English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Cornic
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
1%
 1%  [ 1 ]
Jenssen
15%
 15%  [ 10 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
48%
 48%  [ 32 ]
Nypan
3%
 3%  [ 2 ]
Holse
6%
 6%  [ 4 ]
Sæter
15%
 15%  [ 10 ]
Nelson
9%
 9%  [ 6 ]
Total Votes : 66

Author Message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 16.07.2023 19:30    Post subject: Reply with quote

Deilig med seier.
Fikk ikke sett kampen grunnet familiemiddag..

Var vi gode? Ser vi ut som et 4-3-3-lag?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 16.07.2023 19:35    Post subject: Reply with quote

Vi var ikke gode. Vi spilte defensivt og skapte egentlig null før målet. Så fikk vi noen muligheter før Tromsø tok over kampen og presset på frem til utvisningen. Resten av tiden drøyde Tromsø så mye de kunne og s kriget vi inn et mål.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6636
Location: Heaven

PostPosted: 16.07.2023 19:37    Post subject: Reply with quote

Deilig med seier igjen..strukturen har blitt bedre,men vi mangler mye i press spillet.
Vi kan ikke la motstanderen stå og styre en helt omgang.
Var gå tempo til tider.

Alt for mange tekniske feil og lite vilje til kombinasjonspill fra forsvar av.
Vi spilte av presset fint i første omgang.
I andre hang vi i tauene så det sang etter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1900

PostPosted: 16.07.2023 19:39    Post subject: Reply with quote

Bjørkeiet fungerer bedre på midtbanen som naturlig han gjør enn i forsvar. Bra at Ingason er benket og ubrukt.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 16.07.2023 19:52    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Vi var ikke gode. Vi spilte defensivt og skapte egentlig null før målet.

Så vi samme kamp? Vi førte nesten hele kampen og hadde en drøss med gode overganger samt kombinasjoner på kant som førte til frispilling og tilløp til muligheter. Dette her var noe helt annet enn tidligere i år, og ser meget lovende ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2468

PostPosted: 16.07.2023 19:59    Post subject: Reply with quote

xG 1.84-0.66. Større forskjell enn jeg trodde, men Tromsø skaper jo egentlig bare en stor sjanse. En absolutt godkjent kamp med tanke på hva både vi og Tromsø har prestert i år.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3907
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2023 20:00    Post subject: Reply with quote

Han er bare sur for at han ikke kan klage mer om at helten hans - reka - hadde vært så mye bedre.

Du så riktig. Med unntak av en periode i 2nd omg på 15-20 min var vi klart best. Lær Nelson å bruke overlapper og sørg for å få litt mer bevegelse i skarsem/ bytt ham ut så blir dette bra!
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 16.07.2023 20:00    Post subject: Reply with quote

Ufattelig deilig

Da har vi lært at vi både kan tape for jumbolaget i ES og vinne over tabelltoeren. Ingenting som tyder på at vi er i mål ennå, men jeg liker det vi prøver på.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 16.07.2023 20:01    Post subject: Reply with quote

Tror noen rett og slett bare har bestemt seg for at dette er dommedags dømt så det får vi bare ta for det det er Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1212
Location: Trondheim

PostPosted: 16.07.2023 20:03    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt om jeg ser noen særlig endring fra rekdal. Gir fra oss initativ, ligger bakpå, skaper lite. Alt i alt synes jeg dette så ut akkurat som enhver rekdal kamp. Flott med seier, men langt unna «artig og angrepsvillig» fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3501
Location: Trondheim

PostPosted: 16.07.2023 20:04    Post subject: Reply with quote

Nivået i ES må være lavt når TIL ligger på 2dre plass.
Men de vil falle av utover.
Håper vi kan begynne å få litt marginer med oss. Et lag i flyt har ofte marginene med seg.
Fremgang i dag men indreløperne våre må begynne å løpe i rommene forran seg. Dette vil skape mye bra for laget.
_________________
Medløpere.


Last edited by Neeskens on 16.07.2023 20:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 16.07.2023 20:04    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Han er bare sur for at han ikke kan klage mer om at helten hans - reka - hadde vært så mye bedre.


Haha, på ingen måte. Veldig glad for seier. Reka er ikke helten min heller. Jeg har bare vært lei av den ekstreme og ensidige sytinga og fokuset på han her inne. På et annet forum hvor alle forsvarte Rekdal argumenterte jeg for sparking.

Vi så greie ut defensivt i dag, men dette er ikke artig og angrepsvillig fotball. Det er spill og motspill, trygghet og feighet. Den mest Rekdal-aktige kampen til Maalen så langt.


Last edited by Hedning on 16.07.2023 20:14; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 16.07.2023 20:14    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvilken kamp du så @Hedning men det skinner jo glatt igjennom at selv om du ikke er Rekelover så er du ikke særlig glad i Maalen eller har tålmodighet større enn en 2 åring :/

Dette vil ta tid! Det viktigste nå er at vi tar poeng og så fårvi bygge stein på stein.

hva hadde du egentlig sett for deg når det ble som det ble? At vi hadde Knutsen lina opp, kanskje Michael Laudrup? Bozs?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 16.07.2023 20:16    Post subject: Reply with quote

Hæ? Jeg har da ikke argumentert mot å gi Maalen tid. Signer han gjerne for 3 år for min del. Har troen på han jeg. Riktig at jeg har vært kritisk den første tiden hans, men det har det jo vært all grunn til også. Veldig mange her som lovet gull og grønne skoger umiddelbart bare man ble kvitt Reka. Og da synes jeg det er på sin plass å påpeke hvor feil de tok.

Jeg skiftet avatar før Rekdal fikk sparken sÃ¥ hadde rimelig god kontroll pÃ¥ hvem det ble 😊

Er mye mer bekymret for stallen vår enn treneren. Jeg kan også like det vi prøver på, men jeg synes ikke kampen i dag var god nok heller.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 16.07.2023 20:27    Post subject: Reply with quote

Enig i bekymringer rundt stallen.

Det virket bare som om du forventet at det skulle gå over til en vinnermaskin over natten, sikkert jeg som la for mye i det Wink

Jeg ønsker bare at alle skal være litt edruelig i forventningene på kort tid, for det eneste vi trenger nå er positivitet, men selvfølgelig konstruktiv kritikk skal man aldi dysse ned;)
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 16.07.2023 20:48    Post subject: Reply with quote

Hansen - 5

Cornic - 5
Reitan - 6
UYJ - 6
Pereira - 5

Skarsem - 4
Santeri - 7
Nypan - 6

Holse - 6
Sæter - 6
Nelson - 5

Stort sett god kamp, men vi lider mye av dårlige valg i siste fase, spesielt når det kommer til situasjoner der breddeholderne kommer for sentralt og blir spilt innover i banen. Dette kan lett løses ved at indreløperen selv går på overlapp eller kryssløp, noe som åpner opp pasningslinjen til ankeret og skaper muligheter til å komme bak forsvaret eller rundt langs siden. Skarsem forstår ikke dette og ødelegger flere angrep på denne måten.

Santeri er en mur på midtbanen og gjorde det ekstremt vanskelig for Tromsø å bruke mellomrommet slik de vanligvis er så god på. Nypan har en fortreffelig kroppstilling når han dropper dypere for å motta ballen. Vi er avhengig av å ha en indreløper som gjør den jobben Nypan gjør dersom Santeri skal være midtbaneanketeret vårt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2886

PostPosted: 16.07.2023 20:53    Post subject: Reply with quote

Fortjent seier i en relativt tam kamp. Santeri har spilt seg varm på midten, og er en meget god ballvinner. Nelson har stort potensiale, men er ennå litt ubesluttsom. Bra at vi begynner å avslutte litt fra distanse, slik at motstander blir nødt til å forholde deg til det.
Hosle med god målgivende i dag, ellers en heller svak kamp fra vår danske stjerne.
Ulrik Y Jensen spilte solid.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1212
Location: Trondheim

PostPosted: 16.07.2023 20:59    Post subject: Reply with quote

Nelson ser ut som Samuel gjorde første sesongen i viking. God fart og teknikk, men skylapper og null samhandlig. Satser på at Nelson utvikler seg på samme måte, så blir dette bra.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6636
Location: Heaven

PostPosted: 16.07.2023 21:53    Post subject: Reply with quote

Det som er positivt at vi har flere skudd på mål da..Under rekdal klarte vi knapt og komme til 1 skudd på mål.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3215
Location: Oslo

PostPosted: 16.07.2023 22:10    Post subject: Reply with quote

En litt heldig seier i en kamp med to relativt svake lag. Tromsø svakere enn forventet. Vi ligger bakpå i store deler av kampen og kontrer på Tromsø. Noe som passer oss bra.

Sæter er den store forskjellen fra tidligere i år. Helt til han går tom for krefter. Synes vi framstår litt sikrere i forsvar.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1048
Location: stjørdal

PostPosted: 16.07.2023 22:15    Post subject: Reply with quote

Der er mer hurtighet i backrekka i dag, og det gjør oss tryggere.
En del brukbart framover også, men Skarsem gjør mye rart.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 16.07.2023 22:34    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Det som er positivt at vi har flere skudd på mål da..Under rekdal klarte vi knapt og komme til 1 skudd på mål.


Ja!! Tror mange har glemt at vi knapt klarte å skape noe som helst de første 6 kampene under KR i våres. Løsnet litt mot Glimt, for så knapt skape en sjanse før møtet med HamKam, men dett var dett.

Vi var uheldig mot LSK og spesielt AAFK. Mange gode tendenser i dag også. Kun litt slurv 15-20 min som RBKSandvika nevnte i 2.omg. Vi lå lenge nærmere 2-0 enn 1-1 i 10 første i 2.omg. før det snudde sånn ca. i 55. minutt.

Totalt kontrollerte vi TIL meget bra. Lite feil og lite slurv, og samtidig synes jeg valgene for når man skal angripe eller avvente og eller spille rundt var mye bedre i ettermiddag enn hva jeg har sett på lang tid.
Ja, kanskje ikke så artig og angrepsvillig fotball, men hva er det? Vi angriper jo hver gang vi får ballen, men slurv og dårlig ballbehandling og valg ødelegger en del.

Vel mye "flinkisopplegg" fra spesielt Pereira, Nelson og Cornic, men synes begge backene holder seg i skinnet og gjør det godt defensivt.

Hvordan Väänänen skal spille seg ut vet jeg ikke. Han var en gigant på banen i dag, spesielt defensivt, men likevel balanserte fint i offensivt spill. Kan bli mer kreativ og bedre på vektede pasninger gjennom ledd, men du verden for en Annan-assiasjon han er. Han spurter jo til nærmeste ledig rom i frispillingsfasen og er delaktig i det meste. Ja, Børkeeiet klinket til i en hodeduell og gjorde det noe bra, men forflytningsevnen hans er ikke i nærheten av Väänänen sin forflytning.
For meg er Santeri klink SM fremover. Vi er dog avhengig av kreative, drible- og pasningssterke indreløpere, og tror Skarsem, Nypan og Holse kan bytte på dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3501
Location: Trondheim

PostPosted: 16.07.2023 22:35    Post subject: Reply with quote

Ser man på statistikken var ikke dette noen heldig seier. Vi har langt flere skudd og skudd på mål enn TIL. Vi har også langt høyere xG
TIL er pt det nest beste laget i ES. Så det var ihvertfall et godt lag på banen!.jesez.
Blide fjes etter kampen. Vi begynner å kjenne igjen RBK etter 18 mnd i mørket.
_________________
Medløpere.


Last edited by Neeskens on 16.07.2023 22:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10960

PostPosted: 16.07.2023 22:40    Post subject: Reply with quote

Minst to av de skuddene på mål var 100% ufarlige da. Holse og Pereira som skyter like utenfor var større sjanser enn de to skuddene på mål fra Nelson og Pereira.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3501
Location: Trondheim

PostPosted: 16.07.2023 22:49    Post subject: Reply with quote

Nelson må begynne å jobbe. Han går i press og når han ikke tar ballen står han stille å ser på. Selv i breddefotballen er det påkrevd å vinne ballen tilbake igjen og ikke overlate alt til medspillere. Offensivt må han begynne å starte og strekke og ikke stå å vente på å få ballen i beina slik han gjorde i hele kampen. Gode innhopp av Per og Tobias.
Santi mye bedre i dag ihvertfall defensivt. Jenssen sin beste kamp vil jeg si. Kan hende han tør ta storre plass når Henriksen er ute ?.
Vi spiller oss ut bakfra i 99.9% av kampen. Hansen slo langt et par ganger mot Nelson som hadde en mil ledig i rommet vingback etterlot.

Dette går i riktig retning. Så får det ta den tiden det trenger.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb