English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
24%
 24%  [ 12 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
71%
 71%  [ 35 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Frederiksen
0%
 0%  [ 0 ]
Nypan
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
4%
 4%  [ 2 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 49

Author Message
Bjermer
Junior


Joined: 29 Mar 2024
Posts: 32

PostPosted: 07.04.2024 22:12    Post subject: Reply with quote

Det ser bra ut fram til siste delen. Det mangler en spiss og innleggskvalitet. Så fikk jeg følelsen av at hver gang Godset kommer så er det ganske farlig eller nesten ganske farlig,(ikke at det var så mange ganger da), men ikke når rbk er der fremme. Vi må ikke tro at Godset er gode defensivt. De slapp inn 4 mot Molde, så det må vi ikke tro.

Vi kommer til å slite ganske mye mot Fredrikstad og de andre topplagene når vi ikke scorer her om vi ikke forbedrer oss.


Last edited by Bjermer on 07.04.2024 22:20; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11730

PostPosted: 07.04.2024 22:17    Post subject: Reply with quote

Så må noen fortelle Frederiksen at han ikke trenger å skyte med engang han får ballen. Flere situasjoner i dag hvor han merkelig nok gikk på skudd med engang. Enten burde han sett etter medspiller eller så kunne han ved minst 2 anledninger fått en mye bedre skuddmulighet om han bare hadde utfordret og tatt en dragning til siden for så å avslutte.

Vanskelig å score når man må skyte gjennom forsvarsspilleren som står rett foran deg..
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 510

PostPosted: 07.04.2024 22:49    Post subject: Reply with quote

hjelper ikke det offensive at vi spiller med to sidebacker, spesielt jensen, som er ganske begrensede offensivt
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 07.04.2024 23:58    Post subject: Reply with quote

Dersom målet er å spille seg frem til siden på motstanderens banehalvdel og bli der, så er vi jo veldig gode.

Men hva er poenget? Vanskelig å se en plan.

Overvurderte spillere i laget og som knapt holder nivået etter min mening:

Henriksen - statisk og ekstremt lite kreativ og teknisk. Ofte på etterskudd.
Fredriksen - ofte uvenn med ballen, gjør mange feilvalg og feil. Mottak som en låvedør.
Erlend Reitan - statisk, mye småfeil, dårlige pasninger.

For dårlige etter min mening:

Ceide
Tagseth
Vänenen

Helt fullstendig ubrukelig:

Ulrik. Må være den svakeste gjennom tidene.

++ Det var utrolig morsomt å se Sundal. For en energi og løpsvilje!
++ Nemcic blir viktig!
+ Selnæs på gang.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1906
Location: Selsbakk

PostPosted: 08.04.2024 07:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i kommentatorene i aviser og tv som mener at det var en jevnspilt kamp som kunne endt begge veier med to forholdsvis svake lag. Vi vant en slik kamp forrige helg og tapte denne helgen.

Dette er kampene som de lagene som havner øverst på tabellen vinner.

Kudos til Sælnes og Nemcik for en god kamp. Ellers ikke mye å skrive hjem om. Neste kamp takk.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18512

PostPosted: 08.04.2024 08:03    Post subject: Reply with quote

De som mener dette var jevnspilt har jo ikke sett kampen, til og med Isnes sier jo at de var heldige. Uansett, som AJ sier så er vi for dårlige i den siste fasen, kombinasjonene sitter ikke. Er litt usikker på i hvor stor grad det er Godset som gjør at vi ser bra ut, synes de så veldig skrale ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10948

PostPosted: 08.04.2024 08:37    Post subject: Reply with quote

Godset er gode til å forsvare seg, og vi er ikke gode nok i avslutningsfasen.

Mye positivt med spillet. Trist resultat.
Back to top
View user's profile Send private message
Frank1
Junior


Joined: 10 Mar 2024
Posts: 49

PostPosted: 08.04.2024 08:38    Post subject: Reply with quote

Tror dessverre vi kommer til å se mange kamper i år som ligner på Godset kampen. Vi har dessverre veldig få målscorere i troppen. Er vel bare Henriksen og Sæter som samlet har scoret over 10 mål på toppnivå.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 876

PostPosted: 08.04.2024 08:47    Post subject: Reply with quote

at vi ikke kan hente en spiss på free transfer er ubegripelig. leke james f eks
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 987

PostPosted: 08.04.2024 09:09    Post subject: Reply with quote

Bjermer wrote:
Vi må ikke tro at Godset er gode defensivt. De slapp inn 4 mot Molde, så det må vi ikke tro.


Glimt scorte kun ett mål mot Viking, så vi må ikke tro at de er gode offensivt Rolling Eyes

skien88 wrote:
at vi ikke kan hente en spiss på free transfer er ubegripelig. leke james f eks


Alle overganger har en kostnad. Sign-on fee, agenthonnorar, lønn. Gratis er ikke gratis.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6607
Location: Heaven

PostPosted: 08.04.2024 09:35    Post subject: Reply with quote

Tok noen kamper under kåre før vi fikk en voldsom oppsving også.
Har vell blitt fokusert i hele vinter på første del av spillet.
Spille oss ut bakfra.

Så blir vel fokusert mer på siste tredjedel utver nå.
Vi ser jo iallefall at vi blir bedre nå,enn i siste årene vi lå med alle mann i forsvar i hele kampene.

Tar vel hvertfall halvår før ting sitter.

Fredriksen har vel vært borte fra fotballen lenge,han trenger kamp trening før han blir skarp igjen.

Sunde har virkelig imponert meg,kanskje mest av alle.
Herregud for en innsats,kommer bare til og bli bedre med erfaring og bli bedre i siste fase.
Synes han gjøre det mye bedre enn nypan som ikke orker og gå på løp i boksen når sunde går på løp i bakrom.
Nypan står alt for mye i ro,presser heller ikke mye.

Vi er jo avhengig av løp i boks når vingene går på løp.

Godt og se at vi begynner og få struktur.
Forsvaret slapp ikke til mye.

Men reitan har ikke blitt noe bedre på alle de år han har vært her,er dritt lei av klippekortene hans.
Tellefeil skal du faen lære i hans alder.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3497
Location: Trondheim

PostPosted: 08.04.2024 09:40    Post subject: Reply with quote

Utfordringen er det vi har sett i år. Vi kommer ikke til store gode nok målsjanser
Det stopper opp og vi må være City for å spille oss igjennom på siste 1/3 del
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 244

PostPosted: 08.04.2024 09:48    Post subject: Reply with quote

Når hadde vi 65% ballinnehav på bortebane sist? Svakt godset lag? Vi hadde vel ikke en slik possesion en gang mot Stjørdals Blink og Trygg Lade.

Grunnspillet vårt er betydelig forbedret. Vi lykkes med frispilling og presser samlet. Prestasjonene vil variere, men dette er et utrolig godt fundamendt å bygge videre på. Vi vil lykkes på siste tredjedelen med mer øving og selvtillit.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.04.2024 10:05    Post subject: Reply with quote

Som poengtert så er det beslutsomheten på siste 3.delen som er hemskoen i denne kampen. Vi er ganske overlegen i banespillet, og laget virker tryggere med ballen i laget enn på mange år. Veldig mye positivt å ta med seg her, og det er en kamp vi skulle/burde vunnet greit, men så slipper vi inn et tullemål pga en horribel markeringssvikt (IGJEN) og søler bort poeng.

Regner med Alfred ser det samme som resten av oss, og at angrepsspillet blir tatt tak i frem mot neste kamp. Kanskje spesielt det med å faktisk tørre å avslutte når man har sjansen, fremfor å på død og liv skulle spille seg helt inn i mål. Har man muligheten til å avslutte innenfor rimelig avstand, så skyt nå for faen. Og det er heller ikke noe vits i å slå masse høye innlegg når man ikke har folk i boks som kan vinne hodedueller. Da må det heller slås lavt og hardt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 08.04.2024 13:38    Post subject: Reply with quote

Som Alfred påpekte i intervjuet med RBK etter kampen så er det flere ganger man bruker litt for lang tid, for mange touch, antall blokkerte avslutninger er jo en klar pekepinn på det. Tror jeg så en statistikk der det kom frem 12 avslutninger blokkert, som jeg tror er unormalt høyt.

Det jeg tar med meg etter denne kampen er at grunnspillet kommer seg, mangler presisjon og besluttsomhet siste tredel, men at det er mye bra å bygge videre på og at det var morsomt å se RBK-spille en bortekamp på kunstgress.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1225
Location: Oslo

PostPosted: 08.04.2024 18:04    Post subject: Reply with quote

En god del bra av oss i spillet, men det mangler fortsatt litt på sjanser og effektivitet. men det kommer nok! Så langt ser det lovende ut. Jeg bryr meg ikke veldig om resultat i år så lenge vi styrer klar av nedrykk med god margin. Det handler om å bygge og utvikle seg.



RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1906
Location: Selsbakk

PostPosted: 08.04.2024 18:21    Post subject: Reply with quote

Synes vi har et bra grunnspill mot svake lag. Når det kommer lag som benytter bakgrommene vi gir eller har høyere tempo - faller vi fullstendig igjennom. Det samme ser vi på treningen - det går for sakte. Det vi ikke klarer på trening klarer vi heller ikke på kamp (Eggen).

Det blir derfor interessant å se hvordan vi henger sammen når motstanderen blir bedre enn Sandefjord, Ham-Kam og Godset anno 2024. Samtidig må vi skru opp tempoet på treningene - kampen mot Godset viser at motstanderne får blokkert oss lenge før vi får skutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21963

PostPosted: 09.04.2024 15:03    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Synes vi har et bra grunnspill mot svake lag. Når det kommer lag som benytter bakgrommene vi gir eller har høyere tempo - faller vi fullstendig igjennom.

Som hvem da?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bjermer
Junior


Joined: 29 Mar 2024
Posts: 32

PostPosted: 09.04.2024 15:08    Post subject: Reply with quote

Han tenker nok på Molde, Bodø/Glimt og Viking.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.04.2024 15:41    Post subject: Reply with quote

Blir bare døvt å dra slike slutninger etter 2 serierunder. Vi er et lag som nettopp har startet et nytt opplegg, med nytt trenerteam. Realiteten er jo at vi i løpet av disse 3 månedene med Johansson har sett den soleklart største spillemessige fremgangen i RBK siden Kåre tok over høsten 2014. Det er snart 10 år siden. Det er også kommunisert klart hva man har fokusert på i treningsarbeidet, og man ser klar fremgang på samtlige av de områdene. Det gir også en sterk tro på at man vil se ytterligere fremganger utover i sesongen, på flere områder.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6685

PostPosted: 09.04.2024 17:48    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Bart1 wrote:
Synes vi har et bra grunnspill mot svake lag. Når det kommer lag som benytter bakgrommene vi gir eller har høyere tempo - faller vi fullstendig igjennom.

Som hvem da?


Bare å gi opp, allerede konkludert Før vi har møtt dem xD (Molde, Glimt etc)
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1906
Location: Selsbakk

PostPosted: 09.04.2024 18:27    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Blir bare døvt å dra slike slutninger etter 2 serierunder. Vi er et lag som nettopp har startet et nytt opplegg, med nytt trenerteam. Realiteten er jo at vi i løpet av disse 3 månedene med Johansson har sett den soleklart største spillemessige fremgangen i RBK siden Kåre tok over høsten 2014. Det er snart 10 år siden. .


Det blir feil å si at AJ er i nærheten av Bruttern. Bruttern brukte bare noen få uker på å implementere sitt system, hvorpå vi raskt etablerte oss som Norges ubestridte toppklubb i fire sammenhengende år. Samtidig var stallen som Bruttern tok over bedre.

AJ, derimot, har hatt fordelen av en hel sesongoppkjøring, men likevel ser vi ut som et middels bunnlag - på tross av at stallen i hvert fall er blant de fire beste.

Dette utelukker ikke muligheten for at han kan oppnå gode resultater i fremtiden. Men å utrope ham til et geni basert på hva som har skjedd til nå, er useriøst. Skulle jeg ta feil, vil jeg være den første til å innrømme det - og kanskje den som blir aller mest glad for at vi lykkes. Det kan hende at jeg allerede må, når vi møter de lagene som vi i utgangspunktet bør være like gode som.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 09.04.2024 19:11    Post subject: Reply with quote

jeg er fortsat meget positiv. Vi ser bedre ud end længe og de næste kampe vil helt sikkert vise i hvilken retning vi går. Jeg forventer vi skal hente vores point på hjemmebane og det giver også en hjemmesejr her i week-enden.
De store prøvelser kommer nok først i kampene imod Molde og Bodø. En europa plads er vel ikke helt urealistisk. Vi har endelig en træner som rigtig mange bakker op om - nu skal vi bare have ro omkring holdet, hvilket kommer bedst med gode resultater.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.04.2024 19:29    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Sløvsekken wrote:
Blir bare døvt å dra slike slutninger etter 2 serierunder. Vi er et lag som nettopp har startet et nytt opplegg, med nytt trenerteam. Realiteten er jo at vi i løpet av disse 3 månedene med Johansson har sett den soleklart største spillemessige fremgangen i RBK siden Kåre tok over høsten 2014. Det er snart 10 år siden. .


Det blir feil å si at AJ er i nærheten av Bruttern. Bruttern brukte bare noen få uker på å implementere sitt system, hvorpå vi raskt etablerte oss som Norges ubestridte toppklubb i fire sammenhengende år. Samtidig var stallen som Bruttern tok over bedre.

AJ, derimot, har hatt fordelen av en hel sesongoppkjøring, men likevel ser vi ut som et middels bunnlag - på tross av at stallen i hvert fall er blant de fire beste.

Dette utelukker ikke muligheten for at han kan oppnå gode resultater i fremtiden. Men å utrope ham til et geni basert på hva som har skjedd til nå, er useriøst. Skulle jeg ta feil, vil jeg være den første til å innrømme det - og kanskje den som blir aller mest glad for at vi lykkes. Det kan hende at jeg allerede må, når vi møter de lagene som vi i utgangspunktet bør være like gode som.


Gud hjelpe meg, kan du lese det som står i stedet for å svare på noe jeg aldri har sagt.

Forøvrig overtok Kåre en spillerstall av en helt annen kvalitet, som hadde underprestert grovt, men det er en annen diskusjon.

Edit:
2024-stallen til RBK er forøvrig absolutt ikke så god som du liker å tro. Selv om vi har noen kjente navn så har spillerstallen store mangler i ganske mange posisjoner, i tillegg til at det er en lite komplimentær stall og veldig mange usikre kort i form av unggutter som aldri har levert på dette nivået. F.eks er Selnæs og Henriksen solide navn i norsk fotball, men det er ikke noen spesielt god sammensetning, da begge mangler både tempo og frekvens i spillet.

Midtforsvaret består av urutinerte unggutter. Alle med potensiale, men de har jo aldri levert på dette nivået før. På kant har vi en 18årig debutant som vår klart beste så langt, og vi har enda tilgode å starte en tellende kamp med en spiss. Og backene holder i beste fall gjennomsnittlig ES nivå. Se litt på forutsetningene.

Det er også en vesentlig forskjell på å være positiv til utviklingen og det å genierklære en trener etter 2 kamper. Tenk litt da.


Last edited by Sløvsekken on 09.04.2024 19:43; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1854
Location: Stjørdal

PostPosted: 09.04.2024 19:39    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Sløvsekken wrote:
Blir bare døvt å dra slike slutninger etter 2 serierunder. Vi er et lag som nettopp har startet et nytt opplegg, med nytt trenerteam. Realiteten er jo at vi i løpet av disse 3 månedene med Johansson har sett den soleklart største spillemessige fremgangen i RBK siden Kåre tok over høsten 2014. Det er snart 10 år siden. .


Det blir feil å si at AJ er i nærheten av Bruttern. Bruttern brukte bare noen få uker på å implementere sitt system, hvorpå vi raskt etablerte oss som Norges ubestridte toppklubb i fire sammenhengende år. Samtidig var stallen som Bruttern tok over bedre.

AJ, derimot, har hatt fordelen av en hel sesongoppkjøring, men likevel ser vi ut som et middels bunnlag - på tross av at stallen i hvert fall er blant de fire beste.

Dette utelukker ikke muligheten for at han kan oppnå gode resultater i fremtiden. Men å utrope ham til et geni basert på hva som har skjedd til nå, er useriøst. Skulle jeg ta feil, vil jeg være den første til å innrømme det - og kanskje den som blir aller mest glad for at vi lykkes. Det kan hende at jeg allerede må, når vi møter de lagene som vi i utgangspunktet bør være like gode som.


Han sier vel ikke at AJ er i nærheten av Bruttern, han sier at denne spillemessige fremgangen er den soleklart beste siden Kåre tok over laget i 2014. Altså best fremgang av trenerne etter Kåre. Å si at vi ser ut som et middels bunnlag blir også feil, men kan være enig at vi til sammen over de to første serierundene har sett ut som et middels lag på tabellen der hjemmekampen var spillemessig svak hvorpå bortekampen var desto spillemessig bedre.

Å si at stallen i hvertfall er topp 4 er jeg også uenig i, Molde, Glimt, Brann er nok foran i kvalitet. Jeg synes vi mangler kvalitet i bredden til å kunne klart fastslå at vår stall er den fjerde beste. Det er mye spennende i stallen med ungguttene, men de er fortsatt litt usikre kort da de ikke har fått vist seg frem så veldig mye på dette nivået enda. Mye tyder på at de har toppnivået inne, men har de stabiliteten i orden?

Dessuten så overdriver du når du sier folk har utropt ham til et geni, men folk har skrytt av hvordan vi fremstod på bortebane på kunstgress mot Godset av den enkle grunn at vi gikk ut og forsøkte (og i stor grad lyktes) med å kontrollere kampen. Vi gjorde ikke som vi har gjort under Hareide, Rekdal osv. hvor vi har lagt oss bakpå og forsøkt å utnytte motstanders feil. Vi var proaktive å forsøkte å spille ut motstander med vårt eget spill i stedet for å basere oss på deres feil. Når var forrige gang vi så og ikke minst var i nærheten av å lykkes med det?

Så du må ikke misforstå optimismen folk har rundt det man har sett av laget så langt under AJ med at mannen er genierklært eller at man sammenligner hans prestasjoner med Kåre. Han har et stykke dit enda, men han er den treneren som har vist mest lovende takter med laget siden Kåre var trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb