring, Tengstedt er borte, Vecchia borte og Sæther har også begrenset med oppkjøring. Altså ingen til å gjøre gode kampavgjørende enkeltmannsprestasjoner som vi er svært avhengig av. Tipper vi blir blant 6-10 plass om dette fortsetter.

I tillegg har vi enkelte spillere som blir skrytt opp i skyene som ikke holder mål. Henriksen som stopper er ikke særlig god. Ingasson holder ikke TL-nivå og vil nok ikke score 10 mål i år.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 13.03.2023 10:04    Post subject: Reply with quote

Det som frustrerer meg mest, er hvor defensiv og feige vi blir. Dette gjelder for så vidt i faser der vi ikke presser, og heller faller lengre ned. Derimot, så er det enda mer frustrerende å se det i ett offensivt perspektiv;

Flere ganger i frispillingen blir stopperne altfor smale, noe som ender opp med at motstanderen kan sette ett press der de i undertall kan ta ut flere av våre spillere. Dette skaper naturligvis overtall andre plasser i banen. Synes også det er merkelig at backene blir altfor høye når vi først har brede stoppere, noe som igjen skaper lite firkanter/rutere eller trekanter som vi så fint kaller det. Dette, sammen med lite spillere som skaffer seg pasningslinjer eller er tilgjengelige for å motta ball - fører nok en gang til at vi «må» slå langt.

Synes også vi er altfor sta når det kommer til å leke med formasjonen. Se eksempelvis mot Atalanta sin 343, som også kan bli til en slags 3412. Ekstremt flinke til å være dynamiske og skape muligheter for kombinasjonsspill til enhver tid.

Har sett en del treninger, og min mening er at laget har blitt drillet i frispillings- og angrepsscenarioer som skal flyte ekstremt for at det skal kunne få noen effekt på banen. Med andre ord, så kan motstanderne klare å ta ut spillet vårt ganske enkelt. Ikke noe nytt vi ser med andre ord, men måten vi fremstår i dag er en blanding av at vi har altfor dårlig spillemønster og spillere til å utføre de enkelte rollene.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 13.03.2023 10:06    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Synes Tangvik viste at han har gedigent potensiale, særlig i igangsetting selv om han slapp inn to mål der han muligens kunne fått en hånd på en av dem.
Men kampplan i dag var terningkast null og det er det som skuffer emg aller mest. Hvordan vi slår støtte konstant til stopper/back som pælmer ballen med snø på fremover i banen. At vi ikke spiller langs bakken og forsker noe kombinasjonsspill før de siste ti minuttene er tjenesteforsømmelse av verste sort, av Trenerteamet i coaching inn mot kampen, og av spillerne som burde vite bedre. Synes fryktelig synd på Aga og Ingason i dag.


Tangvik så veldig spennende ut. Mentalt klar for oppgaven og god til å sette hurtig igang med beina.

Jayden virket foreløpig noe ute av posisjon og kampplan. Bjørlo og Hoff temmelig usynlige.

Når alle de fire største målpoeng-skaperne fra fjoråret er borte så ser det ekstra spett ut framover på banen. Ingen av de som startet kampen på midtbanen som har særlig målpoeng i seg. Og med stor redsel for å ta risiko i oppspillsfasen så ble det et temmelig stusselig resultat.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 13.03.2023 10:43    Post subject: Reply with quote

Det var en situasjon som definerte kampen for min del:

Rbk var i ferd med å spille seg ut bakfra, Jenssen (tror jeg) hadde ballen, alle stopperne var på linje og det var godt med rom framover. Akkurat her, på dette tidspunktet, vifter Rogers entusiastisk med armene for å få ballen.

Og jeg mistet all tro på dette opplegget. For det er faktisk slik de har blitt enige om å spille.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Ã…fjord

PostPosted: 13.03.2023 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg forventer ikke at RBK skal spille som Bodø/Glimt, eller være på nivå med Molde. Men jeg forventer en gjenkjennelighet og tydelighet i hva man prøver på. At angrep starter på samme måte (langs bakken), at spillet har en tydelig plan. Mange nye spillere gjør at det naturligvis vil lugge. Men konturene av roller og grunnspill må jo være der. Som tidligere nevnt, det virker som at planen er at to og to får finne melodien sammen, ellers får folk gjøre som de vil. Roller og samhandling har visst blitt fremmedord på Lerkendal, virker det som.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 13.03.2023 15:54    Post subject: Reply with quote

Tror Ingason kan få et godt år, han var markert mer voksen og aggressiv i presset. Virker større og sterkere. Han kan allikevel ikke vinne luftdueller mot 90 kgs midtstoppere. Vi må dra frem godfølelsen og kutte ut disse håpløse langballene. Tørre å stå høyt og ta noen sjanser.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 13.03.2023 17:21    Post subject: Reply with quote

De tre bak vil nok gjerne, men tørr ikke å spille via markert mann på midten, i redsel for balltap. Jeg tror dette laget hadde sett helt annerledes ut med riktig mann sentralt (Selnæs).
Det er faktisk en del initiativ foran, men når pasningen må komme helt bakfra så blir det jo håpløst.
En annen ting er at Pereira må spille.
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 13.03.2023 17:42    Post subject: Reply with quote

Tangvik får godkjent i går, som eneste spiller. Trygg med ballen i beina, gjorde kloke valg, og var rimelig sjanseløs på målene. Men resten av laget og trenerteamet må virkelig få en realitetsorientering. I går var det nærmest umulig å se en plan. Spillerne virker som de knapt har sett hverandre før, noe som forsåvidt til dels stemmer, de kjenner ikke hverandres gode sider, og har vanskelig for å tilpasse seg under kamp. Det er kanskje det siste som frustrerer mest. Når laget forsøker å pole opp mot to spisser i 90 uten å endre fremgangsmåte, har trenerne for det første ikke gjort jobben sin på treningsfeltet godt nok, slik at de er forberedte, for det andre er spillerne ikke trygge nok på seg selv til å løse det selv.

En skulle nesten innført de gamle testene under sesjon før en spiller signeres. Alt under 7-7 forkastes. Mister spillere av det, men de vi får inn har faktisk evne til å tenke...
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Page 12 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb