English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
9%
 9%  [ 4 ]
Rogers
2%
 2%  [ 1 ]
Henriksen
16%
 16%  [ 7 ]
Jenssen
2%
 2%  [ 1 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
13%
 13%  [ 6 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Bjørlo
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
2%
 2%  [ 1 ]
Holse
16%
 16%  [ 7 ]
Nypan
37%
 37%  [ 16 ]
Total Votes : 43

Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 21.05.2023 11:18    Post subject: Reply with quote

1. runde i cupen på onsdag.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 21.05.2023 11:56    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Hvorfor spiller vi mot Brann igjen?


Bortekampen spilles som opprinnelig satt opp. Hjemmekampen vår mot Brann som gikk for noen uker siden hører hjemme i 18. serierunde, men ble flyttet frem for å gjøre plass til vår kommende ecup-kvalifisering.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 25.05.2023 10:08    Post subject: Reply with quote

Otto U tror vi vinner denne.
Det vil gi oss en skikkelig Boost ihvertfall.
1-2 ??
To kontringer ala Bodø
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.05.2023 10:18    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Otto U tror vi vinner denne.

Da blir det tap.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 25.05.2023 10:35    Post subject: Reply with quote

Brann er bedre enn BG når de får lov til å ha ball. Det vil de få og da blir det stygt. Forhåpentligvis er dette Rekdals siste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 168

PostPosted: 25.05.2023 14:58    Post subject: Reply with quote

Ser gjerne at noen av journalistene (f. eks. Myren ved RBKWeb.no) får Rekdal til å utdype vurderingene som er gjort i forvaltningen av Tobias Børkeeiet og Markus Henriksen de siste fem kampene. Mulig det var en naturlig forklaring til at de endret nok en gang mot Trygg/Lade, men fremstår som rart for meg at Henriksen spilte midtbane i går igjen.

Trygg/Lade: Børkeeiet starter som midtstopper, Henriksen kommer inn på midtbanen.
Haugesund: Henriksen starter som midtstopper, Børkeeiet på midtbanen
Bodø/Glimt: Henriksen starter som midtstopper, Børkeeiet på midtbanen
Vålerengen: Børkeeiet starter som høyre midtstopper, Henriksen på midtbanen.
Haugesund: Børkeeiet starter som midtstopper, Henriksen på midtbanen

I sesongens første fire kamper starter Henriksen alle på midtbanen.Børkeeiet startet mot Odd i midtforsvaret, midtbanen i en duo med Henriksen mot Molde, inn på midtbanen fra benken mot Sandefjord og inn på midtbanen mot Viking (da ble Henriksen flyttet ned som midtstopper, med 18 minutter igjen, om jeg husker riktg).

Jeg vil anta at lagoppstillingen vil være noe slikt:

Hansen
Rogers Henriksen Yttergård Jenssen
EDR Bjørlo Børkeeiet Holse Tagseth
Nypan Agon

Pereira, Aga, Nelson og Ingason har vel alle spilt seg ut av laget, mens Bjørlo ser ut til å ha blitt et førstevalg på midtbanen. Ser ikke hvem andre som kan starte, foruten Cornic eller Skarsem - men jeg tror Rogers Henriksen Yttergård Jenssen vil utgjøre midtforsvaret i overskuelig fremtidig.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 25.05.2023 15:20    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Brann er bedre enn BG når de får lov til å ha ball. Det vil de få og da blir det stygt. Forhåpentligvis er dette Rekdals siste kamp.

En interresant påstand. Vi snakker om Bodø/Glimt, omtalt som det desidert beste laget i Norge, men orakelet Knutsen på trenerbenken, og som hevder seg i Europeisk gruppespill?
Brann er bedre enn dem? Hva begrunner du denne påstanden med?
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 25.05.2023 16:23    Post subject: Reply with quote

Brann på hjemmebane og er i flytsonen. Vi må karre oss til 1-0 over Trygg/Lade.

Gjetter på Finne og co feier oss av banen.
Minst 3-0
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 25.05.2023 17:31    Post subject: Reply with quote

Samtidig gjør jo Rekdal det bedre mot lag som faktisk ønsker å spille fotball. Så lenge han slipper å styre kampen og kan konsentrere seg om å destruere den er han i sitt ess. Anti-fotball på sitt beste.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 25.05.2023 18:38    Post subject: Reply with quote

Om spillerne er fornøyd med Rekdal som trener får vi årets villeste innsats.

Om spillerne vil ha Rekdal vekk så får vi innsats som igår.

Blir spennende å se hva vi får!
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 25.05.2023 20:51    Post subject: Reply with quote

Håper nesten på det siste ass. Vondt. Men der er vi igjen.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 25.05.2023 20:53    Post subject: Reply with quote

Mål i mot tidlig så blir dette stygt.
Reka ute av brakka innen midnatt ❤️❤️
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 25.05.2023 22:00    Post subject: Reply with quote

Føler meg kallet til å utdype Rekdals vurderinger.

katalogen wrote:
Ser gjerne at noen av journalistene (f. eks. Myren ved RBKWeb.no) får Rekdal gisp! til å utdype vurderingene som er gjort i forvaltningen av Tobias Børkeeiet og Markus Henriksen de siste fem kampene. Mulig det var en naturlig forklaring til at de endret nok en gang mot Trygg/Lade, men fremstår som rart for meg at Henriksen spilte midtbane i går igjen.

[...] I sesongens første fire kamper starter Henriksen alle på midtbanen. Børkeeiet startet mot Odd i midtforsvaret, midtbanen i en duo med Henriksen mot Molde, inn på midtbanen fra benken mot Sandefjord og inn på midtbanen mot Viking (da ble Henriksen flyttet ned som midtstopper, med 18 minutter igjen, om jeg husker riktig).

Ny kamp = Ny plan.
Ny omgang = Ny mulighet til ny plan.

Tanken er åpenbart å forvirre motstanderne så mye at de de opplever overoppheting i det limbiske systemet (Amygdala Rekdaliensis), en skummel tilstand som er litt lite beskrevet i forskningen ennå, men kjennetegn er at man mister relasjonelle ferdigheter, bevegelsesevne og alt fra side 78 og ut i trenerboka. (Gammelutgaven - den som ikke er revidert siden Rekdal spilte 1000 kamper under Drillo og lærte alt som noen gang kan tenkes å læres om fotball.)
Om Rekdals spillere imidlertid varmer opp feil, kan dette slå ut motsatt. Det forklarer selvfølgelig at RBK har pådratt seg Amygdala Rekdaliensis.

For øvrig er jo Rekdal et geni. Den eneste bosatt på norsk jord som kan særlig fotball. Ingen andre kan fotball.
Hvorfor kaste bort verdifull treningstid på å trene inn en egen offensiv plan når Rekdal-ball jo går ut på å til enhver tid bare finne på noe som ødelegger for motstanderen. Genialt.
Det er ellers meget undervurdert i Trøndelag hvor attraktiv Rekdals fotball kan være på tekst-TV. Bare slå på og se.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 25.05.2023 22:38    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Kent23 wrote:
Brann er bedre enn BG når de får lov til å ha ball. Det vil de få og da blir det stygt. Forhåpentligvis er dette Rekdals siste kamp.

En interresant påstand. Vi snakker om Bodø/Glimt, omtalt som det desidert beste laget i Norge, men orakelet Knutsen på trenerbenken, og som hevder seg i Europeisk gbosruppespill?
Brann er bedre enn dem? Hva begrunner du denne påstanden med?


Mange paradokser å forholde seg til for den jevne forumbruker i denne kampen:

Haugalandet mot Ham kam

Gamle OBOS mot nye OBOS

Horneland som ble tidvis pisset på av forumet her som anti-fotballen selv. Har nå gjenoppstått som forsvarer av den riktige måten å spille fotball på mot den den nye anti-fotball treneren (Rekdal).

Horneland brukte som RBK-trener tidvis drillo-fotball(langballer) i mye større grad enn Rekdal gjør det men skitt au er det så viktig?

Det siste noe paradoksale er at Horneland som ble pisset på her inne et par år senere spiller morsommere fotball med en gjeng Obos-spillere enn selveste oraklet Knutsen gjør med feterte B/G-spillere.

Oh the irony.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 25.05.2023 22:52    Post subject: Reply with quote

Nesten så man skulle tro at unge trenere kan utvikle seg!

Nei, det blir for dumt. Horneland fremsto selvfølgelig som den rette treneren for RBK, i likhet med Rekdal. Dette blir bra!
Back to top
View user's profile Send private message
Paldan
Junior


Joined: 15 Nov 2021
Posts: 74
Location: Byen er Bergen

PostPosted: 25.05.2023 22:52    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Brann er bedre enn BG når de får lov til å ha ball. Det vil de få og da blir det stygt. Forhåpentligvis er dette Rekdals siste kamp.


Følger deg faktisk ikke helt her. Å si at vi er bedre enn Glimt med ball blir litt misvisende. Om vi er bedre enn Glimt i noe så er det vel heller uten ball, kanskje spesielt i gjenvinningsspillet. Både Brann og Glimt har stort ballinnehav og dominerer kamper, men Glimt scorer oftere.

Så når det kommer til kampen mot Rbk så tror jeg ikke Rbk vil få de samme kontringsmulighetene som mot Glimt, nettopp pga gjenvinningsspillet vårt. Om vi klarer å score så kan det bli stygt for Rbk, men mot Sandefjord så lyktes vi ikke. Dog har nok Sandefjord et mer oppofrende spill i forsvar enn hva Rbk har med sin litt trege buss.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 25.05.2023 23:49    Post subject: Reply with quote

Står Brann like høyt som Glimt gjorde mot oss og vi disker opp med samme kvalitet på frispillingen som mot Glimt så tror jeg Brann kommer til å bli kjørt vel så hardt på overganger som Glimt. Men jeg fikk ikke inntrykk av at Brann er et lag som tør å gjøre det.

Så vil jeg også tro at Brann ikke har samme sluttspurt som Glimt. RBK under Rekdal har en tendens til å gjøre enhver kamp mot norsk motstand til å bli ganske så jevnspilt, veldig ofte så blir det "første målet vinner"-situasjoner hvor det ligger og vipper.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2023 09:35    Post subject: Reply with quote

Brann spiller anderledes enn Glimt. En blanding av Drillos og Eggensk.
Jeg tror det blir værre for oss mot Brann enn mot Glimt.
Brann leger igjen 3 og ikke 2 når de er i etablert angrep.
Brann er kjappere når de bryter og mere direkte
Vi må uansett ligge bak med 9 manm og unngå en åpen kamp.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakke
Junior


Joined: 06 Mar 2009
Posts: 62
Location: Stavanger

PostPosted: 27.05.2023 19:35    Post subject: Reply with quote

Utsolgt bortefelt? FÃ¥r kun opp barnebillett.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 28.05.2023 07:24    Post subject: Reply with quote

Jepp, utsolgt. Over 800.

Spent på om det kommer noen drypp vdr laget ifm dagens trening. Starter vel 1330, sånn cirka når jeg går av flyet på Flesland Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 28.05.2023 08:08    Post subject: Reply with quote

Håper Reitan med sin fart er klar slik at vi utover i kampen kan stå høyere i banen. Og presse Brann høyt når de prøver å lokke oss ut med endeløse pasninger i backrekka.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 28.05.2023 10:25    Post subject: Reply with quote

Kan ikke se annet enn at lufta har gått ut av ballongen, og at vi er ganske så sjanseløse i denne kampen. Selvsagt vil vi prøve, men med det vi mangler av selvtillit og trygghet, samt en fungerende plan, skal det lite til før vi får den helt store skjelven.

Forskjellen på kampene i Bodø og Molde er at da var vi reelt sett underdogs, vi slo nedenfra mot det som har vært landets to beste lag siden 2019. Samtidig var det kanskje ennå litt tro i spillegruppa på Rekdals prosjekt. Glimt i Bodø liker vi jo å møte, det frigjør noe i oss. Men etter det publikumsfrieriet vi viste mot Haugesund og Trygg/Lade, virker det som om vi er helt på oppløpssida av Rekdals tid i RBK. Alle vet det nok, men ingen sier det høyt innad.

Siden har vi altså hatt oppvaskmøte. Da er det enten eller. Jeg har vondt for å se for meg at vi i ettertid vil snakke om at det var dette møtet som snudde om på RBK i 2023. At det var da spillerne fikk snakket ut og ting endelig falt på plass. Heller var møtet et desperat forsøk og et tydelig tegn på at ting ikke fungerer eller har fungert. Møtet var et omen på at Rekdal straks er ferdig, og spillerne har mistet troa.

Nå møter vi up and coming Brann, som viser at det går an å bygge et sterkt kollektiv relativt raskt, og det med lokale spillere. Bare det peker jo nese til det vi holder på med. Mot dette skal vår skjøre gjeng gjøre et siste (?) forsøk. Nå får vi se hva som kom ut av møtet, og om den nye enigheten gir spill og resultat som det faktisk kan bygges videre på. Selvsagt har det ikke det.

Kampen mot Brann tror jeg heller vil avsløre kvalitetsforskjellen på lagene. Ikke fordi spillerne på Brann er bedre, men fordi kollektivet er det. Vil vil som sagt gjøre et forsøk, men jeg er redd vi blir blåst av banen. Og da kan jeg ikke se for meg at Rekdal kan dra flere kort opp av ermet. Da bør det være over.

Hvis da ikke styret bedyrer tillit, og ser fram til at vi skal bygge selvtillit mot bananskallet Stjørdals/Blink.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 28.05.2023 10:52    Post subject: Reply with quote

Brann ligger så langt an til et lavere mål og poengsnitt enn vi tok i fjor samlet over sesongen. Mens spillet tidvis har sett langt mer overbevisende ut enn vårt gjorde i starten av sesongen. Brann kommer nok til å gå på noen tap til, og selv om de har vært overbevisende på hjemmebane så klarte de også bare uavgjort mot Sandefjord hjemme.

For vår del så er det bare tre poeng opp til fjerdeplass og vi står faktisk med færre tap enn Molde så jeg tror ikke denne kampen er et være eller ikke for Rekdal. Vi har vært igjennom et vanskelig kampprogram til nå med bortekamper mot B/G og Molde og etter denne kampen blir programmet lettere.

Blir det ikke bedring da så blir nok Rekdal-sagaen kort.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 28.05.2023 11:18    Post subject: Reply with quote

NT har 6.80 på B så vi skal på papiret ha større mulighet her enn mot BG.
Denne kampen kan bikke alle veier tror jeg.
Resultatet messig kan vi klare å få bra med poeng i år også. Men det er på en måte som mange nesten skjemmes litt over. Underdog Fotball ligger ikke til RBK da.
Jeg tror Blink kampen kan bli vanskelig.
Styret tenker som Rekdal kun poeng nå for å bli topp 4 og conference kvalik. Det må til for å klare Klubbens utgifter.

Vi har noen tøffe kamper forran oss i LSK og 08. De tror jeg blir make or break for vår plassering i år
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 28.05.2023 11:41    Post subject: Reply with quote

Hvis vi klarer å gjennomføre Rekdals underdog-plan, har vi en sjanse i denne kampen. Vi så gode tendenser mot Molde og Glimt, og så er det noe med suksess-hangoveren som mange lag fort får etter en god/viktig kamp. Vi kunne fort tape mot Sogndal etter å ha slått hvem som helst i CL, ikke umulig at Brann går på en smell etter å ha tatt cupgull.

På den annen side er selvtilliten i spillergruppa vår så skjør at en tidlig baklengs kan få alt til å rakne når alle tenker "Å nei, ikke nå igjen". Jeg regner egentlig med at vi blir slått greit, men veldig hyggelig om jeg tar feil.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
Page 2 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb