English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 16.12.2023 15:40    Post subject: Reply with quote

Tror det ja, han var jo i Aalesund på intervju.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 16.12.2023 20:25    Post subject: Reply with quote

Håper han finner på noe annet enn å "være i RBK".

Vi trenger nye og moderne impulser, ikke """fagmannen""" som egentlig kjenner til en måte å spille ball på.

Like greit han går tilbake til å prate i vei på "Ivers".
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 16.12.2023 23:16    Post subject: Reply with quote

Eh, pratmakere som sitter foran en mikrofon (og ofte også kamera) og synser i vei mens idretten utvikler seg på måter de ikke får med seg ved å sitte på utsiden har vi altfor mange av allerede.

Får håpe han finner seg en ny trenerjobb hvor han kan ta med seg lærdommene herfra. Ingenting er bedre enn at han kan komme tilbake en gang og være klar for oppgavene som venter, selv om Maalen periode 2 dessverre er noe vi får håpe at aldri skjer fordi det blir nok litt for likt Perry periode 2.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2023 01:47    Post subject: Reply with quote

Enig. Veien tilbake til fast jobb som hovedtrener i RBK har blitt atskillig lengre i løpet av høsten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 17.12.2023 13:46    Post subject: Reply with quote

Glimt trenger en erstatter for Kalvenes, der kunne Maalen ha fått lærdom og erfaring. Noe usikker på om KK har hatt nok utbytte av Maalen da…..
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1899
Location: Selsbakk

PostPosted: 17.12.2023 13:53    Post subject: Reply with quote

Basert på min vurdering, anslår jeg at det er mer enn en femti prosent sjanse for at Maalen vil returnere til rollen som hovedtrener innen et år. Dette er også en viktig årsak til at han forblir i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 17.12.2023 14:05    Post subject: Reply with quote

Ã…h, herregud.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2588

PostPosted: 17.12.2023 14:31    Post subject: Reply with quote

Flott det, håper han finner seg en annen klubb. Unødvendig støy på forum og i media å ha tidligere trenern hengende rundt i gangene. Tviler på at de i klubben bryr seg nevneverdig.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5318

PostPosted: 17.12.2023 14:59    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Basert på min vurdering, anslår jeg at det er mer enn en femti prosent sjanse for at Maalen vil returnere til rollen som hovedtrener innen et år. Dette er også en viktig årsak til at han forblir i RBK.


Det er faktisk nøyaktig 50 % sjanse. Enten gjør han det eller så gjør han det ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 911
Location: Norway

PostPosted: 17.12.2023 15:13    Post subject: Reply with quote

For å gi det nye trenerteamet de beste forutsetninger for å lykkes, bør faktisk Maalen finne seg en annen klubb. Fra et lederperspektiv er det kaos å ha en med så tette bånd til a-laget gående rundt i gangene på Brakka. Kommer til å skape en del merkelige dynamikker som gjør det utfordrende for både spillere, ny trener og Maalen selv.

Takk for innsatsen, Svein. Velkommen tilbake når du har tatt nye steg som trener og en gang i fremtiden kanskje er klar til å overta hovedtreneransvaret i Norges største fotballklubb med suksess.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 17.12.2023 17:08    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Basert på min vurdering, anslår jeg at det er mer enn en femti prosent sjanse for at Maalen vil returnere til rollen som hovedtrener innen et år. Dette er også en viktig årsak til at han forblir i RBK.

Hva baseres så din vurdering på?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 17.12.2023 18:41    Post subject: Reply with quote

Er Bart1 Mini, Ulseth eller Maalen?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Connect
Senior


Joined: 12 Apr 2015
Posts: 122

PostPosted: 17.12.2023 23:43    Post subject: Reply with quote

Jeg avslører meg sikkert som kunnskapsløs nå, men er det mulig å få tatt en kikk på stillingsbeskrivelsen til en trenerutvikler i RBK?

Innrømmer glatt at jeg er engstelig for dynamikken i en slik rolle, når innehaveren er en avskiltet hovedtrener.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 18.12.2023 00:37    Post subject: Reply with quote

Er vel først og fremst en rolle rettet mot akademiet og trenerne der.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 302

PostPosted: 18.12.2023 09:09    Post subject: Reply with quote

Må ut av klubben å sanke erfaring. Best for alle parter. Kommer til å bli en negativ kraft innad.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.12.2023 09:28    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke egentlig erfaring han trenger. Han må rett og slett oppdatere tankesettet sitt rundt fotball. Han må modernisere seg.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 18.12.2023 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg satt veldig lenge i Neeskens-leiren. Jeg hadde et så inderlig sterkt håp om at Maalen skulle lykkes. I de første månedene gravde jeg med lommelykt etter lyspunkt. Når vi lå lavt på hjemmebane og ble spillt rundt, tenkte jeg at det tar tid å endre fra fem mann bak til soneforsvar, og at det vil komme seg etterhvert.

Etterhvert gikk det sakte opp for meg at Maalen ikke helt var hva jeg trodde. Da er det ikke først og fremst resultatene jeg tenker på.

Først en liten digresjon: På nittitallet var det mange yngre trenere som lot seg inspirere av både Drillo og Eggen. Det ble sagt at man ønsket å være Drillo i forsvar og Eggen i angrep. Man kan liste opp Nils Johan Semb, Høgmo, Per Joar Hansen, Tom Nordlie, Fagermo etc. I praksis besto spillet i at man uten ball lå med en lav blokk i 4-5-1. Når man vant ballen på egen banehalvdel, skulle man i stedet for å pælme mot en targetmann, heller spille kjapt via kantene slik Eggen gjorde.

Denne stilen var inspirert av Eggen. Men den var mye, mye mere defensiv enn spillestilen Eggen sto for selv. Eggens Rosenborg sto med ekstrem høy backfirer. Når vi mistet ball stolte vi på offsidefellen, i stedet for å ramle tilbake i 4-5-1.

I løpet av høsten ble det for meg veldig tydelig at Maalen sto for den første stilen, 90-talls-hybrid-stilen - ikke Eggen fotball. Det er den samme passive fotballen som har feilet oss før med Perry og alle andre.

Det er derfor jeg mener at det var riktig å velge vekk Maalen. Fotballen han står for er ikke Rosenborg-fotball og er ikke det som vil ta Rosenborg fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6562
Location: Heaven

PostPosted: 18.12.2023 13:27    Post subject: Reply with quote

Tror helt ærlig maalen ville at forsvaret sku stå høyere,men midtstopperne var redde for og stå høyt,da ble det enorme mellomrom og dekke for midtbanen.
Vi så hvor lett det var og slå en ball i bakrom også,stopperne våre var helt håpløse i forsvarspill.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 18.12.2023 13:41    Post subject: Reply with quote

Connect wrote:

Innrømmer glatt at jeg er engstelig for dynamikken i en slik rolle, når innehaveren er en avskiltet hovedtrener.


Altså, Maalen er ikke "avskiltet". Han fikk ikke til å løfte laget dette halvåret under ganske vanskelige forhold men det betyr ikke at han ikke kan noe om det å være trener og hva det innebærer. Selvsagt er fortsatt Maalen en ressurs for akademitrenerne våre. Om noe så har han jo bare mer erfaring nå enn før dette vikariatet.
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 110
Location: Eksil på østlandet

PostPosted: 18.12.2023 15:44    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedning her. Det at Maalen ikke maktet å løfte laget vesentlig i år, er ikke ensbetydende med at han kan avskiltes som trener. Jeg tror de fleste ville ha slitt med å få veldig mye ut av en rotete tropp som hadde lidd under Rekdals totale mangel på system i ett og et halvt år. Noen nevnte vel at poengsnittet til Svein tilsvarte 41 poeng over en hel sesong. Dersom han hadde fått både oppkjøring og en hel sesong, ville han vel fort dratt inn noen poeng til, og da hadde vi vært rett bak medalje. Det er omtrent der jeg tror vi hører hjemme per i dag. Med mindre Alfred er en trener av Knutsen-kaliber, tror jeg vi skal slite med å ta opp kampen med B/G, Brann og kanskje Molde neste år også.

Når det er sagt, for både Maalen og RBK hadde det vært lurt om han fikk prøve seg noen år i en mindre klubb. Da får vi se om han har noe å komme med, eller om oppturen i RIL bare skyldtes heldige omstendigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1899
Location: Selsbakk

PostPosted: 18.12.2023 17:17    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Bart1 wrote:
Basert på min vurdering, anslår jeg at det er mer enn en femti prosent sjanse for at Maalen vil returnere til rollen som hovedtrener innen et år. Dette er også en viktig årsak til at han forblir i RBK.

Hva baseres så din vurdering på?


Vi har ofte en vane med å hente tilbake gamle kjenninger, enten det er tidligere hovedtrenere eller assistenter, når vi skal ha ny trener. Etter Hamren har vi sett dette med trenerne som Eggen, Henriksen, Coolen, Maalen og Perry. De få gangene dette ikke har skjedd, har det vært fordi det ikke var noen gode trenere tilgjengelig.

Hvis vi ser på hvordan det har gått med trenerne siden Hamren, og tenker at mindre enn én av fem trenere blir i flere år, virker det som om det er mer enn 80% sjanse for at Rosenborg snart går for en ny trener.

Når det kommer til Maalen, og med tanke på at han er en del av RBK og har vært sjef før, så kan det godt hende at han blir hentet inn igjen hvis de trenger en midlertidig løsning. Ut fra det vi har sett før, kan vi kanskje si at sjansen for det er rundt 70%. Da snakker vi om midlertidig eller fast ansettelse.

Om vi legger sammen disse to sjansene – 80% for en helt ny trener og 70% for at Maalen trår til midlertidig – vil den da være på 56%. Det er klart, dette er bare kvalifiserte gjetninger basert på tidligere hendelser, og det er jo aldri noe sikkert i fotball.

Dere kan godt synes at vi som tviler på ledelsens valg i klubben vår ikke skjønner bæret. Og vi, som ikke har vært enige i noen av ansettelsene siden Kåre Ingebrigtsen, og som også stusset over at han ble sparket, kan jo tenke at dere tar litt for lettvinte og risikable valg, spesielt når vi ser at klubben ikke akkurat går så det suser for tida.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 18.12.2023 17:32    Post subject: Reply with quote

Jeg påstår selvsagt ikke at folk ikke forstår bæret. Vi er vel alle i samme «synsebåt».
Har derimot ingen tro på at det trenerteamet vi får nå, vil få sparken i klubben i løpet av det neste 1,5 årene uansett hvordan det måtte gå. Nå har man satset på denne båten, så få man se om den flyter eller synker.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5318

PostPosted: 18.12.2023 18:31    Post subject: Reply with quote

Hvis vi legger sammen 80% sjanse for helt ny trener og 70% sjanse for at Maalen trår til midlertidig, blir det 150% sjanse for at det blir en helt ny trener eller at Maalen trår til midlertidig!
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1052

PostPosted: 19.12.2023 11:32    Post subject: Reply with quote

Det er jo enkel logikk. Enten skjer det eller så skjer det ikke. 2 utfall. 50%/50% Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 19.12.2023 12:13    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Connect wrote:

Innrømmer glatt at jeg er engstelig for dynamikken i en slik rolle, når innehaveren er en avskiltet hovedtrener.


Altså, Maalen er ikke "avskiltet". Han fikk ikke til å løfte laget dette halvåret under ganske vanskelige forhold men det betyr ikke at han ikke kan noe om det å være trener og hva det innebærer. Selvsagt er fortsatt Maalen en ressurs for akademitrenerne våre. Om noe så har han jo bare mer erfaring nå enn før dette vikariatet.


Maalen ble vel egentlig "avskiltet" da han ga seg i Ranheim for 2,5 år siden. At han i høst har vist seg som en helt gjennomsnittlig eliteserietrener har kanskje "påskiltet" ham igjen men noen topptrener tror jeg aldri han blir.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 57, 58, 59  Next
Page 58 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb